Bemoeien met opvoeding? [Geen OP]

donderdag 24 juni 2021 om 13:35
Ja gezellig, je komt een dag klussen en dan word je nog gesommeerd om je eigen bord op te ruimen ook. Nou, het zou de laatste keer zijn…Durk schreef: ↑24-06-2021 13:30Nou, jij dan vooral niet uitsorteren, helemaal goed. Maar ga dat alsjeblieft niet bij een ander ook doorvoeren. Dat is dan weer niet zo netjes. Geldt ook voor kinderen. En in geval van to, die vindt dat kind zelf zijn bordje moet opruimen; dat is niet aan to. Die moeder bepaalt dat en die vindt dat minder belangrijk en doet het misschien zelf even voor kind. Heeft to niks van te vinden. Het enige dat to dan zou moeten aangeven is dat ze graag wil dat iedereen zelf even z’n rommel opruimt. En persoonlijk zou ik daar raar van opkijken, maar goed, als een vriendin dat belangrijk vindt…

donderdag 24 juni 2021 om 13:36
Precies.Hetvrijewoord schreef: ↑24-06-2021 13:33Ik ben vrij zuinig op mijn spullen en wil ook van alles op 'mijn manier' (want dat is de beste manier) en ben best strikt naar mijn eigen kind.
Maar snap ook dat een 6 jarige anders is dan een ouder kind en dat ik mij vooral moet uitleven op de opvoeding van mijn eigen kind en niet dat van een ander. Dat bordje opruimen is gewoon TO die even een punt wilde maken.
Je leest in de OP dat er allemaal veroordelingen zijn ten opzichte van het kind en zijn moeder. En dan heb ik het niet over spullen (potentieel) slopen maar dat het kind naar de mening van TO teveel drinkt etc.
Je kunt op je sokken aanvoelen hoe dat die dag gegaan is.
donderdag 24 juni 2021 om 13:37
Als ik met mijn kids bij mijn kindvrije vriendin kom ben ik vaak strenger voor ze dan thuis. Wil niet dat zij in haar huis er last van heeft. Zij is vaak dan degene die zegt, ach joh geen probleem. Dus ik snap jouw vriendin daar niet helemaal in. Tenzij de sfeer gespannen was en je, naast alle momenten waarop je wat zei, ook vaak aan het kijken of opletten was. Kind had daar niet moeten zijn, niks aan voor hem en met 6 jaar zijn ze gewoon nog best impulsief en overzien consequenties niet.
Het voorbeeld met het bordje vind ik zelf zwaar overdreven. Daar zou ik, die toch juist dan al extra streng is, niet aan denken. Als je niet iedereen vraagt zijn bordje op te ruimen dan het kind ook niet. Ik ruim zelf ook de troep op van mn gasten en al helemaal als ze er zijn om me te helpen.
Het maakt wel dat ik me afvraag of je zelf kinderen hebt, of ervaring met kinderen hebt. Want zo klinkt het niet.
Het voorbeeld met het bordje vind ik zelf zwaar overdreven. Daar zou ik, die toch juist dan al extra streng is, niet aan denken. Als je niet iedereen vraagt zijn bordje op te ruimen dan het kind ook niet. Ik ruim zelf ook de troep op van mn gasten en al helemaal als ze er zijn om me te helpen.
Het maakt wel dat ik me afvraag of je zelf kinderen hebt, of ervaring met kinderen hebt. Want zo klinkt het niet.
donderdag 24 juni 2021 om 13:37
Aan degenen die vragen of vriendin wel de kans heeft gekregen om tijdig in te grijpen: in de OP staat dat ze in 2 situaties ‘Maar hij doet toch niks verkeerd’ zei. Dan was ze dus helemaal niet van plan in te grijpen, toch?
TO als jij in je keuken een vloer hebt waar geen waterspetters op mogen komen wens ik je nog veel sterkte de komende jaren. Hier (zelden een kind over de vloer) liggen regelmatig spetters op de keukenvloer.
TO als jij in je keuken een vloer hebt waar geen waterspetters op mogen komen wens ik je nog veel sterkte de komende jaren. Hier (zelden een kind over de vloer) liggen regelmatig spetters op de keukenvloer.
The owls are not what they seem

donderdag 24 juni 2021 om 13:39
Dat denk ik ookHetvrijewoord schreef: ↑24-06-2021 13:33Ik ben vrij zuinig op mijn spullen en wil ook van alles op 'mijn manier' (want dat is de beste manier) en ben best strikt naar mijn eigen kind.
Maar snap ook dat een 6 jarige anders is dan een ouder kind en dat ik mij vooral moet uitleven op de opvoeding van mijn eigen kind en niet dat van een ander. Dat bordje opruimen is gewoon TO die even een punt wilde maken.
Je leest in de OP dat er allemaal veroordelingen zijn ten opzichte van het kind en zijn moeder. En dan heb ik het niet over spullen (potentieel) slopen maar dat het kind naar de mening van TO teveel drinkt etc.
donderdag 24 juni 2021 om 13:40
Dit is een reactie op mij en ik vraag me af waarom jij zo reageert. Jij weet niet wat er hier thuis is gebeurd toch? Ik heb een hele goede reden namelijk: ouders die alles maar goed vinden in ons huis. Helemaal niet gelukkig voor die kinderen, want het zijn allemaal geen leuke kinderen geworden door zo'n 'laat maar waaien' of 'hij moet zijn zin krijgen want het woordje nee is heel afkeurend' opvoeding Een kind dat zijn moeder slaat en mijn hond schopt (en mij daarna probeerde te bijten) komt er niet meer in. Net als neefje en 2 nichtjes die niet luisteren en alles mogen. Ook naar boven terwijl dat van ons niet mag maar van hun houders wel. En spullen kapot maken die ik nodig heb voor mijn hobby. Zwager moest erom lachen, ik kon wel janken. Ga weg met je 'gelukkig maar voor die kinderen'.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
donderdag 24 juni 2021 om 13:40

donderdag 24 juni 2021 om 13:41
Nah, die aanvulling ‘sneeuwvlokje’ is wat bij mij in het verkeerde keelgat schiet. To en haar man wijzen kind terecht terwijl moeder er naast zit. Dat is één. En zoals ik het lees ook nog eens op een geïrriteerde toon. Daar zou ik ook echt niet van gediend zijn. Heeft niks met sneeuwvlokje te maken. Zo praat je niet tegen anderen, ook niet naar een kind. Spreek dan mij er op aan, als eindverantwoordelijke zeg maar.tanteslankie schreef: ↑24-06-2021 13:31TO reageert niet verbolgen, die vraagt gewoon aan kind ergens mee op te houden of iets te doen. Het is die moeder die zo lichtgeraakt reageert over haar sneeuwvlokje.
donderdag 24 juni 2021 om 13:41
Op zich niets. Maar als je dat doet op het moment dat de moeder van dat kind al eerder vertrekt omdat zij het gevoel heeft dat je de opvoeding overneemt, dan is de timing niet zo lekker. En dan kan dat op dat moment niet uitgesproken zijn, die boze blik bij het water-incident was dan in ieder geval al 1 aanwijzing.
donderdag 24 juni 2021 om 13:43
Ik vind het sowieso opvallend dat TO precies weet wat dat kind allemaal gedaan heeft (vier slokken Wicky, 6 bekertjes water). Dan sta je echt op high alert hoor.CHL schreef: ↑24-06-2021 13:41Op zich niets. Maar als je dat doet op het moment dat de moeder van dat kind al eerder vertrekt omdat zij het gevoel heeft dat je de opvoeding overneemt, dan is de timing niet zo lekker. En dan kan dat op dat moment niet uitgesproken zijn, die boze blik bij het water-incident was dan in ieder geval al 1 aanwijzing.
donderdag 24 juni 2021 om 13:47
Nou ja, ik kan me dat op zich nog wel voorstellen met net gestucte muren en nieuwe vloer enzo.MadameJean schreef: ↑24-06-2021 13:43Ik vind het sowieso opvallend dat TO precies weet wat dat kind allemaal gedaan heeft (vier slokken Wicky, 6 bekertjes water). Dan sta je echt op high alert hoor.
Ik vind het vooral gek dat het maandenlang niet ingaat op het appje van je vriendin, en dan een topic opent om je gelijk te halen.
donderdag 24 juni 2021 om 13:48
Ja gek he, dat ze geirriteert klonk. Moeder zegt notabene terwijl ze erbij staat "maar hij doet toch helemaal niks", terwijl kind met een stok boompjes uit de tuim probreert te wrikken. Dan zou ik ook geirriteert zijn.Durk schreef: ↑24-06-2021 13:41Nah, die aanvulling ‘sneeuwvlokje’ is wat bij mij in het verkeerde keelgat schiet. To en haar man wijzen kind terecht terwijl moeder er naast zit. Dat is één. En zoals ik het lees ook nog eens op een geïrriteerde toon. Daar zou ik ook echt niet van gediend zijn. Heeft niks met sneeuwvlokje te maken. Zo praat je niet tegen anderen, ook niet naar een kind. Spreek dan mij er op aan, als eindverantwoordelijke zeg maar.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
donderdag 24 juni 2021 om 13:48
Nou ja, we waren er niet bij he.MadameJean schreef: ↑24-06-2021 13:40Het is de toon die de muziek maakt en in dit geval denk ik dat het geen relaxed deuntje meer was.
tanteslankie wijzigde dit bericht op 24-06-2021 14:11
0.48% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
donderdag 24 juni 2021 om 13:49
Ook waar. Ik weet niet eens meer wat er gisteren gebeurde en wie wat dronk, laat staan maanden geleden.
donderdag 24 juni 2021 om 13:50
Dat vind ik ook al logisch.MadameJean schreef: ↑24-06-2021 13:43Ik vind het sowieso opvallend dat TO precies weet wat dat kind allemaal gedaan heeft (vier slokken Wicky, 6 bekertjes water). Dan sta je echt op high alert hoor.
Als je geen kinderen hebt is een kind dat als speelgoed je nieuwe keukenlades open en dicht gooit, met een stok naast je versgestucte muur staat te zwaaien, met een bezem je versgeplante boompjes eruit staat te zwikken en ook nog achter elkaar aan de kraan staat en bekertjes water loopt te vragen echt heel heftig.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 13:51
3.09% gewijzigd
donderdag 24 juni 2021 om 13:50
Best zonde van zo'n relatie. Ik zou proberen de relatie te redden. Het moet mogelijk zijn om elkaar te vertellen waar de pijn zit. Niet geschoten is altijd mis. In TO's plaats zou ik zeggen dat ik erg prikkelbaar was van de stress die zo'n verhuizing met zich meebrengt (het ís ook heel ingrijpend) en dan hoop ik dat de vriendin toegeeft dat ze het gedrag van het kind beter had moeten voorspellen en eerder had moeten ingrijpen. Kleine stapjes in elkaars richting zetten. Ze zullen niet meer snel bij elkaar op bezoek gaan dus niemand hoeft een knieval te maken. Maar je blijft dan on speaking terms en misschien lachen jullie er later om.Hetvrijewoord schreef: ↑24-06-2021 13:33Ik ben vrij zuinig op mijn spullen en wil ook van alles op 'mijn manier' (want dat is de beste manier) en ben best strikt naar mijn eigen kind.
Dan moet het maar zoals het kan

donderdag 24 juni 2021 om 13:52
We waren er niet bij. Ik kan me niet voorstellen dat een moeder zegt 'hij doet helemaal niks' terwijl een kind boompjes uit de tuin wrikt. Ik gok dat kind in aarde zat te wroeten en dat TO bang was dat hij de boompjes zou beschadigen. Moeder ziet kind iets onschuldigs doen, TO ziet iets dat schadelijk kan zijn (en dat vindt ze blijkbaar nogal snel, als ze bij water pakken in de keuken bang is dat er water op de keukenvloer komt).tanteslankie schreef: ↑24-06-2021 13:48Ja gek he, dat ze geirriteert klonk. Moeder zegt notabene terwijl ze erbij staat "maar hij doet toch helemaal niks", terwijl kind met een stok boompjes uit de tuim probreert te wrikken. Dan zou ik ook geirriteert zijn.
Prima dat TO op zo'n moment zegt dat ze graag wil dat kind daarmee stopt hoor. Maar ook prima dat moeder niks zei omdat die kind iets ziet doen dat niet schadelijk is. Conclusie: TO moet kind niet meer op visite laten komen, want zij vindt zijn gedrag storend en potentieel schadelijk en moeder niet. Los van wie er gelijk heeft, het is geen match.
donderdag 24 juni 2021 om 13:52
Ik zou ook niet ingaan op zo’n appje.
Gewoon voorbij laten gaat.

donderdag 24 juni 2021 om 13:53
Of misschien geen van beiden iets 'toegeven' en gewoon zeggen: dat was geen match, niemands schuld. We spreken gewoon voortaan lekker zonder kind of op neutraal terrein af.tv-icoon schreef: ↑24-06-2021 13:50Best zonde van zo'n relatie. Ik zou proberen de relatie te redden. Het moet mogelijk zijn om elkaar te vertellen waar de pijn zit. Niet geschoten is altijd mis. In TO's plaats zou ik zeggen dat ik erg prikkelbaar was van de stress die zo'n verhuizing met zich meebrengt (het ís ook heel ingrijpend) en dan hoop ik dat de vriendin toegeeft dat ze het gedrag van het kind beter had moeten voorspellen en eerder had moeten ingrijpen. Kleine stapjes in elkaars richting zetten. Ze zullen niet meer snel bij elkaar op bezoek gaan dus niemand hoeft een knieval te maken. Maar je blijft dan on speaking terms en misschien lachen jullie er later om.
donderdag 24 juni 2021 om 13:53
Nee hoor:
''Op het moment dat hij vroeg om een bekertje water/ijs zat ik een broodje te eten heb heb gezegd dat hij later nog een bekertje krijgt. De bekertjes water pak ik liever zelf omdat deze er vaak naast spettert vanuit de koelkast, dit ter voorkoming dat er water op de nieuwe vloer komt te liggen. ''
donderdag 24 juni 2021 om 13:55
“De gehele dag heeft hij bekertjes met ijs en water gekregen als hij daarom vroeg en waarschijnlijk zelf ook een paar keer bijgevuld als wij niet in de buurt waren.S-Groot schreef: ↑24-06-2021 13:53Nee hoor:
''Op het moment dat hij vroeg om een bekertje water/ijs zat ik een broodje te eten heb heb gezegd dat hij later nog een bekertje krijgt. De bekertjes water pak ik liever zelf omdat deze er vaak naast spettert vanuit de koelkast, dit ter voorkoming dat er water op de nieuwe vloer komt te liggen. ''
Op het einde van de dag vroeg hij of een bekertje water/ijs mocht pakken (nog geen minuut nadat beker nummer 6 op was), en hierop heb ik gezegd dat hij later nog een bekertje krijgt. “

donderdag 24 juni 2021 om 13:55
Eh nee hoor.Mevrouw75 schreef: ↑24-06-2021 13:50Dat vind ik ook al logisch.
Als je geen kinderen hebt is een kind dat als speelgoed je nieuwe keukenlades open en dicht gooit, met een stok naast je versgestucte muur staat te zwaaien, met een bezem je versgeplante boompjes eruit staat te zwikken en ook nog achter elkaar aan de kraan staat en bekertjes water loopt te vragen echt heel heftig.