BBL Opleiding en kinderwens

17-02-2011 15:48 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

sinds 3 januari ben ik bezig met een versnelde opleiding verpleegkundige en zit ik met een dilemma.

Voordat ik de opleiding begon ben ik op internet op zoek gegaan, naar ervaringen over een opleiding doen en tegelijkertijd een kinderwens hebben die ik niet wil uitstellen tot het einde van de opleiding (aug 2013).

Aan beide keuzes hangen voor/nadelen, dus ik ben op zoek naar ervaringen van jullie.

Ik heb bijvoorbeeld gelezen, dat er veelal in de praktijk bij teamleiders gezocht wordt naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld het theoretische (opleiding) gedeelte zo lang mogelijk mee doorgaan en zo snel mogelijk na de bevalling mee starten (ik heb zelfs gelezen dat er mensen tot aan de bevalling naar school gegaan zijn en 2 weken erna ook, zodat zij zo min mogelijk misten). Als de gezondheid het toelaat, zou ik zelf hier ook voor willen kiezen en ik neem aan dat de gezondheidszorg hier ook wel begrip in toont (het is tenslotte zorg).

Voordat mijn vriend en ik daadwerkelijk deze stap gaan nemen, wil ik zowieso wachten tot ik een jaar verder ben (voorjaar 2012). Dan weet ik inmiddels wat mij te wachten staat van de opleiding en de praktijk, het is namelijk 36 uur werken waarvan 1 dag naar school. Dit kan gelukkig altijd aangepast als de situatie daarnaar is.

Zijn er mensen die ook voor deze keuze hebben gestaan, die ervoor gekozen hebben om het wel/ niet te doen en waarom deze keuze hebben gemaakt?

Ben erg benieuwd!
quote:sid85 schreef op 18 februari 2011 @ 15:24:

Ik heb zeker geen keuze gemaakt, ik heb deze topic geopend om te zien of er meer mensen met dezelde vragen of ervaringen zitten.

Het is ook niet dat ik gek vind dat ze het zegt, maar ik ben op zoek naar antwoorden op mijn vragen en niet naar mening.

Hoeveel uur je wil en vooral kan blijven werken, is eveneens een persoonlijk iets. Sommigen willen huismoeder worden, 3 dagen in de week werken of zetten hun kindje alle 5 de dagen bij een oppas/ KDV neer.

Romantiseren is het ook niet, nogmaals ik ben op zoek naar informatie en samen met alle dingen die ik zelf weet hak ik een knoop wel of niet door.

En juist door sommige reacties die hierboven staan, waar ik wel antwoord op mijn vragen mee krijg zal ik toch overwegen om ermee te wachten. Op basis van de ervaringen en niet van meningen.Die mening van mij grijp ik niet zomaar uit de lucht maar baseer ik op dat wat ik in mijn omgeving zie, en ik had -sorry hoor- het idee dat ik me enigszins in jouw situatie zou kunnen verplaatsen door mijn werk als verpleegkundige, en door situaties die ik tijdens mijn werk bij collega's/stagiaires/leerlingen en in mijn ervaring met kinderen heb meegemaakt. Jammer dat je er zo maar vanuitgaat dat ik zonder enige nuttige onderbouwing aan jou kom vertellen dat het mijn keuze niet zou zijn. Ik wens je veel wijheid met het nemen van een beslissing.
Je zet je verhaal op het forum, maar wil alleen reacties die in je plaatje passen?

Als mensen hun mening willen geven hier, mag dat, we wonen gelukkig in een vrij land.

Ik vind juist de verhalen die hier gepost zijn, erg duidelijk, en geven een goed beeld. Als ik jou was zou ik eerst mijn opleiding afmaken. Wat als je een zwangerschap met complicaties hebt, zoals extreem overgeven? Dan kun je niet naar school, niet naar je werk, niet studeren.. Of een huilbaby krijgt en nachten lang wakker bent terwijl je wel 5 dagdiensten achter elkaar moet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven