Broekpoepende zoon, iemand tips?

28-05-2009 13:10 29 berichten
Hallo,

Zoon is in februari 3 jaar geworden en sinds een paar weken plaszindelijk. Alleen het poepen is een ander verhaal helaas, want dat gaat nog niet goed. Als ik erbij ben gaat het redelijk, maar dat is meer omdat ik zie wanneer hij moet poepen en hem dan snel op de WC kan zetten. Op school (Kindergarten) gaat het echter nog voor geen meter: soms een dag zonder ongelukken, maar ook dikwijls meerdere ongelukken op een dag.

Vanmorgen was het weer raak toen ik hem ophaalde: hij was buiten aan het spelen en ik rook het al meteen. Werkelijk alles zat onder de poep: zijn kleren, zijn schoenen, het lag op de grond. Kortom, ik ben een half uur bezig geweest om hem weer (fiets) vervoerbaar te krijgen en thuis kon hij gelijk onder de douche.

Ik heb ongetwijfeld volledig onpedagogisch gereageerd, want ik was echt pissig op hem .

Wat nu te doen? Ik kan van de leidsters moeilijk verwachten dat ze hem blijven verschonen, dus ik denk dat ik hem maar weer een luier aantrek naar de Kindergarten. Zoon zegt dat hij de poep niet aan voelt komen (dat kan natuurlijk), maar ook met plassen gaat het nog regelmatig mis.

Hij is ook al weken moe en niet te genieten, zeurderig, huilerig, veel te fysiek naar andere kinderen en zijn (baby)zusje. Kortom, niet lekker in zijn vel.

Wie heeft er tips of herkent dit verhaal? En hoe pak ik het aan? Doorzetten en blijven poepschrapen? En weer terug naar de luier?
Alle reacties Link kopieren
Nu zit er een stijgende lijn in omdat we 's middags een extra zakje geven. Hij had een week niet normaal gepoept. Alleen overloop diarree en iniminipiep beetjes tussen de billen. Dat zijn weer tekenen van verstopping. Nu geven we 's middags een extra zakje en gaat hij weer op de wc. Hij heeft nu al 2 avonden goed op de wc gepoept. Heerlijk. Is dus ook weer vrolijker en minder moe. Heel fijn.

Sientje; je kan ook de luier in het toilet leggen. Schijnt ook nog wel eens te helpen.
Hier weer een poepongeluk(je). Nu thuis. Ik was er al bang voor, want aan buik zoon was te zien dat hij op ontploffen stond. De hele morgen al paar keer op de WC gezet, maar het lukte niet. Toen ik even weg was (lucky me ), kwam zoon aan vriend melden dat hij gepoept had. Volgens vriend had hij nog nooit zoveel poep bij elkaar zien (en volgens eigen zeggen kan hij er zelf ook wat van). Buik van zoon was ook ineens weer plat. Helaas lag poep dus wel verspreid over de hele bovenverdieping .
Sientje, mijn dochter heeft dat ook heel lang gedaan. Wachtte met poepen tot ze luier voor de nacht aankreeg. We hebben er maar geen aandacht aan besteed en op een gegeven moment ging ze ineens op de WC poepen. Maar ik denk dat ze toen al zeker een jaar zindelijk was.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is een half jaar plaszindelijk. Het kan dus nog wel even duren! Ze zei laatst dat ze niet op de wc wilde (om te plassen) want:''Ik moet iets moeilijks doen!" Pogingen om op de wc te poepen lijken bij haar wel een bevalling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven