Beweging vs rusten

26-04-2011 10:04 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik kom even niet goed uit het volgende.

Hier en daar lees ik dat het nu (4 maanden zwanger) tijd is om weer te gaan sporten. Daar heb ik erg zin in (lekker wandelen, niets extreems).

Maar ik ben ook heel erg moe (lees: alleen maar helemaal kapot). En daarover staat overal weer geschreven dat je goed naar je lichaam moet luisteren en je rust moet nemen als je je zo voelt.

Nu kan ik meestal de ene voet niet voor de andere krijgen maar ik denk steeds: als ik nu weer een beetje meer ga bewegen, dan krijg ik vanzelf weer wat meer energie. Ik heb het wel geprobeerd en een paar honderd meter lukt ook wel maar dan moet ik ook meteen weer gaan liggen.

Wat te doen, heeft iemand ervaring? Kan ik mijn conditie wat verbeteren en wat meer energie krijgen door te gaan wandelen? Of zal/moet ik wachten tot ik me echt wat beter ga voelen en gewoon nog even geduld hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:wizziwik schreef op 26 april 2011 @ 10:52:

Het heeft denk ik ook met mijn bloedsomloop/bloeddruk (laag) te maken. Die kan echt niets hebben momenteel. Even bukken en alles wordt zwart, onder de douche zit ik op een krukje en na alles moet ik gaan liggen omdat ik anders flauw val.

Waarom zou je jezelf in gaan spannen als je al amper kan bukken? Het klinkt alsof je je niet goed voelt en zeker niet fit bent. Ik zou er maar aan toegeven. Die bevalling kom je ook zonder perfecte conditie wel door hoor. Natuurlijk is het fijn als je een goede conditie hebt, maar een goede gezondheid lijkt me nu beter. Over een paar weken voel je je misschien veel lekkerder, dan kun je toch weer gaan wandelen/fietsen/zwemmen? En als je je nu af en toe eens wat beter voelt, is een rondje brievenbus misschien wel mogelijk? Gewoon even een frisse neus halen, maar veel meer, lijkt me niet prettig als ik het zo lees. En anders bel je de verloskundige toch eens tussendoor? Dan weet je het zeker.

Overigens ben ik zelf bijna 20 weken zwanger en heb ik al vanaf de eerste dag een dramatisch slechte conditie, terwijl die hiervoor echt wel goed was. Bij baby 1 had ik dat ook en die conditie was vrij snel weer terug na de bevalling. Komt wel goed hoor, luisteren naar je lijf lijkt me nu het belangrijkste. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven