Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

zaterdag 18 mei 2019 om 07:50
Ja hier nog 1. Ik was vaak niet naar buiten te krijgen. Zat veel liever in mijn eigen bubbel. Mijn moeder pushte me ook vaak om met klasgenootjes of vriendinnetjes te gaan spelen. Die had ik helaas amper.

zaterdag 18 mei 2019 om 10:45
Oh ja die luistersprookjes. Die had ik ook. Walkman op en gaan!
Ik kon mezelf sowieso wel goed alleen vermaken. Woonde op een kinderrijke buurt, dus in de zomer struinde ik hele dagen buiten rond. Totdat ik geen zin meer had om te spelen, dan gaf ik mijn moeder de opdracht tegen vriendinnetjes te zeggen dat ik niet lekker was en lag ik de hele dag op mijn slaapkamer te lezen.
In de winter speelden we dan veel met Barbies. We mochten bij mij thuis altijd de hele bovenverdieping (vier slaapkamers) gebruiken, dus dat was groot feest.
Ik kon mezelf sowieso wel goed alleen vermaken. Woonde op een kinderrijke buurt, dus in de zomer struinde ik hele dagen buiten rond. Totdat ik geen zin meer had om te spelen, dan gaf ik mijn moeder de opdracht tegen vriendinnetjes te zeggen dat ik niet lekker was en lag ik de hele dag op mijn slaapkamer te lezen.
In de winter speelden we dan veel met Barbies. We mochten bij mij thuis altijd de hele bovenverdieping (vier slaapkamers) gebruiken, dus dat was groot feest.
zaterdag 18 mei 2019 om 10:47
Meestal was dat maar kort, even iets kopen bij het speelgoedwinkeltje en later spelletjes op straat (met van die waterflessen die je om moest gooien). Maar ik was een kind dat zich prima zelf kon vermaken, dus tja.Blijenvrij schreef: ↑17-05-2019 19:33Vermaken moesten we ons zelf, inderdaad. Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders met ons speelden.
snorriemorrie schreef: ↑18-05-2019 07:32Ik heel vaak op de Nintendo of Gameboy. En mijn moeder ook trouwens, die vond Tetris ook helemaal geweldig
Hier ook op een gegeven moment een gameboy. En inderdaad als wij er niet waren zaten mijn moeder en de buurvrouw met die dingen te spelen. Ik zie mijn moeder nog Super Mario spelen en als hij ergens overheen moest springen, hielt ze dat ding even schuin.

En dat zwembadje dat ze voor ons op hadden gezet, meestal hadden ze er dan zelf al in liggen poedelen. Ja, ja, zo druk als huisvrouw.

Ik moet wel zeggen dan mijn aandachtsspanne gelijk daalt als ik achter een scherm zit en daar heb ik ook de hele dag dan nog last van. Je wordt er zo lamlendig van.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zaterdag 18 mei 2019 om 12:52
zaterdag 18 mei 2019 om 14:17
Ik had een hoorspel van oa Bert en Ernie. Ik ken volgens mij de gehele dialoog nog uit mijn hoofd.
Verder nog luisterboeken van zowel boeken (Roald Dahl) als van stripboeken (Suske & Wiske). Echt zo vaak gedraaid, ideaal voor tijdens de autorit naar de vakantiebestemming.

Verder nog luisterboeken van zowel boeken (Roald Dahl) als van stripboeken (Suske & Wiske). Echt zo vaak gedraaid, ideaal voor tijdens de autorit naar de vakantiebestemming.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zaterdag 18 mei 2019 om 14:23
snorriemorrie schreef: ↑18-05-2019 14:19Ik kwam trouwens net dit plaatje online tegen, moest gelijk aan jullie denken:
![]()

En jaaaa de luistersprookjes op de walkman. Of War of the Worlds op vinyl luisteren met mijn pa.

Ma die afgrijselijk vals meezong met Streisand

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

zaterdag 18 mei 2019 om 19:12

Was laatst in een restaurant en toen mocht ik zo'n ritueel aanschouwen. Heel sneu voor ouders, maar ook voor de rest van het restaurant. Had express mijn eigen kind niet meegenomen. Dacht even rustig bij te kunnen kletsen met vriendin (en het was in mijn ogen allang bedtijd) Mijn irritatie was dan ook best groot:(
Snap nog steeds niet waarom mensen kleuters, peuters en baby's om 20:00 nog in een restaurant laten eten. Tenzij het de Mac of pannenkoekenhut is.

zaterdag 18 mei 2019 om 19:26
Mijn buren hebben een baby. En dat kind huilt váák. Niet dat ik er last van heb trouwens. Ik vind het vooral heel veel gedoe en ik heb medelijden met de buurvrouw. Elke keer dat dat kind huilt, moet het wat: eten, slapen, schone luier, etc. De buurvrouw is er constant mee bezig (de buurman laat het een beetje afweten). Zooooo blij dat ik dat gezeik niet heb

zaterdag 18 mei 2019 om 20:04
Haha jaaaa die van Ernie en Bert. Ik had een ouderwets casette dingetje en luisterde graag alleen, als ik even geen zin had in siblingsdianaf schreef: ↑18-05-2019 14:17Ik had een hoorspel van oa Bert en Ernie. Ik ken volgens mij de gehele dialoog nog uit mijn hoofd.![]()

zaterdag 18 mei 2019 om 20:06
zaterdag 18 mei 2019 om 20:14
Gisteren op feest geweest van kinderloos echtpaar waarvan zij de stoel had gekregen, ze was namelijk 40 geworden. We waren daar met andere mensen, waaronder een stel die ook geen kinderen heeft. En hij zei eigenlijk kort wat jij hierboven schrijft: zodra mensen vader of moeder worden, worden ze zo egoistisch. Alles trekken ze naar zich toe, het draait vanaf nu om hen vanwege de kinderen.dakraampje schreef: ↑17-05-2019 11:19Toen ik vaker begon te reizen viel me op dat de kinderen nergens drukker, onfatsoenlijker en onrustiger zijn dan in Nederland. In veel landen (denk bijv. aan de zuidelijke landen in Europa) kunnen jonge kinderen uren tafelen met hun ouders, zie je ouders hun kinderen corrigeren en praten zowel volwassenen als kinderen op gedempte toon in het openbaar. Kwam er dan een Nederlands gezin aan, dan zag je de hoofden van de locals zich omdraaien van: wat gebeurt daar nou? Het volume van zo'n gezin en kinderen die geen seconde hun mond kunnen houden of even stil zitten.
Het is dus ook cultuur, denk ik. In Nederland draait alles om de kinderen. Er is een hele kindercultuur met zwemparadijzen, bungalowparken en de Mac Donalds. Ouders zeggen dan: Je ontkomt er niet aan, de kinderen vinden het nou eenmaal leuk... Ouders vergeten wie ze waren voordat er kinderen kwamen. Zij gaven alles op dus moeten de omstanders dat ook doen.
Op verjaardagen en in publieke ruimten mogen kinderen rondrennen, overal doorheen praten en als je er wat van zegt, word je bejegend alsof je negatief bent en je aanstelt. Terwijl, ik denk, kinderen worden er uiteindelijk helemaal niet gelukkig van dat alles maar kan en mag. Er wordt niks meer van ze gevraagd. Ga in plaats van naar typische lege kinderactiviteiten, eens met ze naar een museum en praat met ze over de schilderijen. Of ga met ze bergbeklimmen of leer ze vuur te maken in het bos of zo. Geef ze echte verantwoordelijkheid en spreek ze daarop aan. Leer ze tot in den treure hoe je je voorstelt, dat je dank je wel zegt en beleefd bent en dat je oog moet hebben voor de mensen om je heen.
Het voordeel van kindvrij zijn is dat je veel tijd hebt om te observeren, zullen we maar zeggen![]()
Hij heeft gelijk.
zaterdag 18 mei 2019 om 20:20
Heerlijk hoor! Daar zijn zaterdagen voornerdopviva schreef: ↑18-05-2019 19:26Ik heb trouwens vandaag héérlijk een paar uur op een terras gezeten en heel decadent geluncht (inclusief toetje). De enige zorg die ik op dit moment heb is dat ik een klein beetje verbrand ben![]()

zondag 19 mei 2019 om 00:28
Ja, alles draait om de kinderen en daarmee om hen. Ik fantaseer er weleens over hoe anders (leuker) de wereld zou zijn als, laten we zeggen, 30% van de mensen kinderen had. Dat je ook nog een hele hoop mensen over houdt die originelere manieren hebben gevonden om hun zingeving vorm te geven.iones schreef: ↑18-05-2019 20:14Gisteren op feest geweest van kinderloos echtpaar waarvan zij de stoel had gekregen, ze was namelijk 40 geworden. We waren daar met andere mensen, waaronder een stel die ook geen kinderen heeft. En hij zei eigenlijk kort wat jij hierboven schrijft: zodra mensen vader of moeder worden, worden ze zo egoistisch. Alles trekken ze naar zich toe, het draait vanaf nu om hen vanwege de kinderen.
Hij heeft gelijk.

zondag 19 mei 2019 om 00:36
Op tv zei een vrouw die ongewenst kinderloos is: The consolation prize of not having children is not having children. Dat vind ik zo mooi gezegd. De vrijheid ervaar ik vaak als een feestje, juist als ik zie dat de meesten om mij heen in deze fase van hun leven geen kant op kunnen.Familiemens schreef: ↑18-05-2019 20:20Heerlijk hoor! Daar zijn zaterdagen vooren het is toch pure luxe dat je kan gaan zitten waar je wil zolang je wil?
zondag 19 mei 2019 om 16:59
Maar dan ook echt! Zou zo fijn zijn als de wereld niet zou draaien om de koters.dakraampje schreef: ↑19-05-2019 00:28Ja, alles draait om de kinderen en daarmee om hen. Ik fantaseer er weleens over hoe anders (leuker) de wereld zou zijn als, laten we zeggen, 30% van de mensen kinderen had. Dat je ook nog een hele hoop mensen over houdt die originelere manieren hebben gevonden om hun zingeving vorm te geven.
zondag 19 mei 2019 om 17:06
Ik ben te jong voor vinyl, dus ik had ook een casettebandje. Heette: Maak er wat van!Familiemens schreef: ↑18-05-2019 20:04Haha jaaaa die van Ernie en Bert. Ik had een ouderwets casette dingetje en luisterde graag alleen, als ik even geen zin had in siblings![]()
Super grappig en die liedjes zijn te catchy!

zondag 19 mei 2019 om 22:36
Ik was op een verjaardagsfeestje. We konden zonder overdrijven het eerste half uur niet met elkaar praten, zo veel kinderherrie en geschreeuw was daar. Het was oververdovend. Er waren zo'n 12 kinderen, van baby tot een jaar of 10. De hel.

zondag 19 mei 2019 om 22:39
Daarom spreek ik gewoon 1 op 1 af met mensen ipv in een vol kot visite te gaan zitten (laat staan als het ook nog 'n kindercreche is)Blijenvrij schreef: ↑19-05-2019 22:36Ik was op een verjaardagsfeestje. We konden zonder overdrijven het eerste half uur niet met elkaar praten, zo veel kinderherrie en geschreeuw was daar. Het was oververdovend. Er waren zo'n 12 kinderen, van baby tot een jaar of 10. De hel.