bakfiets
donderdag 22 april 2010 om 10:38
Hallo,
Wij zijn ons aan het oriënteren op bakfietsen.
We hebben 3 kinderen; van 5 jaar, van 2 jaar en nog een baby van een half jaar.
Wie heeft er ook een bakfiets?
Welke hebben jullie? en wat zijn de voor en nadelen?
Ik heb ergens gelezen dat je in de gazelle cabby ook een extra bankje kunt plaatsen, weet iemand waar ik daar meer info over kan vinden.
Groetjes JufJes
Wij zijn ons aan het oriënteren op bakfietsen.
We hebben 3 kinderen; van 5 jaar, van 2 jaar en nog een baby van een half jaar.
Wie heeft er ook een bakfiets?
Welke hebben jullie? en wat zijn de voor en nadelen?
Ik heb ergens gelezen dat je in de gazelle cabby ook een extra bankje kunt plaatsen, weet iemand waar ik daar meer info over kan vinden.
Groetjes JufJes
donderdag 22 april 2010 om 10:42
Nee, in de cabby kun je geen extra bankje plaatsen. Ik raad hem je wel aan. Ik heb in mijn zoektocht zo ongeveer alle bakfietsen geprobeerd, en de cabby rijdt echt het beste. Ik heb hem nodig voor lange afstanden (min. 20km per dag) en dan is ie ideaal. Er kan een maxicosi aan het frame bevestigd worden en dan kunnen je peuter en je kleuter op het bankje.
Er kan ook nog een zitje achterop.
Als je een bakfiets alleen voor de korte stukje zoekt, dan zou ik gaan voor een babboe. Fietst echt voor geen meter (echt niet! ik heb hem 4 weken te leen gehad, toen was ik voorgoed genezen) maar is wel ideaal omdat er veel kinderen inpassen.
Mijn jongens zijn 5,5 en 3 en de oudste fietst ook vaak zelf. Als er een vriendje komt spelen heb ik wel eens drie kinderen in de bak van de Cabby. De oudsten op het bankje, de jongste op een kussentje op de grond. Dit doe ik wel alleen met de regenhoes eroverheen, anders ben ik bang dat ie met zijn handjes bij het wiel kan komen.
Ik heb de cabby nu een jaar en het is mijn beste kindgerelateerde aankoop ooit!
Er kan ook nog een zitje achterop.
Als je een bakfiets alleen voor de korte stukje zoekt, dan zou ik gaan voor een babboe. Fietst echt voor geen meter (echt niet! ik heb hem 4 weken te leen gehad, toen was ik voorgoed genezen) maar is wel ideaal omdat er veel kinderen inpassen.
Mijn jongens zijn 5,5 en 3 en de oudste fietst ook vaak zelf. Als er een vriendje komt spelen heb ik wel eens drie kinderen in de bak van de Cabby. De oudsten op het bankje, de jongste op een kussentje op de grond. Dit doe ik wel alleen met de regenhoes eroverheen, anders ben ik bang dat ie met zijn handjes bij het wiel kan komen.
Ik heb de cabby nu een jaar en het is mijn beste kindgerelateerde aankoop ooit!
donderdag 22 april 2010 om 10:54
donderdag 22 april 2010 om 11:12
donderdag 22 april 2010 om 11:23
5 km, dat is voor een enkele reis naar school. (en dat fiets ik dus 4x per dag).
Met de cabby fiets ik dat in 15 tot 20 minuutjes.
Met de babboe deed ik daar 40-50 minuten over en dan was ik helemaal bezweet....
Ik vind een driewieler juist minder stabiel. Zodra de weg scheefafloopt (wat alle wegen doen) trekt hij naar een kant, waardoor je steeds tegen moet sturen. Met de babboe heb ik heel wat bijna-ongelukjes gehad!
Met de cabby fiets ik dat in 15 tot 20 minuutjes.
Met de babboe deed ik daar 40-50 minuten over en dan was ik helemaal bezweet....
Ik vind een driewieler juist minder stabiel. Zodra de weg scheefafloopt (wat alle wegen doen) trekt hij naar een kant, waardoor je steeds tegen moet sturen. Met de babboe heb ik heel wat bijna-ongelukjes gehad!