Cadeau 4 jarig jongetje

29-03-2020 21:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt binnenkort 4 jaar.
De opas en omas vragen om cadeau ideetjes maar ik kan gewoon niks bedenken.

Hij krijgt van ons een trampoline.

Wat hij al heeft:
Veel duplo
Veel lego
1 setje playmobil ( misschien daar wat meer van?)
Kid knex
Heel veel puzzels
Heel veel tekenspul
Veel playdoh
Houten constructieset
Keukentje en toebehoren
Kassa voor winkeltje
Aantal bordspelletjes
V tech magibook ( mss een navulling? Al speelt hij er niet veel mee)
Spelletjes met letters en cijfers
Hamertje tik

Nu dacht ik aan een traptractor, we hebben nu wat meer ruimte in de tuin. Een tractor met aanhanger. Ik zie er voor de leeftijd van 2-5 jaar. Die zijn redelijk betaalbaar. Maar ja... hoe strikt is die leeftijd van 5? Een jaar ( een lente/zomer) plezier ervan is ook wat weinig. Hij is klein en fijn dus misschien kan hij er twee jaar op. Zijn broertje is 2 dus die kan er dan nu ook op.
Als je een maatje groter neemt dan zijn ze ineens een stuk duurder. Ik vraag me ook af tot wanneer dit nog leuk is. Zit een kind van 9 nog op zon ding bijvoorbeeld?

Ik denk dat hij het nu heel leuk vindt. Hij helpt graag in de tuin en had laatst zelf een soort aanhanger aan zijn driewieler met touw vastgemaakt.

Wat is wijsheid? Nog andere leuke tips?
Skelter
Bal
Stelten
Springtouw
Loopklossen
Zandbak
Zandvakspullen
Stoepkrijt
Tennisracket met bal

Tractor alleen in de tuin is niets aan, tenzij je echt veel grond hebt.
Alle reacties Link kopieren
Zou eerder voor een skelter gaan dan, heeft hij veel langer plezier van lijkt mij.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Een skelter, fiets, step, speeltent, van dat kartonspul om hutten/huizen/forten mee te bouwen, rolschaatsen.
Mijn neefje was op die leeftijd heel blij met een klein bureau/ladenblok waar hij al zijn eigen spulletjes in kon opbergen. Een la voor dit, een la voor dat. Tekenspulletjes in een aparte lade.

Papa heeft een eigen bureau, mama heeft een eigen bureau. Nu hij een eigen bureau.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ie al een step? Mijn 4-jarige is daar echt weg van. Speelgoedtractor (met aanhanger) wordt trouwens ook wel op gereden, maar veel minder. Andere ideeën:

- wat moeilijkere legpuzzels (50-100 stukjes)
- knikkerbaan
- Aquabeads
- speelgoed van Paw Patrol (duur, maar wordt hier dagelijks uit de bak gepakt)
- smart game (voor 1 persoon)
Alle reacties Link kopieren
Houten treinset.

Kunnen opa&oma jarenlang vooruit met uitbreidingen.

Zoons oude treinset staat nu bij een collega, die haar kleinzoon weer elke keer blij kan maken met uitbreidingen.

Eeuwigdurend cadeau. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:37
Reden: Trollen
97.75% gewijzigd
Rugzak, broodtrommel en beker voor school.

Zwemtas, zwembroek en eigen handdoek als hij binnenkort op zwemles gaat wellicht.

Zo’n graafmachine (voor de zandbak) waar je op kan zitten.
Alle reacties Link kopieren
step (Bij ons is de grote met luchtbanden veruit favoriet bij vier en zesjarige)
Meer playmobil inderdaad
Leuke boeken
Verkleedkleding (bij klasgenoten oudste dochter waren in groep 1-2 favoriet)
Knikkerbaan voor Duplo
Aquabaan met van die bootjes
Rugtas/broodtrommel etc voor als school ooit weer open gaat
Badjas
Op afstand bestuurbare auto
Alle reacties Link kopieren
Geeft hij zelf geen wensen aan? Toen mijn dochter 4 jaar werd kon ze een hele waslijst opnoemen met cadeautjes die ze graag wilde hebben. Ze noemde vooral wat kleinere dingen die het juist goeddoen bij familie.

En je hebt er nu misschien niets aan, maar ik heb de speelgoedboeken van Sinterklaas bewaard. Als dochter over een aantal maanden 5 wordt mag ze in de boeken aangeven wat ze graag zou willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Een fiets
Alle reacties Link kopieren
Hubelino! Dat is een knikkerbaan voor op de Duplo. Leuk spul! Wel even kijken welke set je neemt, want de startersets hebben vooral veel gewone ‘duplo’blokjes. Dat is zonde als je al veel Duplo hebt.

Een broodtrommel van My Mepal met een afbeelding die hij zelf kan kiezen

Schooltas en gymschoenen

Keukentje van Ikea

Schommel voor in de tuin

Uitstapje samen met opa en oma

Mooie prentenboeken

Een ‘echte’ schep en bezem en tuinhandschoenen om in de tuin te helpen

Zwembroek en badlaken/poncho (gaat hij binnenkort toevallig op zwemles?)
Alle reacties Link kopieren
Verkleedkleren vonden onze kinderen op die leeftijd leuk. En de zand/watertafel.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:37
Reden: Trollen
97.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kinetisch zand

Spaarpot met een handje kleingeld erin

Spullen voor buiten nu het weet weer mooi wordt (stoepkrijt, waterballonnen, een mooi waterpistool
Alle reacties Link kopieren
Oh echt erg maar heel veel dingen die jullie opnoemen hebben we ook al. Houten trein inderdaad en schoolspullen ook, zwemspullen ook, heel veel buitenspeelgoed.

Een step zet me ook aan het denken. Dat is misschien ook leuk!

Welke step is aan te raden?
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft zo’n driewieler-step, ooit gekocht (online) bij Lidl. Ik zie dat die niet meer te verkrijgen is, maar hij lijkt hierop:

https://www.internet-bikes.com/m/36691 ... p8EALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Kapla, strijkkralen, basketbalnet met bal, knikkers, rolschaatsen/skeelers.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij al een gewone fiets? Mooie leeftijd om te leren fietsen!
MIDA schreef:
29-03-2020 22:40
Kapla, strijkkralen, basketbalnet met bal, knikkers, rolschaatsen/skeelers.
Oja Kapla! Wel een grote doos.
Hier ook kinderen die al heel veel hebben dus krijgen van opa en oma een dagje weg cadeau.Bijvoorbeeld naar het museum, de bioscoop of de dierentuin.
Alle reacties Link kopieren
Dagje weg is ook leuk, hebben we ook aan gedacht maar dat is nog zo ver weg gezien de coronacrisis.
Alle reacties Link kopieren
Fiets heeft hij al.
Kapla zie ik ook voorbij komen. Daar heb ik vaker naar gekeken maar dat lijkt me een beetje saai eerlijk gezegd....
Alle reacties Link kopieren
Druppeltjeswater schreef:
30-03-2020 09:24
Fiets heeft hij al.
Kapla zie ik ook voorbij komen. Daar heb ik vaker naar gekeken maar dat lijkt me een beetje saai eerlijk gezegd....
Kapla is echt een hit hier, en wordt naast als toren veel gebruikt i.c.m. ander speelgoed: bruggenhoofden voor de treinbaan, hokken voor dinosaurussen en direntuinen, huizen voor playmobil popptjes, domino.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven