Bijna uitgerekend, oudste loopt nog niet. WAT NU??? Tips!!??

06-01-2009 21:57 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Nog even en ik ben uitgerekend, maar mijn oudste loopt nog net niet. Hij is een beetje aan de late kant...

Op eens krijg ik het spaans benauwd dat ik straks aan huis gekluisterd ben. Ben elk gevoel voor redelijkheid een beetje kwijt geloof ik, want er zijn natuurlijk zat oplossingen te bedenken. Alleen...wat is de beste in dit geval...Had gehoopt dat hij op een plankje kon staan, maar ik denk dat dat toch nog te vermoeiend is.

Wat nu de mogelijkheden zijn:

- (tijdelijk) een duo-wagen aanschaffen

- een buggypod (meerijdstoeltje aan de wagen)

- een kidsit ( plankje met stoeltje)

Wat de laatste twee betreft: ik heb nu een Bugaboo en daar moet het dus wel goed mee samen kunnen...

Wie heeft ervaring met de buggypod in combinatie met een bugaboo???

Hoe zijn de ervaringen met de andere mogelijkheden????

Is er nog een andere oplossing die ik over het hoofd heb gezien???

(We willen er niet al te veel geld aan uitgeven, aangezien het waarschijnlijk toch maar voor een paar maanden zal zijn...)

Dames ik hoor het graag, misschien slaap ik dan weer wat beter

Is investeren in een duo-wagen niet sowiezo handig?

Zelfs als de oudste binnenkort loopt zal hij niet meteen lange afstanden gaan afleggen lijkt me?

Ideaal toch,als hij de komende jaren nog lekker bij broer/zus in de wagen kan duiken als ie moe wordt. Maakt gezinsuitstapjes stukken prettiger!
hoi,

Ik begrijp het dat je nu alle beren op de weg ziet. Nummer 3 kwam toen nummer 2 net een jaar was (en dus nog niet kon lopen) We hebben op MP een duo wagen gekocht en daarmee heb ik een maand of 5 rondgewandeld. Ik ben nooit fan geweest van een meerijdplankje, ik vind het maar een rotding.

Ik maak nu ook veel gebruik van een bolderkar, zitten ze af en toe nog met z'n drieen in.

Heel veel succes met de laatste loodjes, en..... alles komt goed.
Draagzak, heel fijn voor de baby en je oudste kan gewoon zitten (heeft hij/zij toch nog iets wat gewoon blijft ;))

Zo heb ik het de eerste 6 maanden gedaan en het is prima bevallen (al droeg ik de eerste ook 9 maanden in een draagzak, daarna was ze echt te zwaar, tweede was groter en dat trok ik met 6 maanden dus al niet meer)
Op Marktplaats vindt je veel duowagens voor een prikkie. Ik had er destijds de mijne ook vandaan en heb er voor die paar tientjes veel plezier van gehad.
Ken het probleem! Mijn zoontje was 13maanden toen mijn dochtertje geboren werd.

Omdat mijn zoontje nog niet goed kon lopen hebben wij een 2de hands quinny douwagen aangeschaft. Handig maar niet om mee in de auto te nemen.

Daardoor ben ik dus wel veel thuis geweest met de 2 kleintjes...

Maar stel dat je zoontje wel kon lopen zat je toch nog steeds met het probleem? Je zoontje kan toch moeilijk nu al naast de wagen gaan lopen? Houden ze maar een klein eindje vol!

Denk toch dat je een soort van duo wagen moet aanschaffen..

btw ik heb er nog eentje over!! Mijn dochter kan nu zitten, dus ik wil een duobuggy...Ga mijn Dou quinny met baby nest verkopen
Zie het voordeel: een kind wat niet kan lopen kan ook niet weglopen. Hoef je ook niet voor de keuze te staan: wat nu, buggy laten staan en kind 1 achterna of buggy meenemen en hopen dat kind 1 niet tegen een auto crasht. Nee hoor, lijkt me nog even veel makkelijker zo.

Lekker een duowagen aanschaffen zou ik zeggen.
Wat zijn jullie snel zeg met reageren! Fijn!!!!

Ik zie inderdaad allemaal beren op de weg nu..Het vliegt me opeens zo aan allemaal. Pffffff....lief dat je zegt dat het goed komt Charla, dat had ik net even nodig! Zit hier meteen te snotteren achter de computer, hahaha. Leuk die hormonen!

Heb de keus eerder uitgersteld omdat ik wilde afwachten wat zoonlief zou gaan doen (dacht: 'straks loopt ie en wil hij niet eens meer in een wagen...zit ik daar met mijn nieuwe doordachte aanwinst, maar goed het ziet er dus naar uit dat hij dus echt de mogelijkheid meot hebben om lekker te zitten)

Een draagzak is inderdaad ook nog een optie. Heb ik bij de oudste nooit gebruikt, maar is misschien ook nog niet zo gek,. Heb hier nog zo'n "Tricot Slen" in huis., geloof ik.

En wat betreft duo-wagens. Wat raden jullie aan. Naast of achter elkaar? Een bepaald merk???
Achter elkaar natuurlijk, anders kan je een hoge rekening betalen van omgevallen schappen.
Ja hahahaha...elk nadeel heeft zijn voordeel Zwieber!

Framboos81...een wagen in de 'aanbieding' ?? Vertel eens meer.....
tummytoe

Achter elkaar is inderdaad het fijnste bij het winkelen! Ook kan het noodzakelijk zijn om je wagen thuis te kunnen stallen.

Zo wonen wij in de stad in een bovenwoning dus moesten wij wel een achter elkaar wagen zoeken.

Wij vonden dit wel heel moeilijk! De meeste wagens zijn namelijk naast elkaar! Tuurlijk heb je veel duobuggy's achter elkaar, maar daar heb je niets aan met een baby die moet liggen.

De enige kleinere wagen die wij vonden was de Quinny duo.

Deze is alleen nog maar 2ehands verkrijgbaar.

Het mooie is dat je dus een gewoon enkel onderstel hebt.

Hij is alleen iets langer dan een gewone wagen.
Achter elkaar, anders zit oudste kind continu goedbedoeld aan baby te plukken.
Mijn (tweedehands) duowagen van Topmark bevalt erg goed.

Verder een draagdoek voor baby, ook erg fijn.

Man heeft zelf een meerijdplankje gemaakt, maar die gebruik ik eigenlijk bijna nooit.

kijk deze wagen in het zwart hebben wij!

Ideaal voor de eerste 6maanden als je kindje ligt.

Nu hebben we er 2 zitjes van gemaakt, maar wil ik toch liever een duo buggy. Dit omdat ik liever met een buggy rijdt dan met een kinderwagen. (ben een big shopper )

Je hebt ook wel goedkopere B merken maar dan koop je een kat in de zak. Dat schijnt klote te lopen! Quinny is gewoon een degelijker merk.

Ik woon trouwens in het noorden
Tja, ik ben misschien wat ouderwets, maar mijn oudste heeft vaak gewoon even niks te willen. Als ik het handiger vind dat hij in de wagen zit dan heeft hij gewoon pech. Mijn kinderen schelen wel wat meer, 22 maanden, maar de oudste is nogal een weglopen. Wij gaan dus, ondanks dat de oudste bijna drieënhalf is nog steeds meerdere keren per week met de duowagen op stap.

Anders moeten we om de haverklap de jongste met wagen en al laten staan terwijl we achter de oudste aanrennen. Wij hebben er 1 met twee zitjes naast elkaar. Het stuurt makkelijker/lichter en je kunt i.p. door een gewone deuropening. In de meeste winkels gaat het dan ook prima. Nadeel is idd wel dat ze soms erg de neiging hebben om aan elkaar te lopen frunniken.
Oke achter elkaar dus....goed om te weten

Framboos, waar kan de baby liggen? In het achterste stoeltje? Zodat je de baby ook kan zien tijdens het wandelen? mmm klinkt wel goed...Is ie ook een beetje klein op te vouwen of hou je nog een enorm gevaarte over? Ik woon trouwens in de randstad dus niet echt in de buurt :-) Hoezo rijd je liever met een buggy? Volg je argument niet helemaal...(ben blond maar dat had je al door )
quote:madootje schreef op 06 januari 2009 @ 22:33:

Tja, ik ben misschien wat ouderwets, maar mijn oudste heeft vaak gewoon even niks te willen. Als ik het handiger vind dat hij in de wagen zit dan heeft hij gewoon pech. Mijn kinderen schelen wel wat meer, 22 maanden, maar de oudste is nogal een weglopen. Wij gaan dus, ondanks dat de oudste bijna drieënhalf is nog steeds meerdere keren per week met de duowagen op stap.

Anders moeten we om de haverklap de jongste met wagen en al laten staan terwijl we achter de oudste aanrennen. Wij hebben er 1 met twee zitjes naast elkaar. Het stuurt makkelijker/lichter en je kunt i.p. door een gewone deuropening. In de meeste winkels gaat het dan ook prima. Nadeel is idd wel dat ze soms erg de neiging hebben om aan elkaar te lopen frunniken.Respect hoor!
quote:tummytoe schreef op 06 januari 2009 @ 22:34:

Oke achter elkaar dus....goed om te weten

Framboos, waar kan de baby liggen? In het achterste stoeltje? Zodat je de baby ook kan zien tijdens het wandelen? mmm klinkt wel goed...Is ie ook een beetje klein op te vouwen of hou je nog een enorm gevaarte over? Ik woon trouwens in de randstad dus niet echt in de buurt :-) Hoezo rijd je liever met een buggy? Volg je argument niet helemaal...(ben blond maar dat had je al door )

Ja je ziet de baby dus inderdaad. Het stoeltje kan namelijk plat, en dan leg je er een babynestje in!

Mijn zoontje keek dus lekker vooruit, en ik keek naar de baby!

ehhh opvouwen daar doe ik niet aan! ook met mijn enkele wagen nooit gedaan (ben ook blond! )

Maar het kan wel hoor! De vorige eigenaar heeft het heel prachtig gedemonstreerd toen ik hem kocht.

Laten we het zo zeggen, als jij een gewone kinderwagen kan opvouwen, lukt dit ook! Het onderstel is tenslotte gewoon het zelfde.

Ik vind een gewone kinderwagen met luchtbanden groot. Ik heb liever een (minder comfortabel ik weet het) buggy.

Dit omdat ik in de stad woon, en veel in winkels kom.

Nou ja, kwestie van gevoel dus....

Kijk maar eens op markplaats bij kinderwagens en dan ''Tandem''

als trefwoord, of duo (quinny)

Ik was iig erg tevreden over de quinny...maar wil nu na bijna 2jr nonstop eens af van de kinderwagen in de gang!
Ik zal inderdaad eens een kijkje nemen op MP. Ik heb een zeer uitgebreide cursus 'inklappen' gevolgd en doe het regelmatig als ik met de auto op pad moet...Maar ik heb maar een klein autootje. Maatje duowagen, zeg maar. :-)..Dus als tie achterin moet is het wel fijn als het pást, vandaar

Enne Madootje. Ik ben ook ouderwets hoor....Mijn zoon heeft soms ook echt niets te willen, maar als hij na 25/26 maanden!!!!! eindelijjk gaan lopen, ben ik zo in de gloria dat ik hem dan het liefste ook zo veel mogelijk laat lopen. Hij is waarschijnlijk (qua karakter) geen echte wegloper dus dat scheelt. Het voelt na al het oefenen en stimuleren erg tegenstrijdig om het lopen af te gaan remmen als hij het eenmaal kan. Snappie?
Hihi Tummy, komt goed meis en ik spreek uit ervaring

Onze oudste liep ook nog niet toen de 2e geboren werd en ik heb het eigenlijk niet als lastig of vervelend ervaren eerlijk gezegd...

Onze meiden schelen 11,5 maand en zijn nu net 1 en net 2 jaar.

Momenteel ben ik 28wkn zwanger van de derde en als die geboren is hebben we dus 3 kindjes in de leeftijd van

16 maanden

2 jaar en 4 maanden

en een kersverse baby

Zow...... de leeftijden op een rij dan zie ik ook een hoop beren hoor hahaha!

Wat ik een ideaal ding vond is een duowagen van Topmark, tweedehands gekocht op marktplaats voor een ´prikkie´ (scheelde meer dan 100 euro met een nieuwe)

Tis een wagen met de kindjes achter elkaar en heeft ook een ´babynestje´ (ligplek) op de achterste plaats die je later kunt opbouwen tot zitplaats.

Ik zelf moet nog even kijken hoe ik t ga doen straks als de kleine geboren is, tis afwachten of onze 2e dan al loopt,maar als dat zo is is dat zowiezo geen lange afstanden, evenals onze oudste nog en dan de kleine dr bij....

Denk dat ik aan de draagdoeken moet

Succes met de laatste loodjes!!
Ik heb een Phil and Teds voor mijn meiden (Schelen 20 maanden).

Niet de goedkoopste duowagen maar op marktplaats goed te krijgen en ook weer goed te verkopen.

Kijk eens op dit topic: Ervaring met duowagen Graco/Prenatal eigen merk?

Daar staan ook wat foto's van mijn wagen.

En de tricot slen is ook super, die heb ik ook al heb ik er nu ook een geweven doek bij omdat die wat prettiger draagt als de baby groter wordt.
Hoi Nurse

Jouw oudste is ook van dec 2006 toch? Ik heb jullie topic gevolgd. Lekker nieuwsgierig meegelezen...

Over het algemeen zie ik niet zou gauw beren, maar nu...

hoort erbij denk.

Voor jou ook heftig hoor! Drie van die ukken! Maar ook superleuk natuurlijk!

Ik had de wagen van Topmark inderdaad al gezien. Is het geen nadeel dat er geen luchtbanden onder zitten (i.v.m kleine baby)? Of rijdt hij wel beter dan een gewone buggy?

Pebbles; Phil en Teds zijn toch twee stoeltjes 'onder' elkaar? Ik vind dat er altijd zo raar uit zien...maar ik zal er nog eens even goed naar kijken.

Bedankt weer dames...kan ik toch nog lekker slapen vannacht
Tussen onze tweede en derde zit 18 maanden verschil Dochterlief liep met 15 maanden dus toen onze derde geboren werd liep ze nog maar krap 3 maandjes. Ik heb dus ook voor een duowagen gekozen. Ik vind lange afstanden lopen voor kinderen onder de 2,5 jaar niet echt nodig. Ik heb op MP een duowagen gekocht van Topmark en hij bevalt ons prima! Zoonlief ging lekker achterin in zijn babynestje en dochter voorin. Zit voor ook een soort van tafeltje met een houder voor drinken, vind het wel ideaal.
Pebbles...Ik heb jouw foto's op het andere topic even bekeken. En het ziet er toch wel handig uit, maar ik ben bang dat hij zelfs 2de hands nog boven mijn begroting ligt....

Ik ga me er morgen verder in verdiepen, ga nu lekker naar mijn bedje (ben ál wéér te laat naar mijn zin!)
Ik zou voor een duo wagen gaan , wel zo handig.

Maar als je toch je oudste wil laten lopen en bang bent voor het eventueel weglopen zou ik mss een tuigje ( of zo'n pols-bandje , 1 aan zijn en 1 aan jouw pols ) kopen , zodat hij wel lekker kan lopen, maar niet Weg kan lopen :-)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven