Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

donderdag 26 november 2020 om 20:22
Zo... in een paar sprongen eindelijk een klein beetje bijgelezen.
Vind het wel jammer dat ik dit jaar geen Sint vier met een paar tantezeggers. Als luie compensatie heb ik net een donatie gedaan aan Actie pepernoot. (https://steun.kinderhulp.nl/)
Kon bij https://stichtingpresent.nl/ zo 123 niet vinden hoe ik hulpsint zou kunnen zijn, maar had daar bij nader inzien ook weinig zin in in deze Covidtijden.. (o.a. Kruidvat kan inderdaad hele mooie acties hebben maar de meeste filialen zijn nogal vol/onoverzichtelijk).
De verzameling tantezeggers is recent weer uitgebreid. De siblings zijn allemaal milieubewust maar de meesten willen (nog) een kind (erbij)
Tijd zal het leren... Ik vind de kinderafdeling van de kringloopwinkel best leuk
Zolang er niet elke maand een kleinkind verjaart is er nog best kans dat ik met mijn ouder weer op reis ga. We zaten net op tijd in februari heelverweg en denken dat we daar nog niet alles gezien hebben
Vind het wel jammer dat ik dit jaar geen Sint vier met een paar tantezeggers. Als luie compensatie heb ik net een donatie gedaan aan Actie pepernoot. (https://steun.kinderhulp.nl/)
Kon bij https://stichtingpresent.nl/ zo 123 niet vinden hoe ik hulpsint zou kunnen zijn, maar had daar bij nader inzien ook weinig zin in in deze Covidtijden.. (o.a. Kruidvat kan inderdaad hele mooie acties hebben maar de meeste filialen zijn nogal vol/onoverzichtelijk).
De verzameling tantezeggers is recent weer uitgebreid. De siblings zijn allemaal milieubewust maar de meesten willen (nog) een kind (erbij)

Tijd zal het leren... Ik vind de kinderafdeling van de kringloopwinkel best leuk

Zolang er niet elke maand een kleinkind verjaart is er nog best kans dat ik met mijn ouder weer op reis ga. We zaten net op tijd in februari heelverweg en denken dat we daar nog niet alles gezien hebben

vrijdag 27 november 2020 om 12:44
Wat zijn de plannen voor dit (koude) weekend?
Hier willen we morgen even weer zoals elke zaterdag de stad in voor kaas en thee bij een local (en expreso'tje halen bij een barista op de markt) en dan in de middag een lange boswandeling maken samen. eind van de middag op de bank ploffen met een mok chocolademelk en slagroom en dan naar 'de crown' kijken op Netflix.
de rest?
Hier willen we morgen even weer zoals elke zaterdag de stad in voor kaas en thee bij een local (en expreso'tje halen bij een barista op de markt) en dan in de middag een lange boswandeling maken samen. eind van de middag op de bank ploffen met een mok chocolademelk en slagroom en dan naar 'de crown' kijken op Netflix.
de rest?

vrijdag 27 november 2020 om 17:46
Wij hebben morgen een afspraak bij een keukenzaak voor een nieuwe keuken en daarna gezellig naar, ook kindvrije, vrienden.
Zondag alle Sinterklaaspakjes in orde maken en versturen voor de tantezeggers. En misschien ook nog even een fikse wandeling.
Heeeeerrrrlijk dat het eindelijk kouder begint te worden. Misschien zelfs wel de muts op, maar in elk geval de winterjas aan. En volle melk, goede chocola en rum in huis halen voor home-made warme chocolademelk.
Zondag alle Sinterklaaspakjes in orde maken en versturen voor de tantezeggers. En misschien ook nog even een fikse wandeling.
Heeeeerrrrlijk dat het eindelijk kouder begint te worden. Misschien zelfs wel de muts op, maar in elk geval de winterjas aan. En volle melk, goede chocola en rum in huis halen voor home-made warme chocolademelk.
vrijdag 27 november 2020 om 17:54
Ik begin morgen en zondag met een uurtje sporten. Morgenmiddag hebben we een afspraak bij een woninginrichting zaak om ideeën op te doen voor ons nieuwe huis. We verhuizen pas over een paar maanden, maar we willen alvast de klussers inplannen. Zondag verder geen plannen, maar ik denk dat het wandelen wordt met onderweg een coffee to go.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

vrijdag 27 november 2020 om 18:10
Ik maakte tussen het werk door een to-do-lijstje - lekker ouderwets op papier - maar ben vergeten deze mee te nemen, dus ik hoef dit weekend niks
Moet wel verjaardagskaartjes posten en misschien de vogels blij maken met vetbollen (zijn al uit het netje, ik heb een beter hangding).
Tantezeggers zijn al voorzien, die vieren dit weekend al geloof ik (co-ouderschap is ook al iets dat ik niet mis
)

Moet wel verjaardagskaartjes posten en misschien de vogels blij maken met vetbollen (zijn al uit het netje, ik heb een beter hangding).
Tantezeggers zijn al voorzien, die vieren dit weekend al geloof ik (co-ouderschap is ook al iets dat ik niet mis

vrijdag 27 november 2020 om 23:13
Haha die herrie hè... Ik was gisteren toevallig vrij en ging een rondje lopen. Ook toevallig rond school-uit-tijd langs een basisschool.
The horror, serieus. Je zou daar 4x per dag doorheen moeten om je wondertje te halen en te brengen. Herrie, geklooi en gestuntel met fietsen terwijl ze dat nog niet goed kunnen.... Denk dat ik compleet agressief thuis zou komen.
vrijdag 27 november 2020 om 23:14
Precies

wij hebben echt wel een heerlijk leven zo!
vrijdag 27 november 2020 om 23:21
Wat een heerlijke weekend plannen hebben jullie beschreven!
Ik ga morgenmiddag met vriend een ronde wandelen. sAvonds schuiven we aan bij vrienden die een proeverij etentje besteld hebben ala t Zusje / Gossiemijne.
Zondag met een vriendin naar de sauna. Ze weet nog van niks maar ze heeft een verwendagje nodig. Ze denkt dat ik gewoon kom bankhangen.
Verder moet ik dit weekend mijn vakantiedagen plannen tm aug volgend jaar. Ik werk nog niet zo lang op een andere plek, heb dit nog nooit zo vroeg hoeven doorgeven. Maar ben benieuwd of we al lekker kunnen reizen in April of mei. We denken aan een weekje Berlijn. Tips iemand?
Ik ga morgenmiddag met vriend een ronde wandelen. sAvonds schuiven we aan bij vrienden die een proeverij etentje besteld hebben ala t Zusje / Gossiemijne.
Zondag met een vriendin naar de sauna. Ze weet nog van niks maar ze heeft een verwendagje nodig. Ze denkt dat ik gewoon kom bankhangen.

Verder moet ik dit weekend mijn vakantiedagen plannen tm aug volgend jaar. Ik werk nog niet zo lang op een andere plek, heb dit nog nooit zo vroeg hoeven doorgeven. Maar ben benieuwd of we al lekker kunnen reizen in April of mei. We denken aan een weekje Berlijn. Tips iemand?
zaterdag 28 november 2020 om 09:34
Wat een fijne plannen weer allemaal!
Ik heb geen plannen, behalve dat ik langs mijn vader ga en koffie drinken
Verder ben ik lekker thuis. Ik heb al wat vroege kerstcadeautjes binnnen die ik ga inpakken en ik heb een dik boek dat ik bijna uit heb. Een nieuw boek ligt al klaar om in te beginnen.
Verder wandel ik altijd wel veel dus als het niet regent dan ga ik een flinke wandeling maken.
@koekie1980 reistips vind ik zo persoonlijk! Ik vind de dingen die veel mensen leuk vinden helemaal niet zo leuk namelijk. Ik houd van rust en wandelen. Ik heb ook iets met rare plekken om te overnachten. Een iglo bijvoorbeeld of een boomhut.
Ik heb zelf best veel reizen gemaakt, maar vaak vind ik dingen gehypt (zoals Parijs bijvoorbeeld). Zelf zou ik eerder een week Engeland doen of Noorwegen
Verder vind ik het ook wel raar dat je nu al je vakantie door moet geven! Werk je in een klein bedrijf?
Ik heb geen plannen, behalve dat ik langs mijn vader ga en koffie drinken

Verder wandel ik altijd wel veel dus als het niet regent dan ga ik een flinke wandeling maken.
@koekie1980 reistips vind ik zo persoonlijk! Ik vind de dingen die veel mensen leuk vinden helemaal niet zo leuk namelijk. Ik houd van rust en wandelen. Ik heb ook iets met rare plekken om te overnachten. Een iglo bijvoorbeeld of een boomhut.
Ik heb zelf best veel reizen gemaakt, maar vaak vind ik dingen gehypt (zoals Parijs bijvoorbeeld). Zelf zou ik eerder een week Engeland doen of Noorwegen

Verder vind ik het ook wel raar dat je nu al je vakantie door moet geven! Werk je in een klein bedrijf?
Emboldened by the flame of ambition

zaterdag 28 november 2020 om 10:21
Skadí schreef: ↑28-11-2020 09:34Wat een fijne plannen weer allemaal!
Ik heb geen plannen, behalve dat ik langs mijn vader ga en koffie drinkenVerder ben ik lekker thuis. Ik heb al wat vroege kerstcadeautjes binnnen die ik ga inpakken en ik heb een dik boek dat ik bijna uit heb. Een nieuw boek ligt al klaar om in te beginnen.
Ja dat heb ik ook! Wij zoeken ook altijd aparte overnachtingsplekjes uit. Ik vind die 'bijzondere' overnachtingen wel steeds duurder worden. Eerder was dat altijd goedkoper dan een hotel, maar nu is het zo €250,- per nacht, want zo bijzonder.
Qua tips: als je van het zuiden houdt schijnt Malaga heel leuk te zijn, zelf ben ik fan Schotland, IJsland, dat soort gebieden.
zaterdag 28 november 2020 om 10:21
April/Mei gaan wij ook weer eens naar Zwitserland! wilden dit jaar april ook al heen maar toen waren de grenzen dicht. lekker met de auto maar dan niet in 1 ruk maar in 2x. vorige keren deden we in 1x maar moet zeggen dat mij dat steeds zwaarder valt.redbulletje schreef: ↑28-11-2020 09:46Berlijn spreekt mij totaal niet aan, ben er dus ook nog nooit geweest. Ik hoop eind voorjaar/vroege zomer met de auto richting Zwitserland/Oostenrijk te kunnen. Vliegen durf ik voorlopig nog niet.
dus nu stoppen we ergens in Duitsland voor een overnachting zodat we ook fris aankomen

zaterdag 28 november 2020 om 10:22
redbulletje schreef: ↑28-11-2020 09:46Berlijn spreekt mij totaal niet aan, ben er dus ook nog nooit geweest. Ik hoop eind voorjaar/vroege zomer met de auto richting Zwitserland/Oostenrijk te kunnen. Vliegen durf ik voorlopig nog niet.
Jij bent echt van Amerika normaal toch? Hopen dat we daar vanaf volgend jaar zomer weer veilig naartoe kunnen. De alpen zijn ook wel echt geweldig trouwens. Ik doe meestal 1x in drie jaar een grote reis en de andere 2 jaren vermaak ik me heel goed in Europa. Slovenië schijnt trouwens ook erg mooi te zijn.

zaterdag 28 november 2020 om 10:24
RickDalton schreef: ↑28-11-2020 10:21April/Mei gaan wij ook weer eens naar Zwitserland! wilden dit jaar april ook al heen maar toen waren de grenzen dicht. lekker met de auto maar dan niet in 1 ruk maar in 2x. vorige keren deden we in 1x maar moet zeggen dat mij dat steeds zwaarder valt.
dus nu stoppen we ergens in Duitsland voor een overnachting zodat we ook fris aankomen
Is denk ik ook wel een beetje afhankelijk van waar in Zwitserland je naartoe gaat. Wij rijden in 8-10 uur daar meestal wel heen. Het helpt wel dat we strak iedere 2 uur wisselen van bestuurder. Goede muziek, goedgevulde snoeppot, beetje mijmeren over het leven samen. Dan vind ik het eigenlijk altijd heel goed te doen en de moeite niet van ergens overnachten.

zaterdag 28 november 2020 om 10:28
Berlijn staat altijd hoog op mijn return-to-lijstje. Gewoon een stad om rond te struinen en met je mobieltje op Berenjacht. De hele typische toeristendingen heb ik wel gehad denk ik maar daar struin je gewoon nóg een keer langs..
Als mijn buitenlandplannen in april-juni 2021 niet door kunnen gaan ga ik mijn vakantiedagen besteden aan Waddeneilandhoppen heb ik besloten.

Als mijn buitenlandplannen in april-juni 2021 niet door kunnen gaan ga ik mijn vakantiedagen besteden aan Waddeneilandhoppen heb ik besloten.

zaterdag 28 november 2020 om 10:32
koekie1980 schreef: ↑27-11-2020 23:21
![]()

Sauna is heel erg niet mijn ding

Weet je al in hoeverre je op locatie eten/drinken kunt kopen of zelf mag meenemen? Tijdje terug was vriendin redelijk over de rooie omdat ze én niks mocht meenemen (behalve water) én vrijwel niks kon krijgen/kopen vanwege openingsverbod horeca...

zaterdag 28 november 2020 om 10:49
Parijs trekt me ook niet. (Als je het al zou kunnen vergelijken met Berlijn dan kan ik Duits tenminste enigszins verstaan/lezen, dat scheelt ook wel erg veel qua (des)interesse denk ik).Skadí schreef: ↑28-11-2020 09:34@koekie1980 reistips vind ik zo persoonlijk! Ik vind de dingen die veel mensen leuk vinden helemaal niet zo leuk namelijk. Ik houd van rust en wandelen. Ik heb ook iets met rare plekken om te overnachten. Een iglo bijvoorbeeld of een boomhut.
Mijn oud-collega's moeten deze maand geloof ik ook hun verlof plannen voor 2021. Het bedrijf is groot, maar het team moet wel zorgen dat vakanties elkaar niet overlappen. ..
Ik zag de mogelijkheid voorbij komen voor overnachten in een vuurtoren, bleek wel wat meer dan €250,- per nachtkatkaatje schreef: ↑28-11-2020 10:21Ja dat heb ik ook! Wij zoeken ook altijd aparte overnachtingsplekjes uit. Ik vind die 'bijzondere' overnachtingen wel steeds duurder worden. Eerder was dat altijd goedkoper dan een hotel, maar nu is het zo €250,- per nacht, want zo bijzonder.
Qua tips: als je van het zuiden houdt schijnt Malaga heel leuk te zijn, zelf ben ik fan Schotland, IJsland, dat soort gebieden.

IJsland en Schotland staan ook op de return-to-lijst hier. (beiden veel te groot voor 1 weekje)
Vlakbij Malaga/Grenada is het Al hambra. Leuk om eens gezien te hebben.
Ik wil nog erg veel van de wereld (nogmaals) zien, maar om de keuze iets kleiner te maken trekken grote delen van Azië, Zuid-Amerika en Afrika me niet door warmte/klimaat of politieke onrust. Globetrottend familielid kan me vroeg of laat wel laten zien wat ik daaraan mis

Oud-reisgenoten lieten eens de meest mooie foto's van de Grand Canyon zien. Wilde ik ook wel heen totdat ze erbij vertelden hoe warm het was... (maar wie weet ooit nu die rare Trump weggaat..)
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 30-11-2020 22:17
6.46% gewijzigd
zaterdag 28 november 2020 om 10:52
Ik heb inderdaad ook het idee dat dit steeds duurder wordt! Ik vroeg mij al af of dit nou aan mij lag. Wel heel jammer hoor.katkaatje schreef: ↑28-11-2020 10:21Ja dat heb ik ook! Wij zoeken ook altijd aparte overnachtingsplekjes uit. Ik vind die 'bijzondere' overnachtingen wel steeds duurder worden. Eerder was dat altijd goedkoper dan een hotel, maar nu is het zo €250,- per nacht, want zo bijzonder.
Ik ben in Malaga geweest en ik vond dat inderdaad heel leuk. Het was gelukkig ook niet zo druk. Schotland lijkt mij fantastisch en volgens mij kun je daar prachtig lopen (net als IJsland trouwens). Ik zou eigenlijk dit jaar naar Schotland gaan maar we weten allemaal wat er met de reisplannen is gebeurd.
Emboldened by the flame of ambition

zaterdag 28 november 2020 om 10:58
April/mei is een mooie tijd voor Berlijn denk ik. Tot nu toe was ik er vaak in juni (bepaalde concerten waren een goede extra reden) en dat was eigenlijk te warm voor het goede stad-struinen...koekie1980 schreef: ↑27-11-2020 23:21Verder moet ik dit weekend mijn vakantiedagen plannen tm aug volgend jaar. Ik werk nog niet zo lang op een andere plek, heb dit nog nooit zo vroeg hoeven doorgeven. Maar ben benieuwd of we al lekker kunnen reizen in April of mei. We denken aan een weekje Berlijn. Tips iemand?
Bayabikes (ofzoiets geloof ik) heeft thematische fietstochten met NLse gids. Veel toeristische dingen zitten op loopafstand van elkaar, maar het metrostelsel is ook wel te doorgronden.
Ik weet niet meer waar precies vlakbij een toeristische hot-spot kon ik laat in de ochtend nog een ontbijt/brunch bestellen, maar dat doe ik niet nog eens want dat was om 8u vers maar rond 11u wat minder... (Parijs thema geloof ik met croissant en crêpes, wel aardig om te herkansen als ik er dan wel om 8u ofzo ben...)
Qua toeristische trekpleisters is er voor elk wat wils. Religieuze gebouwen, allerlei standbeelden, de glazen koepel van de Reichtstag (wel een tijdslot reserveren), allerlei monumenten..
zaterdag 28 november 2020 om 11:20
dat is hier het issue, vrouw weigert hier op de autobahn te rijden (krijgt ze stress van) dus ik moet zelf de hele rit doen, goede muziek lekkere snacks en een goed gesprek zijn wel voorhanden. vandaar dus ook de overnachtingkatkaatje schreef: ↑28-11-2020 10:24Is denk ik ook wel een beetje afhankelijk van waar in Zwitserland je naartoe gaat. Wij rijden in 8-10 uur daar meestal wel heen. Het helpt wel dat we strak iedere 2 uur wisselen van bestuurder. Goede muziek, goedgevulde snoeppot, beetje mijmeren over het leven samen. Dan vind ik het eigenlijk altijd heel goed te doen en de moeite niet van ergens overnachten.
8 tot 10 uur is vanaf hier ook de rit (wonen in het noorden van NL)
zaterdag 28 november 2020 om 11:22
Slovenië kan ik ook aanraden! dik 10 jaar terug geweest tijdens een van de eerste vakanties met mijn toen nog vriendin (nu vrouw) prachtige omgeving en aardige mensen en ook centraal gelegen. zijn toen nog naar Zagreb geweest (dagje) en Venetië vanuit Slovenië, prima te doen!katkaatje schreef: ↑28-11-2020 10:22Jij bent echt van Amerika normaal toch? Hopen dat we daar vanaf volgend jaar zomer weer veilig naartoe kunnen. De alpen zijn ook wel echt geweldig trouwens. Ik doe meestal 1x in drie jaar een grote reis en de andere 2 jaren vermaak ik me heel goed in Europa. Slovenië schijnt trouwens ook erg mooi te zijn.
zaterdag 28 november 2020 om 11:25
warm? het was toen ik er afgelopen februari was 21 graden maar eenmaal bij de canyon aangekomen was het amper 10 graden. liep er met spijkerbroek en polo en had zomerjasje mee maar een winterjas had ook meegekund op die dagWatervrouw333 schreef: ↑28-11-2020 10:49
Oud-reisgenoten lieten eens de meest mooie foto's van de Grand Canyon zien. Wilde ik ook wel heen totdat ze erbij vertelden hoe warm het was... (maar wie weet ooit nu die rare Trump weggaat..)
verder is de Canyon een absolute aanrader, ik ben niet snel onder de indruk van een natuurfenomeen maar de Canyon is echt waanzinnig. foto's en video's laten niet de grootsheid zien van die kloof