bakfiets

22-04-2010 10:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn ons aan het oriënteren op bakfietsen.

We hebben 3 kinderen; van 5 jaar, van 2 jaar en nog een baby van een half jaar.

Wie heeft er ook een bakfiets?

Welke hebben jullie? en wat zijn de voor en nadelen?

Ik heb ergens gelezen dat je in de gazelle cabby ook een extra bankje kunt plaatsen, weet iemand waar ik daar meer info over kan vinden.

Groetjes JufJes
Nee, in de cabby kun je geen extra bankje plaatsen. Ik raad hem je wel aan. Ik heb in mijn zoektocht zo ongeveer alle bakfietsen geprobeerd, en de cabby rijdt echt het beste. Ik heb hem nodig voor lange afstanden (min. 20km per dag) en dan is ie ideaal. Er kan een maxicosi aan het frame bevestigd worden en dan kunnen je peuter en je kleuter op het bankje.

Er kan ook nog een zitje achterop.

Als je een bakfiets alleen voor de korte stukje zoekt, dan zou ik gaan voor een babboe. Fietst echt voor geen meter (echt niet! ik heb hem 4 weken te leen gehad, toen was ik voorgoed genezen) maar is wel ideaal omdat er veel kinderen inpassen.

Mijn jongens zijn 5,5 en 3 en de oudste fietst ook vaak zelf. Als er een vriendje komt spelen heb ik wel eens drie kinderen in de bak van de Cabby. De oudsten op het bankje, de jongste op een kussentje op de grond. Dit doe ik wel alleen met de regenhoes eroverheen, anders ben ik bang dat ie met zijn handjes bij het wiel kan komen.

Ik heb de cabby nu een jaar en het is mijn beste kindgerelateerde aankoop ooit!
Hoi Jufjes,

Ik heb het op het andere topic ook al geschreven, maar dat gerucht over het extra bankje heb ik in de wereld geholpen, en klopt dus niet . Geen idee hoe ik daarbij kwam.

Verder sluit ik me (weer ) bij sosofie aan voor wat betreeft de cabby .
Wij hebben de Babboe, en dat bevalt goed. Er kunnen 4 kinderen in, wat voor ons de belangrijkste reden was om te kiezen voor de Babboe. Verder is ie heel stabiel, omdat er 2 wielen aan de voorkant zitten, en is de service van babboe heel goed. Ook is de fiets heel redelijk geprijst.
Ik vind 'm ook wel o.k. fietsen. Voor afstanden van 20 km zou ik ook nooit de babboe gebruiken, maar 5 km gaat prima.
5 km, dat is voor een enkele reis naar school. (en dat fiets ik dus 4x per dag).

Met de cabby fiets ik dat in 15 tot 20 minuutjes.

Met de babboe deed ik daar 40-50 minuten over en dan was ik helemaal bezweet....

Ik vind een driewieler juist minder stabiel. Zodra de weg scheefafloopt (wat alle wegen doen) trekt hij naar een kant, waardoor je steeds tegen moet sturen. Met de babboe heb ik heel wat bijna-ongelukjes gehad!
Beetje offtopic misschien, maar wat vinden jullie het voordeel van een bakfiets boven een fiets met goede fietskar (winther dolphin zat ik aan te denken)?
Dat ze voor me zitten, ik kan ze beter in de gaten houden en er rijdt geen ochtendspits verkeer over ze heen. Dat is mijn grootste angst met fietskarren altijd...
oja, en het fietst veel lichter.
Ah, ik lees hier het antwoord op mijn vraag in het andere bakfietstopic Heb net zitten kijken naar de gazelle cabby, die ziet er supersnel uit!
Sosofie, wat vond jij het voordeel van de Cabby boven de Cargobike Long? En kan de Cabby buiten blijven staan, of wordt hij daar gauw lelijk van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven