Beeldbabyfoon
zondag 12 december 2010 om 15:21
We zitten ontzettend te twijfelen of we een gewone babyfoon zullen kopen of een beeldbabyfoon met camera.
Ons oog is trouwens gevallen op de Philips scd600.
Wie van jullie heeft een beeldbabyfoon (hoeft niet per se de Philips te zijn) en kan me iets meer vertellen over de voor- en nadelen van zo'n babyfoon? Alvast hartelijk dank.
Ons oog is trouwens gevallen op de Philips scd600.
Wie van jullie heeft een beeldbabyfoon (hoeft niet per se de Philips te zijn) en kan me iets meer vertellen over de voor- en nadelen van zo'n babyfoon? Alvast hartelijk dank.
zondag 12 december 2010 om 15:40
Wij hadden een beeldbabyfoon voor beide kinderen. De oudste had een flinke voorkeurshouding waardoor haar hoofdje scheef werd. In haar slaap draaiden we haar dan steeds op de andere kant. Op de babyfoon zagen we wanneer ze terugdraaide en konden we af en toen even dr hoofdje weer goed gaan leggen, was wel makkelijk, hoefden we niet steeds te gaan checken. De jongste spuugde ontzettend en had het vaak benauwd. Het gaf me een gerust gevoel dat ik steeds even kon spieken of hij nog lekker lag en niet in zijn eigen spuug lag of lag te happen naar adem, want als hij het benauwd had kon je dat vaak niet horen door een gewone babyfoon, maar zag je dat direct aan zijn houding op het schermpje. Kortom, het gaf mij veel rust en ik ben er erg tevreden over.
zondag 12 december 2010 om 15:53
zondag 12 december 2010 om 16:27
Wij wilden er ook een kopen, maar ben blij dat we het niet hebben gedaan. We hebben er nog even mee gewacht omdat we reglibaby de eerste maanden bij ons op de kamer wilden laten slapen (ivm kleinere kans op wiegendood en nachtvoedingen enzo). Nu is ze 7,5 maand en een hele moeilijke slaper. Ze ligt dus eigenlijk nooit alleen in haar bed en de babyfoon is nog nooit gebruikt. Een volgende keer zou ik dus dit soort dingen pas kopen als blijkt dat ik ze ook echt nodig heb. (Ik was geen grote hormonale shopper, maar toch hebben we aardig wat nooit gebruikte spullen). Maar ja, als zwangere wil je toch alles in huis hebben.
zondag 12 december 2010 om 16:31
zondag 12 december 2010 om 19:50
maandag 13 december 2010 om 10:39
O ik vind 't echt een van de beste aankopen die we hebben gedaan!
We hebben sinds twee maanden ong. het nieuwe model Luvion (Grand Elite), en ja, prijzig, maar wat ben ik blij met dat ding!
Onze baby slaapt vrij slecht overdag, en soms valt ze wel eens in slaap in bed bij ons. Nu kan ik haar lekker laten slapen en zelf iets gaan doen, zet de camera erop en houd het in de gaten, anders zou ik dat nooit doen.
En het scheelt me zo'n honderd keer naar boven lopen ('t is onze eerste dat onzekere is er nog niet helemaal uit)
We hebben sinds twee maanden ong. het nieuwe model Luvion (Grand Elite), en ja, prijzig, maar wat ben ik blij met dat ding!
Onze baby slaapt vrij slecht overdag, en soms valt ze wel eens in slaap in bed bij ons. Nu kan ik haar lekker laten slapen en zelf iets gaan doen, zet de camera erop en houd het in de gaten, anders zou ik dat nooit doen.
En het scheelt me zo'n honderd keer naar boven lopen ('t is onze eerste dat onzekere is er nog niet helemaal uit)
maandag 13 december 2010 om 12:56
Dank voor jullie reacties!
Het leek mij wel handig om te zien of de kleine zich bijv. niet heeft losgetrappeld. Of dat ze straks gaat staan in bed.
Bovendien slaapt ze waarschijnlijk vanaf het begin op haar eigen kamertje. We hadden een geleend wiegje, maar dat was te gammel. Dus nu hebben we alleen een reiswieg voor bij ons op de slaapkamer, en om haar daar nu weken in te laten slapen? Dan kies ik toch liever voor het ledikantje, denk ik.
Nog een vraagje: Kun je de camera makkelijk verplaatsen, net zo gemakkelijk als een gewone babyfoon? Want de kleine zal ook wel eens uit logeren gaan en dan is het wel handig om de beeldbabyfoon op het logeeradres neer te zetten.
Het leek mij wel handig om te zien of de kleine zich bijv. niet heeft losgetrappeld. Of dat ze straks gaat staan in bed.
Bovendien slaapt ze waarschijnlijk vanaf het begin op haar eigen kamertje. We hadden een geleend wiegje, maar dat was te gammel. Dus nu hebben we alleen een reiswieg voor bij ons op de slaapkamer, en om haar daar nu weken in te laten slapen? Dan kies ik toch liever voor het ledikantje, denk ik.
Nog een vraagje: Kun je de camera makkelijk verplaatsen, net zo gemakkelijk als een gewone babyfoon? Want de kleine zal ook wel eens uit logeren gaan en dan is het wel handig om de beeldbabyfoon op het logeeradres neer te zetten.
maandag 13 december 2010 om 12:58
quote:moeilijkenaam schreef op 12 december 2010 @ 15:43:
mijzelf lijkt het handig omdat je meteen kunt zien wat er is.. verder geen ervaring behalve dat wij ze op het werk gebruiken bij epileptische gehandicapten.
Daarom hebben wij er ook zo een.
Die gebruiken we nog steeds nu (zoon is bijna 5).
mijzelf lijkt het handig omdat je meteen kunt zien wat er is.. verder geen ervaring behalve dat wij ze op het werk gebruiken bij epileptische gehandicapten.
Daarom hebben wij er ook zo een.
Die gebruiken we nog steeds nu (zoon is bijna 5).
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 13 december 2010 om 13:10
maandag 13 december 2010 om 15:06
Nas, wij hebben er ook 1 (kwam bij de babykamer), maar die moet je aansluiten op de tv.. Niet praktisch aangezien hij niet overal mee naar toe kan.
Heb ook zitten twijfelen of we er zo 1 moesten gaan aanschaffen, maar Muffin gaat pas naar haar eigen kamertje als ze een stuk ouder is, dus kunnen we dan altijd nog beslissen..
Heb ook zitten twijfelen of we er zo 1 moesten gaan aanschaffen, maar Muffin gaat pas naar haar eigen kamertje als ze een stuk ouder is, dus kunnen we dan altijd nog beslissen..