Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26
zaterdag 5 september 2020 om 12:26
Haha ja maar inderdaad, als je er echt over nadenkt is het sowieso raar dat het zo opgehemeld wordt...
Ook één van de redenen dat ik wat afstand heb genomen van social media.. als ik dan merk hoe weinig mensen eigenlijk soms reageren op de dingen die ik doe/plaats.., (waaronder iets waar ik dus best goed in ben...) de reacties die ik krijg zijn trouwens wel heel positief.
Maar als een nicht van mij bij wijze van spreken dan een foto plaatst met haar dochter op een paddenstoel in de Efteling... ja, je merkt dat dat dus toch meer in de aandacht staat.
Misschien van mij ook een ego dingetje hoor maar ergens vind ik het ook gewoon raar, dat je dus blijkbaar pas écht interessant bent met een kind of relatie, vind dat met vlagen best wel lastig ofzo.
yesss wijzigde dit bericht op 05-09-2020 12:44
9.50% gewijzigd
zaterdag 5 september 2020 om 12:43
Ja herkenbaar hoor. Er zijn mensen met talenten of mensen die jaren oefenen om iets te kunnen. Denk aan schilderen of een andere hobby. Een vriend van mij werkt in de wetenschap. Heel interessant.
Toch reageren de meeste mensen zo overdreven blij als iemand zwanger is of gaat trouwen. Ik ben denk ik gewoon geen gevoelsmens en wellicht ook een beetje zwaar op de hand? Geen idee. Ik hoor dat weleens. Zelf vind ik gewoon dat ik realistisch ben.
De kans dat je gaat scheiden is best aannemelijk. Een kind krijgen is helemaal niet fantastisch. Er zitten leuke kanten aan ja, maar dat is gewoon biologie volgens mij voor het grootste gedeelte. Niet dat je niet blij mag zijn, maar ik vind mensen gewoon zo overdreven. Een kleurplaat technisch mooi inkleuren is moeilijker dan een gemiddeld mens zwanger krijgen. Ik bedoel het verder niet negatief.
Toch reageren de meeste mensen zo overdreven blij als iemand zwanger is of gaat trouwen. Ik ben denk ik gewoon geen gevoelsmens en wellicht ook een beetje zwaar op de hand? Geen idee. Ik hoor dat weleens. Zelf vind ik gewoon dat ik realistisch ben.
De kans dat je gaat scheiden is best aannemelijk. Een kind krijgen is helemaal niet fantastisch. Er zitten leuke kanten aan ja, maar dat is gewoon biologie volgens mij voor het grootste gedeelte. Niet dat je niet blij mag zijn, maar ik vind mensen gewoon zo overdreven. Een kleurplaat technisch mooi inkleuren is moeilijker dan een gemiddeld mens zwanger krijgen. Ik bedoel het verder niet negatief.
Emboldened by the flame of ambition
zaterdag 5 september 2020 om 13:13
Ik snap je hoor Skadi.. en het gaat ook om een stukje erkenning denk ik die je soms gewoon mist als je geen kinderen krijgt. Terwijl je ook hard genoeg voor dingen werkt.
Misschien komt dat gevoel bij mij ook wel omdat ik alleen ben, misschien als ik een leuke man zou treffen die er hetzelfde instaat ik me ook al meer gesterkt zou voelen.
Misschien komt dat gevoel bij mij ook wel omdat ik alleen ben, misschien als ik een leuke man zou treffen die er hetzelfde instaat ik me ook al meer gesterkt zou voelen.
zaterdag 5 september 2020 om 13:17
redbulletje schreef: ↑05-09-2020 10:09Gisteren een heerlijke dag in Zeeland gehad met m'n jarige moeder. Heerlijk zonnetje, leuke terrasjes en geen kind gezien of gehoord!
zaterdag 5 september 2020 om 13:21
Klopt... Ik heb een paar jaar geleden eens een reünie gehad van de basisschool. En de eerste vraag was steeds: Getrouwd? Nee.. kinderen? Neeyesss schreef: ↑05-09-2020 12:26Haha ja maar inderdaad, als je er echt over nadenkt is het sowieso raar dat het zo opgehemeld wordt...
Ook één van de redenen dat ik wat afstand heb genomen van social media.. als ik dan merk hoe weinig mensen eigenlijk soms reageren op de dingen die ik doe/plaats.., (waaronder iets waar ik dus best goed in ben...) de reacties die ik krijg zijn trouwens wel heel positief.
Maar als een nicht van mij bij wijze van spreken dan een foto plaatst met haar dochter op een paddenstoel in de Efteling... ja, je merkt dat dat dus toch meer in de aandacht staat.
Misschien van mij ook een ego dingetje hoor maar ergens vind ik het ook gewoon raar, dat je dus blijkbaar pas écht interessant bent met een kind of relatie, vind dat met vlagen best wel lastig ofzo.
Reactie: Ow... (Sip gezicht... Stilte.. ) en geen interesse wat ik dan wel gedaan had. Ben daarna huilend naar huis gelopen, het voelde zo rot.
zaterdag 5 september 2020 om 13:58
Wat erg.. kortzichtig eigenlijk he, dat sommige mensen gewoon echt niet meer weten wat ze dan moeten zeggen/vragen, alsof er geen andere dingen zijn waarmee je je kan bezig houden. Één van de redenen waarom ik ook niet naar een reunie zou gaan.koekie1980 schreef: ↑05-09-2020 13:21Klopt... Ik heb een paar jaar geleden eens een reünie gehad van de basisschool. En de eerste vraag was steeds: Getrouwd? Nee.. kinderen? Nee
Reactie: Ow... (Sip gezicht... Stilte.. ) en geen interesse wat ik dan wel gedaan had. Ben daarna huilend naar huis gelopen, het voelde zo rot.
zaterdag 5 september 2020 om 14:21
koekie1980 schreef: ↑05-09-2020 13:21Klopt... Ik heb een paar jaar geleden eens een reünie gehad van de basisschool. En de eerste vraag was steeds: Getrouwd? Nee.. kinderen? Nee
zaterdag 5 september 2020 om 14:21
Ik begin in zo'n soort gesprek altijd over de gave verre reizen die ik heb gemaakt terwijl ik dan medelijwekkend kijk naar diegene die met z'n handenbindertjes al jaren nauwelijks verder is gekomen dan centerparks of een camping in Frankrijkkoekie1980 schreef: ↑05-09-2020 13:21Klopt... Ik heb een paar jaar geleden eens een reünie gehad van de basisschool. En de eerste vraag was steeds: Getrouwd? Nee.. kinderen? Nee
zaterdag 5 september 2020 om 14:44
Ah nee wat sneu dat je je zo rot voelde. Ik snap dat je je zo kan voelen, maar - heel cliché - ik vind het meer zeggen over de mensen die daar waren dan over joukoekie1980 schreef: ↑05-09-2020 13:21Klopt... Ik heb een paar jaar geleden eens een reünie gehad van de basisschool. En de eerste vraag was steeds: Getrouwd? Nee.. kinderen? Nee
zaterdag 5 september 2020 om 18:41
Haha hier ook! En wat wij allemaal in onze vrije (!) tijd kunnen doenredbulletje schreef: ↑05-09-2020 14:21Ik begin in zo'n soort gesprek altijd over de gave verre reizen die ik heb gemaakt terwijl ik dan medelijwekkend kijk naar diegene die met z'n handenbindertjes al jaren nauwelijks verder is gekomen dan centerparks of een camping in Frankrijk![]()
zaterdag 5 september 2020 om 19:09
Eens met de reacties op jouw post...Maar wel begrijpenlijk dat je je dan zo voelt hoor.koekie1980 schreef: ↑05-09-2020 13:21Klopt... Ik heb een paar jaar geleden eens een reünie gehad van de basisschool. En de eerste vraag was steeds: Getrouwd? Nee.. kinderen? Nee
@ redbulletje: prima antwoord op dit soort vragen. En fijn dat je het leuk met je moeder hebt gehad.
Wij zitten nu provincie Brabant in een B en B. Superrelaxed...
Zit een groot boscafe vlakbij...Helaas met kinderinvasie dus gisteren snel het wijntje naar binnen geklokt en afgetaaid richting Oirschot
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zaterdag 5 september 2020 om 19:35
Ja kortzichtig.. @yesssredbulletje schreef: ↑05-09-2020 14:21Ik begin in zo'n soort gesprek altijd over de gave verre reizen die ik heb gemaakt terwijl ik dan medelijwekkend kijk naar diegene die met z'n handenbindertjes al jaren nauwelijks verder is gekomen dan centerparks of een camping in Frankrijk![]()
dat is denk ik wel t beste woord.
Ik ben inderdaad zelf maar begonnen over mijn interesses. Heb op mijn 32e alsnog een HBO opleiding afgerond waar ik erg trots op ben. En heb eens een huis verkocht om een jaar op wereldreis te gaan. Maar die reacties erop waren wat sneu.
Misschien waren ze jaloers, misschien begrepen ze echt niet wat er tof is aan de hele wereld rondreizen en vreemde culturen te ontmoeten.. ik weet t niet. Weet in ieder geval dat ik er nooit meer heen hoef en dat het een bevestiging was waarom ik bepaalde mensen van vroeger nooit meer spreek.
Grappig is dan wel dat ik van de meesten wel weer een vriendjes-worden-uitnodiging op social media kreeg
why...??
koekie1980 wijzigde dit bericht op 05-09-2020 19:37
0.43% gewijzigd
zaterdag 5 september 2020 om 19:36
zaterdag 5 september 2020 om 19:40
Ow nice... Dat is hier om de hoeksprokkelientje schreef: ↑05-09-2020 19:09Eens met de reacties op jouw post...Maar wel begrijpenlijk dat je je dan zo voelt hoor.
@ redbulletje: prima antwoord op dit soort vragen. En fijn dat je het leuk met je moeder hebt gehad.
Wij zitten nu provincie Brabant in een B en B. Superrelaxed...
Zit een groot boscafe vlakbij...Helaas met kinderinvasie dus gisteren snel het wijntje naar binnen geklokt en afgetaaid richting Oirschot![]()
Oirschotse Heide al bezocht?
Tis daar zooo mooi
zaterdag 5 september 2020 om 20:15
koekie1980 schreef: ↑05-09-2020 19:36Eigenlijk is dat wel zoal voelt het toch wel rot om ergens niet (meer) bij te horen.
Dat zal het zijn, merken dat je anders bent. Ik had het laatst toen ik vriendinnen van vroeger ontmoette na jaren. Allemaal hebben ze kinderen, en alhoewel niemand mij dat gevoel gaf en ik helemaal achter mijn beslissing sta, voelde het toch wat vreemd.
Ik denk dat het toch ingebakken bij de mens zit, ergens bij willen horen. Ook al zou het totaal niet bij mij passen, maar dat gevoel kwam even naar boven.
zaterdag 5 september 2020 om 20:40
gezegend zijn de kindvrijen! geniet van het weekend redbulletje!redbulletje schreef: ↑05-09-2020 10:09Gisteren een heerlijke dag in Zeeland gehad met m'n jarige moeder. Heerlijk zonnetje, leuke terrasjes en geen kind gezien of gehoord!
zaterdag 5 september 2020 om 20:41
dit soort posts verdiend een BAN op dit forum! gad-ver-damme wat smerig!katkaatje schreef: ↑05-09-2020 10:01Ok, voor de masochisten onder ons. Niet kijken vlak na het eten, want het is zum kotzen. : https://www.viva.nl/mama/mother-blessin ... ony-trend/
zaterdag 5 september 2020 om 20:45
wat een sneue type's alsof dat het hoogst haalbare is in het leven (zal voor hun ongetwijfeld zo zijn) triest.koekie1980 schreef: ↑05-09-2020 13:21Klopt... Ik heb een paar jaar geleden eens een reünie gehad van de basisschool. En de eerste vraag was steeds: Getrouwd? Nee.. kinderen? Nee
ik zou triomfantelijk naar huis gaan, net zoals ik vroeger deed toen ik nog en zus had met man en kind en ik bij de terugrit naar huis altijd dacht "
zo dat gezeik blijft mij maar mooi even bespaard'
zaterdag 5 september 2020 om 20:48
high five!redbulletje schreef: ↑05-09-2020 14:21Ik begin in zo'n soort gesprek altijd over de gave verre reizen die ik heb gemaakt terwijl ik dan medelijwekkend kijk naar diegene die met z'n handenbindertjes al jaren nauwelijks verder is gekomen dan centerparks of een camping in Frankrijk![]()
de komende tig jaar in een vakantieparkje met 2 kleine kids.. het lot van schoonzusje. hoorde haar er vorige week over toen mijn vrouw aangaf 'ja jullie moeten alles doen voor kinderen, vakanties, weekendjes weg, huis, etc,etc alles wat je doet doe je voor de kids en niks is meer voor jezelf'
gevolgd door "ja wij kunnen gewoon lekker doen wat we leuk vinden om te doen voor onszelf'
en toen was het stil aan de andere kant van de tafel.. ja ja ja kwam eruit.. Rick lag op de bank met boek en rode wijn en knikte instemmend.
zaterdag 5 september 2020 om 21:38
Dat staat morgen op het programmakoekie1980 schreef: ↑05-09-2020 19:40Ow nice... Dat is hier om de hoek![]()
Oirschotse Heide al bezocht?
Tis daar zooo mooi![]()
zaterdag 5 september 2020 om 21:41
Smerig...Maar ook verontrustend vind ik...Om er zo'n waarde aan toe te kennen. Iets wat al miljoenen jaren gebeurt...RickDalton schreef: ↑05-09-2020 20:41dit soort posts verdiend een BAN op dit forum! gad-ver-damme wat smerig!![]()
![]()
![]()
zaterdag 5 september 2020 om 22:44
Zelfs kakkerlakken doen het hesprokkelientje schreef: ↑05-09-2020 21:41Smerig...Maar ook verontrustend vind ik...Om er zo'n waarde aan toe te kennen. Iets wat al miljoenen jaren gebeurt...
zaterdag 5 september 2020 om 23:48
Haha ja idd.
Maar zoals ik al eerder zei...Het verheiligen ervan vind ik verontrustend. Feit dat dit soort dingen worden weggezet als " nieuwste trend" etc.
Zullen echt zat zwangeren zijn die het verafschuwen echter, dat het überhaupt een podium krijgt onder het mom van : ja de navajo indianen deden het ook blabla
Ja..En vroeger liepen we in dierenvellen..Wat is je punt?
Bepaalde culturen en religies die ik op deelgebied als achtergebleven beschouw verheerlijken het krijgen van zoveel mogelijk kinderen nog steeds en ik vind het ongelooflijk dat sommige mensen in het hier en nu...in het Westen met alle mogelijkheden die je in wezen hebt...Daar nog steeds verkapt achter aan hobbelen...Als het maar een leuk sausje heeft...Dan is het al gauw goed.
Maar zoals ik al eerder zei...Het verheiligen ervan vind ik verontrustend. Feit dat dit soort dingen worden weggezet als " nieuwste trend" etc.
Zullen echt zat zwangeren zijn die het verafschuwen echter, dat het überhaupt een podium krijgt onder het mom van : ja de navajo indianen deden het ook blabla
Bepaalde culturen en religies die ik op deelgebied als achtergebleven beschouw verheerlijken het krijgen van zoveel mogelijk kinderen nog steeds en ik vind het ongelooflijk dat sommige mensen in het hier en nu...in het Westen met alle mogelijkheden die je in wezen hebt...Daar nog steeds verkapt achter aan hobbelen...Als het maar een leuk sausje heeft...Dan is het al gauw goed.
zondag 6 september 2020 om 08:34
Het is vaak ook bizar hoe mensen denken. Navajo indianen deden het. Ik weet zelf echt amper iets over indianen behalve dan wat ik van de middelbare school heb geleerd en wellicht van een oude documentaire op tv vroeger. Zulke dingen worden altijd neergezet onder het mom van 'leuk he indianen deden het ook. Je weet wel die mensen met veren op hun hoofd die zo eeeEEEEeeEeEeEen waren met de natuur.'
Ik vond het vroeger altijd leuk om bij dit soort dingen mensen dan te vragen wat x of y betekende. Ik kreeg natuurlijk bottom line altijd een 'ja geen idee eigenlijk hihi'. Toen vond ik dat leuk, nu heb ik mijn hoop in de mensheid een beetje verloren
Ik vond het vroeger altijd leuk om bij dit soort dingen mensen dan te vragen wat x of y betekende. Ik kreeg natuurlijk bottom line altijd een 'ja geen idee eigenlijk hihi'. Toen vond ik dat leuk, nu heb ik mijn hoop in de mensheid een beetje verloren
zondag 6 september 2020 om 09:32
Sowieso de dingen die Viva in hun nieuwsrubrieken neerplempen. Ik vind bepaalde dingen echt weer jaren vijftig en gericht hoe plezier ik mijn man/vriend in bijvoorbeeld een topic als hoe kan ik hem het beste pijpen? Ik wil dan meestal gelijk een kotsbakje.sprokkelientje schreef: ↑05-09-2020 23:48Haha ja idd.
Al dat gedoe om kinderen krijgen komt overgewaaid uit Amerika, waar ze sowieso al hysterisch zijn als het om kinderen krijgen gaat. Daar krijg je zo gauw je een kind heb gekregen een label opgeplakt.
Ik weet wel dat toen ik nog geen kind had ik mij kapot ergerde aan de kinderpraat van collega’s, tot ik er zelf een kreeg en mijzelf daar ook op betrapte...daar heb ik onmiddellijk iets aan gedaan, praat eigenlijk alleen over mijn zoon als er naar hem gevraagd wordt op het werk.