Bijna uitgerekend, oudste loopt nog niet. WAT NU??? Tips!!??
dinsdag 6 januari 2009 om 21:57
Hoi hoi,
Nog even en ik ben uitgerekend, maar mijn oudste loopt nog net niet. Hij is een beetje aan de late kant...
Op eens krijg ik het spaans benauwd dat ik straks aan huis gekluisterd ben. Ben elk gevoel voor redelijkheid een beetje kwijt geloof ik, want er zijn natuurlijk zat oplossingen te bedenken. Alleen...wat is de beste in dit geval...Had gehoopt dat hij op een plankje kon staan, maar ik denk dat dat toch nog te vermoeiend is.
Wat nu de mogelijkheden zijn:
- (tijdelijk) een duo-wagen aanschaffen
- een buggypod (meerijdstoeltje aan de wagen)
- een kidsit ( plankje met stoeltje)
Wat de laatste twee betreft: ik heb nu een Bugaboo en daar moet het dus wel goed mee samen kunnen...
Wie heeft ervaring met de buggypod in combinatie met een bugaboo???
Hoe zijn de ervaringen met de andere mogelijkheden????
Is er nog een andere oplossing die ik over het hoofd heb gezien???
(We willen er niet al te veel geld aan uitgeven, aangezien het waarschijnlijk toch maar voor een paar maanden zal zijn...)
Dames ik hoor het graag, misschien slaap ik dan weer wat beter
Nog even en ik ben uitgerekend, maar mijn oudste loopt nog net niet. Hij is een beetje aan de late kant...
Op eens krijg ik het spaans benauwd dat ik straks aan huis gekluisterd ben. Ben elk gevoel voor redelijkheid een beetje kwijt geloof ik, want er zijn natuurlijk zat oplossingen te bedenken. Alleen...wat is de beste in dit geval...Had gehoopt dat hij op een plankje kon staan, maar ik denk dat dat toch nog te vermoeiend is.
Wat nu de mogelijkheden zijn:
- (tijdelijk) een duo-wagen aanschaffen
- een buggypod (meerijdstoeltje aan de wagen)
- een kidsit ( plankje met stoeltje)
Wat de laatste twee betreft: ik heb nu een Bugaboo en daar moet het dus wel goed mee samen kunnen...
Wie heeft ervaring met de buggypod in combinatie met een bugaboo???
Hoe zijn de ervaringen met de andere mogelijkheden????
Is er nog een andere oplossing die ik over het hoofd heb gezien???
(We willen er niet al te veel geld aan uitgeven, aangezien het waarschijnlijk toch maar voor een paar maanden zal zijn...)
Dames ik hoor het graag, misschien slaap ik dan weer wat beter

woensdag 7 januari 2009 om 05:45
quote:madootje schreef op 06 januari 2009 @ 22:33:
Tja, ik ben misschien wat ouderwets, maar mijn oudste heeft vaak gewoon even niks te willen. Als ik het handiger vind dat hij in de wagen zit dan heeft hij gewoon pech. Mijn kinderen schelen wel wat meer, 22 maanden, maar de oudste is nogal een weglopen. Wij gaan dus, ondanks dat de oudste bijna drieënhalf is nog steeds meerdere keren per week met de duowagen op stap.
Anders moeten we om de haverklap de jongste met wagen en al laten staan terwijl we achter de oudste aanrennen. Wij hebben er 1 met twee zitjes naast elkaar. Het stuurt makkelijker/lichter en je kunt i.p. door een gewone deuropening. In de meeste winkels gaat het dan ook prima. Nadeel is idd wel dat ze soms erg de neiging hebben om aan elkaar te lopen frunniken.
Madootje, net als bij jou hebben mijn kinderen ook niets te willen en dat houdt dus in dat ze al heel jong gewoon aan een handje meelopen. Middelste is nu bijna 3 jaar en zit al zeker 1.5 jaar nooit meer in de wagen (en we lopen 3 keer per week naar school, naar de winkels enzovoorts). Hij was ook een wegloper, maar ik heb hem gewoon van jongsafaan gedrild aan de hand te lopen (en heb in het begin heel wat keren achter hem aan moeten rennen) en tegenwoordig loopt hij nooit meer weg. Natuurlijk kan je kinderen nooit met elkaar vergelijken, maar ik vind het heerlijk dat mijn kinderen flinke afstanden zelf lopen en dat ik alleen voor de baby een wagen hoef mee te nemen. En de kinderen kunnen hun energie goed kwijt, dat scheelt ook .
Beetje off-topic deze reactie, maar wat ik wou zeggen is dat ik onze tweedehands Topmark-wagen dus echt maar een paar maanden gebruikt heb (zoon en dochter schelen 16 maanden).
Tja, ik ben misschien wat ouderwets, maar mijn oudste heeft vaak gewoon even niks te willen. Als ik het handiger vind dat hij in de wagen zit dan heeft hij gewoon pech. Mijn kinderen schelen wel wat meer, 22 maanden, maar de oudste is nogal een weglopen. Wij gaan dus, ondanks dat de oudste bijna drieënhalf is nog steeds meerdere keren per week met de duowagen op stap.
Anders moeten we om de haverklap de jongste met wagen en al laten staan terwijl we achter de oudste aanrennen. Wij hebben er 1 met twee zitjes naast elkaar. Het stuurt makkelijker/lichter en je kunt i.p. door een gewone deuropening. In de meeste winkels gaat het dan ook prima. Nadeel is idd wel dat ze soms erg de neiging hebben om aan elkaar te lopen frunniken.
Madootje, net als bij jou hebben mijn kinderen ook niets te willen en dat houdt dus in dat ze al heel jong gewoon aan een handje meelopen. Middelste is nu bijna 3 jaar en zit al zeker 1.5 jaar nooit meer in de wagen (en we lopen 3 keer per week naar school, naar de winkels enzovoorts). Hij was ook een wegloper, maar ik heb hem gewoon van jongsafaan gedrild aan de hand te lopen (en heb in het begin heel wat keren achter hem aan moeten rennen) en tegenwoordig loopt hij nooit meer weg. Natuurlijk kan je kinderen nooit met elkaar vergelijken, maar ik vind het heerlijk dat mijn kinderen flinke afstanden zelf lopen en dat ik alleen voor de baby een wagen hoef mee te nemen. En de kinderen kunnen hun energie goed kwijt, dat scheelt ook .
Beetje off-topic deze reactie, maar wat ik wou zeggen is dat ik onze tweedehands Topmark-wagen dus echt maar een paar maanden gebruikt heb (zoon en dochter schelen 16 maanden).
woensdag 7 januari 2009 om 07:53
Tummytoe,
Inderdaad spannend op het eind. Ik zag ook allemaal beren op de weg toen ik was uitgerekend. Ik heb een zoontje van bijna twee (morgen is ie jarig, hoera!) en een dochter van vijf maanden. Ik heb niet een tip voor je welke wagen je wel moet hebben, maar wel een afrader. Ik heb een duowagen van Mutsy en dat is helemaal niets waard. Dochter paste er de eerste twee maanden prachtig in, maar nu kan ze niet meer in het nestje liggen. Zitten is natuurlijk ook nog geen optie. Ik heb haar nu gewoon in de wagenbak met mijn zoontje ernaast, maar hele einden lopen is er dan niet bij.
Heel veel succes en echt....het valt mee.
Inderdaad spannend op het eind. Ik zag ook allemaal beren op de weg toen ik was uitgerekend. Ik heb een zoontje van bijna twee (morgen is ie jarig, hoera!) en een dochter van vijf maanden. Ik heb niet een tip voor je welke wagen je wel moet hebben, maar wel een afrader. Ik heb een duowagen van Mutsy en dat is helemaal niets waard. Dochter paste er de eerste twee maanden prachtig in, maar nu kan ze niet meer in het nestje liggen. Zitten is natuurlijk ook nog geen optie. Ik heb haar nu gewoon in de wagenbak met mijn zoontje ernaast, maar hele einden lopen is er dan niet bij.
Heel veel succes en echt....het valt mee.
woensdag 7 januari 2009 om 10:16
woensdag 7 januari 2009 om 10:23
Ik heb vrij lang een duowagen gehad. Mijn kinderen schelen 1,5 jaar. De oudste liep al wel toen de jongste geboren werd, maar nog niet als een kievit. Niets zo handig als zo'n wagen, als je in je eentje op pad gaat.
Ik heb ook achter elkaar gekozen, omdat mijn oudste nogal lomp uit de hoek kan komen en het mij niets leek als hij zijn broertje altijd binnen handbereik had.
Ik heb een wagen via marktplaats gekocht en voor bijna hetzelfde bedrag twee jaar later weer verkocht!
Je hebt ze echt voor weinig hoor (tussen 50 en 100 euro moet kunnen lukken). En anders even wachten tot de eerste dubbele kinderbijslag!
Wat dat soort dingen betreft heb ik het me mezelf altijd zo makkelijk mogelijk gemaakt. We hadden voor allebei de kinderen ook een eenkinds-wagen (handiger als we samen met de kinderen gingen wandelen). En dan nog een kleine buggy en dus die duowagen, haha. Een heel wagenpark. Later ook nog een bakfiets erbij, het stond hier behoorlijk vol zeg maar!
Alle kinderwagens heb ik heel goed kunnen verkopen. Eentje eens bij een baby-outletzaak nieuw gekocht voor 75 euro (!) en voor datzelfde bedrag bijna drie jaar later weer verkocht!
xx lisa.
Ik heb ook achter elkaar gekozen, omdat mijn oudste nogal lomp uit de hoek kan komen en het mij niets leek als hij zijn broertje altijd binnen handbereik had.
Ik heb een wagen via marktplaats gekocht en voor bijna hetzelfde bedrag twee jaar later weer verkocht!
Je hebt ze echt voor weinig hoor (tussen 50 en 100 euro moet kunnen lukken). En anders even wachten tot de eerste dubbele kinderbijslag!
Wat dat soort dingen betreft heb ik het me mezelf altijd zo makkelijk mogelijk gemaakt. We hadden voor allebei de kinderen ook een eenkinds-wagen (handiger als we samen met de kinderen gingen wandelen). En dan nog een kleine buggy en dus die duowagen, haha. Een heel wagenpark. Later ook nog een bakfiets erbij, het stond hier behoorlijk vol zeg maar!
Alle kinderwagens heb ik heel goed kunnen verkopen. Eentje eens bij een baby-outletzaak nieuw gekocht voor 75 euro (!) en voor datzelfde bedrag bijna drie jaar later weer verkocht!
xx lisa.
woensdag 7 januari 2009 om 10:48
Even een tegengeluid over de duowagen. Ik had eerst een wagen met de kindjes achterelkaar maar vond dat best zwaar duwen en doordat je een stoomtrein bent kun je niet iedere bocht in een winkel maken.
Nu een wagen met kids naast elkaar en dat bevalt beter. In mijn ervaring zijn de wagens dus beide niet altijd even practisch in winkels (naast elkaar of achterelkaar) maar de wagen met zitjes naast elkaar rijd veel lichter en is makkelijker wendbaar. Ook kunnen er meer boodschappen in want dubbel net achter de wagen.
Dat kindjes elkaar gaan lastig vallen.... Tja, opvoeden begint
vroeg
Nu een wagen met kids naast elkaar en dat bevalt beter. In mijn ervaring zijn de wagens dus beide niet altijd even practisch in winkels (naast elkaar of achterelkaar) maar de wagen met zitjes naast elkaar rijd veel lichter en is makkelijker wendbaar. Ook kunnen er meer boodschappen in want dubbel net achter de wagen.
Dat kindjes elkaar gaan lastig vallen.... Tja, opvoeden begint
vroeg
woensdag 7 januari 2009 om 10:50
quote:framboos81 schreef op 06 januari 2009 @ 22:27:
[afbeelding]
kijk deze wagen in het zwart hebben wij!
Ideaal voor de eerste 6maanden als je kindje ligt.
Nu hebben we er 2 zitjes van gemaakt, maar wil ik toch liever een duo buggy. Dit omdat ik liever met een buggy rijdt dan met een kinderwagen. (ben een big shopper )
Je hebt ook wel goedkopere B merken maar dan koop je een kat in de zak. Dat schijnt klote te lopen! Quinny is gewoon een degelijker merk.
Ik woon trouwens in het noorden Waar heb je deze gekocht, ik kan hem nergens vinden.
[afbeelding]
kijk deze wagen in het zwart hebben wij!
Ideaal voor de eerste 6maanden als je kindje ligt.
Nu hebben we er 2 zitjes van gemaakt, maar wil ik toch liever een duo buggy. Dit omdat ik liever met een buggy rijdt dan met een kinderwagen. (ben een big shopper )
Je hebt ook wel goedkopere B merken maar dan koop je een kat in de zak. Dat schijnt klote te lopen! Quinny is gewoon een degelijker merk.
Ik woon trouwens in het noorden Waar heb je deze gekocht, ik kan hem nergens vinden.
woensdag 7 januari 2009 om 10:53
Ik ben nu 36 weken zwanger en zoon van 14.5 maand loopt ook nog niet. Was te verwachten. Dus wij hebben een veertiendehands(althans, zo lijkt ie) duo kinderwagen gekregen van iemand, maar in ieder geval kan ik dan eventjes naar buiten, boodschapje lopend doen. Daarnaast nog een draagdoek gekocht, draagzak had ik al.
Ook ik krijg de bibbers, hoe ga ik het allemaal doen met 2 baby's?!?!?! maar tja, daar hadden we eerder aan moeten denken...
Ook ik krijg de bibbers, hoe ga ik het allemaal doen met 2 baby's?!?!?! maar tja, daar hadden we eerder aan moeten denken...
woensdag 7 januari 2009 om 11:21
Handig dit topic, onze kids schelen straks 22 maanden, maar oudste ging pas lopen met 19 maanden, dus niet van de snelle, loopt dus wel, maar afstanden zakl niet gaan. Zit te denken over baby in draagzak en oudste gewoon in buggy, maar dat lijkt me vrij zwaar zeker met bv boodschappen doen. Nu zag ik op het topic ervaringen met duowagen etc de phil en teds, die vind ik er wel erg comfortabel uitzien. En aangezien er straks mogelijk nog een derde komt, wil ik er best wat geld aan uitgeven. Ga binnenkort maar eens naar een winkel om er 1 live te bewonderen, zegt toch het meeste. Jammer dat je helemaal in het noorden woont, framboos, anders vind ik jouw wagen ook een goede optie.
Trouwens, framboosje is de shopkoningin van ons topic, dus ik snap die buggy overweging wel
Trouwens, framboosje is de shopkoningin van ons topic, dus ik snap die buggy overweging wel
You can't have a rainbow without a little rain
woensdag 7 januari 2009 om 11:24
Hier twee kindjes die net geen jaar schelen. En een duowagen achter elkaar. Ik had ze eerst naast elkaar, maar zoon van net 1 jaar probeerde babydochter uit de wagen te trekken. En daar doe je ook met opvoeden niets aan als ze zo klein zijn. Ze zijn nu bijna 1 en bijna 2 jaar en Max loopt nu net drie maanden. Afstanden lopen, buiten lopen etc zijn nog niet aan de orde, dus ik ben maar wat blij met de duowagen. Al ga ik hem eerdaags inruilen voor een duobuggy. (Mocht je intresse hebben, ik woon in het zuiden.) Geloof me, het komt allemaal goed. Voordeel is dat de een nog niet wegloopt/rent en geloof e, dat scheelt een hoop. Nadeel is dat je altijd dubbel sjouwt. Kind een de trap op, kind twee de trap op. Kind een de trap af, kind twee de trap af. Ach, wel goed voor de conditie zullen we maar zeggen.

woensdag 7 januari 2009 om 11:55
Ik ben toch even benieuwd naar degene die het met de draagdoek deed. mijn oudste is 14 maanden als over een maandje mijn tweede komt. En ik wil eigenlijk geen andere wagen kopen. Wij hebben een mooie Stokke en ik wil hem niet kwijt! We hebben dus een buggytje gekocht voor de oudste, zodat we als we met zijn tweeën zijn wel allebei de kleintjes in een wagen kunnen doen. En als ik alleen ben gaat nr2 in de draagdoek. Dat is toch geen probleem? Waarom moeilijk en duur doen als het ook gemakkelijk kan? Ik zie nog steeds de voordelen van een duowagen niet in. Als ik die moeders zie zeulen!
Tummytoe, ik kan me voorstellen dat je ook over je bugaboo hebt nagedacht. Die gaat toch ook niet zomaar aan de straat?
Tummytoe, ik kan me voorstellen dat je ook over je bugaboo hebt nagedacht. Die gaat toch ook niet zomaar aan de straat?
woensdag 7 januari 2009 om 12:02
woensdag 7 januari 2009 om 12:03
Onze dochter loopt super goed en wij hebben net onze tweede dochter gekregen. Toch ben ik ook meer aan huis gekluisterd dan bij de geboorte van de eerste.
De oudste van ons weigert nl. nog wel eens om verder te lopen. De buggyboard vindt ze nu nog interessant, maar weet niet hoe lang het duurt.
Komt vanzelf wel goed. Rustig blijven ademhalen en lekker genieten. Dan maar even wat minder naar buiten.
De oudste van ons weigert nl. nog wel eens om verder te lopen. De buggyboard vindt ze nu nog interessant, maar weet niet hoe lang het duurt.
Komt vanzelf wel goed. Rustig blijven ademhalen en lekker genieten. Dan maar even wat minder naar buiten.
woensdag 7 januari 2009 om 12:06
Origineel, in het begin kan een draagdoek een uitkomst zijn. Maar als je kindje groter word en zwaarder en meer van de wereld wil zien, is het handig een ander alternatief te hebben. Daarbij is het soms niet handig die draagdoek als je even met je oudste bezig bent. Denk aan een luier verschonen in de Ikea, schoenen voor de twintigste keer opnieuw aantrekken ofzoiets. Dan kan je ukkie in de weg hangen zeg maar. En voor mij persoonlijk is mijn rug een probleemzone, dus een draagdoek was hier geen optie.
woensdag 7 januari 2009 om 12:12
Shopkoningin meldt zich
De Quinny tandem is al een tijdje niet meer in de maak. Daarom uiteindelijk gekocht via mp! Het was wel even zoeken, want er staan er steeds maar een paar in Nederland te koop! En wij wilden ook nog een zwarte
Het is echt een mooi ding, omdat je een gewoon formaat onderstel hebt. De kinderen zweven er alleen een klein stukkie buiten.
Nou ja, op marktplaats zoeken dus! Of die van mij kopen!!
De Quinny tandem is al een tijdje niet meer in de maak. Daarom uiteindelijk gekocht via mp! Het was wel even zoeken, want er staan er steeds maar een paar in Nederland te koop! En wij wilden ook nog een zwarte
Het is echt een mooi ding, omdat je een gewoon formaat onderstel hebt. De kinderen zweven er alleen een klein stukkie buiten.
Nou ja, op marktplaats zoeken dus! Of die van mij kopen!!
woensdag 7 januari 2009 om 12:21
woensdag 7 januari 2009 om 12:21
Ik heb een duowagen, maar wil er eentje waarbij ze meer ruimte hebben. (Lees Tessa zit Max te schoppen vanuit de achterste stoel en Max past echt niet achterin.) Grote wielen vind ik juist wel prettig. We lopen nogal veel in de natuur en onze enkele wagens hebben ook grote luchtbandjes. Ik had al gezocht naar zo een shoppermodel in duo maar niet gevonden. Vandaar dat ik naar een duobuggy uitgeweken ben.