Cadeau kraambezoek

maandag 2 maart 2020 om 17:32
Hi allemaal,
Binnenkort ga ik op kraambezoek bij een collega. Ik heb (nog) geen vriendinnen/nichtjes in mijn omgeving waar ik op kraambezoek ben geweest.
Wat is een leuk/handig cadeau? Ik zat zelf te denken aan zachte blokken of een vormenstoof voor als het kindje wat ouder is. Of is het leuker om iets te geven waar moeder/kind nu wat aan hebben?
Alle tips zijn welkom!
Binnenkort ga ik op kraambezoek bij een collega. Ik heb (nog) geen vriendinnen/nichtjes in mijn omgeving waar ik op kraambezoek ben geweest.
Wat is een leuk/handig cadeau? Ik zat zelf te denken aan zachte blokken of een vormenstoof voor als het kindje wat ouder is. Of is het leuker om iets te geven waar moeder/kind nu wat aan hebben?
Alle tips zijn welkom!

maandag 2 maart 2020 om 19:04

maandag 2 maart 2020 om 19:05
Tuurlijk wel, maar 't is leuker om jou hier wat dwars te zitten.
Mag hoor; wij vinden het ongepast om bij zo'n event jezelf en je eigen wensen boven die van het koppel/het nieuwbakken gezin in kwestie te zetten. Ieder zijn ding

Het bespaart in elk geval overbodige cadeau's die alleen maar in de weg liggen of die alleen maar terug verkocht worden. Buiten dan de cadeau van de occasionele Nederlander die het echt niet wil horen, maar goed, die wijs je dan maar per direct en ter plekke terecht. Een beetje Nederlander die er part op gaat direct en onverbloemd te zijn, die kan daar wel tegen

maandag 2 maart 2020 om 19:08
Sinjoren schreef: ↑02-03-2020 19:05Tuurlijk wel, maar 't is leuker om jou hier wat dwars te zitten.
Mag hoor; wij vinden het ongepast om bij zo'n event jezelf en je eigen wensen boven die van het koppel/het nieuwbakken gezin in kwestie te zetten. Ieder zijn ding
Het bespaart in elk geval overbodige cadeau's die alleen maar in de weg liggen of die alleen maar terug verkocht worden. Buiten dan de cadeau van de occasionele Nederlander, maar goed, die wijs je dan maar per direct en ter plekke terecht. Een beetje Nederlander die er part op gaat direct en onverbloemd te zijn, die kan daar wel tegen.
Goh.
De meeste hier vragen gewoon of er wensen zijn. En als iemand iets zou willen ruilen is dat ook geen halszaak.
In Nederland.

maandag 2 maart 2020 om 19:20
Hetgeen de facto niet zo heel veel anders is dan zo'n lijst, alleen is het gewoon handigerLuci_Morgenster schreef: ↑02-03-2020 19:08Goh.
De meeste hier vragen gewoon of er wensen zijn. En als iemand iets zou willen ruilen is dat ook geen halszaak.
In Nederland.

Hier hebben we alvast een 5-tal weken geleden met de geboorte van onze tweede spruit niet nagelaten ook naar NL dergelijke kaartjes te sturen. Ze vonden het allemaal handig

maandag 2 maart 2020 om 19:47
Leuke ideeën hoor TO!
Zelf krijg ik binnenkort mijn eerste kindje. Heb een lijst gemaakt op lijstje.nl. Als mensen aan ons vragen of we nog wensen hebben dan kunnen we ze die link geven. Gaan het niet van tevoren aan iedereen rondsturen of op geboortekaartje zetten.
Op deze manier hoop ik een goeie middenweg gevonden te hebben. Mensen die zelf iets willen bedenken wordt geen lijst "opgedrongen". Mensen die geen bon willen geven maar toch zeker willen zijn dat het een bruikbaar cadeau is kunnen iets kiezen van de lijst. En een bon van een winkel waar ik kom vind ik ook altijd fijn!
Persoonlijk heb ik liever een bon of iets van de lijst. Vind het zonde als men geld besteedt aan iets wat ik niet gebruik/al heb.
Zelf krijg ik binnenkort mijn eerste kindje. Heb een lijst gemaakt op lijstje.nl. Als mensen aan ons vragen of we nog wensen hebben dan kunnen we ze die link geven. Gaan het niet van tevoren aan iedereen rondsturen of op geboortekaartje zetten.
Op deze manier hoop ik een goeie middenweg gevonden te hebben. Mensen die zelf iets willen bedenken wordt geen lijst "opgedrongen". Mensen die geen bon willen geven maar toch zeker willen zijn dat het een bruikbaar cadeau is kunnen iets kiezen van de lijst. En een bon van een winkel waar ik kom vind ik ook altijd fijn!
Persoonlijk heb ik liever een bon of iets van de lijst. Vind het zonde als men geld besteedt aan iets wat ik niet gebruik/al heb.
maandag 2 maart 2020 om 19:51
leuk toch wat je oppert in je OP.
Ik vond het ook heel leuk toen ik een setje ondergoed kreeg in maat 92, een boxershort en een hemdje, natuurlijk duurde dat nog een tijdje voordat mijn zoon het aan kon, maar vond dat cadeau echt leuk. Ook een zwembroek gekregen in die maat (denk ik), vond dat ook leuk, niet zo een standaard iets.
Ik vond het ook heel leuk toen ik een setje ondergoed kreeg in maat 92, een boxershort en een hemdje, natuurlijk duurde dat nog een tijdje voordat mijn zoon het aan kon, maar vond dat cadeau echt leuk. Ook een zwembroek gekregen in die maat (denk ik), vond dat ook leuk, niet zo een standaard iets.
maandag 2 maart 2020 om 21:16
Je cadeautje vind ik leuk klinken hoor! Is ook niet zo erg om eventueel ‘dubbel’ te hebben. Bij een tweede kindje (of derde, vierde) vind ik een gepersonaliseerd cadeau ook altijd wel tof, bijvoorbeeld zo’n bijtring met naam:
https://www.keesenbeer.nl/a-56794485/b ... r-en-naam/
Dat is tegenwoordig mijn standaard-cadeautje bij collega’s met het zoveelste kind en dat wordt altijd wel gewaardeerd.
Dat is tegenwoordig mijn standaard-cadeautje bij collega’s met het zoveelste kind en dat wordt altijd wel gewaardeerd.
maandag 2 maart 2020 om 21:24
-Nienke- schreef: ↑02-03-2020 21:16Je cadeautje vind ik leuk klinken hoor! Is ook niet zo erg om eventueel ‘dubbel’ te hebben. Bij een tweede kindje (of derde, vierde) vind ik een gepersonaliseerd cadeau ook altijd wel tof, bijvoorbeeld zo’n bijtring met naam:
Dit idd. Wij kregen bijv. een handdoek met de naam erop geborduurd. Er zijn veel sites met dat soort kadootjes in verschillende prijsklasses. Of iets leuks met het geboortekaartje, mooie print inlijsten. Dat soort dingen vond ik het wel het leukst.
maandag 2 maart 2020 om 21:28
ik vond al die naam-dingen juist niks aan (en zaken met geboortekaartjes... toch vaak een Huisvlijt-categorie...), maar wegdoen, kan ook weer niet
Maar ik neem aan, dat TO het gezin kent, en het goed in kan schatten
woensdag 4 maart 2020 om 11:47
Off topic, en Lila is niet de enige die zoiets opmerkt, maar hoe zit het dan met het envelopje op de uitnodiging voor een bruiloft? Om dat te voorkomen, hadden wij een lijst bij ( hoe klassiek) een servies winkel. Mensen konden online iets uitzoeken en dat naar het bruiloft adres laten verzenden of zelf meebrengen. Of ze konden naar de winkel gaan, maar die zat in Den Haag... Er waren daarnaast ook nog losse cadeaus en sommige mensen hadden inderdaad geld gegeven.... Wij vonden alles best, behalve zo'n envelopje of tweehonderd keer de wensvraag moeten beantwoorden...

woensdag 4 maart 2020 om 15:05
Officieel is elke hint naar een kado not-done volgens de etiquetteCeester schreef: ↑04-03-2020 11:47Off topic, en Lila is niet de enige die zoiets opmerkt, maar hoe zit het dan met het envelopje op de uitnodiging voor een bruiloft? Om dat te voorkomen, hadden wij een lijst bij ( hoe klassiek) een servies winkel. Mensen konden online iets uitzoeken en dat naar het bruiloft adres laten verzenden of zelf meebrengen. Of ze konden naar de winkel gaan, maar die zat in Den Haag... Er waren daarnaast ook nog losse cadeaus en sommige mensen hadden inderdaad geld gegeven.... Wij vonden alles best, behalve zo'n envelopje of tweehonderd keer de wensvraag moeten beantwoorden...
Daarom ook zo'n verbloemd envelopje ipv de tekst: Doe maar geld
Het heurt namelijk eigenlijk niet
woensdag 4 maart 2020 om 20:40

maandag 9 maart 2020 om 19:04
Ja en? Dan ga je gewoon toch een keer en koopt lekker dingen voor jezelf: flessen bubbels, chocolade, paaseitjes, handdoeken, keukenspul, vleeswaar of wat dan ookTinkeltje33 schreef: ↑02-03-2020 18:54Ik ben pas bevallen en heb heel veel bonnen van de Hema gekregen. Daar kom ik nooit, echt zonde.