Cadeau voor een kind van 1

22-02-2021 09:53 56 berichten
Hallo lief Viva!
Het zoontje van een vriendin van mij wordt 1 en ik heb geen idee wat voor cadeautje leuk is voor die leeftijd (want zelf kinderloos). Normaal zou ik dan een speelgoedwinkel in lopen en me laten adviseren, maar goed omstandigheden enzo.
Hebben jullie tips voor mij? Budget zo €30. Ik denk zelf aan muziekinstrumenten die veel lawaai maken of dingen waar confetti uit komen, maar misschien kost me dat de vriendschap ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn het de Linkimals van Fisher Price die het goed doen. Zeker als je meerdere hebt/krijgt, dan hebben ze onderling ook interactie.

En Smartmax is ook favoriet. Verschillende sets te krijgen. Het zijn magneten in de vorm van wat je dan ook kiest. Het kan aan elkaar en uit elkaar geklikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een kruiptunnel voor een euro of 8 bij Kruidvat liggen.
Maar persoonlijk zou ik voor een boek gaan!
Rupsje nooitgenoeg vind ik een aanrader.
Heb je ook van stevig karton met een rupsje erbij in een tasje.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-02-2021 10:58
Zeker bij die Fingerling had ik mijn twijfels. :proud:

Plaatjes hielpen wel.

Afbeelding
Mwoah. Nog een beetje goor :proud: ik krijg rare associaties bij hoe hij op die vinger zit. Maar wellicht is dat just my dirty mind O_O
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
22-02-2021 10:26
Ik waardeer het als ouder vooral als mensen het gewoon vragen.
Mijn kinderen rond 1 jaar waardeerden vooral spullen die geen speelgoed waren, maar 1 jarigen speelgoed wat ze leuk vonden was hier

-Hamertje tik
- Loopkar (met blokken bijvoorbeeld), wordt nog steeds als poppen-/kruiwagen gebruikt
- een spiraal met blokjes vond mijn jongste geweldig (zoiets: https://bit.ly/3aI2tuy)
- Zandbakspeelgoed als ze een tuin (en een zandbak) hebben
- Badspeelgoed als ze een bad hebben
- Stevige flapjes/ karton boekjes (wel echt stevig. Sommige lijken stevig maar daarvan zijn de bladen te zwaar voor de binding. Die vallen uit elkaar als je er mee zwaait).
- Liedjes CD/boekjes zoals https://bit.ly/3aH7OCh (deze vonden wij zelf beter te hebben dan alle hippe uitvoeringen).


Maar bij twijfel zou ik Duplo geven, daar speelt die van 7 nog steeds mee als onderdeel van grote playmobil/lego/kapla/treinbaan werelden.
Met 1????? Die van mij is motorisch echt een holbewoner geloof ik dan. Die leert nu net een beetje hamertje tikken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kleinezebra.com/knap-strand ... e-product1
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kleinezebra.com/580-in-bad-met-skiphop
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kleinezebra.com/unieke-bads ... 31834.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Duplo, Little People, Playmobil 123.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter een hit

- Alles van little people ( vooral de bus)
- Mijn eerste 100 woorden flapjesboek. Eerst om alleen te kijken en nu zegt ze ook veel woorden.
- Nijntje boeken ( Nijntje gaat naar bed wordt elke dag voorgelezen)
- Nijntje tablet
- Gonnie en Gijsje boek met geluid van dieren ( vindt mijn peuter ook heel leuk)
- loopfietsje ( wel boven budget)
- badspeeltjes ( babyshark is een hit)
En nog heel veel haha
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
22-02-2021 09:57
Kind van 1 is zich helemaal niet bewust van het cadeau, dus wat dat betreft maakt het helemaal niets uit.

Confetti lijkt me niet zo handig ivm verstikkingsgevaar, zou ik niet doen :-)

Wat leuk is op die leeftijd is denk ik iets van een blokkentoren, grote trein/auto (je hebt zo'n vrachtauto waar je 2 kleinere auto's in kan laden, die was hier een groot succes).
Ja die is van Little Tikes, die vond mijn zoon prachtig en nog steeds en deze is onverwoestbaar. Hij giing er toen hij kleiner was ook vaak opzitten om mee te rijden. Je kan deze vaak ook tweedehands nog vinden voor een mooie prijs https://www.thystoys.nl/little-tikes-au ... zEQAvD_BwE

Sowieso vond die van mij alles prachtig qua auto's. Hij vond bijvoorbeeld ook een rollerbaan met auto's heel mooi
Afbeelding

Duplo vond ik ook altijd fijn als cadeau, daar spelen ze nog jaren mee

Afbeelding
Prentenboeken!
SmartMax is hier een mega hit. Zowel bij de 1 als 2 jarige. Enorm leuk spul!

Verder was ik (en de meisjes) altijd blij met:

- boekjes
- badspeelgoed
- speelgoed voor in de zandbak
- krijtjes
- klei

Hier trouwens twee dochters en ze hebben autotjes en blokken liggen maar doen er helemaal niks mee.... Nature/nature geen idee maar die vraag ik dus ook niet meer voor de verjaardagen.

Poppen en een poppenwagen was/is succes verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje van 1 vindt deze erg leuk.
https://www.bol.com/nl/p/grimm-s-regenb ... oductImage



https://www.bol.com/nl/p/grimms-regenbo ... oductTitle
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
22-02-2021 11:39
Met 1????? Die van mij is motorisch echt een holbewoner geloof ik dan. Die leert nu net een beetje hamertje tikken.
Ik zei ook niet dat ze raak sloegen. :proud:

Maar met een daarvoor bedoeld hamertje in de globale nabijheid van het daarvoor bedoelde object rammen vond ik al beter dan met mijn mobiel op de vloer, of met een blok op het raam.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 1 vindt aan boekjes niks aan, maar misschien komt dat nog.
Ik zou ook voor duplo of SmartMax gaan.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
22-02-2021 12:46
Ik zei ook niet dat ze raak sloegen. :proud:

Maar met een daarvoor bedoeld hamertje in de globale nabijheid van het daarvoor bedoelde object rammen vond ik al beter dan met mijn mobiel op de vloer, of met een blok op het raam.
Nouja die van mij kan het nog steeds niet goed hoor. Maar in alle eerlijkheid kan ik het ook niet zo goed :$
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Een boek.
Een knikkerbaan/ballenbaan voor jonge kinderen (geen inslikbare knikkers).
Een boek.
Een prentenboek.
Een flapjesboek.
Een voelboek.
Een boek met een popje erbij (Coco kan het.)
Een boek.
Een boekje of Duplo. Dat is altijd goed, al het andere is erg smaakgevoelig en heel eerlijk denk ik dat iemand zonder kinderen echt niet kan inschatten wat 'niet inslikbaar' is of wat in kinderspeelgoedland kwaliteit heeft.

Ik lees hier dingen als loopkar. Voor een budget van 30,- is dat niks. Zou hier op zolder belanden. Knikkerbaan ook.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
23-02-2021 04:54
Een boekje of Duplo. Dat is altijd goed, al het andere is erg smaakgevoelig en heel eerlijk denk ik dat iemand zonder kinderen echt niet kan inschatten wat 'niet inslikbaar' is of wat in kinderspeelgoedland kwaliteit heeft.

Ik lees hier dingen als loopkar. Voor een budget van 30,- is dat niks. Zou hier op zolder belanden. Knikkerbaan ook.
Ik ben het met je eens dat een loopkar voor €30 wel even zoeken is, maar het kan zeker wel, ik heb er 2 jaar geleden een cadeau gedaan, helemaal van hout, en nu gebruikt de 2de hem, doet het perfecf. Maar sorry, iemand die geen kinderen heeft kan niet zien of speelgoed van goede kwaliteit is? Want als je geen kinderen hebt zie je het verschil niet tussen meuk en kwaliteit? @(

@TO: ik kwam toevallig deze set tegen gister, dit vond mijne helemaal fascinerend rond de 1 jaar: https://www.fruugo.nl/galt-popup-houten ... 7YQAvD_BwE

Als je op zo’n poppetje drukt springt hij omhoog. Toen hij wat ouder werd ging hij die poppetjes ook op kleur sorteren.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Playmobile 123 is leuk! Mijn dochtertje van een zit vooral aan de poppetjes nu maar ze ontwikkelen erg tussen 1 en 2 qua spel gedrag dus straks komt t meer spelen wel
where ever you go, go with your heart
lux- schreef:
23-02-2021 07:35
Maar sorry, iemand die geen kinderen heeft kan niet zien of speelgoed van goede kwaliteit is? Want als je geen kinderen hebt zie je het verschil niet tussen meuk en kwaliteit? @(

Niet de mensen die ik ken zonder kinderen en niet ikzelf toen ik geen kinderen had in ieder geval. Hoe moet iemand die er nooit wat mee te maken heeft weten dat een Puky fietsje beter is om op te keren fietsen dan zo'n dure houten Wishbone bike? Kwaliteit voor kinderen is zeker niet altijd hetzelfde als de kwaliteit van de materialen.
Met een boekje en wat duplo zit je altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
23-02-2021 08:57
Niet de mensen die ik ken zonder kinderen en niet ikzelf toen ik geen kinderen had in ieder geval. Hoe moet iemand die er nooit wat mee te maken heeft weten dat een Puky fietsje beter is om op te keren fietsen dan zo'n dure houten Wishbone bike? Kwaliteit voor kinderen is zeker niet altijd hetzelfde als de kwaliteit van de materialen.
Met een boekje en wat duplo zit je altijd goed.
Maar een fiets is toch ook niet echt een gangbaar cadeau? Een gangbaar cadeau is een boekje, trekdier, toettoet auto, oid. En staat gewoon een leeftijdsaanduiding op, dus dat verslikkingsgevaar lijkt me ook wel meevallen. Het is geen hogere wiskunde, een cadeautje.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Meningen zijn sowieso verdeeld over speelgoed. Ik lees hier heel vaak dat mensen een wobbel aanbevelen. Dat vind ik de dan weer letselveroorzakende ondingen. Boekjes kan je niet mis mee gaan? Die van mij scheurden flapjes aan flarden, en veel kartonboekjes zijn zoals ik zei te zwaar om mee heen en weer te zwaaien. Dan scheuren ze uit hun eigen band.

Maar ik heb denk ik gewoon erg lompe meiden. Die superleuke poppetjes die omhoog springen zouden hier al weggeschoten/ kwijtgeraakt/ veertjes lam zijn tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn om ze op kleur te sorteren.

Wat dus wel of niet kan verschilt per persoon, en misschien ook wel per kind. Daarom zou ik als je iets gevonden hebt de ouders gewoon een fotootje appen: is dit iets?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees net trekdier. Ook zo leuk! Voor mijn jongste dan. Die scharrelt het hele huis door met zo'n eendje achter zich aan. Superschattig. Mijn oudste heeft dat nooit gedaan, die slingerde de eend hooguit rond (komt best hard aan, een houten eend op volle snelheid). :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Haha de wobbel en de Grimm’s regenboog staan hier allemaal te verstoffen :$

Meest favoriete speelgoed van mijn zoon toen ‘ie 1 was - alle dure en pedagogisch verantwoorde opties ten spijt - was trouwens een pan met een pollepel. Was ie weken - nee maanden - zoet mee. Zand, water, steentjes, gras erin, gebruiken als trommel, als hoed, mandje voor knuffels, papa helpen met koken, krukje van maken waar je op kon klimmen, hele speelgoedverzamelingen in bewaren, je kon het zo gek niet bedenken wat hij allemaal deed met een pan.

Toen heb ik geconcludeerd dat je eigenlijk helemaal geen speelgoed nodig hebt. Aan fantasie heb je genoeg :lol:

Maar wij krijgen ook wel eens speelgoed wat niet zo in de smaak valt of wat wij eigenlijk niet zo leuk vinden. Ik vind dat niet echt een wereldprobleem verder. Het gaat om het gebaar.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven