Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

zaterdag 29 augustus 2020 om 13:48

zaterdag 29 augustus 2020 om 16:46
Ik zou jouw vriend alleen sturen, zijn broer dus zijn probleem als hij geen nee kan zeggen. Als je toch meegaat zou ik gewoon de vriezer opentrekken en de frituur aanslingeren. Verantwoord opvoedkundig eten doen de ouders er zelf maar mee.Keuken1987 schreef: ↑29-08-2020 13:06Ik heb nog nooit opgepast en moet vanavond met mijn vriend oppassen op de kinderen van zijn broer. Het zijn twee vreselijke brutale jongetjes van 7 en 9. Moet met hun eten en ze naar bed brengen. Zie er vreselijk tegen op. Waarom heeft mijn vriend gezegd dat we dat willen?![]()

zaterdag 29 augustus 2020 om 16:53
Vriend heeft overlegd maar zei anders ga ik alleen, dat vind ik ook zielig voor hem want hij vind het ook niet echt leukkatkaatje schreef: ↑29-08-2020 13:39Heeft je vriend dat dan niet overlegd? Overigens merk ik met oppassen dat kinderen aanzienlijk minder brutaal of lastig zijn als de ouders er niet bij zijn. Vreemde ogen dwingen dan toch. Dus wie weet gaan ze best relaxed slapen en heb je alsnog je filmavondje (alleen dan in een ander huis).
En waarom geen pizza met de kinderen? Is voor jou leuker en voor de kinderen ook
keuken1987 wijzigde dit bericht op 29-08-2020 16:55
0.09% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
zaterdag 29 augustus 2020 om 16:54
Dat is het eten dat ze in huis hebben gehaald helaas.

zaterdag 29 augustus 2020 om 16:58
Waarom doet hij 't dan? Ik zou niet meegaan, hoe minder leuk hij 't heeft, hoe meer kans dat hij ruggengraat kweekt om de volgende keer nee te zeggen.Keuken1987 schreef: ↑29-08-2020 16:53Vriend heeft overlegd maar zei anders ga ik alleen, dat vind ik ook zielig voor hem want hij vind het ook niet echt leuk
Zeg dat je je niet zo lekker voelt/hoofdpijn hebt en toe bent aan 'm rustig avondje bankhangen.
Dan beter bestellen hun frituur ziet er uit of die nog nooit is schoon gemaaktredbulletje schreef: ↑29-08-2020 16:46Ik zou jouw vriend alleen sturen, zijn broer dus zijn probleem als hij geen nee kan zeggen. Als je toch meegaat zou ik gewoon de vriezer opentrekken en de frituur aanslingeren. Verantwoord opvoedkundig eten doen de ouders er zelf maar mee.

Of je zegt: eten? We eten vanavond patat. Gaan die ouders dat morgen zelf maar eten. Dan haal je wat vanavond.
Laat je weten hoe het ging?
zaterdag 29 augustus 2020 om 16:59
Bij de gedachte heb ik al hoofdpijn gekregen maar mijn vriend wil zn broer helpen we waren hun laatste hoop. En ik vind het sneu als hij daar alleen heen moet.redbulletje schreef: ↑29-08-2020 16:58Waarom doet hij 't dan? Ik zou niet meegaan, hoe minder leuk hij 't heeft, hoe meer kans dat hij ruggengraat kweekt om de volgende keer nee te zeggen.
Zeg dat je je niet zo lekker voelt/hoofdpijn hebt en toe bent aan 'm rustig avondje bankhangen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 17:00
Misschien doen we dat wel inderdaad.Blijenvrij schreef: ↑29-08-2020 16:58Of je zegt: eten? We eten vanavond patat. Gaan die ouders dat morgen zelf maar eten. Dan haal je wat vanavond.
Laat je weten hoe het ging?
Ik zal verslag doen hoe het was als ik het overleef

zaterdag 29 augustus 2020 om 17:03
Moeten ze naar iemand die op sterven ligt? Ze winden jullie om hun vingers omdat ze geen geld kwijt willen zijn aan een oppas zeker. Zal niet de laatste keer zijn dat ze dit bij jullie proberen, beter leer je nee zeggen.Keuken1987 schreef: ↑29-08-2020 16:59Bij de gedachte heb ik al hoofdpijn gekregen maar mijn vriend wil zn broer helpen we waren hun laatste hoop. En ik vind het sneu als hij daar alleen heen moet.

zaterdag 29 augustus 2020 om 17:04
Dan zou ik geen patat bestellen dus haha!Keuken1987 schreef: ↑29-08-2020 17:02Als we patat bestellen dan zijn wij de leuke oom en tante en willen ze dol graag dat we volgende keer weer oppassen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 17:26
Hahahaha ik denk dat dit helemaal waar is...hahahahaKeuken1987 schreef: ↑29-08-2020 16:59Bij de gedachte heb ik al hoofdpijn gekregen maar mijn vriend wil zn broer helpen we waren hun laatste hoop. En ik vind het sneu als hij daar alleen heen moet.

zaterdag 29 augustus 2020 om 17:26
Goedemiddag allemaal!
Ik ben nieuw op het forum, en zoek leuke topics om af en toe mee te schrijven. Toevallig kwam deze voorbij en ik vond het een verademing om berichten te lezen van mensen die - net als ik - geen kinderwens hebben en/of niet van kinderen houden.
Ik ben 25 jaar en heb altijd al geweten geen kinderen te willen. De voornaamste reden is dat ik gewoon niet van kinderen houd. Ik vind ze lawaaierig, luidruchtig en bijdehand. Daarnaast kosten ze ontzettend veel tijd, geld en energie, en we hebben eigenlijk al teveel mensen op deze aarde, dus voel geen behoefte om het klimaat nog verder te belasten.
De reacties van mensen wanneer ik vertel geen kinderen te willen, zijn soms bijna onbeleefd te noemen; van verbaasd en verontwaardigd tot veroordelend en soms boos. Want een jonge vrouw die geen kinderen wil, is blijkbaar nog steeds afwijkend.
Het ergste vind ik wanneer ouders hun kinderen aan je op willen dringen, met het idee dat je hun kinderen wel leuk zal gaan vinden.
Ik ben nieuw op het forum, en zoek leuke topics om af en toe mee te schrijven. Toevallig kwam deze voorbij en ik vond het een verademing om berichten te lezen van mensen die - net als ik - geen kinderwens hebben en/of niet van kinderen houden.
Ik ben 25 jaar en heb altijd al geweten geen kinderen te willen. De voornaamste reden is dat ik gewoon niet van kinderen houd. Ik vind ze lawaaierig, luidruchtig en bijdehand. Daarnaast kosten ze ontzettend veel tijd, geld en energie, en we hebben eigenlijk al teveel mensen op deze aarde, dus voel geen behoefte om het klimaat nog verder te belasten.
De reacties van mensen wanneer ik vertel geen kinderen te willen, zijn soms bijna onbeleefd te noemen; van verbaasd en verontwaardigd tot veroordelend en soms boos. Want een jonge vrouw die geen kinderen wil, is blijkbaar nog steeds afwijkend.
Het ergste vind ik wanneer ouders hun kinderen aan je op willen dringen, met het idee dat je hun kinderen wel leuk zal gaan vinden.
zaterdag 29 augustus 2020 om 17:28
Dat ben ik nu eens helemaal met je eens. Hier klagen over hoe vreselijk die kinderen zijn en toch oppassen. Moet voor die kinderen ook niet leuk zijn dat er mensen op je komen passen die eigenlijk een bloedhekel aan je hebben.redbulletje schreef: ↑29-08-2020 17:03Moeten ze naar iemand die op sterven ligt? Ze winden jullie om hun vingers omdat ze geen geld kwijt willen zijn aan een oppas zeker. Zal niet de laatste keer zijn dat ze dit bij jullie proberen, beter leer je nee zeggen.
Wees gewoon eerlijk en zeg dat je niet op kinderen wil passen ook al is het familie.

zaterdag 29 augustus 2020 om 17:37
Precies! Er zal heus wel 'n buurtpuber te vinden zijn die wat bij wil verdienen. Maar natuurlijk proberen ze die dienst liever gratis te verkrijgen door het familie door de strot te duwen (tegen de beloning van een maaltijd met sperziebonen ook nogSjaantje37 schreef: ↑29-08-2020 17:28Dat ben ik nu eens helemaal met je eens. Hier klagen over hoe vreselijk die kinderen zijn en toch oppassen. Moet voor die kinderen ook niet leuk zijn dat er mensen op je komen passen die eigenlijk een bloedhekel aan je hebben.
Wees gewoon eerlijk en zeg dat je niet op kinderen wil passen ook al is het familie.

zaterdag 29 augustus 2020 om 18:22
Ik begrijp jouw gedachten dat jij denkt dat de familie gratis oppas willen, denk eerder (sorry ik denk vanuit mijn ouderschap) dat je ook iemand wil die je kent waarvan je weet dat je kinderen er veilig bij zijn, zeker in deze rare tijden.redbulletje schreef: ↑29-08-2020 17:37Precies! Er zal heus wel 'n buurtpuber te vinden zijn die wat bij wil verdienen. Maar natuurlijk proberen ze die dienst liever gratis te verkrijgen door het familie door de strot te duwen (tegen de beloning van een maaltijd met sperziebonen ook nog![]()
)
Denk echt dat het aan degene zelf ligt die ja zegt tegen het oppassen, het is hen te verwijten dat ze ja zeggen terwijl ze eigenlijk nee bedoelen dan aan de ouders in dit geval.
zaterdag 29 augustus 2020 om 18:35
Nog handiger: die kinderen eens goed aanpakken en opvoeden. Dan gaan die kinderen klagen bij hun ouders, en dan hoeft hij nooit meer te komen. Dan is hij er mooi van af.redbulletje schreef: ↑29-08-2020 16:58Waarom doet hij 't dan? Ik zou niet meegaan, hoe minder leuk hij 't heeft, hoe meer kans dat hij ruggengraat kweekt om de volgende keer nee te zeggen.

zaterdag 29 augustus 2020 om 19:43
Maak het leuk voor jezelf. Je kunt de volgende keer nee zeggen. Ook als jullie het niet leuk hebben met de kinderen vanavond gaan ze jullie vast nog wel een keer vragen. Bedenk dus nu alvast hoe je daar dan op wil reageren. Je kunt ook bedenken onder welke voorwaarden je evt wel wil oppassen, bv. oppassen in jouw huis, dan kun je meer je eigen gang gaan in je eigen huis als de kinderen op bed liggen, of dat je geen zin hebt om te koken en dat je iets wil eten wat de kinderen lekker vinden (pizza, patat) of dat je iets wil eten wat je zelf erg graag eet (sushi). Ze mogen er best iets voor over hebben dat jullie komen oppassen.Keuken1987 schreef: ↑29-08-2020 17:02Als we patat bestellen dan zijn wij de leuke oom en tante en willen ze dol graag dat we volgende keer weer oppassen.
boekenlegger0 wijzigde dit bericht op 29-08-2020 19:48
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
16.15% gewijzigd

zaterdag 29 augustus 2020 om 20:05
Getaway_Car_59 schreef: ↑29-08-2020 17:26Goedemiddag allemaal!
Welkom Getaway, voel je hier thuis om mee te schrijven. Heerlijk he, gelijkgestemden.

zaterdag 29 augustus 2020 om 20:14
Zou dus zeker nooit in MIJN huis op kinderen passen. Dan heb je geen rustig moment want alles kan kapot of besmeurd en wie mag het opruimen? Lekker in het huis van de ouders, wat ze daar slopen en vies maken is niet jouw probleem, bovendien trek je lekker de deur achter je dicht als ze thuiskomen ipv dat ze pas de volgende ochtend komen ophalen en je nog bedden moet gaan verschonen. Bovendien zou ik wel wat lekkers te eten vragen, dat je op hun kosten pizza/friet kan bestellen. Ze mogen er wel wat voor over hebben.boekenlegger0 schreef: ↑29-08-2020 19:43Maak het leuk voor jezelf. Je kunt de volgende keer nee zeggen. Ook als jullie het niet leuk hebben met de kinderen vanavond gaan ze jullie vast nog wel een keer vragen. Bedenk dus nu alvast hoe je daar dan op wil reageren. Je kunt ook bedenken onder welke voorwaarden je evt wel wil oppassen, bv. oppassen in jouw huis, dan kun je meer je eigen gang gaan in je eigen huis als de kinderen op bed liggen, of dat je geen zin hebt om te koken en dat je iets wil eten wat de kinderen lekker vinden (pizza, patat) of dat je iets wil eten wat je zelf erg graag eet (sushi). Ze mogen er best iets voor over hebben dat jullie komen oppassen.

zaterdag 29 augustus 2020 om 20:17
Ik ben zo akward met kinderen dat het me uberhaupt nooit gevraagd wordt

Ja vroeger op de manege (ik was 16 ofzo) toen paste ik wel 'ns op de 2 koters van de bedrijfsleider door pas als ze op bed lagen te komen en daar chips te zitten eten voor de tv en nog 25 gulden toe te krijgen.
zaterdag 29 augustus 2020 om 23:10
Oppassen ging beter dan verwacht.
Patat besteld. Bleef vriendje eten.
Ze probeerde ons wel flink uit, maar het ging goed. Ze deden moeilijk toen ze naar bed moesten maar toen ze er in lagen kwamen ze er niet meer uit.
Heb na avond oppassen geen rammelende eierstokken gekregen
Patat besteld. Bleef vriendje eten.
Ze probeerde ons wel flink uit, maar het ging goed. Ze deden moeilijk toen ze naar bed moesten maar toen ze er in lagen kwamen ze er niet meer uit.
Heb na avond oppassen geen rammelende eierstokken gekregen

zondag 30 augustus 2020 om 09:22
Haha goed zo! Je hebt het overleefd.
Ik ben trouwens al een paar keer tijdens het lezen stukjes tegengekomen dat verschillende wetenschappers schrijven dat rammelende eierstokken een fabeltje kan zijn. Iets wat de maatschappij ons opdringt zodat vrouwen zich gaan voortplanten. Dit zou toch te zot voor woorden zijn als dat zo is. Dat het verzonnen is en dat zoveel vrouwen denken dat ze dat hebben.
Ik geniet er ergens ook stiekem van dat ik al die tijd gelijk had (wist ik al) dat ik geen kind zou krijgen. De mensen die zeiden dat mijn eierstokken wel zouden rammelen beginnen nu langzaamaan ook in te zien dat dat niet zo is. Dat ik heel goed weet wat ik wel en niet wil.
Al moet ik wel zeggen dat ik het zelf ook wel meegemaakt heb dat meisjes van 20 zeggen geen kinderen te willen en ze later dan toch krijgen. Ik kan in mijn hoofd altijd moeilijk tegen dit soort inconsistentie.
Zal waarschijnlijk meer aan mij liggen dan aan hen.
Ik ben trouwens al een paar keer tijdens het lezen stukjes tegengekomen dat verschillende wetenschappers schrijven dat rammelende eierstokken een fabeltje kan zijn. Iets wat de maatschappij ons opdringt zodat vrouwen zich gaan voortplanten. Dit zou toch te zot voor woorden zijn als dat zo is. Dat het verzonnen is en dat zoveel vrouwen denken dat ze dat hebben.
Ik geniet er ergens ook stiekem van dat ik al die tijd gelijk had (wist ik al) dat ik geen kind zou krijgen. De mensen die zeiden dat mijn eierstokken wel zouden rammelen beginnen nu langzaamaan ook in te zien dat dat niet zo is. Dat ik heel goed weet wat ik wel en niet wil.
Al moet ik wel zeggen dat ik het zelf ook wel meegemaakt heb dat meisjes van 20 zeggen geen kinderen te willen en ze later dan toch krijgen. Ik kan in mijn hoofd altijd moeilijk tegen dit soort inconsistentie.

Zal waarschijnlijk meer aan mij liggen dan aan hen.
Emboldened by the flame of ambition