borstvoedingstwijfel...

05-05-2009 20:56 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben 32 weken zwanger van mijn eerste kind en twijfel enorm of ik borst- of flesvoeding wil geven. Helaas kan ik nergens info vinden over mijn "probleem", misschien kan iemand hier me van mijn twijfel afhelpen?

Oja, voor ik gelijk een hele waterval van pro borstvoeding over me heen krijg, ik ben overtuigd van de kwaliteit van borstvoeding tov kunstvoeding. Ik vind het heel vervelend dat overal zo'n campagne vóór borstvoeding wordt gevoerd, dat je al bijna een schuldgevoel aangepraat wordt omdat je durft te twijfelen... Maar nérgens is wat terug te vinden over vrouwen die om andere redenen twijfelen dan of ze het wel kunnen.

Het zit namelijk zo: ik zie er echt als een berg tegenop om (in het begin) ieder uur een kind aan mijn borst te hebben waardoor je verandert in een soort melkkoe... Verder heb ik veel moeite met de veranderende functie van de borst: die was altijd geassocieerd met seks, niet met kind... Lijkt me zo raar als straks mijn kind ligt te zuigen en ik denk dan aan seks, of andersom: man zit eraan en ik denk dan aan kind. Funest voor je seksleven volgens mij...

Iemand een tip hoe hiermee om te gaan?
Het wordt eigenlijk pas aanvallend nu jij je mond opentrekt Chicaatje....
Nee hoor niet echt. In de eerste 5 pagina's worden er echt goede adviezen gegeven en lees ik ook dat het heel anders had gekund. Ik heb het dus wel geprobeerd, maar gestopt. Vandaag ging het topic verder en vervolgens lees ik dingen als dat het zo sneu is dat er gezegd wordt dat borstvoeding wel leuk moet blijven en dat het leven nu eenmaal niet altijd leuk is.

Kloterige opmerking vind ik en wel degelijk aanvallend. Vervolgens lees ik het topic weer verder en gaat het weer hard tegen hard. Een van de redenen dat ik zulke topics altijd meed. En nu dacht ik eindelijk een discussie te hebben gevonden waarin dat niet zo was, maar helaas....

Kreeg daar een beetje een punthoofd van. (kan ook door de hormonen komen, maar goed) En door zulke felle discussies zou ik inderdaad bijna denken; Ach, de volgende keer maar gewoon flesvoeding. Hoef ik me ook niet aangevallen te voelen dat het niet gelukt is.
Wat vreselijk schaapachtig volgzaam. Dan doe je dus iets omdat hier op het forum iets wordt geschreven. Niet slim ook. Als je je echt niets aantrekt van wat hier staat probeer je het juist wel en voel je je dan niet schuldig als het niet lukt. Dat lijkt me de enige goede houding.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Niemand heeft je aangevallen dat het niet gelukt is. Juist niet. Jammer dat je het zo opvat.
Chi caatje, ik vind het echt heel verdrietig voor je dat het niet gelukt is. Dat is gewoon niet leuk. Maar je hebt het geprobeerd en het ging niet. Probeer dan ook de knop om te zetten om je niet meer schuldig te voelen. Ik denk dat die gevoelens ook wel maken dat bepaalde opmerkingen harder binnen komen.
Stressed is just desserts spelled backwards
hoe sneu, en hoe stereotiep. Niemand valt je aan, maar ga vooral vast in de verdediging staan voor het geval dat.
Chi Caatje, het is heel erg lullig dat het niet gelukt is en ik ken dat gevoel. Voel me er (ook) schuldig over, maar wat er niet was, was er niet. Ik weet van mezelf dat ik al het mogelijke heb gedaan om het wel te laten lukken. Net zo goed dat jij dat voor jezelf weet, of niet, daar zul je zelf uit moeten komen. Mensen kunnen dat tien keer tegen je zeggen, je moet het wel zelf zo voelen.

Maar dat het wel leuk moet blijven, dat schoot mij in het verkeerde keelgat. En wat je zegt over een volgende keer... Je moet toch toegeven dat dat enorm kinderachtig, stom en dom is?
.
Niemand viel je aan Chicaatje. Fleur vindt die opmerking sowieso stom, maakt niet uit wie het zegt. Betrek het niet zo op jezelf.
.
Nee, daar heb ik idd niets mee te maken. Maar als het hier in een topic ter sprake komt, mag ik daar best iets van zeggen. Ook als ik bepaalde argumenten dom vind. En ik vind ook dat sommige mensen zich best over bepaalde gevoelens heen zouden moeten zetten. Of kunnen zetten.

Wat ik al zei: als mensen gewoon zeggen geen zin te hebben in bv, prima. Maar kom niet met die kul-argumenten aan, want dan kan ik niet meer op mijn handen blijven zitten.
quote:qwertu schreef op 06 mei 2009 @ 21:26:

Ik vind het zo zonde dat er zo nadrukkelijk waarde-oordelen uitgesproken worden, terwijl je helemaal niet wéét wat er bij die ander achter steekt. En sterker nog: het gaat je ook niets aan wat daar achter zit.

Ik had zelf niet de puf om iets vergelijkbaars te formuleren vanmiddag, maar dit is precies hoe ik erover denk.

Meningen en informatie delen, prima daar is dit forum voor. Maar blijf bij jezelf, en veroordeel anderen niet. Aan de andere kant: voel je niet zo snel aangesproken. Als je iets dwars zit, dan ligt dat issue bij jezelf en niet bij de ander die iets triggert.
ja, waar bemoei je je mee? zo wordt het lekker forummen. Mag je niks meer zeggen wat je van iemand vindt of iemands mening of wat dan ook. Natuurlijk is het je zaak niet en moet iedereen alles lekker zelf beslissen, maar ja op een forum worden nou eenmaal meningen neergezet. En het argument ik begin meteen met flesvoeding want dan hoef ik me niet meer aangevallen te voelen, nou ja, dat is natuurlijk op zijn minst een tamelijk zwak argument.
Volgens mij gebeurt alleen meningen en info delen, ik zie geen aanvallen of veroordelingen. Alleen meningen over argumenten. Als je dat opvat als een veroordeling of aanval zit dat em in the eye of the beholder. Daar kan de schrijver niets aan doen.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:fleurtje schreef op 06 mei 2009 @ 21:33:

Nee, daar heb ik idd niets mee te maken. Maar als het hier in een topic ter sprake komt, mag ik daar best iets van zeggen. Ook als ik bepaalde argumenten dom vind. En ik vind ook dat sommige mensen zich best over bepaalde gevoelens heen zouden moeten zetten. Of kunnen zetten.

Wat ik al zei: als mensen gewoon zeggen geen zin te hebben in bv, prima. Maar kom niet met die kul-argumenten aan, want dan kan ik niet meer op mijn handen blijven zitten.Had al eerder op deze uitspraak gereageerd; wat jij als kul-argument beschouwd, is voor de ander een degelijk en zwaarwegend, overtuigend argument. En andersom.
Jij vindt " Door de laatste pagina's zou ik me heel snel bedenken en wellicht de volgende keer toch maar gelijk flesvoeding geven en de hele borstvoeding niet eens meer een kans geven" geen kul-argument? Ok dan.
quote:Rollergirl schreef op 06 mei 2009 @ 21:38:

[...]

Had al eerder op deze uitspraak gereageerd; wat jij als kul-argument beschouwd, is voor de ander een degelijk en zwaarwegend, overtuigend argument. En andersom.het argument ik geef meteen maar flesvoeding door deze discussie is geen kul argument?
quote:Inad schreef op 06 mei 2009 @ 21:37:

Volgens mij gebeurt alleen meningen en info delen, ik zie geen aanvallen of veroordelingen. Alleen meningen over argumenten. Als je dat opvat als een veroordeling of aanval zit dat em in the eye of the beholder. Daar kan de schrijver niets aan doen.De mening die ik zojuist postte was algemeen bedoeld over de bv-fv discussie, niet specifiek dit topic. Ik heb dit topic niet uitgespeld om te kijken of ik ergens echte aanvallen op de persoon kan ontdekken. En voor de rest ben ik het met je eens
quote:Luxaflex schreef op 06 mei 2009 @ 21:35:

[...]

Ik had zelf niet de puf om iets vergelijkbaars te formuleren vanmiddag, maar dit is precies hoe ik erover denk.

Meningen en informatie delen, prima daar is dit forum voor. Maar blijf bij jezelf, en veroordeel anderen niet. Aan de andere kant: voel je niet zo snel aangesproken. Als je iets dwars zit, dan ligt dat issue bij jezelf en niet bij de ander die iets triggert.nou dat dus, voel jezelf niet zo snel aangesproken, daar gaat het altijd mis bij dit soort discussies.
Over wie heb je het Arwen?
Lol ik ben te moe vandaag, ik haak af. Welterusten allemaal.
.
luxaflex wat bedoel jij nou? over wie heb ik het waar?
Lol laat maar Ik ben moe en begrijp dingen zelf verkeerd.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven