Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
redbulletje schreef:
11-05-2019 18:23
Als je nog geen bangeschiedenis hebt, dan krijg je alleen een waarschuwing! Dat heb je er toch wel voor over? :hihi: :biggrin:

Ik zit al op 24 uur, dus dat zou dan 48 uur worden. :P Ook nog wel te doen, heb het toch een beetje gehad met Viva de laatste tijd.

Maar goed, dat is offtopic ;)
Ik heb dat topic niet gelezen hoor, maar ik snap het niet. Dan wil je dus willens en wetens tot ruim na je 60 ste een kind in huis. Het is maar wat je leuk vindt.
Ouwwiefke schreef:
11-05-2019 18:10
Wat een begripvolle reacties! Had me eigenlijk op wat anders voorbereid. Zal later antwoorden op specifieke vragen. Ik heb momenteel eters. Echt bedankt voor de begripvolle reacties! Ben heel anders gewend. :hug:

Het is een heel groot taboe, zeggen dat kinderen tegen zijn gevallen en je het nooit zou overdoen. Terwijl, als je er in alle openheid over zou mogen praten, je juist wat lucht zou krijgen. Je zult heus de enige niet zijn die het zo ervaart. En ik denk dat mensen op jou nog heftiger reageren dan op de kindvrijen.
Alle reacties Link kopieren
Ouwwiefke schreef:
11-05-2019 15:27
Voor mij gaan alle afgezaagde zinnen als; je krijgt er zoooveel voor terug! echt niet op. Ik heb echt zoveel verdriet zorgen en ellende van mijn kinderen gehad. Als ik toen wist wat ik nu weet was ik er nooit aan begonnen.
Jij bent de enige niet hoor. Kinderen zijn niet altijd rozengeur en maneschijn. Zoveel kinderen hebben tegenwoordig autisme of iets anders wat ze moeilijk te hanteren maakt. En voor je het weet moet je nog méér offers brengen dan ouders al moeten en blijft er zo weinig over voor jezelf. Ik heb wel ouders horen zeggen "als ik het over kon doen, begon ik er niet wéér aan".
Vixxen schreef:
11-05-2019 12:50
Ik hoorde ook al die verhalen van vrouwen die na hun 30e ineens een 'drang' kregen en heb ook ontelbare keren gehoord dat dat bij mij ook zou gebeuren.

Ik werd er gewoon bijna bang van... Maar nu 33 en er rammelt nog steeds niets. Interesse is er nog steeds niet en juist doordat vriendinnen nu kinderen krijgen zie ik nog duidelijker alle nadelen!
Ja, dat had ik ook. Nooit last gehad van rammelende eierstokken, en op m'n 35e gesteriliseerd, godzijdank. Het idee dat ik toch per ongeluk zwanger zou worden... gewoon een nachtmerrie.
Nu ben ik 50 en krijg natuurlijk ook geen vragen meer wanneer er kinderen komen. Lekker rustig ;) .
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
11-05-2019 18:58
Het is een heel groot taboe, zeggen dat kinderen tegen zijn gevallen en je het nooit zou overdoen. Terwijl, als je er in alle openheid over zou mogen praten, je juist wat lucht zou krijgen. Je zult heus de enige niet zijn die het zo ervaart. En ik denk dat mensen op jou nog heftiger reageren dan op de kindvrijen.

Dat is ook zo. Dat is wat het zo eenzaam en verdrietig maakt. Het taboe. Als het moederschap tegenvalt ligt het per definitie aan de ouders en met name aan de moeder.
Alle reacties Link kopieren
@Ouwwiefke, Hoe is het nu? Wonen je kinderen nog thuis? Hoe is je band met hen?

Nee, mijn kinderen wonen/werken/studeren allemaal en zijn uit huis. Bij een verbroken relatie of andere tegenvallers wonen er 3 regelmatig weer thuis.

Redbulletje, ik voel me niet echt miskocht al begrijp ik jouw woordkeuze wel. Ik voel me gebruikt, ondergewaardeerd en aan de kant gegooid als iets ze niet zint. Ik krijg dan de volle bak aan verwijten en dreigementen (ik steek je huis in de fik KK hoe* en meer van die gezelligheid)

Blijenvrij

Dat maakt me dus zo eenzaam, er kan niet over gepraat worden. Het ligt altijd vnl aan de moeder en haar opvoeding, terwijl dat lang niet altijd opgaat.

iones

Een van mijn kinderen bedreigt me constant, stookt tussen mij en de anderen en heeft zelfs op facebook gezellig met foto's van haar en mijn stiefvader gepost die mij misbruikt heeft, en er zelfs 1 jaar voor gezeten heeft. Ze vertelde iedereen dat ik loog en stiefpa zo lief was. Puur om mij te kwetsen.

Hier laat ik het even bij want de tranen zitten me weer hoog.

Ik heb via mijn ha een verwijsbrief voor een psycholoog gevraagd omdat ik er niet mee om kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ouwwiefke schreef:
11-05-2019 19:50
Dat is ook zo. Dat is wat het zo eenzaam en verdrietig maakt. Het taboe. Als het moederschap tegenvalt ligt het per definitie aan de ouders en met name aan de moeder.
Ja, dat is nog een stukje achterlijkheid in onze cultuur.
In sómmige gevallen vind ik ook niet dat ouders moeten zeuren dat het tegenvalt. Veel dingen kun je wel zien aankomen van kilometers ver.

Maar je hebt gewoon niet 100% invloed op je kinderen. Er zijn zoveel factoren die naast jou mee spelen waar je geen invloed op hebt, en dan zijn er de kinderen zelf nog. Ze maken eigen keuzes, mogelijk ten koste van hun omgeving.
Dat kan omdat ze drugs gaan gebruiken, of mentaal niet goed zijn, of hun ouders de rug toekeren en zich niet meer laten zien of horen.

Het ís niet zo dat je er altijd zoveel voor terug krijgt. Soms krijg je er een hoop shit voor terug.
@ouwwiefke, wat ongelooflijk heftig... Waarom laat je die drie kinderen weer bij jou wonen als het ze zo uitkomt? Wordt het niet tijd om voor jezelf te kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
11-05-2019 18:58
Het is een heel groot taboe, zeggen dat kinderen tegen zijn gevallen en je het nooit zou overdoen. Terwijl, als je er in alle openheid over zou mogen praten, je juist wat lucht zou krijgen. Je zult heus de enige niet zijn die het zo ervaart. En ik denk dat mensen op jou nog heftiger reageren dan op de kindvrijen.
Zeker. Kijk kindvrijen kiezen voor iets anders en weten dus niet wat het is om kinderen te hebben. En hoewel er genoeg ouders het zien als een afwijzing van hun keuzekinderen, is het vaak toch wel: wat je niet kent, kun je niet missen. Als ouder weet je dat wel, en door aan te geven dat dát je niet bevalt, val je ze aan in hun eigen zijn. Want ze zijn toch eerst ouder en dan wat anders.
Ouwwiefke schreef:
11-05-2019 19:50
Dat is ook zo. Dat is wat het zo eenzaam en verdrietig maakt. Het taboe. Als het moederschap tegenvalt ligt het per definitie aan de ouders en met name aan de moeder.
:hug: Het is natuurlijk makkelijk oordelen en hier doen we dat ook wel eens hoor. Maar je hebt als ouder maar tot op zekere hoogte invloed/grip op je kinderen. Omstandigheden, genen/karakter en omgeving hebben echt veel meer invloed. En inderdaad als er iets mis is met een kind, dan krijg je als moeder altijd de schuld, want tja, verantwoordelijk voor de opvoeding... :nut:
Mooi klote voor je.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
FadeToBlack schreef:
11-05-2019 19:41
Ja, dat had ik ook. Nooit last gehad van rammelende eierstokken, en op m'n 35e gesteriliseerd, godzijdank. Het idee dat ik toch per ongeluk zwanger zou worden... gewoon een nachtmerrie.
Nu ben ik 50 en krijg natuurlijk ook geen vragen meer wanneer er kinderen komen. Lekker rustig ;) .
Ik heb altijd gehoord dat ze dat niet doen bij vrouwen die geen kinderen hebben, maar dat kan dus wel?
Lijkt me heerlijk.
Ouwwiefke, wat heftig zeg. Wil je het contact met kind dat jou bedreigt niet verbreken?
Rookgordijn1 schreef:
11-05-2019 22:08
Ik heb altijd gehoord dat ze dat niet doen bij vrouwen die geen kinderen hebben, maar dat kan dus wel?
Lijkt me heerlijk.
Na jaaaaren zeuren is het gelukt. Ook fijn dat de pil dan niet meer hoeft trouwens.
Ouwwiefke wat vreselijk naar voor je :hug: Ik vind het echt heel knap en sterk van je dat je dit durft te delen.

En ik sluit me aan bij de anderen, je hebt maar een klein aandeel in de opvoeding van je kinderen. Het is naar dat men de ouders aan kijkt als een kind ontspoort.
Ik hoop ook dat je je grenzen kan bewaken en voor jezelf kunt kiezen. Dit verdien je niet.
Alle reacties Link kopieren
Even een ordinaire tvp!
FadeToBlack schreef:
11-05-2019 22:37
Na jaaaaren zeuren is het gelukt. Ook fijn dat de pil dan niet meer hoeft trouwens.
Dan moet ik misschien ook maar eens beginnen met zeuren. Overigens heb ik nu een koperspiraal dus daar heb ik ook niet zo veel omkijken naar.
Kom je eigenlijk niet vervroegd in de overgang?
Rookgordijn1 schreef:
12-05-2019 11:12
Dan moet ik misschien ook maar eens beginnen met zeuren. Overigens heb ik nu een koperspiraal dus daar heb ik ook niet zo veel omkijken naar.
Kom je eigenlijk niet vervroegd in de overgang?
Nee, je komt niet vervroegd in de overgang. Alles werkt immers nog, je wordt ook ongesteld en je hebt een eisprong.
Alle reacties Link kopieren
Ouwwiefke schreef:
11-05-2019 20:17

iones

Een van mijn kinderen bedreigt me constant, stookt tussen mij en de anderen en heeft zelfs op facebook gezellig met foto's van haar en mijn stiefvader gepost die mij misbruikt heeft, en er zelfs 1 jaar voor gezeten heeft. Ze vertelde iedereen dat ik loog en stiefpa zo lief was. Puur om mij te kwetsen.
Pfffff, dat is niet niks!!!! Wat een kleine heks is dat!
ik denk dat er voor jou maar één optie rest: afstand nemen. Ook al is dat hard en gaat dat tegen je instinct in. Maar het is kiezen voor het minste kwaad in dit geval. En dat is jezelf distantieren voordat je nog meer gekwetst wordt. Heb je een partner waar je van je af kunt praten, of vriendinnen?
Nou, toch een ban gekregen, redelijk onterecht wmb, maarja dat is Viva.

I took one for the team zullen we maar zeggen ;)
RégineFilange schreef:
12-05-2019 22:53
Nou, toch een ban gekregen, redelijk onterecht wmb, maarja dat is Viva.

I took one for the team zullen we maar zeggen ;)
Had je nog wat spannends geschreven? Ik heb 't dan gemist, want vlak nadat je hier schreef dat je handen jeukten ging ik naar bed.
redbulletje schreef:
12-05-2019 22:56
Had je nog wat spannends geschreven? Ik heb 't dan gemist, want vlak nadat je hier schreef dat je handen jeukten ging ik naar bed.

Niet echt, niets wat jij niet meer hebt gezien volgens mij.
RégineFilange schreef:
12-05-2019 22:53
Nou, toch een ban gekregen, redelijk onterecht wmb, maarja dat is Viva.

I took one for the team zullen we maar zeggen ;)

O wat is er gebeurd? In dat topic van die vrouw die op haar 44 nog een kind wil?
Dat was dan idd niet banwaardig. Lullig dat iemand je blijkbaar toch gestaft heeft.
Zitten ook wel erg vermoeiende mensen in dat topic.
Alle reacties Link kopieren
Jest schreef:
11-05-2019 17:37

Ik heb eigenlijk heel lang niet geweten of ik kinderen wilde. Volgens mij was ik toch wel een beetje geconditioneerd dat het normaal zou moeten zijn om ze te willen. Heb dus lang volgehouden dat ik misschien wel kinderen wilde, maar niet nu. Maar dat werd vanaf mijn 40e een beetje pathetisch... ;-D
Precies dit. Het zat gewoon in mijn opvoeding en de moraal die in de jaren 80 heerste op scholen / in de maatschappij waar ik me bevond. Meisjes speelden in de poppenhoek, jongens gingen stoeien of met blokken spelen. Veel moeders van klasgenootjes en buurkinderen waren ook gewoon moeder. Deden wat vrijwilligerswerk of wat thuiszorg maar waren vooral moeder en dat was heel normaal. Ook in de familie waarin ik opgroeide waren de vrouwen met kinderen thuismoeder en gingen pas later (parttime) werken. Kortom ik ben opgegroeid met de gedachte dat vrouwen moeder werden. Best een ding als je de 25 bent gepasseerd bent en je realiseert dat hetgeen je is aangeleerd niet is waar je je prettig bij voelt. Dat siblings inmiddels een gezin hebben en jij achterblijft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven