bugaboo wandelwagen

03-05-2010 15:12 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
vanaf welke leeftijd mag een kindje in de bugaboo wandelwagen?
Jacjac, hoe groot is jouw K ?
Ze is nu 7 kilo en ongeveer 60-cm lang dus opzich gemiddeld alleen is best breed en ligt ze graag met haar armpjes opzij of omhoog dus het bakje begint een beetje krapjes te worden.Daarbij zwaait ze graag met haar armpjes en draait ze met haar beentjes opzij maar in dat bakje gaat dat niet dus is het iedere keer huilen omdat ze geen ruimte heeft.

Ze zal het toch nog even er mee moeten doen want ik vind haar nog te klein en te jong voor de wandelwagen.
Mijn zoon heeft tot 2 weken geleden (toen ruim6,5 maand, bijna 9 kg en 70 cm lang) in de kinderwagenbak van de bugaboo gelegen. Het paste nog net, en hij zou het nu waarschijnlijk nog steeds prima vinden als ik hem in de bak zou leggen. Het leek mij zo leuk om hem in de wandelwagen te zetten... Hij zit/ligt trouwens wel altijd in de ligstand of halve ligstand.

Dochter was trouwens met 4,5 maand uitgekeken op de kinderwagenbak, zij deed steeds een soort van sit-ups als ik haar erin legde, en ging dan kijhard krijsen. Toen heb ik de wagen dus maar omgebouwd.
Haha arwen, wij hebben ook quinny en dochtertje is net juist opgehouden met gillen in de bak...echt waar, ik kon geen meter met haar lopen of ze ging huilen...ben zo blij dat ze nu stil is wandelt een stuk leuker! Zij houdt ook van zitten trouwens...op schoot of in de wipper...als ze weer begint doe ik die buggy er ook op
oh dat wandelt een stuk fijner! ik heb het voor de zekerheid nog even aan de cb arts gevraagd waar ik toevallig was en die had zoiets van, gewoon lekker dat zitding erop zetten in de ligstand, dus beetje zittend liggen of liggend zitten en dan kunnen ze lekker rond kijken, kan geen kwaad, als ze zelf aangeven dat ze dat prettig vinden.
oh dat wandelt een stuk fijner! ik heb het voor de zekerheid nog even aan de cb arts gevraagd waar ik toevallig was en die had zoiets van, gewoon lekker dat zitding erop zetten in de ligstand, dus beetje zittend liggen of liggend zitten en dan kunnen ze lekker rond kijken, kan geen kwaad, als ze zelf aangeven dat ze dat prettig vinden.
onze dochter van 5 maanden is 60cm en ik gok hooguit 5500 gram (een lichtgewicht idd) en past waarschijnlijk nog wel 2 maanden in de kinderwagenbak. Wij hebben een maxi-cosi kinderwagen (maar die is geloof ik net zo groot als ze bugaboo).
quote:barbera82 schreef op 03 mei 2010 @ 17:00:

Mijn zoon heeft tot 2 weken geleden (toen ruim6,5 maand, bijna 9 kg en 70 cm lang) in de kinderwagenbak van de bugaboo gelegen. Het paste nog net, en hij zou het nu waarschijnlijk nog steeds prima vinden als ik hem in de bak zou leggen. Het leek mij zo leuk om hem in de wandelwagen te zetten... Hij zit/ligt trouwens wel altijd in de ligstand of halve ligstand.

Dochter was trouwens met 4,5 maand uitgekeken op de kinderwagenbak, zij deed steeds een soort van sit-ups als ik haar erin legde, en ging dan kijhard krijsen. Toen heb ik de wagen dus maar omgebouwd.Dochter hier doet dat idd ook, en heb dan ook zojuist de Bugaboo omgebouwd. Ze is nu 5 maanden, en vind het eigenlijk nog te vroeg, maar met een gillende baby over straat is ook geen doen. Hier wordt de draagdoek ook veel gebruikt, maar de Appie is een kwartier lopen, en das niet echt fijn met zware tassen en een kind van 7,5 kg op mijn buik. Moet trouwens zeggen dat ze er best goed in zit. Wel alleen in lig of half lig, maar ze zakt niet scheef oid.
quote:germanwings schreef op 03 mei 2010 @ 15:28:

Als ze nog in de bak past zou ik haar daar nog in laten, tja als het niet past heb je weinig keus denk ik, maar dan wel de wandelwagen zo plat mogelijk.Tja mijne paste nog wel (doet ze voorlopig ook nog wel even, oudste lag er met 9 maanden nog in), maar werd pisnijdig omdat ze niks kon zien of alleen maar de lucht
En moeders, Star, ze ziet lucht en moeders mijne is nu dus eindelijk aan mijn hoofd gewend. Nu wachten tot ze er weer op uitgekeken raakt
quote:Sophy schreef op 03 mei 2010 @ 18:00:

En moeders, Star, ze ziet lucht en moeders mijne is nu dus eindelijk aan mijn hoofd gewend. Nu wachten tot ze er weer op uitgekeken raakt Dan kan je het buggygedeelte toch weer omdraaien.
Toch jammer dat zo te lezen de meeste kindjes het niet leuk vinden in de reiswieg. Dochter vindt het ook niet leuk om in de bak te liggen, ze ziet natuurlijk niks. Aangezien ze een voorkeurshouding heeft wil ik haar ook niet te lang in de maxi cosi leggen, maar De reiswieg werkt dus ook niet optimaal. En dochter ligt idd niet heel ruim in de bak (65 cm en 7 kg) maar ze is nog maar 4 maanden...
Nero, hier de uitzondering, dochter vind het tot nu toe (3,5 mnd) echt prima in de bak (net als in de draagzak en maxi-cosi of waar dan ook...)
Mijn oudste lag er 7,5 maand in, mijn jongste 9 maanden.

Ik vond het ideaal want tot die tijd kon ik de wieg dus ook meenemen voor slaapjes als we op visite waren.
ja precies, lijkt me dus ook zo ideaal. Maar mooi niet dus hier. Geen seconde wordt er geslapen in die bak. Of de maxi cosi.
Ach ja, zo heeft ieder kind wat .
quote:nero schreef op 03 mei 2010 @ 20:48:

Toch jammer dat zo te lezen de meeste kindjes het niet leuk vinden in de reiswieg. Dochter vindt het ook niet leuk om in de bak te liggen, ze ziet natuurlijk niks. Aangezien ze een voorkeurshouding heeft wil ik haar ook niet te lang in de maxi cosi leggen, maar De reiswieg werkt dus ook niet optimaal. En dochter ligt idd niet heel ruim in de bak (65 cm en 7 kg) maar ze is nog maar 4 maanden... Ja, dat vind ik ook. Die bak is natuurlijk toch beter voor het ruggetje. Heb oa voor de Bugaboo gekozen omdat hij zo´n grote bak heeft, maar als kindlief er dan al heel snel geen drol meer aan vind heeft dat dus ook niet veel nut.
Oudste lag er tot 7,5 maand in en de jongste tot bijna 7 maanden. Beide vonden ze het prima. Aan het einde van de straat sliepen ze toch al.

Qua lengte ging het prima, zelfs bij de jongste die langer dan gemiddeld ,al wel werd het op het laatst wat krap aan de zijkanten. Maar toen waren ze al zo oud dat ze makkelijk in de zitstand konden.
Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen op de regel GW! Dochter huilt ook niet altijd in de bak hoor, maar ze vindt tegenwoordig de wereld om haar heen ontzettend interessant en in de bak ziet ze natuurlijk niks. Maar ik gebruik 'm inderdaad ook voor de visitemomentjes als bedje, ideaal!

@Tmaar: dat is ook (één van de) redenen dat wij voor een Bugaboo hebben gekozen, maar ik ben bang dat dochter er niet meer lang in past gezien haar groeitempo...
Mijn dochter ligt ook nog in de kinderwagenbak (5 maanden) en vindt het ook wat minder vermakelijk te vinden Maar een wagenspanner of speeltje in haar handen helpt al een hoop, daarmee houdt ze zich wel even zoet. In de winkels (als er dus geen wind in de wagen waait) doe ik de kap naar beneden zodat ze het plafond, de lampen, de hoge schappen, mensenhoofden en whatever kan zien Dat vindt ze geweldig, ze ligt dan te kraaien van plezier.

Dat zitgedeelte gaat ze vast super vinden, maar idd, ik wacht ook liever tot een maand of zes ivm de rug.
Een babynestje is wat anders, dat is zo'n zachte draagbare reiswieg die je bij een wagen koopt waar eigenlijk geen echte wagenbak bij kan, maar die wel een gedeelte heeft dat plat kan en dus geschikt is voor een baby, bijvoorbeeld de Bugaboo Bee, de Phil & Teds, et cetera. Bij een gewone wagen heet het de wagenbak of reiswieg.

Het verschilt per baby, mijn zoon vond de wagenbak van de Quinny al te krap toen hij drie maanden was en de wagenbak van de Bugaboo toen hij vijf maanden was, terwijl mijn dochter met ruim zes maanden nog steeds in het babynestje van de Phil & Teds ligt dat veel en veel kleiner is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven