Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
ha winter, ja, ik verwacht hetook elk moment hoor, maar heb nog geen krampen.. Maar dat zegt ook niet alles. Die ene pijnlijkr boob issinds vandaag ook niet meer pijnlijk.

Was wel grappig, om een keer zo samen hysterisch te zijn! hahaha!

En troela, ik denk niet dat het direct kwaad kan, maar ik weet het ook niet zeker...

Fijn weekend meiden! xxx
Ja, wel gezellig he, elkaar helemaal opnaaien met kwaaltjes. Pffff.... Doe ik niet meer hoor.

Misschien laat ik het wel los tot de zomer. Gewoon, niets meer aan doen, afstand nemen. Toen ik 2 jaar geleden zwanger raakte wat ik er dus TO-TAAAAL niet mee bezig en realiseerde ik me pas dat er misschien wel iets aan de hand kon zijn toen ik ruim een week overtijd was. En je hoort het zo vaak, dat je zwanger raakt als je het loslaat.

Aan de andere kant hoor je ook vaak dat mensen net hun eerste stappen in de mm hebben gezet en dan ineens zwanger blijken. Was bij mijn moeder ook zo.

Wat is wijsheid. Ik ga me eens bezinnen dit weekend. En jij? Ga jij nu ook bedenken wat je gaat doen? Ik laat de nieuwe NOD wel weer weten zodra ik ongesteld ben geworden, vandaag of morgen dus.

Fijn weekend!

xxxx
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
hè verdorie zeg!! komt er dan niemand mij gezelschap houden? nou ja, zolang jullie nog niet ongesteld zijn blijf ik een beetje hoop houden!!

ja en of gisteravond kwaad kan... ik weet het ook niet. ik ben in ieder geval al een heel stuk minder gaan roken, stoppen lukt me nog niet. maar ja, gisteravond waren het er net wat meer dan normaal.... nou ja, we zullen wel zien hoor. vandaag heb ik nog helemaal niet gerookt (ben dan ook nog maar net uit mijn bed) en dat ga ik zo lang mogelijk vol houden!

lode, ja ik ben met vlagen echt wel flink misselijk. meestal zo tegen het avondeten dus je begrijpt dat ik daar bijna niet van eet. maar ik heb nog niet moeten overgeven gelukkig! alleen denk ik soms wel eens dat het zou opluchten, dan ben ik dat gevoel misschien kwijt! ach, nog een paar weken en dan zijn we er hopelijk weer vanaf.... vandaag alweer 6 weken zwanger!
Wooewieieiie, zes weken alweer! Gaat snel Troelaatje! Je hebt gelijk hoor, zolang er nog geen menstruatie is, is er feitelijk nog van alles mogelijk. Officieel is mijn NOD morgen of maandag en die van Bloem ook morgen. Dus het kan nog! Jij had toch ook het gevoel dat je gewoon ongesteld ging worden?

Maar goed, ik denk persoonlijk, ijdele hoop. Dus verspilde energie. So far voor dat vruchtbaarheidsritueel en die volle maan.... Mijn bijgeloof flikker ik bij deze ook het raam uit.

Ik zit lekker al mijn vakantiefoto's te kijken, leuk, leuk, leuk. Ik zou zo morgen weer terug gaan als het kon. Gister heb ik zitten googlen op emigreren en wonen en werken in het buitenland. Wij zijn het helemaal ZAT hier. Ik wil naar Azie!
hallllooooooooooo??? wat krijgen we nu ineens voor onverwachte wendingen??!!! emigreren?? meen je dat serieus? of is dat even een inval opeens?

ja ik dacht ook ongesteld te worden maar dat denk ik nu zo af en toe nog steeds omdat je toch wel van die krampen blijft houden zo op z'n tijd.... gewoon even afwachten!

mocht je nou ongesteld worden dan zou ik in jouw geval ook geen bijgeloof meer hebben!! want dan blijkt het dus maar weer dat er niks van klopt!

maar ik ben ook wel benieuwd naar je foto's! komen ze nog op hyves? ik heb net je profielfoto gezien, erg grappig!! vooral ook dat zinnetje erboven hahahaha!
Hahaha... lachen is hij he? Ik vind het de leukste vakantiefoto van allemaal want hij is echt zo totaal "winterdip en vriend". Echt, een symbolischer foto kun je niet bedenken. Want wij zijn het echt zelden met elkaar eens. Mijn moeder interpreteerde hem nog mooier. Zij zei: "Ja, Vriend zegt links, Winterdip zegt rechts, maar vriend kijkt vervolgens ook wel naar rechts en volgt uiteindelijk toch Winterdip's koers!" Hhahahahaha! Daar was ik het helemaal mee eens. En je raadt het al, vriend dus totaal niet!

Ik moet nog het e.e.a. uitzoeken maar ik zal snel wat meer foto's op mijn Hyves zetten.

Maar dat emigreren, ja dat is wel iets wat we zouden willen. Nu doe je dat niet zo 1-2-3 natuurlijk. Maar ieder jaar als we terugkomen valt het ons zwaarder hier. Ergeren we ons meer en meer aan Nederland (-ers), de mentaliteit, de regeltjes, het vele moeten, de controle op alles. Nu willen ze zelfs al je stroom- en gasverbruik digitaal gaan bijhouden! Hoe bedoel je big brother is watching you. Ik word helemaal gallisch van dit land.

Ja, we willen echt weg, dat plan is er al jaren maar wordt steeds sterker.

Zolang jij het gevoel had ongesteld te worden (ook echt diezelfde krampjes enzo?) blijf ik nog een beetje hoop houden hoor Troel! En als ik toch zwanger zou blijken, dan komt dat emigratieverhaal natuurlijk helemaal op een laag pitje.
geweldige opmerking van je moeder!!! en dan ook de reactie van je vriend hahahah!

maar ik kan dat wel snappen... als je zo lang op reis bent dan pas je je aan en blijkt dat alles veel relaxter gaat. en dan kom je weer in dit kouwe kikkerlandje en moet je ineens weer zoveel... ja, ik kan er wel inkomen dat je het dan beu raakt hier. maar het zou wel gaaf zijn!!! hebben wij ook meteen een leuk vakantie adresje hahaha.

of het echt menstruatiekrampen zijn, dat kan ik niet zo goed zeggen... het lijkt er wel op maar het is toch anders, minder heftig. soms zijn het ook mijn darmen. het lijkt er in ieder geval verdomd veel op, maar toch is het anders... verhelderend antwoord hè? hihihi
Nou bedankt hoor, daar heb ik veel aan!

Weet je, ik realiseer me heel goed dat we op vakantie zijn als we op vakantie zijn en staar me niet blind op het feit dat het dan relaxt is daar. Want als je er zou wonen krijg je ook met regeltjes te maken. En moet je ook in je onderhoud voorzien. Ik geloof niet dat dat daar per saldo makkelijker is. Maar het is daar lang niet zo overgestructureerd en controlerend als in Nederland. Hier zijn ZOVEEL dingen waar ik echt woest om kan worden. Buren die zich afvragen "waar ze het toch van doen", toenemende criminaliteit en de rechtspraak, het feit dat je 60% (geloof ik) belasting moet betalen over een erfenis (alsof je ouders, of van wie je dan ook erft), niet hun hele leven al inkomstenbelasting hebben betaald over dat bedrag! Schandalig!!! De kneuterigheid m.b.t. het niet roken in kroegen, het feit dat alles, maar dan ook ALLES geregistreerd wordt. In Rotterdam kun je geen los metrokaartje meer kopen. Moet met chipknip. M.a.w. men weet precies waar je naartoe gaat. En zo is het dus ook met die nieuwe digitale energiemeters. Men kan zo uitlezen wanneer je thuis bent, op vakantie bent enz. En dan die medische dossiers die ze centraal willen hebben. Onder het mom van: "Kan iedere zorginstelling erbij!" Gelul, da's gewoon handig voor verzekeraars. Oeps, meneer X rookt, nee sorry, u komt niet in aanmerking voor een levensverzekering!

Dat soort geneuzel, ik kan nog wel uren doorgaan. Dat wil ik niet! Dat haat ik! Leven en laten leven, je zit hier zo onder een vergrootglas. Verschrikkelijk verstikkend. En dan de steeds harder wordende mentaliteit hier. Bah.

Maar goed, mocht het er een keer van komen, jep, dan hebben jullie natuurlijk een vakantieadresje!
Hey ladies! Leuk dat geklets hier!! Mocht ik te lang wegblijven, mogen jullie best wel berichtje sturen hoor, no problemo!

Wij hebben gisteren uitslag gehad van ziekenhuis....... DNA is goed!! Dus dat betekend dat er alleen maar problemen zijn in de hormoonhuishouding van vriend en dat hij dus een tese (biopt van teelbal) mag ondergaan, deze gaat 14 april plaatsvinden. Dus al best wel snel! Het is een dagopname en het gebeurd onder narcose (wens van vriend). Ze nemen dus een biopt van de teelbal en dit wordt gelijk onderzocht door iemand van fertiliteitslab. Diezelfde dag krijgen we daar de uitslag nog van (of ze zaadcellen hebben gevonde, zo ja wat de kwaliteit is etc...). Dus we zijn weer een stapje dichterbij!!! Voelt goed, maar ook wel weer spannend... Die dag nemen we een vriendin of mijn zusje mee, want de ingreep duurt, als we het goed hebben begrepen, 4 uur... Dat is lang hè?!

Zo, en nu door naar een verjaardag! Heb een druk weekend!!

Heel veel liefs van Dreadlokje!
Oh, en Winter en Bloem, ik duim voor jullie heeeeeeeeeeel hard dat het deze keer raak is!!!! Zou super zijn!!! Alleen blijf ik dan wel 'alleen' achter.... in het lijstje.... zou ook wel zielig zijn..... Maar ik gun het jullie wel heeeeeeeeeeeel erg!!!!!!! Dus draai-draai-draai-draai-draai-draai!!!

Leuk om te lezen dat vele andere meiden ook nog steeds schrijven hier!!! Heb nu niet zo veel tijd om op iedereen te reageren... moet zo weer weg... En morgen ook hele dag weg. Morgenavond kom ik nog wel ff piepen hier!

Ben trouwens niet meer zo negatief! Gelukkig maar!! Heeeeeeel soms heb ik ff een klein dipje..... Maar nu met de uitslag van ziekenhuis heeft veel goed gedaan. We hebben er dik 2 maand (!!!!!) op zitten wachten..... Over 3,5 weken wordt mijn vriend al geopereerd..... dat is echt snel! Blij van, anders werd het juni pas.....

Fijn weekend!!
DREAD!!!! Wat een onwijs goed nieuws!!!!! Eindelijk weer een lichtpuntje! Super voor jullie.

Moet er nu ook vandoor, snel meer. Kus kus!
Sooooooooooooooooo! veel bij geschreven terwijl ik lekker van t zonnetje aan genieten was!!

Dread, super nieuws!!!

Ik moet alleen even door rennen naar een andere afspraak, had net wel wat getypt, maar pc liep vast

tot morgen!
hoi meiden,

jullie houden het wel spannend! Maar zolang jullie nog niet ongesteld zijn kan het nog

Dread wat een goed nieuws dat het DNA goed is en ook at hij na zo lang wachten op de uitslag nu wel snel een biopt kan krijgen. Dat geeft weer moed.

Wij hebben gisteren ook van het zonnetje genoten, ik heb met vriend en de kleine lekker een paar uurtjes op een terrasje gezeten en dat ging helemaal goed. Olivier vermaakte zich prima en heeft o.a. (koude) thee uit het kopje van mama gedronken en vond dat heerlijk. Haha. Hij wil alles wat wij doen nadoen en wat wij drinken of eten ook hebben. Maar dat mag nog niet met alles, helaas voor hem.
ongesteld

Niet onverwacht, maar wel balen...

Nouja, ik ga weer verder met mijn drukke weekend, ik kom vanavond nog wel langs...

nieuwe nod: 12 april
ohh bloempje, wat balen
Balen Bloem. Dikke kus voor jou. Ik laat het wel weten wanneer het bij mij ook is doorgezet. Any minute now denk ik.
Hè... jammer Bloem!! Maar goed, even deze menstruatie door..... en dan door naar de volgende ronde!! Samen met mij in ieder geval!

Hoe staat het met Winterdippie? Al ongesteld? Of zwanger??

Wij hebben inderdaad weer wat moed en hoop gekregen!! Dat is fijn! Konden we wel gebruiken hoor.....

Ik had het dus niet goed begrepen dat zo'n ingreep (TESE) 4 uur duurt... Het schijnt veeeeeeeel korter te zijn. Mijn zusje gaat mee die dag, dat vind ik wel fijn! Anders moet ik daar in mijn eentje wachten...

Fijne zondagavond meiden!! Ik ben aankomende week weer zo druk... wel leuk, maar ben bekaf nu... Druk weekend achter de rug... Woensdag vrij en dat hou ik ook zo.
Ja, super Dread! Echt heel goed nieuws! Ik zal van de week eens googlen wat dat TESE nou precies inhoudt, je hebt het volgens mij wel eens verteld maar ik weet het niet meer precies. Ik ga eens kijken wat jullie te wachten staat.

Maar ik ben HEEL blij voor jullie, eindelijk weer een beetje goed nieuws!

Ik ben nog niet ongesteld maar nog steeds het gevoel dat het eraan komt. Officieel zou ik ook morgen pas ongesteld moeten worden. Meestal heb ik een cyclus van 24 dagen en ik dacht dat dat vandaag was, maar het blijkt morgen te zijn. Dus morgen of overmorgen is die menstruatie er wel hoor. Dat verwacht ik echt want zo voelt het nou eenmaal. En en toe zo'n steekje onderin... kan nooit lang meer duren. Ik merk het ook altijd gelijk aan mijn stoelgang. Die is ook rond de eerste dagen van mijn menstruatie anders. Dussss....

Maar ik laat wel weten wanneer de rode duivels zich weer hebben aangediend. Nu ga ik lekker op de bank. Ben een beetje ziekig. Zere keel, kortademig, druk op hoofd. Niet fijn. Wel even hard gelopen vanmiddag maar dat ging eigenlijk niet zo lekker. In ieder geval even buiten geweest.

Meggie, echt leuk om te horen dat jullie het zo fijn hebben met zijn drietjes! Lijkt me super om met je spruit op het terras de eerste lente zonnestralen op te vangen!

Troela, hoe is het met jou meissie? Voel je je een beetje ok?

En Bloem, volgende ronde gewoon verder gaan he? We gaan alsnog voor een 2009-baby (nou ok, misschien met uitloopje tot begin 2010)! Samen met Dread! Dit jaar gaan we het GOED doen!

xxx
Zeker winter, we houden gewoon vol, samen met dread...

Heb trouwens nog even besproken met mijn vriend, maar we vinden dat we het eigenlijk nog te weinig hebben gedaan de afgelopen keren zo rond de eisprong. Maar hij wil het ook niet op "commando" doen zeg maar...

Ik vertel hem ook nooit van de vruchtbare dagen, maar probeer hem dan wel zoveel mogelij te strikken. Meestal hebben we 2 dagen pw sex zo rond het weekend. De ene keer komt dat beter uit dan de andere keer ivm de eisprong.

Nu pakken (of we proberen het in iedergeval) de 7 dagen rondom de eisprong en gaan het gewoon om de andere dag doen. Hij heeft dan minder het idee het op een tijdstip te moeten doen. Ik moet nog zien of t lukt, maar ik wil dit wel liever eerst proberen dan dat we naar de arts gaan. Het is in iedergeval doorgedrongen dat wij niet spontaan een kindje kunnen maken... Ik merk dat we het ook makkelijker aan de buitenwereld gaan vertellen als er naar de kinderwens gevraagd word... Zo zie je maar weer dat de acceptatie al aan het groeien is en we al een stapje verder denken dan vorig jaar...

Dread, gelukkig dat het niet 4 uur duurt!!! En hopen dat het sowieso allemaal lekker meevalt. Ben blij dat je ook weer een beetje uit het dippie bent.

Oh en nieuwe nod is niet de 12e (zou maar 3 weken zijn!) maar 19 april... Ik was vast nog niet zo wakker vanmorgen...

Meggie, ben stiekum jaloers op je... Maar ik vind wet wel heerlijk om te lezen!!! Wat zal je dr van genieten!
Herkenbaar Bloem! Mijn vriend is daar ook zo gevoelig voor. Houdt er ook niet van als ik met schema's kom. Maar ik moet zeggen dat hij het steeds beter trekt. Maar af en toe is het nog steeds van: "Nu weer? We hebben het al 2/3 keer gedaan deze week, hoe lang duurt zo'n eisprong in Godsnaam? Nu even niet hoor!"

Hij werkt steeds iets beter mee, dat wel. Maar ook wij hebben maanden dat het er toch gewoon niet van komt. Want een gezellig uitje o.i.d. laten we er niet voor schieten. Volgens mij zitten wij wel een beetje in dezelfde situatie.

Ik vroeg mijn vriend gister wat hij wilde, en hij zei dat hij toch nog een paar maandjes wil proberen om het net zo goed te doen als de vorige ronde. Dus gewoon een keer of 3, 4 in die week te vrijen. Is goed maar ik wil dan toch wel wat meer rekening houden met roken/alcohol. Gewoon om het nog iets beter te doen.

Maar ik vind de zomer toch echt wel een ultimatum hoor. Dan moet er wat gebeurd zijn, anders toch naar de huisarts. Maar ik geloof dat hij het daar wel mee eens is.

Vandaag is dus pas mijn officiele NOD. Net voor de zekerheid toch maar even getest maar hij gaf aan wat ik al dacht. Dus, zal wel losbarsten vandaag.

Werkze meiden!
He Bloem.... wat balen....:hug:

En winter... ik heb nog hoop voor je.... Wie weet.... 't kan natuurlijk even duren voordat je test positief is... al weet ik dat jij niet meer in dat soort sprookjes gelooft...
hè bloem, balen zeg.... wel goed dat jullie er nu zo goed over gepraat hebben en dat jullie op deze manier steeds een stapje verder komen!

winter, bij jou net zo! jullie mannen zijn al van gedachten aan het veranderen! ben je ondertussen al ongesteld geworden? ik hoop van niet!!

dread, wat een goed nieuws!!! super zeg!! en helemaal goed dat het al zo snel gaat gebeuren... nu komt er tenminste vaart in!

meggie, wat heerlijk om zo lekker op een terrasje te gaan zitten met de kleine!! leuk joh!!

south, hoe is het met jou? hoe ver ben je nu?

hier gaat het z'n gangetje... nog steeds erg beroerd. mijn eetlust is totaal verdwenen! maar ik probeer wel zo af en toe wat naar binnen te werken anders zou ik echt de hele dag niks eten.. als ik alleen nog maar aan eten denk! blegh!! en manlief ligt nu op de operatietafel. ik denk dat hij binnen nu en een uur wel klaar zal zijn.. dus ik ga straks even een boterham proberen te eten en dan weer richting ziekenhuis...
Hey zwangere troela! Wat ondergaat troelaman voor een operatie? Toch niets ernstigs he?!

Vervelend he, dat misselijk zijn... Ik ben nu ruim 24 weken zwanger en afgelopen week was voor het eerst kots-vrij! Hoera!!! Maar nu dus thuis met harde buiken.... ach ja... je mag vooral niet vergeten dat je zwanger bent! Hihihi....

Is het bij jullie ook al zo'n herfstweer? Ik had net de lentekriebels... waai ik vervolgens mijn hemd uit!
Hey South,

Ja hier ook shit hoor. Ik ben thuis gebleven, voel me alles behalve lekker. Zere keel, spierpijn blegh. Dus ik kijk lekker door het raam en hoef helemaal niets te doen buiten vandaag!

Vierentwintig weken al weer zeg... Gaat snel! Lekker dat je kotsvrij bent. (Nu "al" ?!) Lijkt me vreselijk. Heb je wel een mooie buik inmiddels? Ben je thuis omdat je harde buiken hebt? Is dat normaal bij 24 weken of een teken dat je rustiger aan moet doen?

Troel, hoe is het met je man?
Bloempje,

Winter: ik blijf toch nog even voor je duimen hoor...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven