Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Jest schreef:
11-05-2019 21:32
@ouwwiefke, wat ongelooflijk heftig... Waarom laat je die drie kinderen weer bij jou wonen als het ze zo uitkomt? Wordt het niet tijd om voor jezelf te kiezen?
Dit! Sorry maar jouw kinderen klinken naar en verwend, en totaal respectloos naar jou toe.
Ik zou ze zeker niet weer thuis laten wonen, het is tijd om voor jezelf te kiezen!
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ook nog even ongegeneerd klagen. Was gisteren echt op een kutverjaardag. Kan er wegens herkenbaarheid niet te veel over in detail treden maar de kinderen daar waren zo hysterisch uitgelaten en niemand die iets zei. Gillen, rennen, achter de kat aan jagen, tegen hem aanrijden met een step en toen sprong het arme beest op mijn schoot (en dat zag ik niet aankomen) dus koffie over me heen. Ik schrok zo dat ik even vloekte en weg liep met de mededeling dit is genoeg ik ga naar huis. Ik veroorzaakte daarmee een rel en eindigde in rap tempo met een hoop gedoe achter me latend in de auto. Mijn vriend mokkend naast me want ja lekker dan, de dag was wel verpest en het zijn nou eenmaal kinderen. Deze k#$%koters zijn gewoon ieder jaar irritanter, grote mond, niet luisteren en het is allemaal maar normaal. Bah, kutdag. Kleding kan gewassen hoor maar ik voelde me gewoon zo in de steek gelaten en dan opmerkingen...het zijn kinderen etc flikker toch op. Bah bah bah
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
12-05-2019 23:59
Bah, kutdag. Kleding kan gewassen hoor maar ik voelde me gewoon zo in de steek gelaten en dan opmerkingen...het zijn kinderen etc flikker toch op. Bah bah bah
Helemaal eens. Ook kinderen kunnen zichzelf gedragen, als ze willen rennen gaan ze maar lekker naar buiten.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Familiemens, wat een dag zeg. Gaat het nu weer wat beter met je?

Soms zit een mens aan z'n tax wat herrie betreft, en gister was die wel bereikt zo te lezen. Kan gebeuren hoor. Jij bent ook maar een mens.

Ik kan er bijzonder slecht tegen en vooral als het hier thuis is.
Familiemens schreef:
12-05-2019 23:59
Trouwens ook nog even ongegeneerd klagen. Was gisteren echt op een kutverjaardag. Kan er wegens herkenbaarheid niet te veel over in detail treden maar de kinderen daar waren zo hysterisch uitgelaten en niemand die iets zei. Gillen, rennen, achter de kat aan jagen, tegen hem aanrijden met een step en toen sprong het arme beest op mijn schoot (en dat zag ik niet aankomen) dus koffie over me heen. Ik schrok zo dat ik even vloekte en weg liep met de mededeling dit is genoeg ik ga naar huis. Ik veroorzaakte daarmee een rel en eindigde in rap tempo met een hoop gedoe achter me latend in de auto. Mijn vriend mokkend naast me want ja lekker dan, de dag was wel verpest en het zijn nou eenmaal kinderen. Deze k#$%koters zijn gewoon ieder jaar irritanter, grote mond, niet luisteren en het is allemaal maar normaal. Bah, kutdag. Kleding kan gewassen hoor maar ik voelde me gewoon zo in de steek gelaten en dan opmerkingen...het zijn kinderen etc flikker toch op. Bah bah bah
Heel irritant en ik zou uberhaupt al nooit naar verjaardagen gaan waar ook koters rondlopen, maar heel goed dat je gelijk bent opgestapt toen jouw grens overschreden werd! Hier naast me werden ook weer aan de lopende band varkens geslacht (krijsende koters die bij oma/opa op bezoek kwamen) Wat zou ik er graag de hogedrukspuit vol opzetten!
Alle reacties Link kopieren
Familiemens, terecht dat je weg bent gegaan. En inderdaad de opmerking; het zijn nu eenmaal kinderen. Ik krijg wurgneigingen als iemand dát tegen mij zegt. Lekker dat je vriend je niet steunt, ken het gevoel, de mijne (weet ik uit ervaring) zou hetzelfde zeggen en doen. :hug:
En die arme kat! :'(

Maar ik vind je een topper dat je het niet over je kant hebt laten gaan!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Klinkt als een gezellige verjaardag Familiemens. En als ik het goed begrijp, werd het je ook nog kwalijk genomen dat je opstapte, aangezien je schrijft dat je een rel veroorzaakte?
Mocht ik ooit per ongeluk een kind krijgen, dan zwaait er wat als ik zie dat hij met opzet met de step tegen de kat aanrijdt >:-(
Familiemens schreef:
12-05-2019 23:59
Trouwens ook nog even ongegeneerd klagen. Was gisteren echt op een kutverjaardag. Kan er wegens herkenbaarheid niet te veel over in detail treden maar de kinderen daar waren zo hysterisch uitgelaten en niemand die iets zei. Gillen, rennen, achter de kat aan jagen, tegen hem aanrijden met een step en toen sprong het arme beest op mijn schoot (en dat zag ik niet aankomen) dus koffie over me heen. Ik schrok zo dat ik even vloekte en weg liep met de mededeling dit is genoeg ik ga naar huis. Ik veroorzaakte daarmee een rel en eindigde in rap tempo met een hoop gedoe achter me latend in de auto. Mijn vriend mokkend naast me want ja lekker dan, de dag was wel verpest en het zijn nou eenmaal kinderen. Deze k#$%koters zijn gewoon ieder jaar irritanter, grote mond, niet luisteren en het is allemaal maar normaal. Bah, kutdag. Kleding kan gewassen hoor maar ik voelde me gewoon zo in de steek gelaten en dan opmerkingen...het zijn kinderen etc flikker toch op. Bah bah bah

O ik had precies hetzelfde gedaan hoor! Ik zou op een gegeven moment ook knappen. Arme kat ook :(

Een keer was ik met mijn man op een verjaardag en kreeg mijn man dankzij een druk kind hete koffie over zich heen. Dat kind was ook al langer aan het rennen en schreeuwen in de woonkamer en niemand deed er wat aan. Ouders waren te druk met hun telefoon. Mijn man is toen ook echt boos geworden, kind moest huilen (en werd toen wel gelijk getroost) en wij zijn naar huis gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen, het huis had te klein geweest als kind koffie over zich had gekregen.

Vriend heeft ook koffie gemorst, zonder hulp van een kind. En dan tegen mij altijd mutsen dat ik niet voorzichtig ben of zo...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
13-05-2019 10:31
Vixxen, het huis had te klein geweest als kind koffie over zich had gekregen.

Vriend heeft ook koffie gemorst, zonder hulp van een kind. En dan tegen mij altijd mutsen dat ik niet voorzichtig ben of zo...

Inderdaad. Dan is het zielig, maar hete koffie over een volwassene is zeker pijnloos ofzo.
Als er een hoop langs je heen gerend wordt zou ik m'n voet uitsteken op een strategisch moment. En die hete koffie/thee op tafel laten staan en daar af en toe een slok uit slurpen tussen bank en tafel in. Zodat ik het zelf niet over me heen kan krijgen. Als ouders dan willens en wetens hun mormels los rond laten rennen voor de voeten van anderen is het hun eigen schuld als ze vol tegen 'n hete kop thee op knallen.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
13-05-2019 10:58
Inderdaad. Dan is het zielig, maar hete koffie over een volwassene is zeker pijnloos ofzo.
Daarbij laat het vlekken achter, man, word je niet gelukkig van...

Van het weekend (sinds afgelopen woensdag) ziek ivm buikgriep. Jeetje, wat voel ik mij slapjes.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jeetje wat een verhaal joh, Familiemens. Ik irriteer me ook heel vaak aan het gebrek aan toezicht op kinderen. Soms lijkt het wel alsof mensen denken dat ze zichzelf wel opvoeden... Vooral wreedheid tegenover dieren vind ik zó erg. Mijn zoon mag nog geen insektje van mijn dooddrukken, maar als ik zie wat sommige andere ouders toestaan.... :facepalm: Honden pesten, een duif achterna zitten, wasbeertjes voeren in de dierentuin.... Ik kan daar echt pissed van worden.

Ik denk dat ouders wel meer tolerantie hebben voor drukte en fratsen, omdat het over en weer gaat: de ene keer misdraagt andermans kind zich en de volgende keer is het misschien de mijne wel.. zoiets. Maar dan alsnog vind ik wel dat kinderen anderen niet tot last mogen zijn. Tegelijk is het ook lastig om je kind "strak te houden" als andere ouders op zo'n verjaardag alles maar goed vinden. Hopelijk heb je mensen toch wel aan het denken gezet!
snorriemorrie schreef:
13-05-2019 12:30
Jeetje wat een verhaal joh, Familiemens. Ik irriteer me ook heel vaak aan het gebrek aan toezicht op kinderen. Soms lijkt het wel alsof mensen denken dat ze zichzelf wel opvoeden... Vooral wreedheid tegenover dieren vind ik zó erg. Mijn zoon mag nog geen insektje van mijn dooddrukken, maar als ik zie wat sommige andere ouders toestaan.... :facepalm: Honden pesten, een duif achterna zitten, wasbeertjes voeren in de dierentuin.... Ik kan daar echt pissed van worden.

Ik vind dat heel fijn om te lezen :heart: Ik kan ook heel slecht tegen ouders die hun kinderen dieren laten 'pesten'.
Vixxen schreef:
13-05-2019 13:25
Ik vind dat heel fijn om te lezen :heart: Ik kan ook heel slecht tegen ouders die hun kinderen dieren laten 'pesten'.

Ja, ik dus ook. Maar helaas zijn er een heleboel mensen die denken dat dieren geen gevoel hebben, dus ja als je al van zo'n gedachte uitgaat dan snap ik dat ze er niet bij nadenken. Sommige mensen zijn gewoon echt heel dom. :facepalm:

Een paar weken geleden vertelde zoon dat kinderen lieveheerstbeestjes aan het doodmaken waren tijdens de pauze, want die zijn giftig. Dan leg ik dus uit dat die diertjes nut hebben en ook waarom het niet nodig is om ze dood te maken. Hopelijk legt hij dat dan ook weer uit aan zijn vriendjes, denk ik dan maar. o_o
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn de meeste mensen niet zo heel lief voor dieren en dat krijgen kinderen natuurlijk gewoon mee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
13-05-2019 06:24
Helemaal eens. Ook kinderen kunnen zichzelf gedragen, als ze willen rennen gaan ze maar lekker naar buiten.
Dat was mijn idee. Iedereen had net koffie/thee en taart. Wat is er mis de kinderen even te waarschuwen dat er hete dranken zijn en ze even elders moeten spelen of rustig doen?
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
12-05-2019 22:53
Nou, toch een ban gekregen, redelijk onterecht wmb, maarja dat is Viva.

I took one for the team zullen we maar zeggen ;)
Ik ook al 2x. In beide gevallen was het om een uitspraak in het algemeen, niemand of niets aanvallend.
Familiemens schreef:
12-05-2019 23:59
Trouwens ook nog even ongegeneerd klagen. Was gisteren echt op een kutverjaardag. Kan er wegens herkenbaarheid niet te veel over in detail treden maar de kinderen daar waren zo hysterisch uitgelaten en niemand die iets zei. Gillen, rennen, achter de kat aan jagen, tegen hem aanrijden met een step en toen sprong het arme beest op mijn schoot (en dat zag ik niet aankomen) dus koffie over me heen. Ik schrok zo dat ik even vloekte en weg liep met de mededeling dit is genoeg ik ga naar huis. Ik veroorzaakte daarmee een rel en eindigde in rap tempo met een hoop gedoe achter me latend in de auto. Mijn vriend mokkend naast me want ja lekker dan, de dag was wel verpest en het zijn nou eenmaal kinderen. Deze k#$%koters zijn gewoon ieder jaar irritanter, grote mond, niet luisteren en het is allemaal maar normaal. Bah, kutdag. Kleding kan gewassen hoor maar ik voelde me gewoon zo in de steek gelaten en dan opmerkingen...het zijn kinderen etc flikker toch op. Bah bah bah
Dus "het zijn kinderen" houdt in dat ze zich niet hoeven te gedragen? Dat bedoel ik nou he. Kinderen zijn tegenwoordig veel meer onopgevoed en moeten hun goddelijke gang maar kunnen gaan. Zo krijg je een hekel aan kinderen.

En dan tegen die kat aan rijden... daar had ik wél iets van gezegd hoor!
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
13-05-2019 06:59
Familiemens, wat een dag zeg. Gaat het nu weer wat beter met je?

Soms zit een mens aan z'n tax wat herrie betreft, en gister was die wel bereikt zo te lezen. Kan gebeuren hoor. Jij bent ook maar een mens.

Ik kan er bijzonder slecht tegen en vooral als het hier thuis is.
Thanks, ja dat was het ook. Het liep gewoon vanaf binnenkomst al niet lekker. Gewoon chaos, iedereen schreeuwde door elkaar, horde koters, rennende huisdieren, heb uiteindelijk na een half uur zelf maar een drankje gehaald. Prima als het selfservice is hoor, of vraag me om even te helpen maar het was gewoon too much chaos daar.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-05-2019 09:12
Familiemens, terecht dat je weg bent gegaan. En inderdaad de opmerking; het zijn nu eenmaal kinderen. Ik krijg wurgneigingen als iemand dát tegen mij zegt. Lekker dat je vriend je niet steunt, ken het gevoel, de mijne (weet ik uit ervaring) zou hetzelfde zeggen en doen. :hug:
En die arme kat! :'(

Maar ik vind je een topper dat je het niet over je kant hebt laten gaan!
Dank je! Ja ik stond ook versteld van mezelf maar was al ruim een half uur eigenlijk totaal niet op mijn gemak daar. Misschien moest het zo zijn. Ik was een stuk beter af door weg te gaan daar.

Tsja het blijft een vent...baalde ook maar blij dat ik hier even kan ventileren :there:

Ja die arme kat...die nam ik het niet eens kwalijk, ik nam het die rotkoters kwalijk >:-(
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
13-05-2019 10:07
Klinkt als een gezellige verjaardag Familiemens. En als ik het goed begrijp, werd het je ook nog kwalijk genomen dat je opstapte, aangezien je schrijft dat je een rel veroorzaakte?
Mocht ik ooit per ongeluk een kind krijgen, dan zwaait er wat als ik zie dat hij met opzet met de step tegen de kat aanrijdt >:-(
Ja...ik als kindvrije mag geen mening hebben over gedrag van kinderen. Ik was ook gewoon pissed omdat het een enorme chaos was en werkelijk geen van de ouders of familie er wat aan deed. Het werd allemaal maar weggelachen en vooral het feit dat ik er een vloek uitgooide kon natuurlijk niet in bijzijn van kinderen. Die koters waren gewoon strontvervelend en die huisdieren pesten vond ik ook zielig.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-05-2019 11:19
Van het weekend (sinds afgelopen woensdag) ziek ivm buikgriep. Jeetje, wat voel ik mij slapjes.
He bah, beterschap. Heb je iets van bouillonblokjes in huis? Even oplossen in kokend water en een paar slokjes. Of een waterijsje proberen. Zit lekker wat suiker in. Hopelijk knap je gauw op!
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
13-05-2019 12:30
Jeetje wat een verhaal joh, Familiemens. Ik irriteer me ook heel vaak aan het gebrek aan toezicht op kinderen. Soms lijkt het wel alsof mensen denken dat ze zichzelf wel opvoeden... Vooral wreedheid tegenover dieren vind ik zó erg. Mijn zoon mag nog geen insektje van mijn dooddrukken, maar als ik zie wat sommige andere ouders toestaan.... :facepalm: Honden pesten, een duif achterna zitten, wasbeertjes voeren in de dierentuin.... Ik kan daar echt pissed van worden.

Ik denk dat ouders wel meer tolerantie hebben voor drukte en fratsen, omdat het over en weer gaat: de ene keer misdraagt andermans kind zich en de volgende keer is het misschien de mijne wel.. zoiets. Maar dan alsnog vind ik wel dat kinderen anderen niet tot last mogen zijn. Tegelijk is het ook lastig om je kind "strak te houden" als andere ouders op zo'n verjaardag alles maar goed vinden. Hopelijk heb je mensen toch wel aan het denken gezet!
Ze bestaan wel, ouders die hun kinderen met wat respect voor de omgeving (mensen en dieren) opvoeden :lol: .
Ik heb al heel wat kinderen op verjaardagen gezien en vaak zijn ze wat uitgelaten maar met wat instructies spelen ze gewoon met elkaar, komen af en toe even om aandacht vragen of wat te drinken/eten maar dit was echt niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
13-05-2019 18:19
Ja...ik als kindvrije mag geen mening hebben over gedrag van kinderen. Ik was ook gewoon pissed omdat het een enorme chaos was en werkelijk geen van de ouders of familie er wat aan deed. Het werd allemaal maar weggelachen en vooral het feit dat ik er een vloek uitgooide kon natuurlijk niet in bijzijn van kinderen. Die koters waren gewoon strontvervelend en die huisdieren pesten vond ik ook zielig.
Die koters kunnen zichzelf niet opvoeden. Maar die ouders waren gewoon aartslui! Zitten daar op hun kont en laten het maar gebeuren. Echt schandalig!
Ik heb dat ook wel eens gehad, zo'n uit de klauwen gelopen verjaardag. Een vriendin dacht dat ze het kinderpartijtje wel tegelijk met familie en vrienden kon doen. Ik wist dat ook niet van tevoren, anders was ik waarschijnlijk niet gegaan. Vorig jaar heb ik ook met een smoes afgezegd. Dit jaar gaan we wel weer, maar heb me wel voorgenomen dat we maar een uurtje blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven