bezorgdheid over zwanger worden
dinsdag 14 juli 2009 om 20:07
Ik vraag me af of ik te bezorgd ben om zwanger te worden, en vooral of dat het wel gaat lukken.
Ik ben sinds mei gestopt met de pil en sindsdien voor de tweede keer op 'natuurlijke' wijze ongesteld geworden. Ik maak me vaak zorgen of het wel zal lukken. Redenen hiervoor zijn dat ik zelf overmatig veel last heb van schimmelinfecties, waar ik dan medicijnen voor krijg en vervolgens vraag ik me af of die de zaadjes dan ook niet doden?? omdat mijn man zware medicatie in het verleden heeft gehad, waarvan bekend is dat deze mogelijk de vruchtbaarheid kunnen verminderen, vriendin die al helemaal in de medische mallemolen zit waarbij het dus echt niet lukt en vriendinnen die binnen hele korte tijd na het stoppen al wel zwanger zijn.
Kortom, allerlei bezorgdheid, waarvan ik niet weet of het eigenlijk wel terecht is...
Ik ben sinds mei gestopt met de pil en sindsdien voor de tweede keer op 'natuurlijke' wijze ongesteld geworden. Ik maak me vaak zorgen of het wel zal lukken. Redenen hiervoor zijn dat ik zelf overmatig veel last heb van schimmelinfecties, waar ik dan medicijnen voor krijg en vervolgens vraag ik me af of die de zaadjes dan ook niet doden?? omdat mijn man zware medicatie in het verleden heeft gehad, waarvan bekend is dat deze mogelijk de vruchtbaarheid kunnen verminderen, vriendin die al helemaal in de medische mallemolen zit waarbij het dus echt niet lukt en vriendinnen die binnen hele korte tijd na het stoppen al wel zwanger zijn.
Kortom, allerlei bezorgdheid, waarvan ik niet weet of het eigenlijk wel terecht is...
dinsdag 14 juli 2009 om 20:21
dinsdag 14 juli 2009 om 20:54
dinsdag 14 juli 2009 om 21:10
Je bent pas in mei gestopt met de pil. laat het gewoon even zn gang gaan. Eventueel kan je bij de huisarts navraag doen of de medicijnen die jij hebt en de medicijnen die je man heeft gehad reden zouden kunnen zijn om eerder aan tests te beginnen. Maar over het algemeen willen doktoren dat je eerst een jaar de natuur zn gang laat gaan. Geniet van het leven, geniet van de seks en probeer te relaxen. Als je nu al zo in de stress schiet, staat je al heel wat te wachten als je echt zwanger wordt en een kind krijgt.
dinsdag 14 juli 2009 om 21:15
quote:gizz schreef op 14 juli 2009 @ 21:10:
Je bent pas in mei gestopt met de pil. laat het gewoon even zn gang gaan. Eventueel kan je bij de huisarts navraag doen of de medicijnen die jij hebt en de medicijnen die je man heeft gehad reden zouden kunnen zijn om eerder aan tests te beginnen. Maar over het algemeen willen doktoren dat je eerst een jaar de natuur zn gang laat gaan. Geniet van het leven, geniet van de seks en probeer te relaxen. Als je nu al zo in de stress schiet, staat je al heel wat te wachten als je echt zwanger wordt en een kind krijgt.
En als je dan uiteindelijk een kind hebt! Maak je borsten maar nat!
En als je dan uiteindelijk een kind hebt! Maak je borsten maar nat!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 14 juli 2009 om 21:19
Als je graag zwanger wilt worden, dan wil je natuurlijk ook dat het gaat lukken. Naar je huisarts met je vragen lijkt me goed, en ook als het zeg maar binnen een jaar of half jaar (ligt aan je leeftijd) nog niet is gelukt, weer naar de huisarts om je door te laten verwijzen. Ja, ik zou dan ook willen weten hoe het met de zaadcellen is gesteld. Niet zo romantisch allemaal, maar tja, zo is het nu eenmaal.
Voor nu; probeer er van te genieten, het is vast eerder zo ver dan jij denkt. Succes!!!!
Voor nu; probeer er van te genieten, het is vast eerder zo ver dan jij denkt. Succes!!!!
dinsdag 14 juli 2009 om 21:24
De hoeveelheid aan schimmelinfecties zegt niks over jouw vruchtbaarheid. Krijgt je man ook steeds medicatie als jij een schimmel hebt? Anders heeft het weinig nut en blijf je elkaar "besmetten". Hij hoeft geen klachten te hebben, maar kan wel een schimmel hebben. Bespreek je ongerustheid met je huisarts, want hij weet welke medicatie je man heeft geslikt en of dat nu nog gevolgen heeft.
Ik hoop dat je gerustgesteld kan worden en dat je daarna onbezorgd verder kan.
Ik hoop dat je gerustgesteld kan worden en dat je daarna onbezorgd verder kan.