bijna 4 niet zindelijk voor ontlasting heel vaak ontlasting

24-10-2019 15:15 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is bijna 4. Ze is plaszindelijk. Haar ontlasting geeft al een maand of 2/3 problemen. Ze poept erg vaak, soms wel meer dan 10 keer per dag.
Het is niet zo dun dat het diarree is. Het begon met kleine beetjes per keer en wordt nu wel meer per keer.
Een enkele keer heeft ze er een dag tussen met minder vaak ontlasting.
We hebben geen link kunnen ontdekken met voeding of drinken.
Ze is verder vrolijk, groei goed. Wel eigenwijs en heeft een sterke eigen wil, maar ja, dat zie ik als gezond peutergedrag.
De huisarts heeft haar gecontroleerd op obstipatie, dat is niet het geval. Hij zegt dat het zo vaak poepen kan horen bij het zindelijk worden en maanden kan duren.
Ik heb het nooit eerder gehoord. Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik zou echt eens kijken op de website van Superpoeper. Ze hebben ook een leuk prentenboek over de werking van je darmen.
Bezzzz schreef:
24-10-2019 22:18
Bij ons was het ook overloopdiarree, dus een verstopping.
Hier ook overloop diarree door obstipatie en heeft jaren geduurd. PLUS dat ze als ze het aan voelde komen gewoon niet naar de wc ging.
Oplossing: 1 week 2 kiwi’s op een dag plus dwingen dat ze direct naar toilet ging als ze aandrang voelde. Na die week ‘s ochtends consequent 1 kiwi eten. Alles gereguleerd nu, maar blijft een fragiel evenwicht.

Mijn kind is nu 9, heeft van 4-9 jaar geduurd voordat we zelf eindelijk begrepen wat er gebeurde met/bij haar...Met een kind van 9 kun je denk ik wel makkelijker afspraken maken wat dit betreft. Ze was het zelf ook echt wel zat!
Sterkte ermee! Is superlastig!
Leuk om te kunnen vertellen dat mijn dochter nu, een week verder, zindelijk is!
Zondag stopte het vaak poepen ineens en deed ze een normaal portie op het toilet (sorry..) en sindsdien is het onder controle!
Bedankt voor het meedenken.
In dit geval lijkt het er toch op dat de huisarts gelijk heeft gehad en dat het blijkbaar een fase was die erbij kan horen.
Fijn!!!!
Oh wat fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven