Bijtring cadeau doen?

22-05-2012 22:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort kraamborrel. Nu willen we eigenlijk een cadeau geven voor over een tijdje (dingetjes voor nu krijgen ze waarschijnlijk al genoeg) nu kwam de buurman met de tip om een bijtring te kopen gevuld met water die je in de koelkast kunt leggen wat verzachtend werkt als de tandjes over een aantal maanden doorkomen.

Is dit een leuk kraamcadeau?
Leuk hè Tia, en dan gaan ze ineens jóu voorlezen ;-)
Tia.Dalma schreef op 22 mei 2012 @ 22:26:

[...]

Zelf is idd wat anders. Maar voorlezen kun je al vanaf vrij vroeg hoor. Wij begonnen al vrij snel, en echt voorlezen voor het slapen gaan zo rond een jaar.

Het is echt dat Timanni élke avond datzelfde boekje wil, en nu dus uit herinnering het verhaaltje zelf kan en wil vertellen. Hilarisch leuk :) Hij is inmiddels 2,5 jaar
Hetzelfde boek.....ik ken nog het favoriete Nijntje boek van mijn jongste zo uit mijn hoofd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja, is echt zo leuk, we hebben in een deuk geleGen. Je merkt ook echt aan een peuter dat ie het interessant, leuk en gezellig gaat vinden als je hem zinnen laat afmaken in boeken en liedjes, of dat ie ineens zelf een heel verhaal gaat vertellen of liedje zingen.

Wij hebben, ooit eens bij Nutricia gekregen, een leuke cd met Gerda Havertong die met kinderkoor allerlei oude en nieuwe kinderliedjes zingt in een heel hoorspel verhaal. Hij kan er al zóveel zelf van zingen. Samen zingen is nu zijn hobby inmiddels :)

Kortom: Ruza, laat ze jong beginnen en denk aan boeken of leuke cd's (die van Sesamstraat: Vriendjes voor Altijd, tientje bij de Bol, is ook erg leuk!)
Jaaaa, leuk, boekjes! Wij hebben echt een enorme stapel (heb een deel van mijn eigen collectie naar zolder verhuisd om plaats te maken X-D). Elke dag kijk ik er verlangend naar want het duurt nog even voor ik Ko kan voorlezen zonder dat hij de bladzijden er uit scheurt. Kartonnen boekjes leest hij wel zelf trouwens. En hij heeft ook een heel leuk boekje voor in bad en knisperboekjes.

Een klein zwembroekje geven is ook leuk met de zomer in aantocht.
Tia.Dalma schreef op 22 mei 2012 @ 22:32:

Wij hebben, ooit eens bij Nutricia gekregen, een leuke cd met Gerda Havertong die met kinderkoor allerlei oude en nieuwe kinderliedjes zingt in een heel hoorspel verhaal. Hij kan er al zóveel zelf van zingen. Samen zingen is nu zijn hobby inmiddels :)

Oow, die heb ik ook heel lang in de auto gehad. 'In het bos, in het bos, wonen indianen, als je eentje tegenkomt dan schiet die met bananen, lalalalalala' (was mij favoriet, hehe)
Wij zijn inderdaad ook al snel gaan voorlezen. Naast het feit dat ze veel woordjes oppikken, merk ik ook dat ze het gewoon heel gezellig vinden, lekker met een boekje op schoot. Ook als ze er nog niets van begrijpen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Miesteph schreef op 22 mei 2012 @ 22:45:

[...]

Oow, die heb ik ook heel lang in de auto gehad. 'In het bos, in het bos, wonen indianen, als je eentje tegenkomt dan schiet die met bananen, lalalalalala' (was mij favoriet, hehe)

:rofl: Toemba toemba toemba toemba toemba toemba toooeeemmbaaa!!!

(dat werd bij Dalman thuis heel vroeger al gezongen, dus die kende Tiimanni ook al) Hier is is het Berrrrend Botje (Timanni is zo'n kind dat wél de -r kan zeggen ipv er een -j van te maken, maar dan wel in veertienvoud :-p)
kaetje schreef op 22 mei 2012 @ 22:39:

Jaaaa, leuk, boekjes! Wij hebben echt een enorme stapel (heb een deel van mijn eigen collectie naar zolder verhuisd om plaats te maken X-D). Elke dag kijk ik er verlangend naar want het duurt nog even voor ik Ko kan voorlezen zonder dat hij de bladzijden er uit scheurt. Kartonnen boekjes leest hij wel zelf trouwens. En hij heeft ook een heel leuk boekje voor in bad en knisperboekjes.

Een klein zwembroekje geven is ook leuk met de zomer in aantocht.
Da's inderdaad een waardevolle tip: karton! Anders wordt het één groot scheurfestijn. "Kindje lusten" om die reden van vriendin ook in die uitvoering gekregen, heel wijs, vooruitziend én al ervaren van haar :)
En vooral geen leuke boekjes met flapjes, pop-ups of andere lossigheden. Hoe leuk het er ook uit ziet en hoe pedagogisch verantwoord ook. Het enige wat er (bij ons) mee gebeurd: alle flapjes worden vakkundig verwijderd.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik zou pok voor een boek gaan. Bij weinig budget haal je wat bij de action, bij meer budget rupsje nooitgenoeg oid.

Mijn dochter (19mnd) is dol op boekjes, ze heeft er zelfs 1 of 2 in haar bedje liggen voor als ze wakker wordt. Vanmorgen was het eerste wat ze zei: Boekje lese? Eigenlijk bijna alle ochtenden wel.

Ik geef haar ook gerust papieren boekjes (rupsje nooitgenoeg, mama kwijt, dikkie dik) en is er echt nog geen 1 verwoest, ze doet er heel voorzichtig mee (heb daar echt geluk mee gehad).

Rupsje nooitgenoeg is volgens dochter het boekje van de aardbei (op donderdag eet hij zich dwars door 4 aardbeien). Ze heeft door dat boek geleerd wat een pruim is, een aardbei, een lolly, taart, worstje etc. Nu is mijn dochter al heel talig van zichzelf, maar boekjes helpen zeker wel bij taalbegrip.

'Mama kwijt' kent ze overigens ook uit haar hoofd. Is ook een leuk, vrij simpel boekje.
Kinderliedjes!! Ik heb zoveel gezongen!
Een boekje van baby's eerste jaar, kan mama alle belangrijke gebeurtenissen in kwijt.. Gewoon bij de boekhandel :-)
Boeken zijn leuk, alleen jammer dat ik nu 3 keer het dikkiedik boek, 4 keer het sprookjes boek van Annie MG Schmidt en 5 keer jip en janneke heb. En dit is nadat ik al bij zes mensen heb aangegeven dat we het al hadden en het boek geruild is (maar ja, als iemand dan aankomt zetten met iets wat je ook al hebt....)

Bijt ring lijkt met prima, misschien aanvullen met bord ofzo. Weet je ik kreeg ook duizend luier pakjes en truitjes, maar ik heb ze allemaal gebruikt, ook degene die ik zelf niet zo mooi (= te roze) vond, daar voelt die baby toch niets van. Praktisch kado's zijn niet zo veel mis mee, het zijn meer die speeltjes die ongebruikt op marktplaats eindigen.
Boek is leuk! We lazen al vanaf de geboorte voor. Ze snapte natuurlijk niks van de sprookjes van Andersen ;-) maar ze werd er heel rustig van omdat ze onze stem hoorde en viel heerlijk in slaap.
Het voelboek van Nijntje is ook heel leuk!
Ik koop vaak bij een boekendump sprookjesboeken, die doen het vaak goed als kraamkado. Juist omdat het "iets isvoor later", merk ik dat het vaak gewaardeerd wordt.
Blijst was ik toch met kleertjes, vooral in grotere maten ( van 74, 82). Er kwamen mensen met kleinere kleertjes en grotere kleertjes. Heel lang wat aan gehad dus!
Mij zal je daarmee niet zo heel blij mee maken. Mn dochtertje wilde sowieso geen bijtring. Ze vond mn vingers lekkerder om op te kauwen (ouch!). Daarna heeft ze op zo'n zachte lepeltje gekauwd (van Nuby geloof ik).

Verder geen knuffels of maat 50/56 kleertjes, ga dan voor 68 of groter (let wel op t seizoen dan :p).! Ik zou een bon van H&M of prenatal leuker vinden of wat hier veel geroepen werd een boekje oid.
Ik was heel blij met de bijtring die ik tijdens mijn zwangerschap kreeg, maar tegen de tijd dat zoontje er wat aan had, was er al zoveel vocht uit verdampt dat dat ding plat was :-(

Ik heb zelf een groene bijtring gehaald van rubber, zonder beestjes en frummels eraan. Dat kon hij het snelst goed beethouden en daar kon hij zichzelf niet mee meppen

Een vormenstoof, ringentoren, klein nijntjeballetje, en dingen die herrie maken (v-tech spul) zijn hier op dit moment (9 mnd) heel populair en zijn ook leuke kraamkadootjes.

Oh wat ook heel leuk is als boek: opperdepop! Kookboek voor kleintjes van de AH.
Wat hier een gigantisch succes is de muziekmobiel voor in de box en de boxspiraal. Persoonlijk ben ik ook heel erg blij met zo'n spiegel wat je in de auto bevestigt om naar je kind in de maxi-cosi te kijken, maar goed dat is misschien een heel praktisch cadeau. Beetje in het kader als zo'n badzitje; wat een uitvinding, maar wel heel erg praktisch voor de ouders en minder voor het kindje.

Kan zelf ook niet wachten om straks voor te lezen. Hier zijn veel boeken van Roald Dahl en Richard Scarry al binnengekomen. Van de week heb ik een zwembadje gekocht en zwemspulletjes, maar als het kindje nu is geboren dan kan het waarschijnlijk pas vanaf de winter zitten en gebruik van maken. Aan de andere kant, dan zijn de ouders in ieder geval al voorbereid en het neemt niet zoveel plek in beslag in de kast :)
Bij de eerste heb ik een bijtring (difrax) en een flesje dentinox gekregen van iemand die een kind had dat net een paar maanden ouder was dan die van mij. Ik was er, toen de eerste tandjes kwamen, heel blij mee.

De Sesamstraat cd vriendjes voor altijd die iemand noemde is heel leuk. Hebben we ook als kraamcadeau gekregen, en hij is heel veel gedraaid (nu toevallig net een tijdje wat minder).

Jip en Janneke zijn behoorlijk ouderwets, en lang niet zo leuk als ik me herinnerde :) Zelf zou ik eerder Pluk van de Petteflat geven.
Pompiedoe schreef op 23 mei 2012 @ 07:50:

Van de week heb ik een zwembadje gekocht en zwemspulletjes
Toen ik zelf nog geen kind had en totáál geen idee, gaf ik als kraamkado meestal ook een zwembroekje en piepklein zwembadje (van de Hema, paar euro) met wat speeltjes erbij. Het was altijd wel even gokken welke maat het de eerstvolgende zomer zou moeten zijn, maar dat komt niet zo heel nauw. Werd altijd enthousiast ontvangen :)
Je hebt ook Sophie de bijtgiraffe. Was hier een hit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven