Beeldbabyfoon

12-12-2010 15:21 18 berichten
We zitten ontzettend te twijfelen of we een gewone babyfoon zullen kopen of een beeldbabyfoon met camera.

Ons oog is trouwens gevallen op de Philips scd600.

Wie van jullie heeft een beeldbabyfoon (hoeft niet per se de Philips te zijn) en kan me iets meer vertellen over de voor- en nadelen van zo'n babyfoon? Alvast hartelijk dank.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een beeldbabyfoon voor beide kinderen. De oudste had een flinke voorkeurshouding waardoor haar hoofdje scheef werd. In haar slaap draaiden we haar dan steeds op de andere kant. Op de babyfoon zagen we wanneer ze terugdraaide en konden we af en toen even dr hoofdje weer goed gaan leggen, was wel makkelijk, hoefden we niet steeds te gaan checken. De jongste spuugde ontzettend en had het vaak benauwd. Het gaf me een gerust gevoel dat ik steeds even kon spieken of hij nog lekker lag en niet in zijn eigen spuug lag of lag te happen naar adem, want als hij het benauwd had kon je dat vaak niet horen door een gewone babyfoon, maar zag je dat direct aan zijn houding op het schermpje. Kortom, het gaf mij veel rust en ik ben er erg tevreden over.
mijzelf lijkt het handig omdat je meteen kunt zien wat er is.. verder geen ervaring behalve dat wij ze op het werk gebruiken bij epileptische gehandicapten.
Wij gaan ook voor een beeldbabyfoon. Zodat je inderdaad kunt zien wat er aan de hand is als je iets hoort (of juist helemaal niets). Mezelf kennende zou ik anders toch wel elke keer gaan checken, ook als ik een tijd niets zou horen. Maar eh, nog geen ervaringen mee, dus kan je niet verder helpen.
Wij wilden er ook een kopen, maar ben blij dat we het niet hebben gedaan. We hebben er nog even mee gewacht omdat we reglibaby de eerste maanden bij ons op de kamer wilden laten slapen (ivm kleinere kans op wiegendood en nachtvoedingen enzo). Nu is ze 7,5 maand en een hele moeilijke slaper. Ze ligt dus eigenlijk nooit alleen in haar bed en de babyfoon is nog nooit gebruikt. Een volgende keer zou ik dus dit soort dingen pas kopen als blijkt dat ik ze ook echt nodig heb. (Ik was geen grote hormonale shopper, maar toch hebben we aardig wat nooit gebruikte spullen). Maar ja, als zwangere wil je toch alles in huis hebben.
Wij hebben een gewone babyfoon, zonder beeld. In onze tijd hadden ze die nog niet. Tenminste niet een groot aanbod.

Wij hebben het niet echt gemist al denk je af en toe kon ik maar even kijken. Ik denk dat als ik nu een nieuwe zou moeten kopen ik wel voor beeld zou gaan.
quote:reglisse schreef op 12 december 2010 @ 16:27:

Maar ja, als zwangere wil je toch alles in huis hebben. Check...
wij hebben een beeld babyfoon gehad maar we bleven er naar staren, ik vond het erg onrustig.

wij hebben een gewone aangeschaft.
Wij hebben géén babyfoon, ongebruikt in de kast. Gewoon af en toe gaan kijken en luisteren gaf mij het meeste rust.
Hier hebben we de babyfoon pas aangeschaft toen dochter 9 maand was en we een weekend met vrienden weg gingen in verschillende huisjes.

Daarvoor nooit gemist, in het begin sliep ze bij ons op de kamer, later in haar eigen kamer maar toen hoorde ik haar ook wel zonder babyfoon.
Een gewone babyfoon voldoet voor mij prima. Ik zou een beeldbabyfoon zonde van het geld vinden. Ik loop voor we gaan slapen altijd even binnen, en verder hoor ik door de babyfoon snel genoeg of er wat aan de hand is.
Wij hebben een gewone en die is prima. Hoewel we soms wel tegen elkaar zeggen hoe leuk het zou zijn als we af toe konden kijken (om te zien hóe ze nou in die allergekste slaaphouding terecht is gekomen bijvoorbeeld)
O ik vind 't echt een van de beste aankopen die we hebben gedaan!

We hebben sinds twee maanden ong. het nieuwe model Luvion (Grand Elite), en ja, prijzig, maar wat ben ik blij met dat ding!

Onze baby slaapt vrij slecht overdag, en soms valt ze wel eens in slaap in bed bij ons. Nu kan ik haar lekker laten slapen en zelf iets gaan doen, zet de camera erop en houd het in de gaten, anders zou ik dat nooit doen.

En het scheelt me zo'n honderd keer naar boven lopen ('t is onze eerste dat onzekere is er nog niet helemaal uit)
Dank voor jullie reacties!

Het leek mij wel handig om te zien of de kleine zich bijv. niet heeft losgetrappeld. Of dat ze straks gaat staan in bed.

Bovendien slaapt ze waarschijnlijk vanaf het begin op haar eigen kamertje. We hadden een geleend wiegje, maar dat was te gammel. Dus nu hebben we alleen een reiswieg voor bij ons op de slaapkamer, en om haar daar nu weken in te laten slapen? Dan kies ik toch liever voor het ledikantje, denk ik.

Nog een vraagje: Kun je de camera makkelijk verplaatsen, net zo gemakkelijk als een gewone babyfoon? Want de kleine zal ook wel eens uit logeren gaan en dan is het wel handig om de beeldbabyfoon op het logeeradres neer te zetten.
quote:moeilijkenaam schreef op 12 december 2010 @ 15:43:

mijzelf lijkt het handig omdat je meteen kunt zien wat er is.. verder geen ervaring behalve dat wij ze op het werk gebruiken bij epileptische gehandicapten.

Daarom hebben wij er ook zo een.

Die gebruiken we nog steeds nu (zoon is bijna 5).
Stressed is just desserts spelled backwards
Naski, wij hebben de Luvion, die kun je heel makkelijk overal neerzetten en meenemen.

Het is wat duurder, maar dan heb je ook wat.
Stressed is just desserts spelled backwards
ja, die Luvion is heel klein en makkelijk te verplaatsen! (Goed mikken met het beeld is weer een ander verhaal, moet ik alsnog terug naar boven haha zie je alleen een oor in beeld. Ik heb gewoon niet zo'n goed ruimtelijk inzicht, mijn vriend heeft het wel altijd in een keer goed staan).
Nas, wij hebben er ook 1 (kwam bij de babykamer), maar die moet je aansluiten op de tv.. Niet praktisch aangezien hij niet overal mee naar toe kan.

Heb ook zitten twijfelen of we er zo 1 moesten gaan aanschaffen, maar Muffin gaat pas naar haar eigen kamertje als ze een stuk ouder is, dus kunnen we dan altijd nog beslissen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven