Ben ik zwanger ja/nee?

24-07-2007 15:01 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het oude topic! bewerkt door moderator,
Sorry voor het geval mijn opmerking over het testen dat ik eigenlijk wel spannend vind bij sommigen tegen het zere been was. Ik begrijp heel goed dat - ook ik - wel anders piep na 13 rondes.
Fyrin, ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken. Ik vond je opmerking niet vervelend hoor!

Voor mij is het ook de eerste ronde en kan me ook heel goed voorstellen dat het na heel veel rondes helemaal niet leuk meer kan zijn.

't Is alleen de onzekerheid waar ik niet goed in ben. Ik voel verder niets anders. Toch is mijn afscheiding al 2 weken anders dan "normaal" (en misschien mijn borsten ietsje groter... maar ja, dat is misschien ook wishful thinking ;))

Winnie the Pooh: Volgens mij zijn onze verhalen inderdaad gelijk. Wanneer ga jij weer testen?
Ha Fleur,

Ik wacht nog tot na het weekend met testen, maar maak mezelf ondertussen helemaal gek! Voel me zo zwanger (haha, heb geen enkel zwangersschapskwaaltje), wist de vorige keer ook gelijk "nu is het raak".

Maar ja, test=negatief.

heb ook even gekeken naar de matcare testers. Die ga ik zeker bestellen de volgende keer (hopelijk is het niet nodig), dat scheelt een boel euri's!
Dat is een goede tip van Matcare voor zwangerschapstesten. Volgens mij zijn ze 15 eurie voor 9 testen. Da's een stuk goedkoper. Nadat ik terug ben van vakantie maar even bestellen. Heb er nu nog eentje liggen, misschien heb ik hem na mijn vakantie wel nodig (zou dan ruim een week overtijd zijn). Ik smokkel hem niet mee op vakantie, is daar veel te warm enne wat moet je tegen de douane zeggen (grapje hoor).

Moeilijk he dat wachten met testen. Eerste test deed ik vier dagen voor NOD, mijn vriendin had namelijk toen een positieve test. Tweede test netjes op de dag gedaan dat ik overtijd was, maar helaas 's avonds toen toch ongi geworden. Geduld is een schone zaak.

Sterkte met wachten allemaal en goodluck
Owww Amkje wat spannend! Hahaha ik heb ook elke maand dondere tepels.Dan zeg ik tegen mn man...kijk dan eens! Maar ik ben altijd de enige die het ziet. Ik ben nog steeds voor je aan het duimen!

Manouk; een hele fijne vakantie,en klus ze!!

En nog even een opmerking voor Fyrin? Sorry voor de evt verkeerde spelling..

Testen is niet leuk meer na 212514381154235 keer een test doen hoor.Ik hoop natuurlijk niet dat het zo ver komt bij jou,maar ik waarschuw je maar even;)
quote:Owww Amkje wat spannend! Hahaha ik heb ook elke maand dondere tepels.Dan zeg ik tegen mn man...kijk dan eens! Maar ik ben altijd de enige die het ziet. Ik ben nog steeds voor je aan het duimen!

Manouk; een hele fijne vakantie,en klus ze!!

En nog even een opmerking voor Fyrin? Sorry voor de evt verkeerde spelling..

Testen is niet leuk meer na 212514381154235 keer een test doen hoor.Ik hoop natuurlijk niet dat het zo ver komt bij jou,maar ik waarschuw je maar even;) DONKERE.....
Ik heb nu voor de tweede dag een heel lage buikpijn. Geen idee wat het is, heb het in elk geval nooit. Weet ook niet zo goed wat ik aan pijnstillers mag gebruiken. Geen idee of ik zwanger ben natuurlijk, maar stel je voor dat...

Wat kan ik het beste gebruiken? Iemand een tip? En ik hoop dat die buikpijn zakt, want om in het buitenland naar de dokter te moeten, ik spreek geen woord van die taal. Nou ga me maar niet al te veel zorgen maken, zakt vanzelf wel af hoop ik.
Als je zwanger bent mag je paracetamol gebruiken.

Ibuprofen en aspirine niet.
Hoi, ik heb even een vraagje over ovulatietesten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben donderdag begonnen met testen, ik had donderdag een lichtere streep dan de controle streep en gister geen streep naast de controlestreep en vandaag ook niet. Kan het dan zijn dat ik te laat ben begonnen met testen? Kan die lichte streep duiden op dat ik woensdag een dikke streep zou hebben gehad als ik toen getest had?

Vast bedankt.

X Caro
volgens mij zou het wel kunnen.... maar eigenlijk heb ik niet veel ervaring met ovulatietesten met streepjes. Ik zou je adviseren om (als je het niet zonde vindt van t geld) vandaag nog de digitale van clear blue op te halen. Ze zijn wel duur maar geven een superduidelijk resultaat. kan je vandaag en morgen nog een keer testen met deze. Ze geven een smiley als je eisprong gesignaleerd is. Je hoeft dus zelf niet te vergelijken met andere streepjes.

succes hoor! Hoop echt dat het snel raak zal zijn. (volg je topic een beetje, toch elke keer spannend om te zien of er nog meiden zwanger worden.)

groetjes kaetje
Hallo! ik ben hier redelijk nieuw en wil jullie iets vragen...

Mijn man en ik zijn 3 juli gestopt met de pil, omdat we graag voor een 2e kindje willen gaan. Ik heb al sinds 10 dagen dat ik elke dag een beetje bruinig bloed/slijm verlies. Dit zet niet door in een ongesteldheid, maar stopt ook niet vooralsnog. Daarnaast veel last van mijn buik, die snel opgezwollen is/lijkt en wat moeier, vrij snel duizelig en de ene dag heel hongerig en de andere juist een beetje weeig gevoel.

Mijn eerste zwangerschap begon niet op deze manier, maar ja, dat zegt niks volgens mij?!  Ik dacht het wel te weten bij een 2e, nou mooi niet dus :D Was toen in ieder geval wel snel zwanger en ben altijd regelmatig ongesteld geweest, zonder pil

Kan het bloed nog van een innesteling zijn? Duurt dat 10 dagen (of langer)? of ben ik gewoon vanaf halverwege de maand ongesteld?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!
Als ik dat had, dan zou ik testen hahaha!!! Even serieus, je kan het afwachten, maar je kan nu ook testen. Volgens mij kan het beide zijn. Of zwanger of ongesteld moeten worden! Maar als ik dit had dan had ik echt allang getest!
p.s. De laatste keer dat ik meer dan 10 dagen achter elkaar bruinverlies had, kreeg ik een miskraam. Niet om je bang te praten hoor! Toen wist ik ook niet dat ik zwanger was en dacht ik dat de menstruatie een beetje moeizaam op gang kwam. Totdat de sluis openging en ik precies wist hoe de vork in de steel zat. Daarom mijn advies; testen!
Ik krijg ook wel een beetje de kriebels bij het lange bloedverlies hoor... Kan me zo voorstellen dat het mis gaat inderdaad. Ik heb er geen ervaring mee, zolang bruinig bloedverlies tijdens (het prille begin van) de zwangerschap. Kan het normaal zijn, of gaat het dan vaak mis?

Testen lijkt me het meest zinvol inderdaad, bedankt voor je reactie!
in plaats van aan een beginnende vroege miskraam denk ik juist meteen aan ontpillen. Je lichaam is gewend aan de hormonen die je elke dag slikte en nou met het het zelf doen. Het proces komt waarschijnlijk gewoon wat moeilijker op gang. Dit gebeurt veel vaker. Het kan bijvoorbeeld ook gebeuren dat je een hele tijd niet ongesteld wordt als je gestopt bent met de pil. Als je het niet vertrouwt: testen. En als dat je niet gerust stelt, even de huisarts bellen of bij de apotheek langs gaan. Zij kunnen je precies vertellen wat normaal is en wat niet als je net gestopt bent met de pil.
kaetje, Bedankt voor het meedenken. Het was een goede tip, ik las het alleen te laat, toen ik het las waren alle winkels al dicht. Ik heb nog eens goed uitgerekend en ik kom tot de conclussie dat ik woensdag mijn eisprong moet hebben gehad als alles klopt. Dat kan natuurlijk later zijn maar ik ga er maar vanuit dat het lichtere streepje kwam omdat de eisprong net geweest is. (en de dag daarna helemaal geen streep meer)

Ik ga volgende maand met persona beginnen (ook daar was ik deze maand te laat mee) dus misschien dat ik dan meer duidelijkheid krijg (hopen dat het niet meer nodig is, heeft nu lang genoeg geduurd!)

Nogmaals dank!

(Hoe is het eigenlijk met jou? we hebben nog eens samen geschreven toch?)
Quimi, Ik denk eerlijk gezegd ook eerder aan ontpillen dan aan een innestelingsbloeding. Als je het helemaal zeker wilt weten zou ik er een test tegenaan gooien. Als het een innesteling is (volgens mij is dat ook altijd verschillend, als je er al 1 hebt, maar 10 dagen lijkt me erg lang) zou je nu ook een positieve test moeten hebben. Want na de innesteling maakt je lichaam zwangerschapshormonen aan. Succes ermee.

Caro
Jammer dat je net te laat was Caro... de persona heb ik ook nog over nagedacht maar uiteindelijk nooit aan begonnen.

We hebben inderdaad een tijdje in een topic samen geschreven (over kinderwens maar vriend niet dacht ik?). Op zich gaat het goed met me maar ben nu na meer dan een jaar nog niet zwanger. Over dik twee weken hebben we een afpraak bij de gyn. Zaad is al een keertje getest onlangs bij de HA en dat was goed volgens haar. Maar eerst nog mn NOD volgende week maandag. Dus nog iets meer dan een week ik spanning... Ik heb toch iedere keer weer hoop. Op een dag zal het toch uitkomen, daar reken ik op!
Keatje, bij jullie gaat het dus ook niet zo vlot. Nu maar hopen dat je ongi volgende week maandag wegblijft, en anders hopen dat de gyn een handje kan helpen (wat staat dat raar, maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch?) Tja, bij ons gaat het dus ook niet zoals gehoopt. Over een maandje zijn wij ook alweer een jaar bezig, wel zwanger geweest dus. Zo zie je maar weer wat een wonder het is! Mijn vriend zei laatst nog, als ik dit allemaal had geweten waren we eerder begonnen :o 

En we gaan er inderdaad maar van uit dat we hier allemaal straks een klein/ groot wonder mogen grootbrengen!

Succes ermee!

X Caro
Nog even over persona, ik vond het apparaatje eigenlijk te duur maar heb er nu 1 via internet op de kop kunnen tikken voor 2 tientjes. Dus ik hoop dat dat wat is.
Time flies when you're having fun zeg ik altijd maar :(.

Ik heb een keer ovutesten gebruikt (de digitale dus) en die gaf heel duidelijk aan dat mn eisprong inderdaad was op het moment dat ik altijd al dacht dat ie was (kan m voelen en zie het aan het slijm). Toen we bijna een jaar bezig waren begonnen met tempen en ook daaraan kon je duidelijk de eisprong zien, ook op het moment dat ik m voelde. Het het drie maanden gedaan zodat we niet met lege handen bij de HA zouden komen... We zijn dus doorverwezen. Afwachten maar.

Dat jullie ook al weer een jaar bezig zijn had ik niet verwacht! Wat een rottige situatie ook he, helemaal met de miskraam er bij. Laten we hopen dat we ons allebei deze maand aan kunnen sluiten bij het april topic. Kunnen we weer samen schrijven :D.

ik ga maar eens naar bed, wordt wel tijd!

groetjes!
Nou Kaetje, dat wordt zeker tijd!
:$
Ja, dat lijkt me een mooi streven, smaen schrijven bij het april topic!

Tempen heb ik ook gedaan en daaruit blijkt ook dat ik een eisprong heb. Alleen deze maand niet. Vanmorgen was m'n temp wel hoger maar ben gister net als jij niet echt op tijd naar bed gegaan :) Dus morgen maar weer eens zien. Maar idd, dan kom je tenminste niet met lege handen als je naar de ha gaat. Wij gaan straks eerst lekker op vakantie en als het dan nog niet gelukt is gaan wij ook maar eens een bezoekje brengen aan de ha. Maar ik weet dat ik zwanger kan worden, nu alleen nog vast zien te houden. (+weer zwanger worden, klein detail :P)
Jaaaaaaaaaaaah Caro en Kaetje samen op het april topic dat zou nog eens fijn zijn. Jaartje na mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven