borsten 1ste & 2de zwangerschap

19-05-2011 15:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Even afwachten... Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik heel snel

al grote borsten. Tijdens mijn tweede zat ik er echt op te wachten, maar niks hoor. Volgens de verloskundige groeien borsten vooral veel tijdens een eerste zwangerschap, en veel minder tijdens de volgende.
Oooo ik heb een beetje te snel gelezen. Ik dacht dat je al weer vier maanden zwanger was. Vier maanden na de bevalling vind ik nog wel erg kort hoor. Ik zou dus evengoed nog even afwachten. Geef je nog borstvoeding?
Je hebt nu maat M?
6 maten vanaf 75F ????? Welke maat is dat eigenlijk?
M? Bestaat dat wel in bh land?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Maat M? Ik heb 3 keer de OP gelezxen maar zie er niets over staan..
6 maten groter dan een 75f? Hoe kun je je dan nog kleden?
@ popje, ze had maat f en was 6 cupmaten gegroeid dan kom je uit op m.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:isolde55 schreef op 19 mei 2011 @ 15:58:

6 maten vanaf 75F ????? Welke maat is dat eigenlijk?Misschien van 75 naar 90 en van F naar i?
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 19-05-2011 16:09
Reden: niet goed geteld
% gewijzigd
quote:mali30 schreef op 19 mei 2011 @ 16:07:

@ popje, ze had maat f en was 6 cupmaten gegroeid dan kom je uit op m.ah dank je.
Bij mij zijn bij beide zwangerschappen de borsten gegroeid, en weer naar mijn oude vorm gegaan (helaas ondertussen wel een slappere versie ervan).

75 staat voor de omvang van je romp, toch? F staat voor de cup maat.
Na 4 maanden kun je er nog weinig over zeggen, na ene jaar zijn je borsten weer een beetje uitgehormoond, wanneer je tenminste al ene paar maanden geen borstvoeding meer geeft.

Je kunt altijd gaan praten met een plastisch chirurg. Risico van een verkleining nu is wel dat je bij je tweede kind geen borstvoeding meer kunt geven. Voordeel van wachten en "uitgejongd" zijn, voor jou dus na je tweede kind, is dat je borsten na verkleining niet meer zo drastisch zullen veranderen door een zwangerschap en je dus de vorm van na de operatie zullen behouden. Bij een nieuwe zwangerschap en toch groeiende borsten tijdens, kunnen ze altijd "uit model" raken en bv meer gaan hangen dan je lief is. Bij een borstverkleining worden hangers ook meestal mooi gelift.

Ik zou dus waarschijnlijk wachten met een verkleining tot je gezin compleet is. maar je kunt altijd ene gesprek aangaan met ene plastisch chirurg erover en daarmee de voor- en nadelen bespreken. Vier maanden na je zwangerschap is echter nog wel heel vers en ik denk dat je borsten ook nog bij zullen trekken tot een iets kleinere maat.
quote:tanja32 schreef op 19 mei 2011 @ 16:11:

Bij mij zijn bij beide zwangerschappen de borsten gegroeid, en weer naar mijn oude vorm gegaan (helaas ondertussen wel een slappere versie ervan).

75 staat voor de omvang van je romp, toch? F staat voor de cup maat.Klopt maar met alleen cupmaat 6 maten opschuiven kom je op M en leek me ook een beetje onwaarschijnlijk, daarom dacht ik dat misschien ook de omvangsmaat was toegenomen.
Mijn borsten zijn tijdens m'n eerste zwangerschap bijna niet gegroeid, tijdens tweede wel. Maar ongeacht of ze groeien of niet, zou ik het toch na een volgende zwangerschap doen. Omdat je borsten meestal slapper worden na een zwangerschap en als je wacht tot je geen kinderwens meer hebt, heb je het mooiste resultaat (denk ik).
Mijn borsten groeiden na de eerste zwangerschap, en krompen na de tweede zwangerschap.

Met andere woorden, na mijn eerste zwangerschap had ik grotere borsten dan toen ik nog geen kinderen had (wel terug op oude gewicht), maar na mijn tweede zwangerschap kreeg ik kleinere borsten dan toen ik nog geen kinderen had. En waarschijnlijk blijft dat nu zo want ik zit opnieuw op mijn oude gewicht.

Het is dus zéker verstandig om te wachten tot je gezin compleet is. En ook om na de bevalling minstens een jaar te wachten om te zien wat er van nature met je borsten gebeurt. Het kan in het jaar na je bevalling namelijk nog alle kanten op (ook afhankelijk van aankomen/afvallen).
....
Met 80L zou ik sowieso een consult aanvragen. Lijkt me absoluut een ramp om die maat te hebben.

Maar dan nog: je hoeft niet te beslissen nu, wel fijn om er over te praten met een plastisch chirurg en weten wat de opties zijn.
Bij de eerste nauwelijks gegroeid, nu staat manlief verbaasd van mijn borsten. Ik ook eigenlijk .
Eeehhh... 6 cupmaten vanaf f is toch L en niet M.... Of ik kan niet tellen....

Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Geef je borstvoeding? Pas na het stoppen met borstvoeding kreeg ik mijn normale cupmaat weer terug.
Ow, ik lees dat je geen borstvoeding hebt kunnen geven. Misschien een afspraak maken bij de huisarts? Het lijkt me erg vervelend om zo'n grote cupmaat te hebben.
Jeetje wat een ramp zulke grote borsten, heb je geen last van je rug? Ik zou er zeker wat aan laten doen, wel of geen 2e kind zou me weinig uitmaken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven