Cadeautip 12 jarige

27-11-2025 19:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn neefje van 12 jaar heeft geen idee wat te vragen voor Sint/kerst. Hij komt niet verder dan een gamekaart. Daar wil ik een klein bedrag aan spenderen maar geen vijftig euro.

Heeft iemand een idee wat ik voor mijn neefje kan kopen?
poohtjesschrijft schreef:
28-11-2025 10:25
ik weet niet of een Stanley beker ook voor jongens een ding is eigenlijk, mijn nichtje was er heel blij mee. Die beker (want ze zijn bizar groot) loopt nu met nichtje overal naar toe haha
Nee, dat is geen ding. Ik zie elke dag honderden jongens van 12 t/m 16 en nee niemand heeft een stanleycup. Ook niet thuis.

Geef die jongen gewoon die gevraagde gamecard.
Het is inderdaad een lastige leeftijd. Ik merkte dat er bij mijn dochters vanaf de middelbare juist weer wat meer wensen kwamen (groep 7/8 vond ik het moeilijkst), maar dat zijn dan geurtjes, siraden, haarspul, etc. Dat is voor jongens anders denk ik. Dus gewoon geven waar hij om vraagt? Je wil toch dat hij er blij mee is?
Ik "lastige leeftijd" eigenlijk een beetje een slap excuus als je doel is om iets leuks te kopen waar hij echt wat aan heeft en de jongen gewoon heel goed weet en aangeeft wat ie wil.
Wat lastig is is niet zijn leeftijd maar je oordeel over wat jij vindt dat goed cadeau zou zijn en hoe lang het mee moet gaan.

En ik snap best dat het een overgang is, dat je vroeger meer feeling had met de cadeau's die je aan je kind gaf, maar dat is wel jouw eigen stuk en heeft dus niets met zijn 'lastige leeftijd' te maken. Kind is en wordt gewoon steeds meer een eigen persoon met eigen wensen.
S-Groot schreef:
28-11-2025 16:30
Ik "lastige leeftijd" eigenlijk een beetje een slap excuus als je doel is om iets leuks te kopen waar hij echt wat aan heeft en de jongen gewoon heel goed weet en aangeeft wat ie wil.
Wat lastig is is niet zijn leeftijd maar je oordeel over wat jij vindt dat goed cadeau zou zijn en hoe lang het mee moet gaan.

En ik snap best dat het een overgang is, dat je vroeger meer feeling had met de cadeau's die je aan je kind gaf, maar dat is wel jouw eigen stuk en heeft dus niets met zijn 'lastige leeftijd' te maken. Kind is en wordt gewoon steeds meer een eigen persoon met eigen wensen.
Precies.

En er is al genoeg troep in de wereld, waarom moet er perse iets gekocht worden?
Zeker als hij duidelijk wat anders wil.
Wat een gezeur. Het is je neefje he, niet je zoon. Dus waar haal je überhaupt de moed vandaan om je tegen zijn tijdbesteding aan te willen bemoeien, laat dat lekker aan zijn ouders over en koop gewoon die gamekaart.
Graftak!
Je hebt gelijk S-groot (en anderen die dezelfde mening hebben). Ik vind het lastig dat neefje aangeeft een gamekaart te willen. Het kopen van cadeautjes (voornamelijk Lego) was leuk en als hij het daarna ging bouwen dan zag je het plezier dat het hem gaf. Dat is nu echt anders voor mijn idee.

Knoop is in ieder geval doorgehakt. Er gaat een gamekaart komen.

Bedankt voor jullie ongezouten meningen en bedankt aan iedereen die tips gegeven heeft!
Butterfly_fly schreef:
28-11-2025 17:50
Je hebt gelijk S-groot (en anderen die dezelfde mening hebben). Ik vind het lastig dat neefje aangeeft een gamekaart te willen. Het kopen van cadeautjes (voornamelijk Lego) was leuk en als hij het daarna ging bouwen dan zag je het plezier dat het hem gaf. Dat is nu echt anders voor mijn idee.

Knoop is in ieder geval doorgehakt. Er gaat een gamekaart komen.

Bedankt voor jullie ongezouten meningen en bedankt aan iedereen die tips gegeven heeft!

Begrijpelijk. Dat zal ook echt wel een gemis zijn en ook nog eens confronterend, juist omdat er niets anders voor in de plaats is gekomen, voor die fijne momenten van toen. Goed dat je inziet dat dat jouw stuk is en je hem lekker die gamekaart gaat geven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven