Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
13-05-2019 10:15
O ik had precies hetzelfde gedaan hoor! Ik zou op een gegeven moment ook knappen. Arme kat ook :(

Een keer was ik met mijn man op een verjaardag en kreeg mijn man dankzij een druk kind hete koffie over zich heen. Dat kind was ook al langer aan het rennen en schreeuwen in de woonkamer en niemand deed er wat aan. Ouders waren te druk met hun telefoon. Mijn man is toen ook echt boos geworden, kind moest huilen (en werd toen wel gelijk getroost) en wij zijn naar huis gegaan.
En terecht ook dat jullie zijn gegaan! Ja logisch dat kind gaat brullen maar ik snap niet waarom ouders vinden dat alles maar moet kunnen. En als het mis gaat en kind raakt verbrand is de wereld te klein. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar het staat in mijn geheugen gegrift dat op verjaardagen als thee/koffie ronde was we elders moesten spelen 'want heet dus doe voorzichtig!'. Vaak met limonade aan de kindertafel of gewoon naar buiten. Ennnn als mijn ouders even niet keken en je deed toch iets wat niet mocht kreeg je gewoon een standje van een andere aanwezige. Nou dan luisterde je wel! Moet je nu ook niet doen = rel
Ja er is wel iets flink mis hoor dat anderen het niet goed meer vinden dat andere volwassenen hun kind aanspreken. Moeten ze toch leren mee om te gaan hoor vind ik.

Maar andersom is ook irritant: als ik mijn zoon aanspreek omdat ie brutaal of onbeleefd is tegen iemand, en die volwassene gaat dan lopen sussen dat het niet zo erg is.... Ja ik vind dat dus wél erg, dus ga het dan niet lopen te bagetaliseren.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
13-05-2019 18:27
Die koters kunnen zichzelf niet opvoeden. Maar die ouders waren gewoon aartslui! Zitten daar op hun kont en laten het maar gebeuren. Echt schandalig!
Haha dat zou ook kunnen. Het leek er inmiddels op alsof ze het hele opvoeden maar gewoon achterwege laten. Soort van moegestreden ofzo de boel weglachen en gewoon de andere kant opkijken. Maar schandalig is het wel. Je wil toch zelf ook niet zulke kinderen?
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
13-05-2019 18:34
Ja er is wel iets flink mis hoor dat anderen het niet goed meer vinden dat andere volwassenen hun kind aanspreken. Moeten ze toch leren mee om te gaan hoor vind ik.

Maar andersom is ook irritant: als ik mijn zoon aanspreek omdat ie brutaal of onbeleefd is tegen iemand, en die volwassene gaat dan lopen sussen dat het niet zo erg is.... Ja ik vind dat dus wél erg, dus ga het dan niet lopen te bagetaliseren.
Nou dat snap ik ook hoor. Jouw kind en jouw opvoedmethode. Ik zal echt de laatste zijn die vind dat het anders mag. Laat staan dat ik me ooit zal uitspreken. Ik snap dat ook niet van omstanders. Misschien heb jij je kind al 3x gewaarschuwd die dag en is die ene momentopname gewoon de maat vol. Er is niks zo fijn voor een kind als grenzen worden aangegeven.
Familiemens schreef:
13-05-2019 18:43
Nou dat snap ik ook hoor. Jouw kind en jouw opvoedmethode. Ik zal echt de laatste zijn die vind dat het anders mag. Laat staan dat ik me ooit zal uitspreken. Ik snap dat ook niet van omstanders. Misschien heb jij je kind al 3x gewaarschuwd die dag en is die ene momentopname gewoon de maat vol. Er is niks zo fijn voor een kind als grenzen worden aangegeven.

Nou, niet zozeer omstanders hoor. Maar bijvoorbeeld als mijn zoon geen dankjewel zegt, dan stuur ik hem terug om alsnog dankjewel te zeggen. Of als hij snauwt tegen een volwassene, dan mag hij zijn excuses gaan aanbieden. En als hij dat dan doet, dan krijg ik heel vaak de reactie: dat had niet gehoeven, het is een kind. En dan denk ik: ja, dáárom juist. Hij moet het nog leren. Als volwassenen moeten we hem leren wat wel en niet ok is, en als hij zijn excuses aanbiedt voor zijn gedrag, dan zou het fijn zijn als de volwassene dan zou zeggen: fijn dat je excuses aanbiedt, ipv dat had niet gehoeven.

Maargoed, wellicht ben ik ook ouderwets hoor. :-|
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
13-05-2019 18:46
Nou, niet zozeer omstanders hoor. Maar bijvoorbeeld als mijn zoon geen dankjewel zegt, dan stuur ik hem terug om alsnog dankjewel te zeggen. Of als hij snauwt tegen een volwassene, dan mag hij zijn excuses gaan aanbieden. En als hij dat dan doet, dan krijg ik heel vaak de reactie: dat had niet gehoeven, het is een kind. En dan denk ik: ja, dáárom juist. Hij moet het nog leren. Als volwassenen moeten we hem leren wat wel en niet ok is, en als hij zijn excuses aanbiedt voor zijn gedrag, dan zou het fijn zijn als de volwassene dan zou zeggen: fijn dat je excuses aanbiedt, ipv dat had niet gehoeven.

Maargoed, wellicht ben ik ook ouderwets hoor. :-|
Je bent een van de weinigen die deze methode en gedachtegang hanteert. Ik ken ze ook wel om mij heen hoor. Kinderen die op een verjaardag keurig iedereen een hand geven. Dank je wel zeggen als ze een cadeautje krijgen. Of die gewoon luisteren als ze instructies krijgen. Ik heb een bevriend stel met 2 kinderen die ze echt heel strak houden. Eerste keer keek ik wel even op maar de moeder vertelde dat ze ook wel eens brutaal zijn maar dat ze vooral wil dat ze een goede basis hebben en ze ze overal mee naar toe kunnen nemen. Toen ze bij ons thuis waren had ik snoep gekocht en een plekje ingericht voor ze om te spelen. Zo'n leuke dag gehad! Kinderen lief, beleefd, tuurlijk wilden ze op gegeven moment in de tuin ravotten ook al had het geregend. Ik vond het best maar ze kregen instructie van hun moeder dat ze niet in de planten mochten en bij binnenkomst schoenen eerst uit moesten. Ideaal!
Familiemens schreef:
13-05-2019 19:02
Je bent een van de weinigen die deze methode en gedachtegang hanteert. Ik ken ze ook wel om mij heen hoor. Kinderen die op een verjaardag keurig iedereen een hand geven. Dank je wel zeggen als ze een cadeautje krijgen. Of die gewoon luisteren als ze instructies krijgen. Ik heb een bevriend stel met 2 kinderen die ze echt heel strak houden. Eerste keer keek ik wel even op maar de moeder vertelde dat ze ook wel eens brutaal zijn maar dat ze vooral wil dat ze een goede basis hebben en ze ze overal mee naar toe kunnen nemen. Toen ze bij ons thuis waren had ik snoep gekocht en een plekje ingericht voor ze om te spelen. Zo'n leuke dag gehad! Kinderen lief, beleefd, tuurlijk wilden ze op gegeven moment in de tuin ravotten ook al had het geregend. Ik vond het best maar ze kregen instructie van hun moeder dat ze niet in de planten mochten en bij binnenkomst schoenen eerst uit moesten. Ideaal!

Ja, daar kan ik me wel in vinden. Ik vind het vooral belangrijk dat hij zich aan andermans regels kan houden. Overal gelden weer andere dingen, dus ik wil graag dat ie daar ook wel flexibel in leert zijn. En vooral ook nette omgangsvormen: u zeggen tegen mensen die je niet kent, dankjewel, alstjeblieft, met 2 woorden praten.... Allemaal vrij normaal, maar blijkbaar tegelijk ook niet meer, heb ik vaak het idee
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
13-05-2019 18:39
Haha dat zou ook kunnen. Het leek er inmiddels op alsof ze het hele opvoeden maar gewoon achterwege laten. Soort van moegestreden ofzo de boel weglachen en gewoon de andere kant opkijken. Maar schandalig is het wel. Je wil toch zelf ook niet zulke kinderen?
Het interesseert ze niet meer denk ik. Ouders zullen wel moe zijn. Overal aan mee doen, beide een drukke baan, vrijwilligerswerk of mantelzorg, sport, sociale contacten en dan tussendoor nog kinderen opvoeden. Mensen halen zich veel op de hals tegenwoordig en dan genieten ze niet meer overal van of ze laten een en ander er bij in schieten, zoals opvoeding.
Want zelf storen ze zich niet aan hun bloedjes. Maar dat hun bloedjes door de omgeving heel anders ervaren worden, daar staan ze niet bij stil. Ze beseffen niet dat mensen naar hun eigen kinderen zoveel verdraagzamer zijn dan anderen.
Alle reacties Link kopieren
Precies.. toen ik op de basisschool zat was elke vader aan t werk en elke moeder thuis of werkte een paar ochtenden. De meeste vriendinnen van me werken 3.5-4 volle dagen.

Goed dat ze hun eigen broek kunnen ophouden mocht het misgaan, het woord bijstandvader bestaat namelijk niet en bijstandmoeder wel.

Maar tis ook zo dat het huis tig x groter dan groot moet zijn, vliegvakanties in de zomer en wintersport en een efteling abonnement betaald moeten worden.. ik ging met mn ouders bijv. een week kamperen in Zeeland. En kreeg bij met Sinterklaas bij elkaar 100 gulden, dat is nu per kind wel verdubbeld naar 100 euro. Dus de uitgaves zijn ook heel anders tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Oke, beetje laat, maar: Happy new topic!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Roxy21 schreef:
14-05-2019 15:53
Oke, beetje laat, maar: Happy new topic!

:-D je bent nog binnen de tien pagina's!
koekie1980 schreef:
14-05-2019 13:09
Precies.. toen ik op de basisschool zat was elke vader aan t werk en elke moeder thuis of werkte een paar ochtenden. De meeste vriendinnen van me werken 3.5-4 volle dagen.

Goed dat ze hun eigen broek kunnen ophouden mocht het misgaan, het woord bijstandvader bestaat namelijk niet en bijstandmoeder wel.

Maar tis ook zo dat het huis tig x groter dan groot moet zijn, vliegvakanties in de zomer en wintersport en een efteling abonnement betaald moeten worden.. ik ging met mn ouders bijv. een week kamperen in Zeeland. En kreeg bij met Sinterklaas bij elkaar 100 gulden, dat is nu per kind wel verdubbeld naar 100 euro. Dus de uitgaves zijn ook heel anders tegenwoordig.
Ja maar dat doen ze dan ook zelf toch? Het hoeft niet persé groter, duurder en luxer, dat doen mensen toch echt zichzelf aan lijkt mij... Overigens zie ik om me heen juist een hoop armoede onder gezinnen met kinderen en die kinderen worden zeker ook niet beter opgevoed vaak hoor...
Alle reacties Link kopieren
Net was er in mijn forsythia een knuffel van de buurkinderen beland. Misgegooid. Ze belden aan. Ik zag dat ding niet eens liggen. Was zo'n mini knuffel en lag helemaal onderaan de struik. Waar ook nog gaas voor staat. Je moest er echt met je hoofd inkruipen om erbij te kunnen. Dat heb ik ze lekker zelf laten doen. Ik gruwel daarvan. Het meisje bood het ook aan gelukkig. Ik heb de takken opzij gehouden met bezem. En nu zat er een mier in mijn haar. Ben benieuwd hoeveel zij er heeft. :p:
koekie1980 schreef:
14-05-2019 13:09
Precies.. toen ik op de basisschool zat was elke vader aan t werk en elke moeder thuis of werkte een paar ochtenden. De meeste vriendinnen van me werken 3.5-4 volle dagen.

Goed dat ze hun eigen broek kunnen ophouden mocht het misgaan, het woord bijstandvader bestaat namelijk niet en bijstandmoeder wel.

Maar tis ook zo dat het huis tig x groter dan groot moet zijn, vliegvakanties in de zomer en wintersport en een efteling abonnement betaald moeten worden.. ik ging met mn ouders bijv. een week kamperen in Zeeland. En kreeg bij met Sinterklaas bij elkaar 100 gulden, dat is nu per kind wel verdubbeld naar 100 euro. Dus de uitgaves zijn ook heel anders tegenwoordig.
Vergeet ook alle elektronica niet die je als kind ook gewoon dient te hebben zoals smartphones en tablets/laptops.

In mijn jeugd werkten de mannen en de vrouwen waren gewoon fulltime huisvrouw (heerlijk altijd naar huis kunnen tussen de middag en na school!) In mijn lagere school klas zat slechts één jongen met 'n werkende moeder. Die was advocaat. Was ook het enige koppel dat gescheiden was trouwens.
Verder was er maar één auto per huishouden en ging je ook maar één keer per jaar op vakantie (de meesten overigens wel gewoon in het buitenland maar wel binnen Europa)
Alle reacties Link kopieren
Tja , het had vast voordelen, dat eenverdienersmodel. Maar ik ben geen voorstander. Ik zou er eerder voorstander voor zijn om de standaard werkweek naar 32 uur te brengen ofzo. Betere werk-privé balans voor iedereen! Daarnaast: dat een gezin (voornamelijk) op één salaris draait is zo kwetsbaar.
Los van het algemene verhaal: ik moet er niet aan denken om huisvrouw/thuisblijfmoeder te zijn. De horror! Lang leve anticonceptie en emancipatie! :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
In mijn basisschooltijd werkte mijn vader in de ploegen en moeder parttime. Maar we hadden een buurjongen (tevens klasgenoot) en zijn moeder had toen nog geen werk. Later wel een parttime baan. Dus die ving mij op tussen de middag op de dagen dat mijn beide ouders er niet waren. Soms ook na school Andersom at hij ook regelmatig bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nu niet meer van vrouwen verwachten dat ze hun baan er aan geven als ze moeder worden. Dat maakt ze financieel zo kwetsbaar, het is gewoon onverantwoordelijk.
Maar het zou goed zijn als we consuminderden, minder moesten, minder overal bij moesten zijn en moesten doen. Dan was er meer tijd over om uit te rusten, om energie over te houden om kinderen op te voeden.
Ik heb vandaag geleerd dat ik mantelzorger ben. Omdat ik tussen de dertig en zestig ben. Dan heb je kinderen en/of zorgbehoevende ouders. Zucht. Ik
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
14-05-2019 18:59
Je kunt nu niet meer van vrouwen verwachten dat ze hun baan er aan geven als ze moeder worden. Dat maakt ze financieel zo kwetsbaar, het is gewoon onverantwoordelijk.
Maar het zou goed zijn als we consuminderden, minder moesten, minder overal bij moesten zijn en moesten doen. Dan was er meer tijd over om uit te rusten, om energie over te houden om kinderen op te voeden.
Ja werken en kinderen kan best maar ze moeten daarnaast ook nog sporten, vriendinnenuitjes, 3x per jaar op vakantie, hobby's, lekker hip doen op social media en vooral niets veranderen. Want ja kinderen willen ze wel maar iets van hun eigen leven opgeven niet. En dan ben je inderdaad moe en vooral aan het hollen en schema's afwerken waardoor er geen energie is om op te voeden.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
14-05-2019 19:23
Ja werken en kinderen kan best maar ze moeten daarnaast ook nog sporten, vriendinnenuitjes, 3x per jaar op vakantie, hobby's, lekker hip doen op social media en vooral niets veranderen. Want ja kinderen willen ze wel maar iets van hun eigen leven opgeven niet. En dan ben je inderdaad moe en vooral aan het hollen en schema's afwerken waardoor er geen energie is om op te voeden.
Komt omdat de vader van de kinderen vaak zijn aandeel in het huishouden en de kinderen niet neemt. Heel dom van die vrouwen om daarmee akkoord te gaan.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
14-05-2019 22:22
Komt omdat de vader van de kinderen vaak zijn aandeel in het huishouden en de kinderen niet neemt. Heel dom van die vrouwen om daarmee akkoord te gaan.
Ook omdat de man gewoon niet mee wil werken en tja, iemand moet toch voor die kinderen ed zorgen.

Aankomend weekend weer lekker uit eten! We gaan pizza eten met een paar familieleden. Ik heb er nu al zin in.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
14-05-2019 19:23
Ja werken en kinderen kan best maar ze moeten daarnaast ook nog sporten, vriendinnenuitjes, 3x per jaar op vakantie, hobby's, lekker hip doen op social media en vooral niets veranderen. Want ja kinderen willen ze wel maar iets van hun eigen leven opgeven niet. En dan ben je inderdaad moe en vooral aan het hollen en schema's afwerken waardoor er geen energie is om op te voeden.
Precies dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat mensen sowieso wel veel ‘moeten’, vooral van zichzelf denk ik. Als ik af en toe hoor van bijvoorbeeld collega’s wat er allemaal in het weekend moet gebeuren, vrije dagen helemaal volgepland met allerlei afspraken. Ik word al moe als ik het allemaal hoor.
Oplader schreef:
15-05-2019 09:37
Ik vind dat mensen sowieso wel veel ‘moeten’, vooral van zichzelf denk ik. Als ik af en toe hoor van bijvoorbeeld collega’s wat er allemaal in het weekend moet gebeuren, vrije dagen helemaal volgepland met allerlei afspraken. Ik word al moe als ik het allemaal hoor.
Ja, dat heb ik nou ook! Ik heb soms ook wel weekenden die heel erg volgepland zitten (omdat er dan per ongeluk allemaal verjaardagen tegelijk zijn ofzo), maar kan het dan heerlijk vinden als ik een weekend even niks hoef.
Alle reacties Link kopieren
Zeker. Als ik het hoor hoe vaak men naar een verjaardag móét, denk ik al wtf? En geen tijd voor jezelf, want ze moeten dan 's middags naar Klaas en 's avonds naar Jan en op zondag nog even langs die-en-die.

Ja, ze zijn zoooo druk. Tja, je mag er wel eentje overslaan hoor.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven