Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
01-09-2020 19:18
Klikken op haar/zijn/het naam en dan op ‘negeer’ klikken rechtsboven.
handige tip! :kneel:
defyinggravity schreef:
01-09-2020 19:26
Anyways, excuses dat ik hier een tijd niet geschreven heb. Leven was een beetje hectisch te noemen. Ik wil deze maand eigenlijk nog naar de kust, dus ben even aan het kijken of ik nog iets leuks kan vinden. Fijn dat dat gewoon kan.
waddeneilandje? wij gaan elk jaar wel eens naar terschelling,ameland, schiermonnikoog,etc,etc

wel een eindje rijden maar dan heb je ook wat
Thanks voor de tip! Ik heb die functie nu voor het eerst in forumleven (en dat is lang) gebruikt. Voor alles een eerste keer....

Lekker naar een Waddeneiland gaan Defyinggravity, is heerlijk.
sprokkelientje schreef:
01-09-2020 14:16
Zitten ze daar 10 dagen....OMG.
Dat is voor harmonieuze leuke gezinnen al een hel...sowieso zo'n park 10 dagen hahaha.
jup 10 dagen. ik hoorde ze dat zeggen: volgende week eerst nog een weekje thuis en dan 10 dagen in een landal huisje (plek ben ik even kwijt meen in het midden van het land) en dan 10 dagen (!) met zijn 2en en 2 kids van 3 jaar en 7 maand.

jongste heb ik nog even op schoot gehad, lief kind wel hoor alleen ik ben helemaal ondergekwijld door haar :blauwoog:

dit is gewoon zo-niet-mijn-ding allemaal. :pukey:
Ja, waddeneiland is wel heel erg leuk inderdaad. Ik zie te kijken naar Terschelling en dan een fiets huren (heb geen auto). Of anders misschien Egmond of zo. Ben ik ook nog niet geweest. Het is ook maar voor een weekendje, maar gewoon er even uit. Dat boshuisje klinkt ook goed Rick. Lijkt me fantastisch met alle gekleurde bomen of sneeuw.
Ik vind kinderen zelf echt ontzettend leuk en ik werk ook met kinderen. Ik weet van vrienden dat ze graag kinderen zouden krijgen en daar kijk ik (nu dan) wel echt naar uit. Ik kan het gewoon zelf fysiek niet aan en dat vind ik niet eerlijk tegenover een kind. Daarnaast is het ook een behoorlijke financiële verantwoordelijkheid en dat zie ik me in mijn eentje niet doen.
RickDalton schreef:
01-09-2020 19:33
handige tip! :kneel:

Nu maar hopen dat It niet gequote wordt, want dan zie je het evengoed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik kan dat dus niet hé? Heb alleen Claudio onder de negeer geloof ik, die ranzigheid ging zelfs mij enigszins te ver.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Oh lord, ik heb een trol aangehaald? Sorry ladies en man. 🙈
AeonOfWinter schreef:
01-09-2020 17:15
Oh ja hoor, en dat is ook prima. Jij schrijft bijvoorbeeld erg leuk en ik lees je hier graag. Kindrebel heeft bonuskind(eren?) en zo zijn er nogal wel meer. Niks mis mee.
Maar een type zoals dat? Naaah. Die kan beter een ander topic zoeken.
Ikigai had er ook een handje van bijvoorbeeld.
Yup 2 exemplaren. Al bijna 7 jaar. Sinds ze 10 maanden en 5 jaar zijn. Ik kan meepraten met de opvoeders en met de kindvrijen. :biggrin:
Eindelijkzwanger schreef:
01-09-2020 19:12
Ik vind het allemaal prima maar om mij kindvrij te wensen vind ik wel ver gaan. Stel mijn dochter verongelukt morgen dan staan jullie te juichen want weer een misbaksel minder. Dat gaat ver vind ik.
Even van moeder tot moeder, je bent volgens mij hartstikke hormonaal en dan zou Jij hier onder deze omstandigheden voor jouw eigen bestwil hier niet moeten posten.
Is niet goed voor jouw bloeddruk, dus ook niet goed voor jouw ongeboren kindje.....
RickDalton schreef:
01-09-2020 17:53
wellicht komt die aantrekkingskracht ergens vandaan inderdaad.. en mischien omdat het spijtoptanten zijn die liever kindvrij waren gebleven?

waarom ga je anders in zon topic zitten neuzen? ik ga toch ook niet in kindertopics kijken of laat staan posten? nee natuurlijk doet Rick dat niet want die heeft geen interesse in kinderen

inkoppertje dus
Oh, ik zit wel in de kindertopics te lezen en soms te schrijven. Dat ik geen kinderen heb, betekent niet dat ik niet soms nuttig advies kan geven of iemand een hart onder de riem kan steken. Maar niet in topics als mijn schattige kleuter/peuter/puber en zo. Maar ja, ik zit ook niet op de sekspijler (geblokkeerd) en bij zwanger kijk ik eigenlijk nooit (maar niet geblokkeerd).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
02-09-2020 11:54
Oh, ik zit wel in de kindertopics te lezen en soms te schrijven. Dat ik geen kinderen heb, betekent niet dat ik niet soms nuttig advies kan geven of iemand een hart onder de riem kan steken. Maar niet in topics als mijn schattige kleuter/peuter/puber en zo. Maar ja, ik zit ook niet op de sekspijler (geblokkeerd) en bij zwanger kijk ik eigenlijk nooit (maar niet geblokkeerd).
"nuttige bijdrage" dat is wat anders dan wat hier gebeurd. dat is geen kwestie van goed advies of hart on de riem steken maar bewust lopen stoken bij mensen die compleet anders in het leven staan dan jijzelf.

ik ga vandaag ook maar eens in de kindertopics posten dat je beter kindvrij had kunnen blijven en je die 105.000 per kind beter had kunnen investeren in aandelen om rijk(er) te worden. :puh:
RickDalton schreef:
02-09-2020 12:40
"nuttige bijdrage" dat is wat anders dan wat hier gebeurd. dat is geen kwestie van goed advies of hart on de riem steken maar bewust lopen stoken bij mensen die compleet anders in het leven staan dan jijzelf.

ik ga vandaag ook maar eens in de kindertopics posten dat je beter kindvrij had kunnen blijven en je die 105.000 per kind beter had kunnen investeren in aandelen om rijk(er) te worden. :puh:
Daar ben ik het zeker mee eens. Zo af en toe valt er iemand op deze toon hier binnen. Ook regelmatig als er net een nieuw topic is geopend.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
02-09-2020 12:51
Daar ben ik het zeker mee eens. Zo af en toe valt er iemand op deze toon hier binnen. Ook regelmatig als er net een nieuw topic is geopend.
En ik vraag me dan altijd af waarom zo iemand in dit topic zou willen posten? is het uit frustratie? is het omdat persoon in kwestie onderbewust toch de verkeerde keuzes in het leven heeft gemaakt? is het jaloezie over ons goede leven met veel weekendjes weg? is het om ons terecht te wijzen dat wij 'er naast zitten'
RickDalton schreef:
02-09-2020 13:22
En ik vraag me dan altijd af waarom zo iemand in dit topic zou willen posten? is het uit frustratie? is het omdat persoon in kwestie onderbewust toch de verkeerde keuzes in het leven heeft gemaakt? is het jaloezie over ons goede leven met veel weekendjes weg? is het om ons terecht te wijzen dat wij 'er naast zitten'
Meestal dat laatste. Want het is meestal in de trant van dat je met kinderen ook alles nog kunt doen als wanneer je ze niet hebt, dat diegene haar partner ook altijd zijn deel doet en dat wij zooooveeeel missen.
dianaf schreef:
02-09-2020 14:08
Meestal dat laatste. Want het is meestal in de trant van dat je met kinderen ook alles nog kunt doen als wanneer je ze niet hebt, dat diegene haar partner ook altijd zijn deel doet en dat wij zooooveeeel missen.
Dat vind ik altijd zo raar geredeneerd, hoe kan je iets missen wat je nooit hebt gehad. En uit ervaring zo epic is het niet hoor kinderen hebben.
Ik vind het gek dat iemand kennelijk niet alleen denkt dat wij ernaast zitten, maar ook nog de behoefte heeft om dat in dit topic te komen melden. Gewoon die hele stap zetten om dat van achter je toetsenbordje te gaan doen. Super raar. Het begint onderhand een beetje mijn vaste zin te worden, maar ga je leven leven. Waarom moet je andere mensen overtuigen dat zij iets zouden missen. Lekker boeiend. Als jij een kind hebt, good for you geniet ervan, maar laat mij met rust.
Emboldened by the flame of ambition
Sjaantje37 schreef:
02-09-2020 14:34
Dat vind ik altijd zo raar geredeneerd, hoe kan je iets missen wat je nooit hebt gehad. En uit ervaring zo epic is het niet hoor kinderen hebben.
Ik denk met name, hoe kun je iets missen als je er geen behoefte aan hebt. Ik begrijp wel dat je het wel mist als je ongewild kinderloos bent, maar dan mis je ook het hebben van een gezin, dus niet alleen het hebben van een kind en hoe je leven/toekomst er dan uit had gezien.
Sommige moeders vatten het heel persoonlijk op als je geen kinderen wilt. Het feit dat wij zonder kinderen leven, is het bewijs dat wij een leven met kinderen - hun leven dus - afkeuren. Er gewoon zijn, zoals hier in dit topic, is een klap in het gezicht voor sommige vrouwen.
Misschien dat sommigen zich er gewoon niet van bewust waren dat een leven zonder kinderen ook een prima keuze was en dat ze achteraf spijt hebben omdat ze automatisch voor kinderen gegaan zijn.
En dan heb je natuurlijk de evangelisten die hier zieltjes komen winnen. Ik herinner me een forummer die ons hier 'mama's zonder kinderen' noemde. #braak

En de frusties. De moeders die hun leven met kinderen geen flikker aan vinden en hier aan vooral zichzelf komen vertellen hoe fantastisch het moederschap is.
Moirmel schreef:
02-09-2020 15:57
Misschien dat sommigen zich er gewoon niet van bewust waren dat een leven zonder kinderen ook een prima keuze was en dat ze achteraf spijt hebben omdat ze automatisch voor kinderen gegaan zijn.
Ik denk dat er daar best veel van zijn.
kindrebel schreef:
02-09-2020 15:52
Sommige moeders vatten het heel persoonlijk op als je geen kinderen wilt. Het feit dat wij zonder kinderen leven, is het bewijs dat wij een leven met kinderen - hun leven dus - afkeuren. Er gewoon zijn, zoals hier in dit topic, is een klap in het gezicht voor sommige vrouwen.
Daar hef ik nog een sauvignon blanc op! (zal ook een klap in het gezicht zijn, die huisvrouwen staan om 16:51 al in keuken om het eten klaar te maken voor de hongerige mondjes)
Moirmel schreef:
02-09-2020 15:57
"als je doet wat iedereen doet dan krijg je wat iedereen heeft en dat is niet wat jij wilt" :)

zo gaat het wel vaak. niet voor niks krijgen mensen er spijt van op hun sterfbed dat ze niet eigen keuzes hebben gemaakt in het leven ipv dat ze het leven van iemand anders hebben geleefd

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Top_F ... _the_Dying

staat op nr1: "I wish I’d had the courage to live a life true to myself, not the life others expected of me."
kindrebel schreef:
02-09-2020 15:58
En dan heb je natuurlijk de evangelisten die hier zieltjes komen winnen. Ik herinner me een forummer die ons hier 'mama's zonder kinderen' noemde. #braak

En de frusties. De moeders die hun leven met kinderen geen flikker aan vinden en hier aan vooral zichzelf komen vertellen hoe fantastisch het moederschap is.
he gadverdamme.

wij hebben hier wel 1x per jaar onze 'niet vader en moederdag' :O gewoon omdat wij als kindervrijen ook (wel weer) een verwenweekend willen met een wellness, presentjes voor elkaar en lekker eten. :A:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven