Borstvoeding afbouwen, zo zsm aub

08-08-2009 02:05 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik zo snel mogelijk mijn borstvoeding afbouwen? Mijn kleine is nu bijna 4 weken. En ik moet over 6 weken weer gaan werken. En vóór die tijd wil ik van de borstvoeding af zijn. Het kolven op mijn werk zie ik niet zitten. Maar welke manier werkt voor mij? Ik wil op tijd klaar zijn met afbouwen omdat ik graag alles onder controle heb. En niet een oppas met flesvoeding wil laten wennen voor ik er zelf aan gewend ben. Ben nogal een controlfreak... What to do?
quote:Liwenna schreef op 08 augustus 2009 @ 02:05:

Hoe kan ik zo snel mogelijk mijn borstvoeding afbouwen? Mijn kleine is nu bijna 4 weken. En ik moet over 6 weken weer gaan werken. En vóór die tijd wil ik van de borstvoeding af zijn. Het kolven op mijn werk zie ik niet zitten. Maar welke manier werkt voor mij? Ik wil op tijd klaar zijn met afbouwen omdat ik graag alles onder controle heb. En niet een oppas met flesvoeding wil laten wennen voor ik er zelf aan gewend ben. Ben nogal een controlfreak... What to do?

What to do: Google of bij het CB een afbouwschema vragen. Kun je veilig en langzaam met borstvoeding afbouwen.

Er is nog een tussenoplossing: Overdag flesvoeding en 's avonds borstvoeding. Heeft mijn kleine Max-baby ook gehad tot ze 6 maanden was. Is heel goed te combineren met werk.

Groeten,

Max
Oh, sorry, Maleficent, zie nu pas dat ik hetzelfde suggereer als jij!
quote:appeltje78 schreef op 10 augustus 2009 @ 20:08:

Waarom reageert Liwenna niet meer op haar 2 topics?Misschien werd er niet geantwoord zoals zij wilde.
quote:Lilla schreef op 09 augustus 2009 @ 09:07:

[...]

Ik neem eigenlijk aan dat TO van plan was om langer te voeden, of niet? Of zoals je veel hoort: "ik begin gewoon met borstvoeding en dan zie ik wel hoe het loopt". Kan me bijna niet voorstellen dat het een vooraf gemaakte keuze is om vier weken borstvoeding te geven en er dan zo snel mogelijk mee te stoppen...De kleine is 4 weken over 6 weken moet ze weer aan de slag en wil daarom nu afbouwen. Simpel van tevoren rekenen zou een hoop stress schelen. Ik heb te doen met het mannetje. Probeer relaxed te doen. Is voor beiden een stuk fijner. Gewoon zien hoe het gaat en aan de hand daarvan anticiperen.
quote:maxem schreef op 10 augustus 2009 @ 22:35:

[...]

Misschien werd er niet geantwoord zoals zij wilde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven