basisschool in Arnhem
dinsdag 23 november 2010 om 20:30
Hoi,
Wij zijn onlangs verhuisd naar Arnhem.
Onze dochter wordt volgend jaar augustus 4 en gaat dan dus naar school. Omdat ik niet uit deze regio kom, merk ik dat ik het moeilijk vind om een school te kiezen. We hebben inmiddels 3 scholen bekeken. Ik ben zo benieuwd naar ervaringen van mensen. In mn vorige stad was ik er al snel uit, ik kende de buurt en verhalen van mensen uit de buurt. Ik woon nu in het Boulevardkwartier/ Spijkerkwartier. De scholen waar ik tussen twijfel zijn: Montessori en de ASV. Misschien zie ik wel een andere, goede school over het hoofd?
Iemand?
Alvast mijn dank.
groetjes Marion
Wij zijn onlangs verhuisd naar Arnhem.
Onze dochter wordt volgend jaar augustus 4 en gaat dan dus naar school. Omdat ik niet uit deze regio kom, merk ik dat ik het moeilijk vind om een school te kiezen. We hebben inmiddels 3 scholen bekeken. Ik ben zo benieuwd naar ervaringen van mensen. In mn vorige stad was ik er al snel uit, ik kende de buurt en verhalen van mensen uit de buurt. Ik woon nu in het Boulevardkwartier/ Spijkerkwartier. De scholen waar ik tussen twijfel zijn: Montessori en de ASV. Misschien zie ik wel een andere, goede school over het hoofd?
Iemand?
Alvast mijn dank.
groetjes Marion
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend
dinsdag 23 november 2010 om 20:40
Montessori!!
(oke! Ik ben bevooroordeeld, maar ik, als Montessori juf zou ik daar natuurlijk altijd voor kiezen!)
Succes met je keuze, en kijk even op de site van de Montessori vereniging voor meer informatie over het Montessori onderwijs. Het is natuurlijk een stuk anders dan het reguliere onderwijs.
Succes!
(oke! Ik ben bevooroordeeld, maar ik, als Montessori juf zou ik daar natuurlijk altijd voor kiezen!)
Succes met je keuze, en kijk even op de site van de Montessori vereniging voor meer informatie over het Montessori onderwijs. Het is natuurlijk een stuk anders dan het reguliere onderwijs.
Succes!
dinsdag 23 november 2010 om 20:52
De ASV lijkt veel op de school die we in onze andere stad hadden gekozen, veilig, rustig en goed onderwijs (ook engels vanaf groep 1), de school zit echter niet om de hoek, dat is een nadeel. Montessori zit daarentegen wel vlakbij. Een groot voordeel. Ik weet echter niet of dat type onderwijs bij ons past, heb me wel ingelezen, maar is in eerste instantie niet onze onderwijskeuze.
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend
dinsdag 23 november 2010 om 21:05
Over beide hoor ik goede verhalen, maar er zit wel veel verschil in.
ASV houdt de klassen klein (25), rust, regelmaat, structuur. Ze hebben een continurooster en hierdoor zijn de kleuters di,woe en vrijdagmiddag vrij.
Montessori hoor ik ook goede en enthousiaste verhalen over. Wel echt een Montessorischool.
Ik denk dat je moet kijken wat bij je kind past en waar jullie je het prettigst bij voelen.
De afstand lijkt me niet onoverbrugbaar, als je in de stad woont.
Succes met je keuze! (en welkom in Arnhem:))
ASV houdt de klassen klein (25), rust, regelmaat, structuur. Ze hebben een continurooster en hierdoor zijn de kleuters di,woe en vrijdagmiddag vrij.
Montessori hoor ik ook goede en enthousiaste verhalen over. Wel echt een Montessorischool.
Ik denk dat je moet kijken wat bij je kind past en waar jullie je het prettigst bij voelen.
De afstand lijkt me niet onoverbrugbaar, als je in de stad woont.
Succes met je keuze! (en welkom in Arnhem:))