Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
30-08-2020 21:54
Ik heb ontzettend genoten van de regen dit weekend. Een soort voorschot op de door mij zo geliefde herfst. Ben zelfs al even in bad geweest. Ondertussen een beetje klusjes gedaan in huis. Gewoon een lekker aanrommelweekend.
lekkuuuur! ik heb vorige week 2 uur in bad gezeten (en gelezen) heerlijk is dat. kan nu ook al uitkijken naar de herfst en winter omdat je omdat dat hier gelijk staat aan 'het badseizoen' de meest excotische olien koop ik dan voor in bad.. love it!
Ik ga nooit de discussie aan waarom ik geen kinderen wil. Ik vind dat zonde van mijn tijd. Ik reageer natuurlijk wel anders aan de hand van wie het vraagt. Bij mijn manager zou ik anders reageren dan bij de buurvrouw, maar een discussie daar doe ik niet aan.

Ik zou eerst gewoon zeggen dat ik geen kinderen wil en als er daarna nog steeds vragen komen, dan reageer ik iets in de trant van "ik heb net gezegd dat ik geen kinderen wil. Ik hoef daar verder geen uitleg over te geven of verantwoording voor af te leggen." Klaar is klaar :) bemoei je lekker met je eigen leven.

Als het een vriendin zou zijn die erover doorvraagt dan zou ik wel dieper erop ingaan. Mijn vrienden zouden hier geen discussie over willen voeren, maar zouden het vragen om een gesprek aan te gaan omdat zij bijvoorbeeld zelf twijfelen.
Emboldened by the flame of ambition
Getaway_Car_59 schreef:
31-08-2020 06:13
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben over hoe om te gaan met mensen die door blijven vragen / zeuren over waarom je geen kinderen wil? Gaan jullie dan de discussie aan of laten jullie zo'n gesprek voor wat het is. Ik merk aan mezelf dat het me frustreert als ik die vragen krijg, waardoor ik steeds vaker geïrriteerd raak.
Ik krijg eigenlijk nooit vragen of ik kinderen wil en waarom niet. Maar ik zou echt pissig worden als mensen gaan door zeuren. Dat je het 1keer oprecht vraagt zonder veroordelend over te komen oké daar heb ik geen problemen mee. Als ze doorzeuren zou ik iets zeggen van ‘omdat ik geen kinderen in deze verrotte wereld wil zetten en omdat ik m’n vrijheid belangrijker vind’. Hier doen ze het maar mee en als ze dan doorzeuren zou ik ontploffen maar eigenlijk maak ik dit nooit mee.
RickDalton schreef:
31-08-2020 07:21
lekkuuuur! ik heb vorige week 2 uur in bad gezeten (en gelezen) heerlijk is dat. kan nu ook al uitkijken naar de herfst en winter omdat je omdat dat hier gelijk staat aan 'het badseizoen' de meest excotische olien koop ik dan voor in bad.. love it!

Echt hè! Ik vind dat ook zo lekker. Nu is onze badkamer in dit huis verder niet heel sfeervol, dus ik kijk er naar uit om dat in een volgend huis wel weer te hebben. In mijn vorige huis had ik hem helemaal naar mijn zin verbouwd. Toen had ik weliswaar een kleiner bad, maar genoot ik er nóg meer van.

Welke oliën gebruik jij dan? Ik vind zelf de Haman serie van Rituals superlekker, en sommige van Kneipp. Maar ik sta open voor lekkere nieuwe suggesties.
Getaway_Car_59 schreef:
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben over hoe om te gaan met mensen die door blijven vragen / zeuren over waarom je geen kinderen wil? Gaan jullie dan de discussie aan of laten jullie zo'n gesprek voor wat het is. Ik merk aan mezelf dat het me frustreert als ik die vragen krijg, waardoor ik steeds vaker geïrriteerd raak.

Ik krijg die vraag gelukkig nooit. Vrienden weten hoe het zit, en kennissen durven er niet naar te vragen, denk ik. Ben eind dertig en ik denk dat ze bang zijn dat de vraag heel gevoelig zou liggen. Ik zit overigens wel in een werkveld waar veel vrouwen geen kinderen hebben, dus misschien speelt het ook minder.

Mocht iemand wel de discussie aan willen, kan je één of twee keer vriendelijk reageren. Maar ik zou ook iets zeggen als: “Kinderen krijgen is in weze een hele egoïstische keuze. Iets wat je puur voor jezelf doet, niet voor het kind of de wereld. Het draait je blik naar binnen, naar je eigen gezin. En terecht. Maar ik hou mijn blik graag naar buiten gericht, naar wat ik kan toevoegen aan de wereld. Iets waar ik wel ruimte en tijd voor heb, omdat ik niet wordt opgeslokt door een gezinsleven.”

Ik hoop dit ooit nog een keer aan een zeurder uit te leggen. Maar ja, ik kom nooit zeurders tegen.
katkaatje schreef:
30-08-2020 21:52
Ah zo, ging om deze persoon specifiek. Ja, dat snap ik wel dan, dat je dat gevoel kunt hebben. Heb jij dat ook dat je dat dan frustrerend vindt als vriendin? Ik had een vriendin die altijd alles 'volgens het plaatje' wilde, maar zichzelf daardoor helemaal vast zette en helemaal niet gelukkig was. Terwijl ik dan dacht, en ook wel zei: "Laat dat plaatje dan los en ga gewoon leven op een manier die voor jou goed is." Maar nee, het moest huisje-boompje-beestje, want zo had ze het voor zich gezien en zo moest en zou het gebeuren. Maar ondertussen wel klagen. Dat vond ik héél frustrerend.

De persoon waar ik over schreef was geen vriendin, maar een collega, dat scheelt. Ze is allang uit mijn leven.

Ik snap je frustratie. Jammer dat je vriendin dat plaatje niet los kan laten. Soms zien anderen het helderder dan de persoon zelf. En er is moed voor nodig om eerlijk te zijn over je eigen behoeftes. Al is moed niet het goede woord eigenlijk.
En dat ze dan voortdurend klaagt is niets aan. Heeft ze nu kinderen?
Een vriendin van mij is ook bewust kindvrij. En hoewel ik daar zelf nooit voor zou kiezen snap ik haar gedachtengang wel.

Zij redeneert zo: eerste 12 jaar zijn superleuk (tenzij er ernstige dingen zijn natuurlijk). Veel spelen, leuke kleertjes, knutselen enz. Die leefijd sprak haar echt wel aan. Zij komt zelf uit een gexin van 4 en zag dat zodra de kinderen in de pubertijd komen het in haar ofen leuke gedeelte eraf is. Veel gedoe, veel geld uitgeven, kinderen die uit huis gaan, volwassen problemen.

In dat gedeelte had zij geen zin.

Ik vond het wel een verhelderende reden.
Ik zou zelf ook wel kindvrij zijn gebleven als ik geen goede lieve partners heb en had gehad voor een baby.
Blijenvrij schreef:
31-08-2020 08:37
De persoon waar ik over schreef was geen vriendin, maar een collega, dat scheelt. Ze is allang uit mijn leven.

Ik snap je frustratie. Jammer dat je vriendin dat plaatje niet los kan laten. Soms zien anderen het helderder dan de persoon zelf. En er is moed voor nodig om eerlijk te zijn over je eigen behoeftes. Al is moed niet het goede woord eigenlijk.
En dat ze dan voortdurend klaagt is niets aan. Heeft ze nu kinderen?
Ja ze heeft nu kinderen, maar ik heb de vriendschap gestopt. Trok het drama niet meer en toen ze daar ook nog een kind in ging betrekken (en nog wat andere dingen), was het voor mij wel klaar.
Eindelijkzwanger schreef:
31-08-2020 08:37
Een vriendin van mij is ook bewust kindvrij. En hoewel ik daar zelf nooit voor zou kiezen snap ik haar gedachtengang wel.

Zij redeneert zo: eerste 12 jaar zijn superleuk (tenzij er ernstige dingen zijn natuurlijk). Veel spelen, leuke kleertjes, knutselen enz. Die leefijd sprak haar echt wel aan. Zij komt zelf uit een gexin van 4 en zag dat zodra de kinderen in de pubertijd komen het in haar ofen leuke gedeelte eraf is. Veel gedoe, veel geld uitgeven, kinderen die uit huis gaan, volwassen problemen.

In dat gedeelte had zij geen zin.

Ik vond het wel een verhelderende reden.
Dan kan ze idd beter af en toe op andermans kind passen in de haar ideale leeftijd om een middagje mee te knutselen of cupcakes te bakken; wel de lusten, niet de lasten.
Dat doet ze ook. Maar voor kleine kinderen vindt ze de lasten ook niet het probleem. Het is meer dat zij niet volwassen kinderen wil. Ze heeft geen zin in puberproblemen etc.

Ze werkt op een kdv en vindt dat heerlijk.
Vroeger ging ik de discussie wel aan en probeerde ik mensen te overtuigen dat ik ze echt niet wilde. Dat doe ik nu niet meer.
Maar ik merk wel dat de vraag waarom niet, nu ik wat ouder ben, minder vaak gesteld wordt. Misschien omdat ze bang zijn dat het niet vrijwillig is? Mocht de vraag wel gesteld worden, dan geef ik aan dat de wens gewoon niet aanwezig is en dat het al of niet willen van kinderen meestal geen rationele keuze is, maar puur de wens om kinderen te hebben of het ontbreken van die wens.

Katkaatje, jammer. Heb je zo'n prachtig verhaal, kun je het nergens kwijt. :rofl:

Afgelopen weekend lekker gerelaxt. Gefietst in de regen, want wilde wel bewegen en het was geen stortbui en daarna heeeeeerlijk onder de warme douche en aan de brownies met thee. Ik had cappunicobrownie en stroopwagelbrownie. Is nu helaas op. :'(

Verder creatief geweest. Ik heb een bullet journal en heb pagina's voor september gemaakt. Ik ga meedoen aan steptember en proberen elke dag de 10.000 stappen te halen. Sinds het zwembad weer open is, ben ik heel veel gaan zwemmen en fietsen en door de warmte schoot mij voor-het-werk-wandeling er ook bij in. Dus nu gaan we weer wandelen en hardlopen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Geen kinderen hebben scheelt ook heeeel veel geld.
Ik vind het trouwens belachelijk dat een arts beslist of je wel of niet gesteriliseerd kan worden, het is jouw lichaam en jij weet wat je wilt.

Ik had een vriendin die echt geen kinderen wilden maar wel 3 keer zwanger raakte en abortus pleegde.

Ze gaf na haar eerste abortus aan dat ze gesteriliseerd wilde worden omdat ze echt geen kinderwens had, maar hij weigerde en eindelijk na 3 abortussen werd ze doorverwezen.

Niet handig om zwanger te raken natuurlijk als je geen kinderen wilt maar ik vond dit zo halsstarrig van haar huisarts.
Sjaantje37 schreef:
31-08-2020 09:40
Ik vind het trouwens belachelijk dat een arts beslist of je wel of niet gesteriliseerd kan worden, het is jouw lichaam en jij weet wat je wilt.

Ik had een vriendin die echt geen kinderen wilden maar wel 3 keer zwanger raakte en abortus pleegde.

Ze gaf na haar eerste abortus aan dat ze gesteriliseerd wilde worden omdat ze echt geen kinderwens had, maar hij weigerde en eindelijk na 3 abortussen werd ze doorverwezen.

Niet handig om zwanger te raken natuurlijk als je geen kinderen wilt maar ik vond dit zo halsstarrig van haar huisarts.
Helemaal mee eens! Gewoon te bizar voor woorden dat vrouwen nog steeds geen baas in eigen buik zijn.
Wat stom! Waarom zou je je niet mogen laten steriliseren? Is een second opinion dan niet mogelijk?
31-08-2020 09:44
Wat stom! Waarom zou je je niet mogen laten steriliseren? Is een second opinion dan niet mogelijk?
Ik heb het hier over de jaren negentig, weet niet hoe dat nu gaat.
O ok. Maar konden ze dan geen pil en condoom gebruiken of is ze Daardoor heen zwanger geraakt?
redbulletje schreef:
31-08-2020 09:42
Helemaal mee eens! Gewoon te bizar voor woorden dat vrouwen nog steeds geen baas in eigen buik zijn.
Vrouwen zijn prima baas in eigen buik: er zijn talloze alternatieven om niet zwanger te hoeven raken. Artsen, behalve cosmetisch artsen, willen niet snijden in een gezond lichaam. Zeker als die procedure onherroepelijk is en de patiënt in kwestie nog jong. De vrouw kan prima baas in eigen buik zijn door een van de andere anticonceptiemiddelen toe te passen.
Dat is natuurlijk ook wel weer zo. Sterilisarie os niet 100 procent betrouwbaar en wel een serieuze operatie waar problemen uit kunnen ontstaan.
31-08-2020 09:51
O ok. Maar konden ze dan geen pil en condoom gebruiken of is ze Daardoor heen zwanger geraakt?
Een condoom had zeer handig geweest als je de pil niet kan verdragen, super stom natuurlijk. Maar wil even illustreren dat als ze haar wens om te beschikken over haar eigen lichaam hadden gerespecteerd had het veel ellende kunnen voorkomen.

Als iemand 100 procent zeker is dat ze geen kinderen wil (in dit geval was zij echt allergisch voor kinderen. Nam de mijne nooit mee in ieder geval als ik bij haar langs ging omdat ik het kind een trauma wilde besparen en haar ook) waarom hou je het dan tegen als arts, omdat ze ooit spijt krijgt of de zgn rammelende eierstokken.
31-08-2020 09:55
Dat is natuurlijk ook wel weer zo. Sterilisarie os niet 100 procent betrouwbaar en wel een serieuze operatie waar problemen uit kunnen ontstaan.
Valt echt 100 procent mee met de technieken van nu. Het gaat ook middels een kijkoperatie in de buik. Voor een man is het wel minder ingrijpend maar als een vrouw dit echt wil. Zeker weet dat ze nooit wil baren dan is het toch haar goed recht?
Ik denk dat de arts heeft gedacht dat sterilisatie niet 100 procent betrouwbaar is en het een operatie is waardoor je ook weer problemen kunt krijgen.

Als je ECHT geen kinderen wil is alleen geen sex hebben de beste optie.

Alleen steriliseren is niet 100 procent veilig. Maar ik denk dat als je en sterilisatie en condoom en pil en voor het zingen de kerk uitgaat dat je dan wel redelijk dichtbij 100 procent komt.
Maar wat als de vrouw gesteriliseerd is en ze raakt toch zwanger? Is de arts dan verantwoordelijk? Het is en blijft geen 100 procent oplossing.

Als ik echt allergisch zou zijn voor kinderen zou ik geen sex meer willen. Abortus zou ik niet kunnen.
Getaway_Car_59 schreef:
Als ze blijven doorzeuren zeg ik al snel dat ik een rot hekel aan kinderen heb en dat het hoog tijd wordt dat er een belasting komt op het krijgen van kinderen, zodat we eindelijk iets doen aan de overbevolking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven