Bijtring cadeau doen?

22-05-2012 22:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort kraamborrel. Nu willen we eigenlijk een cadeau geven voor over een tijdje (dingetjes voor nu krijgen ze waarschijnlijk al genoeg) nu kwam de buurman met de tip om een bijtring te kopen gevuld met water die je in de koelkast kunt leggen wat verzachtend werkt als de tandjes over een aantal maanden doorkomen.

Is dit een leuk kraamcadeau?
Ja hoor, weet alleen niet wat je wilt uitgeven? Een bijtring heb je al voor een paar euro nl.
Het is vast rete-handig, maar ik vind het geen spectaculaire binnenkomer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Prima cadeautje, maar ouders krijgen ze erg vaak.
Ah een paar euro dus. Nou, dan doen we er nog wat bij ;-) (speelgoed ofzo)
Ja daar zou ik best blij mee zijn geweest. Is ook niet zo smaakgevoelig.
Wel als het een grappige bijtring is X-D. Ze zijn wel erg handig, trouwens. Ik ken ze van Nuby.

Is het hun eerste kind? Anders misschien, saai maar erg welkom, een kadobon van de HEMA/Hennes/Prenatal oid geven. Kunnen ze zelf bepalen wat ze opnieuw/alsnog willen kopen of al lang hebben.
heb ik ook gekregen van een vriendin, ben er blij mee!

verder zou ik vooral geen knuffels/rammelaars oid geven, die heb ik namelijk heel veel gekregen...

leuke kraamcadeaus vond ik (in allerlei budgetten, veel mensen hadden ook samen een cadeau gegeven): kleertjes in grotere maten (vanaf maat 68), tuitbeker, kinderbestek, voorleesboeken, loopfietsje. Maar het hangt denk ik ook af van het feit of het kindje nummer 1 of de volgende is...
Tia.Dalma schreef op 22 mei 2012 @ 22:12:

Wel als het een grappige bijtring is X-D. Ze zijn wel erg handig, trouwens. Ik ken ze van Nuby.

Is het hun eerste kind? Anders misschien, saai maar erg welkom, een kadobon van de HEMA/Hennes/Prenatal oid geven. Kunnen ze zelf bepalen wat ze opnieuw/alsnog willen kopen of al lang hebben.
Eerste kindje idd. Ik moet dan even met vriend overleggen (zijn kennisen van hem) of hij dat wel leuk vindt. Anders is het idd een goed idee.
Ik zou voor een boek gaan. Het dikke Jip en Jannekeboek, de mol die op z'n hoofd gepoept was en zo zijn er heel veel leuke boeken. Van die grote kijkboeken zijn ook leuk. Je hebt een serie van de seizoenen.
Nou, juist bij eerste kind zou ik gaan voor wat Boterbloem aangeeft. Ikzelf zou nu met tweede op komst liever die bonnen hebben juist.

En dan komen we weer op het onderwerp 'originele kraamcadeau's' : géén luiertaart! ;-) Geboorteklompjes of -kist is ook leuk, even afhankelijk van budget en hoe dicht bij je diegene staat.
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is. Maar anders kan je misschien een bijtring met bijv. een slabbertjes en een paar sokjes samen met een cadeaubon in doorzichtige folie inpakken? Lintje erom, klaar.
krokusje schreef op 22 mei 2012 @ 22:15:

Ik zou voor een boek gaan. Het dikke Jip en Jannekeboek, de mol die op z'n hoofd gepoept was en zo zijn er heel veel leuke boeken. Van die grote kijkboeken zijn ook leuk. Je hebt een serie van de seizoenen.
"Ik zou wel een kindje lusten!" mét krokodilleslabbetje! Hier helemaal da bomb bij Timanni :)
mwah er zijn leukere cadeau's
Tia.Dalma schreef op 22 mei 2012 @ 22:16:

[...]

"Ik zou wel een kindje lusten!" mét krokodilleslabbetje! Hier helemaal da bomb bij Timanni :)
hier ook!!!!
Ik heb hem ook gevraagd als cadeau voor het kraamfeest. Mijne is volgende week. Lekker praktisch cadeau. Knuffels en kleren hebben we genoeg :)
Een boek zat ik ook aan te denken. Maar duurt het niet heel lang voordat ze daar wat mee kunnen?
blijfgewoonbianca schreef op 22 mei 2012 @ 22:10:

Het is vast rete-handig, maar ik vind het geen spectaculaire binnenkomer.
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Voorleesboeken voor als het kindje ietsje groter is. 'Jip en janneke',' Raad eens hoeveel ik van je hou', 'Ik wil de maan', 'Ik ben niet schattig','Ik zou zo graag een kindje lusten', 'Varkentje Jan', 'Kleine ijsbeer' etc. etc. etc.
Deze is bij ons een groot succes! Eerst oudste zoon, later ook jongste. Het was voor beiden het eerste wat ze gericht konden pakken en we hebben beiden regelmatig hardop horen lachen in de box naar de pauw.

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/joeppie/article8394660.jpg
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Wij hebben allebei geen kinderen en ook weinig in de omgeving dus we hebben echt geen idee ;-)
Boeken als Pluk uit de petteflat, Het grote voorleesboek van Jip en janneke en tegenwoordig Alfred J. Kwak (trouwens prachtig gebonden boek uit gekomen vorige jaar) worden vaak graag door familie cadeau gedaan, dus zou daar iets voorzichtiger mee zijn, maar een prentenboek is altijd superleuk!
En boeken zijn natuurlijk altijd goed. 'Siebe schaap wil ook een mensje', 'waar is mijn sok', dikkie dik', 'nijntje', 'muis' enz enz. De boeken van Richard Scarry zijn ook erg leuk!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ruza schreef op 22 mei 2012 @ 22:18:

Een boek zat ik ook aan te denken. Maar duurt het niet heel lang voordat ze daar wat mee kunnen?

Zelf is idd wat anders. Maar voorlezen kun je al vanaf vrij vroeg hoor. Wij begonnen al vrij snel, en echt voorlezen voor het slapen gaan zo rond een jaar.

Het is echt dat Timanni élke avond datzelfde boekje wil, en nu dus uit herinnering het verhaaltje zelf kan en wil vertellen. Hilarisch leuk :) Hij is inmiddels 2,5 jaar
VickyP schreef op 22 mei 2012 @ 22:23:

De boeken van Richard Scarry zijn ook erg leuk!
Hear hear: ik heb mijn oude van vroeger nog :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven