Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

donderdag 27 augustus 2020 om 13:18
het is geven en nemen af en toe. ik zit in een relatie en dan moet er water bij de rose.redbulletje schreef: ↑27-08-2020 11:31Zo zou ik er ook in staan. Als je partner persé iets met kinderen wil ondernemen dan doen ze dat maar buitenshuis/bij die ander thuis en laat mij er buiten!
donderdag 27 augustus 2020 om 14:29
Dat snap ik... maar het water is hier dat ik dus 12 verjaardagen per jaar tussen die kids zit. En hier en daar een oppas avond bij de ouders thuis, op voorwaarde dat t spul zindelijk is. Als ik zou kiezen dan zou t oppassen niet doorgaan, als vriend zou kiezen dan zouden ze hier ook logeren. Dit is onze water bij de droge witte wijn 
Weet jepatrner zeker dat ze geen kinderen wil?
Waarom wil ze zo graag een band met neefjes en nichtjes? Komt dat echt uit haarzelf? Of doet ze dat omdat t zo hoort in jullie familie?
Waarom wil ze zo graag een band met neefjes en nichtjes? Komt dat echt uit haarzelf? Of doet ze dat omdat t zo hoort in jullie familie?
donderdag 27 augustus 2020 om 15:03
Partner is 41.. die kids komen er niet meer hoor. ze werkt in het onderwijs en werkt elke dag met kleine kids en ziet ook veel dat kids verwaardeloosd worden door ouders en door familie, wellicht dat het daar vandaan komt? of wellicht was er ooit wel een sluimerende wens naar kids en moet dat op die manier worden gecompenseerd?koekie1980 schreef: ↑27-08-2020 14:29Dat snap ik... maar het water is hier dat ik dus 12 verjaardagen per jaar tussen die kids zit. En hier en daar een oppas avond bij de ouders thuis, op voorwaarde dat t spul zindelijk is. Als ik zou kiezen dan zou t oppassen niet doorgaan, als vriend zou kiezen dan zouden ze hier ook logeren. Dit is onze water bij de droge witte wijn
en we komen uit het noorden, familiebanden zijn daar wat sterker dan in de randstad over het algemeen.

donderdag 27 augustus 2020 om 15:33
koekie1980 schreef: ↑27-08-2020 14:29Dat snap ik... maar het water is hier dat ik dus 12 verjaardagen per jaar tussen die kids zit. En hier en daar een oppas avond bij de ouders thuis, op voorwaarde dat t spul zindelijk is. Als ik zou kiezen dan zou t oppassen niet doorgaan, als vriend zou kiezen dan zouden ze hier ook logeren. Dit is onze water bij de droge witte wijn
Uuhhhh....je kan ook prima wél een leuke band willen met je neefjes en nichtjes en zelf geen kinderen willen hoor. Je kan ook prima kinderen best leuk vinden en er regelmatig mee in aanraking willen komen, maar ze nog steeds zelf niet willen. En je kan prima je neefjes/nichtjes 12 keer per jaar willen zien. Of 1x per jaar. Of helemaal nooit . Alles is mogelijk: het betekent niet dat als het anders is dan hoe jij het zou doen, dat diegene dan gelijk een latente kinderwens heeft. Niet alles is zwart - wit.
donderdag 27 augustus 2020 om 16:57
Helemaal mee eens!katkaatje schreef: ↑27-08-2020 15:33Uuhhhh....je kan ook prima wél een leuke band willen met je neefjes en nichtjes en zelf geen kinderen willen hoor. Je kan ook prima kinderen best leuk vinden en er regelmatig mee in aanraking willen komen, maar ze nog steeds zelf niet willen. En je kan primneefjes/nichtjes 12 keer per jaar willen zien. Of 1x per jaar. Of helemaal nooit . Alles is mogelijk: het betekent niet dat als het anders is dan hoe jij het zou doen, dat diegene dan gelijk een latente kinderwens heeft. Niet alles is zwart - wit.
ik vind ze leuk tot een bepaalde hoeveel-heid tijd, ik haat kinderen niet bijv. zoals wellicht anderen dat voelen.
Mijn vraag was vooral gericht op dat hij in een eerdere post "klaagt" over het feit dat hij (en partner) de kinderen moeten aansporen om af te spreken. Dat dát het probleem lijkt; dat de kids niet uit zichzelf enthousiast zijn.
Vervolgens vraag ik waarom hij zo graag met de kinderen een band krijgt. En dan is het antwoord een duidelijk afschuiven naar de partner. Dat komt bij mij over als "ik wil het niet maar het moet zo nodig van mn vrouw"
koekie1980 wijzigde dit bericht op 27-08-2020 17:03
0.43% gewijzigd
donderdag 27 augustus 2020 om 17:02
Weet je die sluimerende kinderwens van je partner niet? Zoiets zou toch al lang bekend moeten zijn, of kennen jullie elkaar pas net?RickDalton schreef: ↑27-08-2020 15:03(...) wellicht dat het daar vandaan komt? of wellicht was er ooit wel een sluimerende wens naar kids en moet dat op die manier worden gecompenseerd?
en we komen uit het noorden, familiebanden zijn daar wat sterker dan in de randstad over het algemeen.
Ik woon niet in de randstad maar in het zuiden, kom uit een dorp van 400 inwoners. Zoals het daar hoort.. daar voldoen we niet aan. Gelukkig maken we daarin onze eigen keuzes. Hoop dat jij die ook kan maken.
donderdag 27 augustus 2020 om 17:44
Er is inderdaad een verschil in kindvrij zijn dus zelf geen kinderen willen en kinderen haten.katkaatje schreef: ↑27-08-2020 15:33Uuhhhh....je kan ook prima wél een leuke band willen met je neefjes en nichtjes en zelf geen kinderen willen hoor. Je kan ook prima kinderen best leuk vinden en er regelmatig mee in aanraking willen komen, maar ze nog steeds zelf niet willen. En je kan prima je neefjes/nichtjes 12 keer per jaar willen zien. Of 1x per jaar. Of helemaal nooit . Alles is mogelijk: het betekent niet dat als het anders is dan hoe jij het zou doen, dat diegene dan gelijk een latente kinderwens heeft. Niet alles is zwart - wit.
donderdag 27 augustus 2020 om 18:03
Eens.katkaatje schreef: ↑27-08-2020 15:33Uuhhhh....je kan ook prima wél een leuke band willen met je neefjes en nichtjes en zelf geen kinderen willen hoor. Je kan ook prima kinderen best leuk vinden en er regelmatig mee in aanraking willen komen, maar ze nog steeds zelf niet willen. En je kan prima je neefjes/nichtjes 12 keer per jaar willen zien. Of 1x per jaar. Of helemaal nooit . Alles is mogelijk: het betekent niet dat als het anders is dan hoe jij het zou doen, dat diegene dan gelijk een latente kinderwens heeft. Niet alles is zwart - wit.
Ik neem aan dat ze het oprecht leuk vindt. Misschien had ze zelf vroeger veel lol met haar ooms/tantes en lijkt het haar leuk om dit ook te hebben/de kinderen te gunnen. Of om een bodem te leggen voor als de kinderen ouder zijn, dat ze ook bij oom/tante terecht kunnen met vragen/problemen. Of dat je ook een leuk leven kunt hebben zonder kinderen.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 27 augustus 2020 om 20:01
Partner heeft geen wens, we kennen elkaar nu 10 jaar en daar hebben we het wel over gehad. woord 'sluimerend' is wellicht niet goed gekozen maar ik kan me bedenken dat zij wellicht diep van binnen toch een 'zorgwens' heeft of 'iets' om wat met kinderen te doen. (ze zit niet voor niks in het basisonderwijs denk ik dan)koekie1980 schreef: ↑27-08-2020 17:02Weet je die sluimerende kinderwens van je partner niet? Zoiets zou toch al lang bekend moeten zijn, of kennen jullie elkaar pas net?
Ik woon niet in de randstad maar in het zuiden, kom uit een dorp van 400 inwoners. Zoals het daar hoort.. daar voldoen we niet aan. Gelukkig maken we daarin onze eigen keuzes. Hoop dat jij die ook kan maken.
zuiden van nederland is ook mooi! wij hebben er ook een paar vrienden wonen (waalwijk) gaan we altijd graag heen.
donderdag 27 augustus 2020 om 20:02
kinderen haten doet hier niemand, op redbulletje na danSjaantje37 schreef: ↑27-08-2020 17:44Er is inderdaad een verschil in kindvrij zijn dus zelf geen kinderen willen en kinderen haten.

vrijdag 28 augustus 2020 om 14:40
Hoi allemaal,
Ik heb in het verleden een tijdje meegeschreven in dit topic en kom weer even binnenvallen! Ik verwacht dat hier wel mensen rondhangen die me advies kunnen geven
Ik wil me graag laten steriliseren maar als vrouw van 25 jaar is dat helaas bijzonder lastig. Mijn huisarts is er op tegen, hoewel ik haar in de 4 jaar dat ik bij hen sta ingeschreven haar slechts 2 keer heb gesproken (en beide keren heb aangeven heel graag een permanente oplossing te willen). Een doorverwijzing bemachtigen lukt dus niet. Een wisseling van huisarts staat op de planning maar dat gaat niet zo snel. Vanwege problemen met allerlei vormen van anticonceptie zijn ik en m'n man nu aangewezen op enkel condooms. Dit komt neer op abstinentie want ik voel me absoluut niet comfortabel bij een middel wat zo'n hoog faalpercentage heeft! Ik wil dus graag het proces voor een definitieve oplossing wat sneller laten verlopen.
Als ik zoek op aanbieders vind ik echter alleen maar ziekenhuizen en Bergman clinics, hiervoor is allemaal een doorverwijzing van de huisarts nodig. Weten jullie of er ook privéklinieken zijn waar je een consult kan krijgen zonder doorverwijzing? Ik snap dat ze mijn medische historie nodig hebben maar ik neem aan dat ze die met mijn toestemming wel kunnen krijgen van de huisarts. Het gaat me echt om die doorverwijzing die zo lastig te krijgen is...
Ik heb verder geen ervaring met het medische circuit (die medische historie is ook praktisch niet bestaand
) dus alle tips zijn welkom!
Ik heb in het verleden een tijdje meegeschreven in dit topic en kom weer even binnenvallen! Ik verwacht dat hier wel mensen rondhangen die me advies kunnen geven

Ik wil me graag laten steriliseren maar als vrouw van 25 jaar is dat helaas bijzonder lastig. Mijn huisarts is er op tegen, hoewel ik haar in de 4 jaar dat ik bij hen sta ingeschreven haar slechts 2 keer heb gesproken (en beide keren heb aangeven heel graag een permanente oplossing te willen). Een doorverwijzing bemachtigen lukt dus niet. Een wisseling van huisarts staat op de planning maar dat gaat niet zo snel. Vanwege problemen met allerlei vormen van anticonceptie zijn ik en m'n man nu aangewezen op enkel condooms. Dit komt neer op abstinentie want ik voel me absoluut niet comfortabel bij een middel wat zo'n hoog faalpercentage heeft! Ik wil dus graag het proces voor een definitieve oplossing wat sneller laten verlopen.
Als ik zoek op aanbieders vind ik echter alleen maar ziekenhuizen en Bergman clinics, hiervoor is allemaal een doorverwijzing van de huisarts nodig. Weten jullie of er ook privéklinieken zijn waar je een consult kan krijgen zonder doorverwijzing? Ik snap dat ze mijn medische historie nodig hebben maar ik neem aan dat ze die met mijn toestemming wel kunnen krijgen van de huisarts. Het gaat me echt om die doorverwijzing die zo lastig te krijgen is...
Ik heb verder geen ervaring met het medische circuit (die medische historie is ook praktisch niet bestaand

The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
vrijdag 28 augustus 2020 om 15:22
Ik weet niet precies het antwoord op jouw vraag over privéklinieken, maar ik denk wel echt dat als je doorzet je doorverwezen kan worden. Desnoods ga je naar een andere huisarts totdat je er eentje vindt die je verder kan helpen. Ik weet dat er veel artsen moeilijk over doen (ik was 30 en toen deed die van mij ook moeilijk), maar ik zou de hoop niet opgeven en een andere arts consulten.
Desnoods plan je een gesprek in om je arts te overtuigen dat je een doorverwijzing wil. Ik ben hier zelf heel dwingend in.
Desnoods plan je een gesprek in om je arts te overtuigen dat je een doorverwijzing wil. Ik ben hier zelf heel dwingend in.
Emboldened by the flame of ambition

vrijdag 28 augustus 2020 om 16:44
Bij vrouwen doen ze blijkbaar heel erg moeilijk. Er loopt ook 'n topic van 'n vrouw die al eind 30 is en 2 pubers heeft die gewoon geweigerd werd door haar gyn ook al zeurt ze al 9 jaar om 'n sterilisatie.
Wellicht eerst je vriend voor 'n knipje sturen, bij mannen doen ze het veel jonger. Dan heb je in elk geval al iets totdat je zelf ergens terecht kan. Zou ook zeker in Belgie proberen, daar doen ze het wel jonger.
Wellicht eerst je vriend voor 'n knipje sturen, bij mannen doen ze het veel jonger. Dan heb je in elk geval al iets totdat je zelf ergens terecht kan. Zou ook zeker in Belgie proberen, daar doen ze het wel jonger.

vrijdag 28 augustus 2020 om 19:40
een kind kost je 105.000 euro tot zijn 18e levensjaar. ik denk dat je ook zonder vergoeding dat gewoon moet doen.defyinggravity schreef: ↑28-08-2020 19:06Ik denk alleen dat je zonder verwijzing het niet vergoed gaat krijgen.

zaterdag 29 augustus 2020 om 10:03
Heb je misschien de naam van een kliniek waar dat mogelijk is? De enige die ik heb kunnen vinden die sterilisatie bij vrouwen aanbiedt eist dus een doorverwijzing. En van huisarts wisselen is helaas ook niet met een dag geregeld. Ik vind het inderdaad erg frustrerend dat dat zo lastig gemaakt wordt. Terwijl diezelfde mensen die hier zo moeilijk over doen me van harte zouden feliciteren als ik zwanger zou zijn. Alsof dat niet definitief is...Pompoenschip schreef: ↑28-08-2020 18:24je kunt ook zonder verwijzing een afspraak maken bij de kliniek geloof ik, alleen wordt het dat een lastig verhaal bij je zorgverzekering (mits je het wil laten vergoeden).
Ik heb geen aanvullende zorgverzekering dus deze ingreep krijg ik sowieso niet vergoed maar dat is geen enkel probleem voor mij. De zekerheid is me dat meer dan waard!
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.

zaterdag 29 augustus 2020 om 13:06
Ik heb nog nooit opgepast en moet vanavond met mijn vriend oppassen op de kinderen van zijn broer. Het zijn twee vreselijke brutale jongetjes van 7 en 9. Moet met hun eten en ze naar bed brengen. Zie er vreselijk tegen op. Waarom heeft mijn vriend gezegd dat we dat willen?

Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
zaterdag 29 augustus 2020 om 13:11
Ik had zo zin in een relaxte avond filmpje kijken en we hebben heerlijke pizza’s gekocht. Nu moeten we gekookte aardappels en sperziebonen eten. Ze zullen ons gigantisch gaan uitproberen , dan hebben ze aan mij echt de verkeerde.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
zaterdag 29 augustus 2020 om 13:29
Heel eerlijk? Als ik een partner zou hebben die zoiets zonder overleg zou besluiten zou ik zorgen dat ik zelf gewoon niet thuis ben. Ik zou uit eten gaan met een vriendin, een avondje sauna pakken, etc.Keuken1987 schreef: ↑29-08-2020 13:06Ik heb nog nooit opgepast en moet vanavond met mijn vriend oppassen op de kinderen van zijn broer. Het zijn twee vreselijke brutale jongetjes van 7 en 9. Moet met hun eten en ze naar bed brengen. Zie er vreselijk tegen op. Waarom heeft mijn vriend gezegd dat we dat willen?![]()

zaterdag 29 augustus 2020 om 13:39
Keuken1987 schreef: ↑29-08-2020 13:06Ik heb nog nooit opgepast en moet vanavond met mijn vriend oppassen op de kinderen van zijn broer. Het zijn twee vreselijke brutale jongetjes van 7 en 9. Moet met hun eten en ze naar bed brengen. Zie er vreselijk tegen op. Waarom heeft mijn vriend gezegd dat we dat willen?![]()
Heeft je vriend dat dan niet overlegd? Overigens merk ik met oppassen dat kinderen aanzienlijk minder brutaal of lastig zijn als de ouders er niet bij zijn. Vreemde ogen dwingen dan toch. Dus wie weet gaan ze best relaxed slapen en heb je alsnog je filmavondje (alleen dan in een ander huis).
En waarom geen pizza met de kinderen? Is voor jou leuker en voor de kinderen ook