Borstvoeding: ik wil niet!
zondag 6 december 2009 om 20:00
Ja, eerste kind alleen flesvoeding.
Tweede nu al ruim 4 maanden aan de borst.
Vooralsnog bevalt borstvoeding geven beter.
Maar ja, ik word er dan ook niet ongemakkelijk of ongelukkig van. Mag ik vragen waarom jij er zulke negatieve gevoelens bij hebt?
Tweede nu al ruim 4 maanden aan de borst.
Vooralsnog bevalt borstvoeding geven beter.
Maar ja, ik word er dan ook niet ongemakkelijk of ongelukkig van. Mag ik vragen waarom jij er zulke negatieve gevoelens bij hebt?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
zondag 6 december 2009 om 20:01
Ik! Twee kindjes gekregen en (wegens omstandigheden) twee keer flesvoeding gegeven. Beide kindjes zijn kerngezond en zelden ziek.. Voel je er niet te schuldig over; alleen jij kunt bepalen wat je wil en doet. Ik ben ervan overtuigd dat borstvoeding inderdaad het beste voor je kind is maar alleen dan als je het zelf wil. Kind schiet niets op met een mama die niet lekker in haar vel zit..
Geniet van je zwangerschap en volg je eigen gevoel..
Geniet van je zwangerschap en volg je eigen gevoel..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
zondag 6 december 2009 om 20:02
Niemand zegt toch dat je het moet doen? Er zijn best argumenten op te noemen waarom het beter zou zijn, maar met fles worden ze ook groot hoor. Helemaal niets mis mee.
Ik wil je alleen meegeven, misschien is het een idee om het gewoon een paar dagen te proberen? Ik zei ook altijd no way, maar heb uiteindelijk 6 maanden bv gegeven.
Ik wil je alleen meegeven, misschien is het een idee om het gewoon een paar dagen te proberen? Ik zei ook altijd no way, maar heb uiteindelijk 6 maanden bv gegeven.
Als je het niet wilt moet je het gewoon niet doen! Als je je er nu al niet prettig bij voelt.. wordt dat vast niet beter mocht je het toch proberen.
Gewoon flesvoeding gaan geven, als jij dat wilt! het gaat toch om jouw kind?
(..en wat die bv-maffia betreft.. ik heb zelf 1 1/2 jaar bv gegeven, ben er echt van overtuigd dat het beter is, maar ook dat een moeder zich goed moet voelen bij wat ze doet!)
Gewoon flesvoeding gaan geven, als jij dat wilt! het gaat toch om jouw kind?
(..en wat die bv-maffia betreft.. ik heb zelf 1 1/2 jaar bv gegeven, ben er echt van overtuigd dat het beter is, maar ook dat een moeder zich goed moet voelen bij wat ze doet!)
Ik weet na twee kinderen dat ik nooit meer bv ga geven. Ik reageer heel slecht op de hormonen (PND) en ben er gewoon heel slecht in. Twee keer een drama beleefd, dat doe ik niet meer. Een eventuele derde, vierde, vijfde, zesde
krijgt de fles. Helaas.
Maar, om bij voorbaat het al niet te willen proberen, daar snap ik helemaal niets van. Wie weet ben jij een van die vrouwen die supermakkelijk voedt? Dat is dan toch heel erg jammer als je het niet doet? Wat houdt je precies tegen? Waarom wil je het niet eens even proberen?
Maar, om bij voorbaat het al niet te willen proberen, daar snap ik helemaal niets van. Wie weet ben jij een van die vrouwen die supermakkelijk voedt? Dat is dan toch heel erg jammer als je het niet doet? Wat houdt je precies tegen? Waarom wil je het niet eens even proberen?
zondag 6 december 2009 om 20:03
quote:mamalief schreef op 06 december 2009 @ 19:59:
Oh ja, ik heb ervaring met het meteen geven van flesvoeding.
Niks mis mee behalve dat het duur is.
(BV-maffia, kom maar op! )
Tja, vlak de kosten van borstvoeding niet uit hoor...
Borstvoedingsbeha's.
Veel was door lek-probleempjes.
En hoeveel bepanthen en zoogcompressen ik wel niet heb versleten...
En nu kolf ik 40 minuten per werkdag. Moet je dat eens omrekenen in arbeidsloon! Maar ja, dat betaal ik niet zelf, maar de baas...
Oh ja, ik heb ervaring met het meteen geven van flesvoeding.
Niks mis mee behalve dat het duur is.
(BV-maffia, kom maar op! )
Borstvoedingsbeha's.
En nu kolf ik 40 minuten per werkdag. Moet je dat eens omrekenen in arbeidsloon! Maar ja, dat betaal ik niet zelf, maar de baas...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
zondag 6 december 2009 om 20:06
quote:Broedkippetje schreef op 06 december 2009 @ 20:03:
[...]
Borstvoedingsbeha's.
En nu kolf ik 40 minuten per werkdag. Moet je dat eens omrekenen in arbeidsloon! Maar ja, dat betaal ik niet zelf, maar de baas... Ben ik het niet echt mee eens, het heeft mij amper wat gekost.. na drie weken zoogcompressen heb ik die dingen nooit meer gebruikt, nooit gelekt.. en nooit bepanthen gesmeerd.. !
Tref ik 't even
[...]
Borstvoedingsbeha's.
En nu kolf ik 40 minuten per werkdag. Moet je dat eens omrekenen in arbeidsloon! Maar ja, dat betaal ik niet zelf, maar de baas... Ben ik het niet echt mee eens, het heeft mij amper wat gekost.. na drie weken zoogcompressen heb ik die dingen nooit meer gebruikt, nooit gelekt.. en nooit bepanthen gesmeerd.. !
zondag 6 december 2009 om 20:08
Mijn man en ik denken erover zwanger te gaan proberen te worden. Nu hoorde ik inderdaad van iemand in mijn omgeving die geen borstvoeding wilde geven, maar zelfs haar man had niet duidelijk gekregen waarom niet.
Ik denk dat ik het wel wil, maar goed, wat weet ik er in dit stadium al van...
Ik ben wel heel benieuwd waarom je zo zeker weet dat je dit niet wilt. Zou je dat willen vertellen?
Ik denk dat ik het wel wil, maar goed, wat weet ik er in dit stadium al van...
Ik ben wel heel benieuwd waarom je zo zeker weet dat je dit niet wilt. Zou je dat willen vertellen?
zondag 6 december 2009 om 20:11
zondag 6 december 2009 om 20:11
Ik wilde het bij nummer één al niet maar was bij nummer drie zover om dat ook dus gewoon niet te doen,
Veel gedoe dus dat voorkomen had kunnen worden door wat steviger in mijn schoenen te staan en me niet te laten ompraten door de BV-maffia.
TO ik hoop dat je doet waar jij je goed bij voelt en je niet laat ompraten door derden.
Veel gedoe dus dat voorkomen had kunnen worden door wat steviger in mijn schoenen te staan en me niet te laten ompraten door de BV-maffia.
TO ik hoop dat je doet waar jij je goed bij voelt en je niet laat ompraten door derden.