Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

maandag 7 december 2020 om 11:31
DianaF is een van de weinige hier die redelijk is en op een beschaafde manier communiceert, kunnen veel van jullie nog wat van leren.Luistervink schreef: ↑07-12-2020 11:26Ik weet niet hoor Dianaf, misschien kun je de energie sparen. Sjaantje kent in haar omgeving alleen maar leuke kindvrijen, maar wij zijn állemaal kinderhaters en mensen die zich willen afzetten en dat doen in andere topics. Als ze dat wil denken, prima toch?
maandag 7 december 2020 om 11:36
Sjaantje, je hebt een punt als je opmerkt dat een aantal vaste posters in dit topic wat ongenuanceerd uit de hoek kunnen komen. Ik neem dat niet al te serieus en zie er vaak de humor van in. Natuurlijk zou ik dergelijke opmerkingen nooit maken tegen een vriendin, collega of schoonzus die wel voor kinderen heeft gekozen.
Ik doe soms observaties bij de ouders om me heen die me verwonderen... en ik vind het geinig dat hier te kunnen delen. En ja... soms ervaren mensen zonder kinderen dat ze anders worden benaderd / behandeld dan mensen met. En ja... soms veranderen vriendschappen als vriendinnen kinderen krijgen. Ik vind het fijn om het daarover te kunnen hebben.
Het is niet mijn bedoeling ouders te bashen. Hoewel ik soms best wel botte grappen over ze maak. Maar dat doe ik hier. Nooit in de topics waar ouders hun hart luchten.
Ik doe soms observaties bij de ouders om me heen die me verwonderen... en ik vind het geinig dat hier te kunnen delen. En ja... soms ervaren mensen zonder kinderen dat ze anders worden benaderd / behandeld dan mensen met. En ja... soms veranderen vriendschappen als vriendinnen kinderen krijgen. Ik vind het fijn om het daarover te kunnen hebben.
Het is niet mijn bedoeling ouders te bashen. Hoewel ik soms best wel botte grappen over ze maak. Maar dat doe ik hier. Nooit in de topics waar ouders hun hart luchten.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

maandag 7 december 2020 om 11:39
Had dit nog niet gelezen, dus:Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 11:29Over de keuze die je gemaakt hebt. Ik denk dat kindvrije mensen moeite hebben dat levens van andere mensen gewoon doorlopen en dat in tegenstelling van wat zij denken het voor de meeste aardbewoners het heel normaal is om je voort te planten en ja dan is er even minder aandacht voor jou, dat is een natuurlijk proces.
...

Voor kindvrije mensen loopt het leven ook gewoon door, dat alle aandacht plots gaat naar het volgende prinsenkindje in je familie, die hele ophemeling van kinderen, daar kan wat frustratie van komen.
En volgens jou zou dit topic moeten gaan over de keuze die je gemaakt hebt, nou mij lijkt dit de laatste plaats waar mensen zonder kinderen zich nog eens moeten verantwoorden voor hun keuze.
maandag 7 december 2020 om 11:40
Doornroosje75 schreef: ↑07-12-2020 11:36Sjaantje, je hebt een punt als je opmerkt dat een aantal vaste posters in dit topic wat ongenuanceerd uit de hoek kunnen komen. Ik neem dat niet al te serieus en zie er vaak de humor van in. Natuurlijk zou ik dergelijke opmerkingen nooit maken tegen een vriendin, collega of schoonzus die wel voor kinderen heeft gekozen.
En dat mag, maar waar ik dan gewoon heel slecht tegen kan is dat een kindvrije in een topic komt bashen waar een moeder van drie schrijft er door heen te zitten en om raad vraagt en diegene haar dan met de grond gelijk maakt en dat anderen mensen zich daarover in dit topic gaan zitten verkneukelen. Dat vind ik echt mavo gedrag. Dan heb ik echt zoiets is je leven dan echt zo leuk dat je dit nodig hebt om je dag door te komen?

maandag 7 december 2020 om 11:45
Mee eens!Moirmel schreef: ↑07-12-2020 11:39Had dit nog niet gelezen, dus:![]()
Voor kindvrije mensen loopt het leven ook gewoon door, dat alle aandacht plots gaat naar het volgende prinsenkindje in je familie, die hele ophemeling van kinderen, daar kan wat frustratie van komen.
En volgens jou zou dit topic moeten gaan over de keuze die je gemaakt hebt, nou mij lijkt dit de laatste plaats waar mensen zonder kinderen zich nog eens moeten verantwoorden voor hun keuze.
Dit is tenminste een topic waar je het lekker gecharcheerd over de nadelen van kinderen kunt hebben.
maandag 7 december 2020 om 11:47
Ik moet zeggen dat ik het wel lief vond dat ik van mijn vader toch een bruiloftsgift kreeg, ook al ging ik niet trouwen. Mijn zus kreeg een fiks bedrag voor een bruidsjurk, mijn broer voor zijn feest en ik zou niks krijgen, vanwege mijn levenskeuzes. Dat zou ik niet eerlijk hebben gevonden (al interesseer ik me weinig voor geld, maar het gebaar vond ik fijn). Met onze erfenis en de kleinkinderen zie ik dat net zo. Ook al komt waarschijnlijk een groot deel van mijn erfenis uiteindelijk toch bij hen terecht, maar dat is dan in elk geval mijn keuze.Doornroosje75 schreef: ↑07-12-2020 11:01Wat betreft erfenissen... ik vind dat ieder individu helemaal vrij is om een testament samen te stellen naar zijn / haar wens. Nu valt er van mijn ouders niks te verwachten, dat scheelt. Maar als zij beslissen om die paar honderd euro na te laten aan de kids van mijn broer. Helemaal prima!
Nu mijn geregistreerd partner en ik halverwege de veertig en begin vijftig zijn en we bezig zijn met het kopen van een andere woning... voeren we wel af en toe gesprekken over: wat als wij overlijden? Nu ga ik ervan uit dat we er niet allebei tegelijk tussenuit knijpen en dan krijgt de langstlevende alles. Maar daarna is het toch echt zaak een testament op te stellen.
Wij hebben gezamenlijk 10 neefjes en nichtjes... gaan we wat er overblijft na verkoop woning in 10 delen laten knippen? Of is het aan de langstlevende om daar knopen over door te hakken?
Als we nu allebei tegelijk zouden gaan, zijn onze ouders nog in beeld als eerstelijns familie. Dus nu voelen we nog niet zo de noodzaak om dingen vast te leggen. Maar op enig moment zullen we er toch eens aan moeten...
Denken jullie daar wel eens over na?
Mijn vriend en ik hebben er wel over nagedacht wat er met ons geld gebeurt als we allebei doodgaan. Maar we hebben hetzelfde als jullie, zolang er nog ouders leven, voelen we nog niet echt de noodzaak.

maandag 7 december 2020 om 11:48
Nou, het is toch op z'n minst opmerkelijk te noemen dat iemand binnen een paar jaar 3 kinderen werpt en dan gaat klagen over haar zelfverkozen leven als huisvrouw en haar man die 'niets' doet (maar wel in z'n eentje dat hele circus voor 5 personen bij elkaar moet zien te verdienen) Ik ben dan wel oprecht benieuwd waarom ze het zo uit de hand hebben laten lopen en het niet bij 1 kind gehouden hebben. Volgens mij waren ze dan veel gelukkiger want meer balans, rust, tijd voor elkaar etc.Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 11:40[/b]
En dat mag, maar waar ik dan gewoon heel slecht tegen kan is dat een kindvrije in een topic komt bashen waar een moeder van drie schrijft er door heen te zitten en om raad vraagt en diegene haar dan met de grond gelijk maakt en dat anderen mensen zich daarover in dit topic gaan zitten verkneukelen. Dat vind ik echt mavo gedrag. Dan heb ik echt zoiets is je leven dan echt zo leuk dat je dit nodig hebt om je dag door te komen?
maandag 7 december 2020 om 11:50
Dan zeg je er daar, in dat topic, iets van. Hier in dit topic kunnen we er niet zoveel mee.Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 11:40[/b]
maandag 7 december 2020 om 11:58
Ik snap je gevoel hierbij. Het staat wel heel ver af van mijn situatie. Maar die is ook wel een soort van uitzonderlijk. Doordat mijn broer er zo'n puinhoop van maakt, moet er gewoon onevenredig veel aandacht naar zijn gezin / kinderen gaan. Mijn ouders zijn er op het moment niet voor mij. Het is eerder zo dat ik er voor hen moet zijn. Helemaal prima. Ik kan het handelen.Luistervink schreef: ↑07-12-2020 11:47Ik moet zeggen dat ik het wel lief vond dat ik van mijn vader toch een bruiloftsgift kreeg, ook al ging ik niet trouwen. Mijn zus kreeg een fiks bedrag voor een bruidsjurk, mijn broer voor zijn feest en ik zou niks krijgen, vanwege mijn levenskeuzes. Dat zou ik niet eerlijk hebben gevonden (al interesseer ik me weinig voor geld, maar het gebaar vond ik fijn). Met onze erfenis en de kleinkinderen zie ik dat net zo. Ook al komt waarschijnlijk een groot deel van mijn erfenis uiteindelijk toch bij hen terecht, maar dat is dan in elk geval mijn keuze.
Mijn vriend en ik hebben er wel over nagedacht wat er met ons geld gebeurt als we allebei doodgaan. Maar we hebben hetzelfde als jullie, zolang er nog ouders leven, voelen we nog niet echt de noodzaak.
maandag 7 december 2020 om 12:01
Precies dit. Ik herken me niet in het beeld dat Sjaantje schetst en ik meng me nooit in topics over kinderen. Moeten wij nou met z'n allen als 'kindvrijen' gedrag afkeuren wat iemand anders die in dit topic schrijft doet? We zijn geen vereniging of geloof ofzo.Moirmel schreef: ↑07-12-2020 11:39Had dit nog niet gelezen, dus:![]()
Spreek die mensen direct aan op het gedrag waar je je aan stoort Sjaantje, dat lijkt me een stuk constructiever.
maandag 7 december 2020 om 12:02
En wat is er mis met de mavo?Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 11:40[/b]
maandag 7 december 2020 om 12:04
Hm... het is een kwestie van perspectief.Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 11:29Over de keuze die je gemaakt hebt. Ik denk dat kindvrije mensen moeite hebben dat levens van andere mensen gewoon doorlopen en dat in tegenstelling van wat zij denken het voor de meeste aardbewoners het heel normaal is om je voort te planten en ja dan is er even minder aandacht voor jou, dat is een natuurlijk proces.
Je kunt het over levensfases hebben of over ontwikkelingen of iets anders. Sommigen zullen vinden dat kindvrijen in de levensfase vrijheid/blijheid/geen verantwoordelijkheden blijven hangen. Sommigen zullen vinden dat ouders zich niet meer ontwikkelen omdat ze daar met kinderen geen ruimte voor hebben. Maar het is en blijft subjectief.
Als kindvrije kom je op een gegeven moment ook in een andere levensfase, want (naar mijzelf kijkende) op een gegeven moment ben je student af, ga ik samenwonen, emigreren, nieuwe baan ed. Voor mij allemaal nieuwe levensfases en nieuwe ervaringen. Terwijl een andere kindvrije andere levensfases doorloopt (bv trouwen, samenwonen, scheiden, nieuwe baan, ander huis). Zo ook iemand die wel voor kinderen gaat, andere levensfases en andere ontwikkelingen.
Het punt is alleen dat het grootste verschil de levensfase 'kinderen krijgen' is. En deze is wel een stuk opvallender dan de levensfase 'nieuwe baan'. Sommige mensen zullen dan eerder denken dat er niets in mijn leven is veranderd, dat ik niet een andere fase in ben gegaan of nieuwe ervaringen op heb gedaan. Dat ik nog steeds ben wie ik 10 jaar geleden was, omdat dat mijn veranderingen gewoon minder opvallend waren.
Als ik echt met iemand (dus niet iemand van dichtbij, maar bv oud klasgenoot) praat over wat ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan, dan zijn ze meestal echt verbaasd dat ik zoveel heb gedaan/meegemaakt én veranderd ben. Terwijl de impact van kinderen eigenlijk niet uitgelegd hoeft te worden.
Dus het is niet zo dat mijn leven heeft stilgestaan, maar meer dat andere mensen denken dat mijn leven heeft stilgestaan, omdat het niet gelijk is aan die van hun. En dat sommigen het daarom logisch vinden om niet veel interesse te hebben in mijn leven, maar andersom moet ik dat wel hebben. Want ik maak toch nooit iets mee of zo.
Natuurlijk zijn dit geen mensen waar ik bevriend mee ben, want de vriendinnen die wel kinderen hebben, zijn wel geinteresseerd in de zaken die in mijn leven spelen. Andersom vind ik het ook leuk om te horen wat er in hun leven speelt. Maar de gesprekken zijn meestal in balans met interesses in elkaars leven, werk, hobby, kind/familie en alleen als het heel ernstig is, zal zo'n gesprek 100% over A of B gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 7 december 2020 om 12:08
Ik meng mij wel eens in kinder-topics als ik nuttigs kan bijdragen. Ik vind zelf de opmerking: waarom heb je er dan 3 kinderen mee genomen of iets dergelijks, geen nuttig aanvullen. Natuurlijk denk ik dat wel eens als ik lees dat het voordien al een dramarelatie was.Luistervink schreef: ↑07-12-2020 12:01Precies dit. Ik herken me niet in het beeld dat Sjaantje schetst en ik meng me nooit in topics over kinderen. Moeten wij nou met z'n allen als 'kindvrijen' gedrag afkeuren wat iemand anders die in dit topic schrijft doet? We zijn geen vereniging of geloof ofzo.
Spreek die mensen direct aan op het gedrag waar je je aan stoort Sjaantje, dat lijkt me een stuk constructiever.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 7 december 2020 om 12:09
Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je de kinderen van je broer dit gunt. En geld is zo onbelangrijk vergeleken met liefde en aandacht.Doornroosje75 schreef: ↑07-12-2020 11:58Ik snap je gevoel hierbij. Het staat wel heel ver af van mijn situatie. Maar die is ook wel een soort van uitzonderlijk. Doordat mijn broer er zo'n puinhoop van maakt, moet er gewoon onevenredig veel aandacht naar zijn gezin / kinderen gaan. Mijn ouders zijn er op het moment niet voor mij. Het is eerder zo dat ik er voor hen moet zijn. Helemaal prima. Ik kan het handelen.
Onze ouders waren echt verschrikkelijke opvoeders en we hebben flink wat deuken opgelopen, maar staan toch altijd voor ze klaar. We zien de erfenis daarom eigenlijk als 'smartengeld', haha. Om alle psychologen af te betalen

maandag 7 december 2020 om 12:13
Dan heb jij echt werkelijk niet begrepen wat ik schrijf. Niemand vraagt jou om je verantwoorden net als iemand zich niet tegenover RB hoef te verantwoorden waarom ze wel 3 kinderen heeft gekregen.Moirmel schreef: ↑07-12-2020 11:39Had dit nog niet gelezen, dus:![]()
maandag 7 december 2020 om 12:14
Ik kan mij voorstellen dat dit in minder fijne familierelaties speelt.Luistervink schreef: ↑07-12-2020 12:09Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je de kinderen van je broer dit gunt. En geld is zo onbelangrijk vergeleken met liefde en aandacht.
Onze ouders waren echt verschrikkelijke opvoeders en we hebben flink wat deuken opgelopen, maar staan toch altijd voor ze klaar. We zien de erfenis daarom eigenlijk als 'smartengeld', haha. Om alle psychologen af te betalen![]()
Er waren wat voorbeelden van kinderen die alles ter gelden maakten, terwijl ze al jaren geen contact hadden. En de mensen die nog in een later stadium contact hadden, waren hier verontwaardigd over. Ik denk dan wel vaak, waarschijnlijk was/waren diegenen misschien wel goede buren/grootouders ed, maar geen goede ouders.
Ik vond mijn opa de allerliefde opa van de wereld. Maar het was geen makkelijke man en ik kan mij voorstellen dat dit voor zijn kinderen vroeger niet makkelijk is geweest.
maandag 7 december 2020 om 12:27
Ik vind er wel wat van als iemand er voor kiest 3 kinderen te nemen (lijkt me geen ongelukje), zonder duidelijke afspraken/ ideeën over de verdeling van taken en hoe te onderhouden en dat iemand dan er de brui aan wilt geven. Aan mij hoeven ze geen verantwoording af te leggen, maar aan de kinderen wel.Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 12:13Dan heb jij echt werkelijk niet begrepen wat ik schrijf. Niemand vraagt jou om je verantwoorden net als iemand zich niet tegenover RB hoef te verantwoorden waarom ze wel 3 kinderen heeft gekregen.
maandag 7 december 2020 om 12:31
Zo kan het dus ook en ik weet dat toen ik een kind kreeg sommige mensen mij direct lieten vallen omdat ik geen 'fun' meer was volgens hen.dianaf schreef: ↑07-12-2020 12:04Hm... het is een kwestie van perspectief.
Je kunt het over levensfases hebben of over ontwikkelingen of iets anders. Sommigen zullen vinden dat kindvrijen in de levensfase vrijheid/blijheid/geen verantwoordelijkheden blijven hangen. Sommigen zullen vinden dat ouders zich niet meer ontwikkelen omdat ze daar met kinderen geen ruimte voor hebben. Maar het is en blijft subjectief.
Als kindvrije kom je op een gegeven moment ook in een andere levensfase, want (naar mijzelf kijkende) op een gegeven moment ben je student af, ga ik samenwonen, emigreren, nieuwe baan ed. Voor mij allemaal nieuwe levensfases en nieuwe ervaringen. Terwijl een andere kindvrije andere levensfases doorloopt (bv trouwen, samenwonen, scheiden, nieuwe baan, ander huis). Zo ook iemand die wel voor kinderen gaat, andere levensfases en andere ontwikkelingen.
Het punt is alleen dat het grootste verschil de levensfase 'kinderen krijgen' is. En deze is wel een stuk opvallender dan de levensfase 'nieuwe baan'. Sommige mensen zullen dan eerder denken dat er niets in mijn leven is veranderd, dat ik niet een andere fase in ben gegaan of nieuwe ervaringen op heb gedaan. Dat ik nog steeds ben wie ik 10 jaar geleden was, omdat dat mijn veranderingen gewoon minder opvallend waren.
Als ik echt met iemand (dus niet iemand van dichtbij, maar bv oud klasgenoot) praat over wat ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan, dan zijn ze meestal echt verbaasd dat ik zoveel heb gedaan/meegemaakt én veranderd ben. Terwijl de impact van kinderen eigenlijk niet uitgelegd hoeft te worden.
Dus het is niet zo dat mijn leven heeft stilgestaan, maar meer dat andere mensen denken dat mijn leven heeft stilgestaan, omdat het niet gelijk is aan die van hun. En dat sommigen het daarom logisch vinden om niet veel interesse te hebben in mijn leven, maar andersom moet ik dat wel hebben. Want ik maak toch nooit iets mee of zo.
Natuurlijk zijn dit geen mensen waar ik bevriend mee ben, want de vriendinnen die wel kinderen hebben, zijn wel geinteresseerd in de zaken die in mijn leven spelen. Andersom vind ik het ook leuk om te horen wat er in hun leven speelt. Maar de gesprekken zijn meestal in balans met interesses in elkaars leven, werk, hobby, kind/familie en alleen als het heel ernstig is, zal zo'n gesprek 100% over A of B gaan.
Ik heb daar echt verdriet van gehad, juist omdat ik ondanks het hebben van een kind probeerde aandacht te houden voor mijn vrienden, mijn muziek etc.
Maar mensen gingen voor mij denken, oh Sjaantje die heeft het toch te druk met dat kind dus die nodigen we niet meer uit...echt raar maar goed het is helemaal goed gekomen en gelukkig heb ik nu vrienden om mij heen die wel verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
in mijn ogen is het ook normaal als mensen geen kinderen willen, is namelijk een persoonlijke keuze waar ik niets mee te maken heb.
maandag 7 december 2020 om 12:35
Gaan we dit echt doen, opgefokt vogeltje?
maandag 7 december 2020 om 12:40
Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 10:59En dit begrijp ik dan niet, ik hoor hier niet thuis omdat ik een kind hebt maar RB mag wel mensen met kinderen schofferen in een kind topic en dat is dan oke,
Want Rb zal die Topic opener wel even gaan vertellen hoe ze het moet oplossen en moet zich verantwoorden aan RB waarom ze een derde kind heeft genomen. RB je weet echt niets maar dan ook niets van deze wereld.
Het grote verschil is denk ik dat ik weet hoe het was zonder kind maar dat RB nooit zal weten hoe het is met een kind.
Dus misschien moeten we gewoon uit elkaars topics weg blijven als het toch alleen maar bedoeld is om mensen na te trappen die het toch al niet meer weten.
Maar schijnbaar groeit een kinderhater daarvan, zijn of haar dagelijkse shot....echt zo triest.
ik begrijp ook niet waarom jullie zoveel bevestiging van elkaar nodig hebben voor de keuze die jullie gemaakt hebben en dat jullie dit doen door continue neerbuigend te doen over mensen die andere keuzes maken in hun leven. Jezelf beter voelen, eigenlijk is het voor de meesten van jullie maar een eenzaam bestaan als alles altijd om jou heen moet draaien....begrijp dat vrienden afhaken
Ik vind de meeste kinderlozen hier erg zelfingenomen, wake up de wereld draait niet alleen maar om jullie.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je mijn bericht erbij pakt. Ik zeg dat ik RB daar zag letterlijk omdat dat zo was. Ik hecht daar geen waardeoordeel aan dat ik dat goed of slecht vindt of leuk of niet leuk. Ik zag haar naam in dat topic voorbij komen en ik herken haar naam, omdat zij actief meeschrijft op dit onderhavige topic. Ik ben verder niet super actief op dit forum, anders had ik wellicht veel andere namen ook herkend.
Ik ben trouwens ook geen kinderhater en ik heb kan mij niet herinneren dat ik iets negatiefs over jou heb gezegd. Ik heb het gewoon altijd leuk gevonden dat je hier meeschreef.
Wat ik zei over het derde kind: dat begrijp ik niet, juist niet omdat het een kind is. Het is belangrijk dat een kind krijgt van hij/zij nodig heeft. Dat mensen ondoordachte keuzes maken, dat snap ik niet. Hetzelfde geldt overigens voor mensen die bijvoorbeeld een hond nemen waar ze niet voor kunnen zorgen, geld uitgeven dat ze niet hebben of noem het maar op. Het is in dit specifieke geval een voorbeeld met een kind.
Ik vind het vervelend voor je dat je je zo gefrustreerd voelt, maar ik denk niet dat het helemaal gerechtvaardigd is om iedereen hier dan over de kam van jouw bericht te scheren.
Emboldened by the flame of ambition

maandag 7 december 2020 om 12:42
Gaan we die toer op?
maandag 7 december 2020 om 12:45
Dat doe ik niet anders had ik wel iedereen geschreven. Mensen maken nu eenmaal fouten of verkeerde keuzes daar kan je van leren. lk vind van wat ik lees ook niet alles zo verstandig maar om daar gelijk boven op te duiken en wat kan je er aan veranderen , moet ze twee van haar kids in het badje verdrinken ofzo?Skadí schreef: ↑07-12-2020 12:40Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je mijn bericht erbij pakt. Ik zeg dat ik RB daar zag letterlijk omdat dat zo was. Ik hecht daar geen waardeoordeel aan dat ik dat goed of slecht vindt of leuk of niet leuk. Ik zag haar naam in dat topic voorbij komen en ik herken haar naam, omdat zij actief meeschrijft op dit onderhavige topic. Ik ben verder niet super actief op dit forum, anders had ik wellicht veel andere namen ook herkend.
Ik ben trouwens ook geen kinderhater en ik heb kan mij niet herinneren dat ik iets negatiefs over jou heb gezegd. Ik heb het gewoon altijd leuk gevonden dat je hier meeschreef.
Wat ik zei over het derde kind: dat begrijp ik niet, juist niet omdat het een kind is. Het is belangrijk dat een kind krijgt van hij/zij nodig heeft. Dat mensen ondoordachte keuzes maken, dat snap ik niet. Hetzelfde geldt overigens voor mensen die bijvoorbeeld een hond nemen waar ze niet voor kunnen zorgen, geld uitgeven dat ze niet hebben of noem het maar op. Het is in dit specifieke geval een voorbeeld met een kind.
Ik vind het vervelend voor je dat je je zo gefrustreerd voelt, maar ik denk niet dat het helemaal gerechtvaardigd is om iedereen hier dan over de kam van jouw bericht te scheren.
Ze zijn er nu eenmaal, TO loopt daar in vast en vraagt om hulp maar niet om veroordeeld te worden. Maar ik heb er genoeg over gezegd, RB is alweer overgestapt op mensen met corona maatregelen om de oren te slaan.
Never a dull moment met haar.
Fijne dag!

maandag 7 december 2020 om 12:48
Wat 'n zure reactie weer.Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 12:45Dat doe ik niet anders had ik wel iedereen geschreven. Mensen maken nu eenmaal fouten of verkeerde keuzes daar kan je van leren. lk vind van wat ik lees ook niet alles zo verstandig maar om daar gelijk boven op te duiken en wat kan je er aan veranderen , moet ze twee van haar kids in het badje verdrinken ofzo?
Ze zijn er nu eenmaal, TO loopt daar in vast en vraagt om hulp maar niet om veroordeeld te worden. Maar ik heb er genoeg over gezegd, RB is alweer overgestapt op mensen met corona maatregelen om de oren te slaan.
Never a dull moment met haar.
Fijne dag!
maandag 7 december 2020 om 12:49