Bestelling die nog geleverd moet worden..GRRRR

11-09-2009 20:12 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een bestelling gedaan bij een babyzaak voor onze kleine.

Toen we de bestelling plaatsten vroegen we of het geleverd en gemonteerd kon worden op een dag van onze voorkeur.

Daar zouden we over gebeld worden, maar dat was mogelijk in overleg.

We hadden ervoor gekozen om de babykamer in week 34 vd zwangerschap te laten leveren.

Nu werd ik gebeld en kreeg ik een datum waarop ik onmogelijk kan, heb nl op dat tijdstip een afspraak in het ziekenhuis.

Daarnaast was dit niet de afspraak,d e afspraak was dat we gebeld zouden worden om een dag af te spreken.

Nou het was of die dag of een paar weken later, hallloooooo ik zit in week 35 en we hebben al zeer krap gepland. Een paar weken later kan de kleine al geboren zijn.

Nou dan moest het op de dag die ze al eerder hebben gepland, iets anders hadden ze niet.

Offf...ze leveren het op een andere dag, dag van voorkeur en dan moesten we het zelf monteren.

Ja, dat was nou net een van de redenen dat we voor deze zaak hebben gekozen: dat het ook gemonteerd zou worden en daar betalen we ook voor.

Ik kan zo pissed off worden door deze onflexibele,onklantvriendelijke opstelling dat ik nu echt zin heb die hele bestelling te annuleren.

Presteert die doos het aan de telefoon om nog te zeggen: mevrouw, ik wil u niet van liegen beschuldigen hoor, maar we krijgen wel vaker mensen deie perse een dag willen en op de andere dagen zogenaamd allemaal afspraken hebben.....

Hoezo de klant is koning?
quote:Nikki1973 schreef op 11 september 2009 @ 21:29:

Je had ook bij de ikea meubels kunnen kopen. Had je het zelf kunnen halen of evrt. laten bezorgen en geen levertijd..Beetje flauw misschien, maar het is inderdaad behoorlijk krap gepland.

In jouw geval had ik de spullen ergens opgeslagen en zelf in elkaar gezet als het mij uitkwam..

In ieder geval succes! Hoop dat je een oplossing vind. Kan je man/vriend niet thuisblijven voor de spullen en jij naar t ziekenhuis?

Klopt, is krap gepland, maar reden al eerder genoemd: verbouwing.

Bovendien hebben we dat ook goed besproken met de verkoper.

Ikea had ook een paar duizend euro gescheeld achteraf.

Afspraak in het ziekenhuis moet man mee, ik heb een nogal ingewikkelde medische achtergrond en krijg een extra echo.

In het geval het niet goed is wil ik wel graag dat hij erbij is. Is dus geen gewone controle, want die kan je dan ook wat makkelijker verzetten.
quote:wolletje schreef op 11 september 2009 @ 21:33:

[...]

misschien hebben zij een overvolle planning? kan me dr iets bij voorstellenDat kan, maar dan moeten er ook geen toezeggingen gedaan worden en weet je als klant waar je aan toe bent.
Ik vind wel dat iedereen over Donna heen valt hoor. Week 34 is toch ook weer niet zó laat? Toen moesten wij nog verhuizen zelfs. En vrienden van ons kregen de verwarming pas aangesloten 2 dagen voor hun kindje geboren is. Dat is pas laat... Mijn eerste was ook 4 weken te vroeg dus ik wéét dat kinderen eerder kunnen komen, maar ik weet ook dat alles zich op dat moment ook wel weer regelt (al kan het wel zo zijn dat het wat extra geld kost omdat je snel even wat spullen van de ikea of marktplaats moet halen als tijdelijke oplossing). Vroege kindjes moeten minimaal een dag in het ziekenhuis blijven dus die eerste dag of dagen zijn in ieder geval al geregeld.

Als de afspraak zoals Donna zegt zwart op wit staat dat ze gebeld wordt voor een leveringsafspraak in week 34, dan moet ze daar toch op kunnen rekenen? En de klant betichten van liegen of pas weken later kunnen vind ik gewoon écht niet kunnen.

Donna, is het een optie om de spullen toch af te laten leveren en geld terug te vragen voor het monteren? Zo moeilijk kan het niet zijn toch, om ze toch zelf in elkaar te zetten of het desnoods te laten doen door iemand die je kunt betalen van het geld dat je terug krijgt? Of zijn ze daar niet toe bereid?
heel lullig misschien, maar hier kun je ale kanten mee op...

" klant wordt gebeld voor het maken van een leveringsafspraak."

je kan het zien als dat jij mag kiezen wanneer

maar ook dat zij je bellen met de dag/tijd van levering
Maar goed, morgen vol goede hoop naar de winkel, met de aantkeneingen van de verkoper, en kijken hoe dit op te lossen.
Donna, cancellen die hele hap, laat ze de rambam krijgen in die babyshop. Moet jij dan eens zien hoe snel ze wél naar jouw zin kunnen leveren én monteren. Zoveel geld kost het ze niet om "een zoontje van" wat zakgeld te laten verdienen.

En anders gewoon lekker zelf iets anders doen, die kleine heeft de eerste tijd genoeg aan de kinderwagenbak, echt waar.

Geniet van je laatste weken !

.
wolletje, ja dat is idd het lullige je kan er alle kanten mee op.

Maar de verkoper heeft ook wel een en ander toegezegd, juist omdat we van tevoren al wisten dat het plannen moeilijk zou kunnen zijn.

Hoe dan ook,ik heb inmiddels mijn positieve moi weer hervonden en ga me niet gek laten krijgen door zo iets.

Kan geen ijzer met handen breken, zij blijkbaar ook niet en we zien wel wat voor oplossing we hiervoor gaan bedenken.
quote:Lika schreef op 11 september 2009 @ 21:37:

Ik vind wel dat iedereen over Donna heen valt hoor. Week 34 is toch ook weer niet zó laat? Vroege kindjes moeten minimaal een dag in het ziekenhuis blijven dus die eerste dag of dagen zijn in ieder geval al geregeld.

vind je 34 weken niet laat? ik wel en ik zou me daar niet prettig bij voelen. ieder zn ding, maar plan je zo laat moet je ook niet miepen als het anders loopt dan gedacht/gehoopt.

vroeggeboren kindjes moeten in het zh blijven idd, maar misschien jij als moeder ook. sowieso heb je weinig tijd en puf als je zoiets overkomt om dan nog met de kamer bezig te zijn.

ik in elk geval niet.

daarbij schrijft to dat ze een medische achtergrond heeft en ze nu een extra echo krijgt en zegt daarbij ook dat vriend meegaat in geval dat er iets niet goed is.

gezien de medische achtergrond vind ik het 'dom' dat je het op week 34 a 35 aan laat komen

ps ik hoop overigens voor to dat alles op de pootjes terecht zal komen.
quote:moppetoet schreef op 11 september 2009 @ 21:41:

Donna, cancellen die hele hap, laat ze de rambam krijgen in die babyshop. Moet jij dan eens zien hoe snel ze wél naar jouw zin kunnen leveren én monteren. Zoveel geld kost het ze niet om "een zoontje van" wat zakgeld te laten verdienen.

En anders gewoon lekker zelf iets anders doen, die kleine heeft de eerste tijd genoeg aan de kinderwagenbak, echt waar.

Inderdaad! En daarbij: echt niet laat, week 34. Dan moet je verlof nog beginnen. Jew verveeld je toch de tandjes als je dan alles al af hebt? En wat Moppetoet al zegt: wat gebruik je die kamer nou eenmaal als kind er pas is? Slapen doet hij/zij ws bij jullie, aankleden enzo kan best even op bed.

Nog even afgezien van feit dat de meeste kinderen na de uitgerekende datum geboren worden, niet ervoor en zeker niet met 34 weken.
quote:Donna schreef op 11 september 2009 @ 21:43:

wolletje, ja dat is idd het lullige je kan er alle kanten mee op.

Maar de verkoper heeft ook wel een en ander toegezegd, juist omdat we van tevoren al wisten dat het plannen moeilijk zou kunnen zijn.

.ik hoop oprecht voor je dat alles op zn pootjes terecht komt!!!
Nou Donna, serieus. Als je geen aanbetaling hebt gedaan (ik hoop van niet) en je kunt leven met Ikea meubels (zijn leuk!!!) dan zou ik proberen onder de koop uit te komen. Wat een klantonvriendelijke zaak. Zeker omdat je zwart op wit hebt dat ze zouden bellen en een afspraak maken, niet een datum doorgeven!

Als klant heb je toch wel rechten? Klant hoeft heus niet in alle gevallen koning te zijn maar als dingen afgesproken zijn, moet de zaak zich daar toch aan houden!

Succes
Wolletje, eens met Q in dit geval: de winkel moet zich toch gewoon aan de afspraak houden, dat is toch niet zo raar?

Dat jij je niet prettig zou voelen om alles "pas" in week 34 in huis te hebben is jouw ding, maar dat maakt het niet Donnas fout dat ze nu ineens niet kunnen leveren.
nikki, wat ze op papier heeft staan..kun je beide kanten mee op..das het lullige hiervan
quote:qwertu schreef op 11 september 2009 @ 21:42:

Wat een rare reacties op Donna. Als je zoiets afspreekt met een leverancier, dan is zo'n afspraak bindend. Onder die voorwaarden ben je levering overeen gekomen. Of er nou wel of niet krap gepland is, staat daar los van. De winkel houdt zich niet aan de afspraak en stelt nu opeens extra voorwaarden (ongemonteerd leveren). Dat is niet billijk. Zeker gezien de aard van het product hadden ze zelf ook wel kunnen bedenken dat dit geen twee weken later kan.

Ik vind het echt van de zotte dat er zelfs geopperd wordt om een afspraak in het ziekenhuis te verzetten of zelfs af te zeggen omdat een stomme winkel te beroerd is om te doen wat 'ie beloofd heeft.

qwertu, lief van je.

Maar ik heb voor mezelf besloten mezelf niet mee te laten slepen door sommige reacties.

ja we hadden het beter eerder kunnen plannen en natuurlijk kan het kind eerder komen, maar dat kan ook al met 30 weken etc. etc.

Maar feit is we hebben hierover afspraken gemaakt met de verkoper en aangezien ik zelf een dienstverlenende functie heb weet ik uit ervaring dat overal wel een mouw aan te passen is.

Uiterste is nu als zij echt niet op een andere dag kunnen leveren is dat ik de hele bestelling annuleer en lekker naar de ikea rijd en daar goedkoper en sneller alles insla, mijn zwager lief aankijk die het vervolgens in elkaar zet.

Vind het alleen zo zonde van de kinderwagen, maar die bestel ik dan wel ergens anders.
@ lika zie post hierboven
quote:Lika schreef op 11 september 2009 @ 21:37:

Donna, is het een optie om de spullen toch af te laten leveren en geld terug te vragen voor het monteren? Zo moeilijk kan het niet zijn toch, om ze toch zelf in elkaar te zetten of het desnoods te laten doen door iemand die je kunt betalen van het geld dat je terug krijgt? Of zijn ze daar niet toe bereid?

Dat hebben ze niet genoemd, dus geld retour voor het monteren , maar ik ga morgen naar de zaak en zal wel kijken of er een oplossing mogelijk is. Die optie zal ik dan ook noemen.

Monteren kan ik eventueel vragen aan mijn zwager, manlief en ik hebben beiden 2 linkerhanden, die is daar wat handiger in.
Ik zit nu te bedenken dat ik ook pas sinds mijn verlof een wiegje heb (dus minimaal week 36) en mijn box staat nog bij mijn moeder. Wat ik zou doen als mijn 2e ook weer eerder zou zijn? Gewoon hetzelfde als bij de eerste: het doen met de spullen die je wel hebt (inderdaad bv bak van de kinderwagen of desnoods snel een wiegje van marktplaats laten halen door manlief). Je hebt zo weinig spullen echt nodig. En wat je nodig hebt is eerder een badje e.d. dan de inrichting van je babykamer.
quote:moppetoet schreef op 11 september 2009 @ 21:41:

Haha, ja dat riep ik na het gesprek ook, maar mijn man die had zoiets van : ho even, niet zulke overhaaste beslissingen.

En blijkbaar willen ze toch ook wel kijken voor een oplossing want toen ik het woord cancelen noemde boden ze aan om mij maandag terug te bellen of er iets mogelijk is.Maar ze gaven het weinig kans.

Dank je wel en genieten zal ik zeker hoor.

Soms moet je nu eenmaal een paar hobbeltjes nemen.
Tja, wij lieten ook van alles leveren in de 34/35e week. Vanwege verhuizing. Was een grote gecombineerde bestelling (incl. kinderwagen, maxicosi e.d.). En toen ik belde over afleverdatum, vertelde men mij dat ze (een week of 10 eerder) te veel korting hadden gegeven. De prijs ging dus weer omhoog. Jaja, niet dus. Bestelling geannuleerd en persoonlijk de aanbetaling op gaan halen in de winkel. Het op maat gemaakte matrasje voor ons antieke bedje konden ze wat mij betreft opeten, want dat probeerde ze ons natuurlijk nog wel te verkopen.

En we hadden weinig tijd, maar het is wel gelukt om alles elders nog op tijd te krijgen in de goede kleuren e.d. Met dezelfde korting als die we eerst bij die ander hadden afgesproken, en nog een waardebon erbij ook. Dus zo belachelijk was die korting niet eens.

Nu kan ik er om lachen, maar door de hormonen was ik toen kwaaaaaaad.
quote:Nikki1973 schreef op 11 september 2009 @ 21:47:

Nou Donna, serieus. Als je geen aanbetaling hebt gedaan (ik hoop van niet) en je kunt leven met Ikea meubels (zijn leuk!!!) dan zou ik proberen onder de koop uit te komen. Wat een klantonvriendelijke zaak. Zeker omdat je zwart op wit hebt dat ze zouden bellen en een afspraak maken, niet een datum doorgeven!

Als klant heb je toch wel rechten? Klant hoeft heus niet in alle gevallen koning te zijn maar als dingen afgesproken zijn, moet de zaak zich daar toch aan houden!

Succes

Nikki73 ,nee, we hebben geen aanbetaling gedaan,daarom vonden we het ook zo'n goede zaak.

En de Ikea meubels vond ik zeker leuk, ook veeel goedkoper, maar wilden alles in 1 keer bij 1 zaak halen: kinderwagen, autostoeltje, buikdrager, badspullen, kleding en de kamer.

Maar de Ikea was onze 2de optie wat betreft de babykamer.

Weet je, ik had het kunnen begrijpen als onmogelijke tijden voorstelde of hier geen afspraken van tevoren over had gemaakt.

Dan had ik kunnen denken: dom, maar dat had je vantevoren moeten afspreken.
Donna, van mijn eerste week ik nog dat de Prenatal in Zuid Oost (Adam) veel kinderwagens op voorraad heeft. Wij konden de Bugaboo zo meenemen daar. En: de Ikea zit er naast!
En was het niet in september dat ze daar die dikke kortingen weg geven van 20%? Mama mazzeldagen ofzo?
quote:coravanmora schreef op 11 september 2009 @ 22:00:

Tja, wij lieten ook van alles leveren in de 34/35e week. Vanwege verhuizing. Was een grote gecombineerde bestelling (incl. kinderwagen, maxicosi e.d.). En toen ik belde over afleverdatum, vertelde men mij dat ze (een week of 10 eerder) te veel korting hadden gegeven. De prijs ging dus weer omhoog. Jaja, niet dus. Bestelling geannuleerd en persoonlijk de aanbetaling op gaan halen in de winkel. Het op maat gemaakte matrasje voor ons antieke bedje konden ze wat mij betreft opeten, want dat probeerde ze ons natuurlijk nog wel te verkopen.

En we hadden weinig tijd, maar het is wel gelukt om alles elders nog op tijd te krijgen in de goede kleuren e.d. Met dezelfde korting als die we eerst bij die ander hadden afgesproken, en nog een waardebon erbij ook. Dus zo belachelijk was die korting niet eens.

Nu kan ik er om lachen, maar door de hormonen was ik toen kwaaaaaaad.

Pfieuw, ik snap helemaal wat je bedoeld met hormonen.

Ik was vanmiddag heeeel giftig en toen ik mijn man sprak had hij echt zoiets van: eh, waar maak je je druk om? We gaan morgen er toch heen en proberen een oplossing te vinden en ja als we er dan niet uitkomen dan annuleren we het toch?

En ik: maar waar moet onze kleine dan slapen straks?

Hij: gelukkig zijn er nog meer babyzaken in dit land.

Maar dat van jouw bestelling is ook 'grappig'.

Jullie hadden toch een bon waar het totaalbedrag op staat?

Pfff, kunnen ze geen rekening houden met zwangere vrouwen die stijf staan van de hormonen??
Wijze les voor de volgende keer dus: ook de leveringsdatum zwart op wit laten zetten. Niet dat dat een garantie is, hoor Donna. Ik heb wel drie keer thuisgezeten voor die tienerkamer voor Zwiepje. Elke keer belden ze op dat er iets tussenkwam (kamer was vertraagd, files weet ik het).

Als je je niet langer prettig voelt bij deze zaak, kijk dan inderdaad of je onder de koop uit kan komen.

En voor mensen die zeuren over te laat organiseren: een campingbedje is zó gekocht en daar slaapt een baby net zo goed in. Je kan ook overal een drama van maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven