Cadeau kraambezoek

02-03-2020 17:32 47 berichten
Hi allemaal,
Binnenkort ga ik op kraambezoek bij een collega. Ik heb (nog) geen vriendinnen/nichtjes in mijn omgeving waar ik op kraambezoek ben geweest.

Wat is een leuk/handig cadeau? Ik zat zelf te denken aan zachte blokken of een vormenstoof voor als het kindje wat ouder is. Of is het leuker om iets te geven waar moeder/kind nu wat aan hebben?

Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Is prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuk!
Prima cadeau toch? Of een babyboekje, zacht of voor in bad.
Ik zou vragen wat ze willen hebben.
Dat is een prima cadeau.
Is het de eerste? Bij een tweede (derde, etc.) is er vaak al speelgoed in overvloed.
Dan zou ik een Hema-bon doen. Ja altijd goed!

Voor in de toekomst: bij naaste familie, goede vrienden is eten (of een bon voor thuisbezorgd) ook altijd een hit. Bij een collega zou ik dit minder snel doen.
mijn favoriete cadeau om te geven is nog altijd een paar (zelfgemaakte) maaltijden voor in de vriezer en dan opwarmen in de magnetron/over. Eten is belangrijk, en het koken schiet er wel eens bij in.

Ik ben niet zo van de baby dingetjes, en vaak krijg je meer dan genoeg.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alohamora schreef:
02-03-2020 17:39
Is het de eerste? Bij een tweede (derde, etc.) is er vaak al speelgoed in overvloed.

Voor in de toekomst: bij naaste familie, goede vrienden is eten (of een bon voor thuisbezorgd) ook altijd een hit. Bij een collega zou ik dit minder snel doen.
+1

Mensen zijn blij met bonnen.
Wat wij deden: bonnen, en dan één paar babysokjes (van de Hema) erbij.
Alohamora schreef:
02-03-2020 17:39

Nee het is hun tweede kindje. Dan is een bon misschien ook wel een goed idee inderdaad. Dankjewel!
Een bon is inderdaad heel fijn, er is altijd nog wel iets wat ze graag willen of nodig hebben, bonnen zijn dan heel welkom. Beetje leuk inpakken, klaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Een leuk voorlees- of prentenboek. Dan kunnen ze het ook al eerder voor de oudste gebruiken.
Zelf geef ik bij een tweede eigenlijk nooit speelgoed. Vaak hebben ze al vrij veel. Meestal vraag ik gewoon, maar anders een boek, bon of iets met de naam.
Ik weet niet hoe oud het kindje ondertussen is, maar het is bij kraambezoek (zeker in het begin) niet de bedoeling dat je lang blijft plakken.

half uurtje max. Als het kind wat ouder al is misschien uurtje, anderhalf...
En daarvoor is een geboortelijst en/of een geboorterekening op het kaartje zo handig. Ben je tenminste zeker dat je komt aandraven met iets dat handig is voor het koppel in kwestie.
Sinjoren schreef:
02-03-2020 18:04
En daarvoor is een geboortelijst en/of een geboorterekening op het kaartje zo handig. Ben je tenminste zeker dat je komt aandraven met iets dat handig is voor het koppel in kwestie.
neu
dat is heel erg not-done volgens onze cultuur en etiquette
juicey schreef:
02-03-2020 17:42
Nee het is hun tweede kindje. Dan is een bon misschien ook wel een goed idee inderdaad. Dankjewel!
Ik vind een bon altijd zo vreselijk fantasieloos. Neem dan maar liever helemaal niets mee.
Heb ze gelukkig bij geen van mijn drie kinderen gekregen.
lilalinda schreef:
02-03-2020 18:18
neu
dat is heel erg not-done volgens onze cultuur en etiquette
Je sais; en dat is heel bizar, zeker aangezien dat hier in BE de meest evidente en logische zaak van de wereld is :proud:
Eze schreef:
02-03-2020 18:18
Ik vind een bon altijd zo vreselijk fantasieloos. Neem dan maar liever helemaal niets mee.
Heb ze gelukkig bij geen van mijn drie kinderen gekregen.
Bonnen zijn inderdaad fantasieloos en ik vind zo ook niet zo leuk om te geven. Was wel heel blij met de bonnen die ik heb gekregen, trouwens!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Sinjoren schreef:
02-03-2020 18:04
In La Belgique misschien, maar hier vinden we zo'n lijst een beetje schraperig overkomen.
Sinjoren schreef:
02-03-2020 18:30
Je sais; en dat is heel bizar, zeker aangezien dat hier in BE de meest evidente en logische zaak van de wereld is :proud:
Waarom kom je er dan toch mee aan?
Lady*Voldemort schreef:
02-03-2020 18:33
Waarom kom je er dan toch mee aan?
Omdat het kan, omdat het mag en gewoon omdat ik daar zin in heb. De negeerknop helpt je als je dat liever niet leest :)
Sinjoren schreef:
02-03-2020 18:30
Wij vinden dat ongepast en hebberig
Ik ben pas bevallen en heb heel veel bonnen van de Hema gekregen. Daar kom ik nooit, echt zonde.

Ook heb ik vorige keer heel veel sokken van de Hema gekregen. Ze zijn allemaal heel leuk, maar ook heel wijd. Ik heb ze nooit gebruikt. Ik geef altijd sokken Noppies, zijn wat duurder. Maar zitten super goed.

Ik vind een rompertje met print altijd leuk om te krijgen. Die koop ik zelf niet zo snel omdat ze duurder zijn.
Sinjoren schreef:
02-03-2020 18:46
Omdat het kan, omdat het mag en gewoon omdat ik daar zin in heb. De negeerknop helpt je als je dat liever niet leest :)
Hebben ze in België geen forum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven