Borstvoedingsvragen

26-05-2007 17:30 4641 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.

Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.

Voor discussie is op dit topic geen plaats.

Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:

Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes

Handboek borstvoeding van La Leche League

Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede

Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:

Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com

Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl

La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl

Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Hier een nieuwbakken moeder van een dochter van 10 weken. Ik geef BV en zoals ik meerdere keren heb gelezen is het niet altijd even makkelijk. Nu weet ik (gelukkig) niet hoe het ook kan, dus mijn drang om over te stappen op flesvoeding is er niet echt. Vooral in het begin wilde mijn tante tut vrij snel na de vorige voeding weer eten. Toen zijn we (de kraamzorg en ik) erachter gekomen dat ze misschien wel wat meer pauze nodig heeft gedurende het drinken. Op een gegeven moment werkte het ritme drinken - boer - drinken van dezelfde borst - boer - schone luier - drinken andere borst - boer. Ik weet het, je bent even bezig, maar voor ons werkt het wel. Vorige week hadden we een heerlijk ritme: eens in de 4 tot 5 uur. Ik vond het super, deze week was dat ritme helemaal weg en komt ze zo ongeveer eens in de 2 uur. Als ik haar negeer of afleidt werkt dat voor 30 minuten en dan 'moet' er er toch aan geloven. Ik heb het idee dat de reden dat ze eens in de 2 uur komt is omdat ze teruggeeft. Ze slaapt hooguit 30 minuten dan wordt ze wakker omdat ze vlokken melk teruggeeft met het maagzuur. Ik ben al bij de huisarts geweest en hij zegt hetzelfde als op het CB: Groeit ze goed? -Ja. Dan is het normaal, hoort erbij. Toch ben ik niet gerustgesteld.

Hebben jullie kleintjes ook last van teruggeven van de BV? Wat doen jullie eraan? (we hebben als VSM druppels geprobeerd) of doen jullie er juist niets aan en hoort het er echt gewoon bij?

Bedankt!

Koekiemonster 
Koekiemonster, dat "mondjes teruggeven" klinkt niet ernstig. Hier doet mijn zoon het ook, vind het alleen irritant omdat alles zo vies wordt maar verder is het volgens mij heel normaal.

Dat om de 2 uur willen drinken kan komen doordat je dochter (toch?) aan het regelen is of door de warmte. Het kan ook een sprongetje zijn (naar het boek Oei, ik groei...) maar over het bestaan daarvan zijn de meningen verdeeld! ;) 

Succes in ieder geval!
quote:

Hebben jullie kleintjes ook last van teruggeven van de BV? Wat doen jullie eraan? (we hebben als VSM druppels geprobeerd) of doen jullie er juist niets aan en hoort het er echt gewoon bij?

Bedankt!

Koekiemonster Mijn zoon (nu bijna 3) deed dit ook heel lang. Aan een spuugdoekje had ik niet genoeg na een voeding, hele handdoeken had ik nodig om de 'mondjes terug' op te vangen. Hij groeide altijd wel goed en had er zelf verder geen last van. Volgens het cb hier was het ook niet erg, heeft het ene kind dit nou eenmaal meer dan de ander.
Voor degene die de avent handkolf wil kopen:

Ik had eerst een dubbele huurkolf om productie op gang te kolven, vond het dubbel kolven met cup h niet zo prettig.

Wil de een avent met motor, mooi ding leek me dat, maar de motor pompt niet krachtig genoeg bij mij en er zit een siliconen stuk tussen het schild en je borst wat je los kan halen en daar loopt allemaal melk tussen en lekt melk onder van daan bij mij.

Dus nu heb ik een dubbele medela, die hele sjieke, dat werkt een stuk schoner en veel sneller. Moet je echt veel kolven dan kan je echt beter een dubbele nemen. Wil je een handkolf, dan zou ik er een van medela nemen. Daarvan kunne nde flesjes ook in de vriezer, je moet alleen wel overgooien als je uit een avent fles eten geeft. Die VIA bakjes vind ik echt helemaal niks. Ze lekken als een gek en geef je met zo'n via bakje met opstuk een flesje dan lekt het zowel bij de ring waar de speen in zit als bij de rand tussen het bakje en eht opzetstuk.

Succes met je keuze!
quote:Zelf zit al langzaam aan alweer een beetje te denken hoe het moet als ik weer ga werken. Dochter  is dan bijna (op een week na ) zes maanden. En heeft dan het belangrijkste aan bv gehad.

Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is dat die twee dagen dat ik werk dat ze dan kv krijgt op het kdv. En dan 's morgens en 's avonds nog bv. En de rest van de week bv. Is dat mogelijk met de productie? Of loopt het dan heel snel terug?

Ik zie het niet zo zitten om te kolven op mijn werk. Hooguit uit nood om de druk eraf te halen, maar niet met het idee voor drie voedingen ofzo.

Iemand een idee. ???

Hmm, de tekst ziet er heel raar uit, ik weet niet of dat zo blijft na het posten.

Mijn zoon ging twee dagen naar het kdv en ik werkte 3 dagen buiten de deur en 1 thuis. Op die twee dagen kdv kreeg hij 2 kunstvoedingen per dag.

De overige dagen kreeg hij afgekolfde borstvoeding.

Ik kolfde als ik werkte 1 keer, na de lunch. Dan kolfde ik niet de druk eraf maar echt 10 minuten (met dubbele elektrische kolf). Ik heb mijn productie zo heel goed op pijl gehouden. Wel vond ik het belangrijk dat ik als ik niet werkte alle voedingen zelf gaf om die productie ook echt op pijl te houden. Dus zo min mogelijk privé ook nog kolven. Na een tijdje (7,5 maand dacht ik) ben ik gestopt met kolven op het werk en zo heb ik nog tot een jaar kunnen borstvoeden. Het enige dat ik merkte was dat ik in het begin altijd maar 1 borst per keer hoefde te geven en toen ik weer ging werken echt twee borsten moest geven.

Het zal voor iedereen anders zijn maar bij mij heeft het gewerkt en ik hoop dat het bij jou ook lukt!
Ik vind de Avent handkolf echt heel erg prettig. Juist dat siliconenstuk is fijn en als je dat goed tegen de randen drukt loopt er wel wat melk tussen, maar lekt het bij niet. Ik gebruik ook de Via bekers en daar ben ik dus wel weer heel blij mee. Ze lekker bij mij niet, maar je moet wel even goed opletten dat je de deksel goed aandraait. En je kan ze wel degelijk vaker dan 5 a 10 keer gebruiken. Ik gebruik ze al 4 maanden, heb 10 stuks en heb perioden 8 keer per dag gekolfd. De bekers hebben de vaatwasser en vriezer meermalen gezien, maar ze doen het nog steeds prima. Ik ga de bekers straks ook gebruiken om stukjes appel enzo in mee te nemen.

Ik kolf juist electrisch nog veel belabberder. Heb allerlei kolven uitgeprobeerd, goedkopen en dure, met wisselend ritme en zonder, allemaal niks voor mij. Met de Avent handkolf kolf ik nog het meeste.
hoi,

Hier een nieuwbakken mama die bv geeft. Voorlopig wil ik echt geen bevalling meer!!! Voor welke vorm van anticonceptie hebben jullie gekozen tijdens periode dat je bv geeft? Ik vind dat er maar weinig keus is...
quote:

quote: fiepp reageerde

Zelf zit al langzaam aan alweer een beetje te denken hoe het moet als ik weer ga werken. Dochter  is dan bijna (op een week na ) zes maanden. En heeft dan het belangrijkste aan bv gehad.

Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is dat die twee dagen dat ik werk dat ze dan kv krijgt op het kdv. En dan 's morgens en 's avonds nog bv. En de rest van de week bv. Is dat mogelijk met de productie? Of loopt het dan heel snel terug?

Ik zie het niet zo zitten om te kolven op mijn werk. Hooguit uit nood om de druk eraf te halen, maar niet met het idee voor drie voedingen ofzo.

Iemand een idee. ???

Hmm, de tekst ziet er heel raar uit, ik weet niet of dat zo blijft na het posten.

Mijn zoon ging twee dagen naar het kdv en ik werkte 3 dagen buiten de deur en 1 thuis. Op die twee dagen kdv kreeg hij 2 kunstvoedingen per dag.

De overige dagen kreeg hij afgekolfde borstvoeding.

Ik kolfde als ik werkte 1 keer, na de lunch. Dan kolfde ik niet de druk eraf maar echt 10 minuten (met dubbele elektrische kolf). Ik heb mijn productie zo heel goed op pijl gehouden. Wel vond ik het belangrijk dat ik als ik niet werkte alle voedingen zelf gaf om die productie ook echt op pijl te houden. Dus zo min mogelijk privé ook nog kolven. Na een tijdje (7,5 maand dacht ik) ben ik gestopt met kolven op het werk en zo heb ik nog tot een jaar kunnen borstvoeden. Het enige dat ik merkte was dat ik in het begin altijd maar 1 borst per keer hoefde te geven en toen ik weer ging werken echt twee borsten moest geven.

Het zal voor iedereen anders zijn maar bij mij heeft het gewerkt en ik hoop dat het bij jou ook lukt!

Ik werk sinds bijna 3 maanden ook weer 3 dagen in de week en ik geef volledige borstvoeding zonder op het werk te kolven.

Ik weet niet of het bij iedereen werkt maar ik kolf 's ochtends na de voeding het restant en als ik 's middags thuis kom dan kolf ik ook een voeding af. Daarnaast kolf ik tussen de voeding van 19 uur en 23 uur nog eens 100 cc. Dat laatste kolven doe ik ook op de dagen dat ik niet werk. Op die manier heb ik genoeg bij elkaar om de 6 voedingen die ik per week niet zelf kan geven in een flesje mee te geven.

Aan het einde van de dag sta ik ook wel aardig op springen maar het is goed te doen. Als je baby doorslaapt doe je het toch ook zoveel uur zonder kolven.

Ik moet wel zeggen dat ik het kolven ondertussen erg moe wordt maar ze is nu 5,5 maand dus over 2 weken kunnen we beginnen met bijvoedingen en hoop ik over een maand of 2 misschien al een voeding te kunnen vervangen.
quote:

hoi,

Hier een nieuwbakken mama die bv geeft. Voorlopig wil ik echt geen bevalling meer!!! Voor welke vorm van anticonceptie hebben jullie gekozen tijdens periode dat je bv geeft? Ik vind dat er maar weinig keus is...

Gefelicieteerd met je baby!

Dat gevoel dat je niet meer wilt bevallen verdwijnt meestal wel, bij mij is het cliche in ieder geval waar.

Er zijn best wel wat vormen van anticonceptie waaronder een lichte pil die met borstvoeding te combineren is en het spiraaltje is ook een goede optie. De nuvaring weet ik niet zeker maar dat weet de huisarts wel. Zelf heb ik wel een beetje genoeg van de hormomen en wil ik mijn liggen juist even met rust laten dus hier zijn de good old condooms weer ingevoerd.
**jubelt de eerste anouka-syntocinon-kolfuitslagen door**

80 cc in 4 minuten! Net gekolfd! Meer durfde ik niet te doen, uit angst dat iemisschien over een uurtje honger heeft en dat ik dan niet genoeg voor em heb, maar 80 cc!! Zonder Jommetje aan de borst gewoon 80 cc!!

**geeft een aan Anouka en richt een standbeeld op voor de uitvinder van de syntocinon**
Leuk om Tila te zien jubelen!

Vraagje nu we het toch over (hand)kolven hebben. Ik heb een Avent handkolf en gebruik `m heul sporadisch (heb `m al zeker een maand niet meer van dichtbij gezien). De laatste keren dat ik `m gebruikte maakte ie een heel vervelend "skwiek"-geluid bij het pompen. Echt zo irri, dat ik echt weerzin kreeg om dat handvat in te drukken en voor de tsr deed het nou ook neeit bepaald wonderen. Iemand ervaring mee en, belangrijker nog, wat doe je eraan??
Heb ik ook gehad. Ging vanzelf weer weg, na een paar keer uit elkaar halen en in elkaar zetten. geen idee wat de oorzaak was...
quote:

**jubelt de eerste anouka-syntocinon-kolfuitslagen door**

80 cc in 4 minuten! Net gekolfd! Meer durfde ik niet te doen, uit angst dat iemisschien over een uurtje honger heeft en dat ik dan niet genoeg voor em heb, maar 80 cc!! Zonder Jommetje aan de borst gewoon 80 cc!!

**geeft een aan Anouka en richt een standbeeld op voor de uitvinder van de syntocinon**

Wow! En dat 's avons laat! Dat spul moet ik ook hebben !
Nuvaring mag niet tijdens bv. Verdomd jammer.ben zelf ook op zoek!

Cerazette (minipil) mag, en een spiraaltje (vind ik eng) mag ook. En condooms natuurlijk. :? Cerazette kreeg ik al eerder heel veel tussentijdse bloedingen van.
hoihoi,

breek even in als niet-ervaringsdeskundige met een aantal vraagjes:

- mag je kindje eigenlijk al een speentje als je bv geeft? hoorde van iemand dat de mond/lipjes dan fout gaan staan voor de bv? maar als je gaat afkolven is zo'n flesje toch ook al anders...of niet?

- heeft iemand van jullie die flesjes die wat meer op 'n borst lijken (ben de naam even kwijt) of zijn die van Avent net zo fijn voor baby?

- mag je al meteen gaan kolven in week 1 zodat manlief/oma's ook flesje kunnen geven of kun je beter eerst even zelf wennen?

- zou je dan dus ook meteen een kolf kunnen kopen van te voren en zou je dan beter eerst de handkolf kunnen proberen of kun je deze 'lenen' van kraamzorg ofzo...

thanks!

ps: ben pas 5 maanden maar vind het leuk om al wat dingen te weten vooraf cq te kopen..:)

ps2: heb geadviseerde boek (waarin vast antwoord op deze vragen te vinden is) bij de bieb besteld maar er waren nog 2 wachtenden voor me..
quote:

hoihoi,

breek even in als niet-ervaringsdeskundige met een aantal vraagjes:

- mag je kindje eigenlijk al een speentje als je bv geeft? hoorde van iemand dat de mond/lipjes dan fout gaan staan voor de bv? maar als je gaat afkolven is zo'n flesje toch ook al anders...of niet?

Je kind mag een speentje als je bv geeft, maar ik zou het niet meteen doen, maar wachten tot je melkproductie echt goed op gang is gekomen. Meestal is dat met een week of drie. Een pasgeboren baby heeft een enorme zuigbehoefte en dat is niet voor niks: hoe meer er aan je borst wordt gedronken -gezogen dus- hoe beter je melkklieren worden gestimuleerd om melk aan te maken, hoe beter ze het kunnen en hoe minder kans je hebt dat je productie in elkaar sukkelt.

Flesjes geef je, als alles goed loopt, ook liefst niet zo snel. Aan de borst drinken en aan de fles drinken zijn twee totaal verschillende manieren van drinken: het is beter te wachten tot je kindje het uit de borst drinken echt goed onder de knie heeft, anders zou die in de war kunnen raken. Bij een week of 4 is het een goed moment om te beginnen met flesjes.

- heeft iemand van jullie die flesjes die wat meer op 'n borst lijken (ben de naam even kwijt) of zijn die van Avent net zo fijn voor baby?

Ik zou beginnen met de aventflesjes (die zitten bij de kolf) of welk flesje dan ook: als je kindje daar zonder problemen uit drinkt, is het zonde om zo'n dure fles te kopen.

- mag je al meteen gaan kolven in week 1 zodat manlief/oma's ook flesje kunnen geven of kun je beter eerst even zelf wennen?

Zie bovenstaand, ik zou het niet doen. Die eerste weken zijn echt om je productie aan de gang te krijgen, en een kolf krijgt lang niet zo veel melk uit je borst als een baby doet. En hoe meer melk er gevraagd wordt, hoe meer je borsten aan gaan maken.

- zou je dan dus ook meteen een kolf kunnen kopen van te voren en zou je dan beter eerst de handkolf kunnen proberen of kun je deze 'lenen' van kraamzorg ofzo...

Dat moet je voor jezelf uitmaken. Ik heb vantevoren een handkolf gekocht, een avent, en dat was prima voor mij. Andere vrouwen huren een kolf van de thuiszorg, en kopen er dan eentje als ze weer gaan werken, en andere kopen pas een kolf als ze hem nodig gaan hebben.

thanks!

ps: ben pas 5 maanden maar vind het leuk om al wat dingen te weten vooraf cq te kopen..:)

ps2: heb geadviseerde boek (waarin vast antwoord op deze vragen te vinden is) bij de bieb besteld maar er waren nog 2 wachtenden voor me..

Mag ik je nog een tip geven?  Kijk op de website van de VBN of er een bv-cursusje of info-avond in je buurt is. Ik heb daar heel veel aan gehad. Als je het iemand ziet voordoen, is een voedingshouding toch een stuk beter te begrijpen dan uit een boek. Ook behandelen ze welke fabeltjes er zijn, en dat je je daar dus niks van aan moet trekken.

Succes!
Choca, heel veel (aanstaande) vaders en oma's denken dat een fles geven het ultieme genot is van met je kind omgaan. En dat als ze nooit een fles kunnen geven, ze ook niet echt met ze bezog kunnen zijn. Mijn vriend had dat gevoel ook en heeft mij tijdens de zwangerschap van de 1e serieus gevraagd hoe hij een band met zijn kind moest opbouwen als hij nooit een flesje kon geven. Ondertussen is hij erachter dat er veel meer manieren zijn om met je kindje bezig te zijn dan een fles geven of een luier verschonen (en na 5,5 maanden van nachtvoedingen is hij heel blij dat hij geen fles hoeft te geven).

Wat wij in het begin, toen beide kinderen net geboren waren, meestal deden was dat ik de voeding gaf (aan de borst dus) en dan kindje bij papa (of bij oma als oma er was en graag wilde) ging boeren. Ook het in bad doen deed mijn vriend vaak en hij heeft ook aandachtig een boek over babymassage gelezen en masseert onze kinderen regelmatig. En in beide kraamweken heeft hij ze vaak bloot op zijn blote borst gehad. Er zijn echt heel veel mogelijkheden voor intiem ontact met je kind, zonder dat er een fels tussenzit. Sterker nog, lekker masseren, samen bloot liggen of gewoon lekker in papa's armen slapen vindt mijn vriend ondertussen veel intiemer dan een fles geven.

Qua tips sluit ik me overigens aan bij Tila, niet te vroeg met fles en speen beginnen.
Even iets van heel andere orde en best een intieme vraag:

Hoe doen jullie dat met sex en BV? Ik heb maandenlang enorm gelekt en wilde daarom niet dat vriend aan mijn borsten kwam, ik was veel te bang dat er een tsr zou komen. Nu lek ik alleen nog tijdens het voeden. Maar ik heb eigenlijk nog steeds liever niet dat vriend aan mijn borsten komt. Niet omdat het een onprettig gevoel zou zijn of omdat ik ze exclusief voor Madammeke zie, maar omdat ik nog steeds bang ben voor een tsr. Nu kan ik natuurlijk denken 'en wat dan nog, dan weet je het voor de volgende keer', maar ik ben erg bang dat het meteen de mood verpest.

Hoe zit dat bij jullie? Gaan jullie lekken als man aan je borsten zit? Want als jullie nu massaal nee zeggen, dan durf ik het wel eens te proberen.
quote:

Even iets van heel andere orde en best een intieme vraag:

Hoe doen jullie dat met sex en BV? Ik heb maandenlang enorm gelekt en wilde daarom niet dat vriend aan mijn borsten kwam, ik was veel te bang dat er een tsr zou komen. Nu lek ik alleen nog tijdens het voeden. Maar ik heb eigenlijk nog steeds liever niet dat vriend aan mijn borsten komt. Niet omdat het een onprettig gevoel zou zijn of omdat ik ze exclusief voor Madammeke zie, maar omdat ik nog steeds bang ben voor een tsr. Nu kan ik natuurlijk denken 'en wat dan nog, dan weet je het voor de volgende keer', maar ik ben erg bang dat het meteen de mood verpest.

Hoe zit dat bij jullie? Gaan jullie lekken als man aan je borsten zit? Want als jullie nu massaal nee zeggen, dan durf ik het wel eens te proberen. Man zit hier wel aan de borsten en heb hem gewaarschuwd dat er misschien een vloedgolf komt. Heb trouwens nooit een tsr gehad toen hij eraan zat. Vanmorgen wel mijn mooiste ondergoed aangehad (tja, moet het timen tegenwoordig!!) en dat staat voor geen meter met 1 lege en 1 volle borst (konden er gelukkig allebei om lachen)
Dannas, ik heb bij Mk de eerste maanden nog wel een tsr gehad, maar niet bij het aanraken van mijn borsten, maar bij het orgasme. Een keertje zelfs echte fonteintjes :o :$.

Daar komt ook oxytocine bij vrij, vandaar :P. Meestal merk je het pas als het een beetje begint af te koelen (ieks, plastisch, sorry) maar dan leidt het dus niet heel erg meer af.

Daarna niet meer, en ik heb toch best lang gevoed. Bij Jommetje heb ik 1 keer gelekt, maar dat was niet zoveel als bij MK, maar de laatste weken eigenlijk ook niet meer. Ik denk dat als je borsten een beetje 'zindelijk' zijn, je niet meer lekt tijdens de sex. Maar bij een orgasme komt er dus oxytocine vrij, bij het aanraken van je borsten over het algemeen niet zoveel dat er een tsr komt.

(ik heb zelfs een keer geprobeerd te kolven vlak na de sex, in de hoop dat ik er nog wat uit kon krijgen vanwege de oxytocine. Tough luck, al moest Lief er wel heel erg om lachen. Vroegah 'deden' we een borrel en een peuk in bed, na de sex, dus toen ik met mijn kolf kwam aanlopen, lag ie echt helemaal dubbel ;). Hoe je kan veranderen door het ouderschap... )

Ik zou het gewoon proberen. Bij sex heb je toch al te maken met allerlei lichaamssappen, dus een beetje melk kan je ook nog wel wegvegen, toch?
Hoi,

Heeft iemand nog DE tip tegen een grote kloof???

Alle bekende middeltjes geprobeerd...melk, aan de lucht laten drogen, fohnen, bepanthen, 1 kant per keer voeden.

Ik wil niet stoppen met bv, en het liefst ook niet aan een tepelhoedje. Kolven heb ik geprobeerd, maar die trekt het net zo open als het tandeloze bekkie van mijn ventje...

Opzich kan ik de pijn wel verdragen(als ik fit ben, anders zit ik met tranen te voeden) maar het herstelt gewoon niet...

Wie o wie kan mij voorzien van de gouden tip?
Oei wat naar! Volgens mij kraamhulp werkt de zalf van Kamillosan heel goed.
quote:

Hoi,

Alle bekende middeltjes geprobeerd...melk, aan de lucht laten drogen, fohnen, bepanthen, 1 kant per keer voeden.

Ik wil niet stoppen met bv, en het liefst ook niet aan een tepelhoedje. Kolven heb ik geprobeerd, maar die trekt het net zo open als het tandeloze bekkie van mijn ventje...

Opzich kan ik de pijn wel verdragen(als ik fit ben, anders zit ik met tranen te voeden) maar het herstelt gewoon niet...

Wie o wie kan mij voorzien van de gouden tip?

Hoe lang heb je de kloof al? Heb je aan beide kanten last van kloofjes? Zou je last van spruw kunnen hebben? Weet je zeker dat je kindje goed aanligt? Waar zit de kloof? Onder, boven, bovenop je tepel?

Hoe lang per keer heb je de middeltjes geprobeerd?
Lansinoh (lanoline) schijnt erg goed te werken
quote:

quote: javaaar reageerde

Hoi,

Wie o wie kan mij voorzien van de gouden tip? Hoe lang heb je de kloof al? Bijna 2 weken Heb je aan beide kanten last van kloofjes? nee alleen links Zou je last van spruw kunnen hebben? nee, geen tekenen die daar op duiden. Weet je zeker dat je kindje goed aanligt?het is modderen nu, maar vooral omdat het zeer doet Waar zit de kloof? linkertepel, van boven naar beneden links van het midden. Onder, boven, bovenop je tepel? aan de zijkant dus...

Hoe lang per keer heb je de middeltjes geprobeerd? fohnen maar 1 keer, de rest vanaf het begin dat ik bv geef.( 3 weken nu)

Ik voed links, sinds de kloof ,alleen nog in rugbyhouding om de kloof tijdens de voeding zoveel mogelijk te ontlasten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven