Cadeautje 2 jarige

15-11-2019 20:04 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt twee net na sinterklaas. Voor sinterklaas vond ik het al wat lastig maar nu de verjaardag nog.
Ik heb nog een zoontje van 3. Dus veel speelgoed hebben we al.
Wat vonden jullie twee jarigen nou echt leuk? Wat kan niet ontbreken in de speelgoedkast van een dreumes?

Wat we hebben:
Keukentje en toebehoren
Autos/vrachtwagens/brandweer etc
Veel duplo
Houten treinbaan ( uitbreiding krijgt ie van opa en oma)
Klei en toebehoren
Teken en knutselspullen
Rijgkralen
Puzzels
Domino/kwartet/memorie
Verstoppertje spel
Nopper
Little people
Puzzel speelmat
Educatieve spelletjes over vormen en kleuren/cijfers/letters
Pop
Veel rollenspel materiaal (brandweer/politie/piraat/dokter/tandarts/kapper)
Toettoet autos
Loopfiets/driewieler/loopauto
Hamertje tik
Electro
Magibook van vtech
Zon tekending wat je uit kan wissen
Magneetjes om poppetjes en voertuigen mee te maken

Wat missen jullie in dit rijtje wat leuk is of goed voor de ontwikkeling?
Loopfiets

Oh sorry, die had ik over het hoofd gezien in je lijstje... Oef lastig ze hebben echt alles al...!
Een leuk voorleesboek?
Iets met zijn naam erop, zoals een kinder fauteuil?
Tentje?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Slee? Of als je een tuin hebt, schommel, glijbaantje, zandbak etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Magformers! Heeft onze driejarige net gekregen, en is ook een dikke hit bij broer van 18 maand. Dus voor een tweejarige is het geschikt en langer bruikbaar :-). Wij hebben de merkloze van de Aldi geloof ik, maar het idee is overal hetzelfde.
Alles is er al. Een uitbreidingssetje Duplo, of wat knutselspullen die op gaan. Meer zou ik niet weten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Iets voor in bad of onder de douche. Haba (dacht ik) heeft een leuke Knikkerbaan die je aan de tegels plakt.

Even een vraagje tussendoor, speelt hij vaak met het magibook. Ik twijfel of ik er 1 moet kopen voor mijn 2-jarige
Een boek, liefst met flapjes waar ze achter moeten kijken.
Haha ik begrijp dat je het lastig vind, wat hebben jullie al veel. Mijn oudste is 5 en jongste ook volgende maand twee, wij hebben een stuk minder en heb al het idee dat we omkomen in de speelgoed.

Schleich diertjes? Paw patrol poppetjes + voertuigen. Die fase krijgen veel kindjes wel. Een garage? Kapla?
Bambino loco? Mijn tweejarige vindt het geweldig. En handpoppen idem. Hele verhalen verzint ze erbij. Haar neef van 3 doet graag mee.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 15-11-2019 20:26
46.45% gewijzigd
Waar speelt hij het meeste mee? Mijn zoontje van bijna 3 is echt een bouwer en het favoriet zijn toch wel de xl duplo blokken (net als bij monkeytown, maar dan de thuisvariant).
De houten garage van little Dutch is hier al een jaar een hit. Net als een grote vrachtwagen waar 2 autos inzitten en de grote houten kiepwagen.
Redballoon schreef:
15-11-2019 20:06
Loopfiets

Oh sorry, die had ik over het hoofd gezien in je lijstje... Oef lastig ze hebben echt alles al...!
Een leuk voorleesboek?
Iets met zijn naam erop, zoals een kinder fauteuil?
Oh ja kinderfauteuil met naam. Check.

Leesboek is altijd leuk. Heb je tips?
Nouschi schreef:
15-11-2019 20:08
Tentje?
Oh ja tent hebben we ook. Tipi en circustent van ikea en andere tent van ikea met zon slang eraan.
Nouschi schreef:
15-11-2019 20:09
Slee? Of als je een tuin hebt, schommel, glijbaantje, zandbak etc.
Schommel zandbak hebben we ook.
Slee is ook een leuke! Helemaal niet aan gedacht.
BO2punt0 schreef:
15-11-2019 20:11
Magformers! Heeft onze driejarige net gekregen, en is ook een dikke hit bij broer van 18 maand. Dus voor een tweejarige is het geschikt en langer bruikbaar :-). Wij hebben de merkloze van de Aldi geloof ik, maar het idee is overal hetzelfde.
Ken ik niet. Ga ik even bekijken. Dank!
HermioneJeanGranger schreef:
15-11-2019 20:14
Iets voor in bad of onder de douche. Haba (dacht ik) heeft een leuke Knikkerbaan die je aan de tegels plakt.

Even een vraagje tussendoor, speelt hij vaak met het magibook. Ik twijfel of ik er 1 moet kopen voor mijn 2-jarige
Bij de driejarige ( over paar maanden 4 komt het nu pas in trek) hij had hem gekregen toen hij 2 werd maar had daar heel lng geen interesse voor. De jongste nu ook nog helemaal niet. Dus ik weet het niet. Vanuit mijn ervaring zou ik een jaartje wachten.
Ik zie nu ook reclames van tiptoi. Dat leek me ook leuk maar lijkt misschien teveel op magibook.
Illinois schreef:
15-11-2019 20:15
Haha ik begrijp dat je het lastig vind, wat hebben jullie al veel. Mijn oudste is 5 en jongste ook volgende maand twee, wij hebben een stuk minder en heb al het idee dat we omkomen in de speelgoed.

Schleich diertjes? Paw patrol poppetjes + voertuigen. Die fase krijgen veel kindjes wel. Een garage? Kapla?
Kapla ken ik van naam. Maar dat lijkt me zelf niet leuk. Wat moet je daarmee? Haha. Maar misschien ontzeg ik ze nu wel heel leuk speelgoed. Is dat al leuk voor 2?
Chantilly21_2 schreef:
15-11-2019 20:16
Bambino loco? Mijn tweejarige vindt het geweldig. En handpoppen idem. Hele verhalen verzint ze erbij. Haar neef van 3 doet graag mee.
Oh ja bambino loco heb ik ook.
Handpoppen ook leuk idee! Schrijf het ook op.
CHL schreef:
15-11-2019 20:19
Waar speelt hij het meeste mee? Mijn zoontje van bijna 3 is echt een bouwer en het favoriet zijn toch wel de xl duplo blokken (net als bij monkeytown, maar dan de thuisvariant).
Dat klinkt ook leuk. Beide zijn echte bouwers en die blokken kennen ze ook van monkeytown. Waar koop je die?
Water-zandtafel om in de zomer in de tuin mee te spelen?
Wow, wat hebben jullie veel o_o

Kan je niet wat Sintcadeaus naar zijn verjaardag verplaatsen (scheelt de visite weer shoppen) en voor Sint wat nuttige cadeaus geven zoals een PawPatrolpyjama, sloffen, een grote jongensbed en dat soort dingen?
Prentenboeken zonder tekst. Bijvoorbeeld De gele ballon van Charlotte Dematons. De peuter van vrienden waar ik af en toe op pas is er weg van. Haar broertje (kleuter) ook van het grote, kartonnen (onverwoestbaar voor peuters) prentenboek van Sinterklaas van Dematons. Maar dat is een nogal prijzig boek en Sinterklaas is dan al achter de rug op de verjaardag van je zoon. Het blijven overigens interessante boeken, ook als ze groter worden.

Heel gedetailleerde prenten die zonder woorden een verhaal vertellen. Dat kun je dan helemaal zelf verder verzinnen. Wij zochten met haar broertje in het publiek bij de intocht van Sinterklaas altijd naar getekende figuurtjes die leken op de hele familie en vriendenkring. Ik moet dat boek maar weer eens opzoeken. Morgen komt Sinterklaas aan en woensdag heb ik peuter weer hier. :)
Bloemetjefresia schreef:
15-11-2019 20:30
Dat klinkt ook leuk. Beide zijn echte bouwers en die blokken kennen ze ook van monkeytown. Waar koop je die?
Ik heb ze van bol.com Wader Bouwblokken XXL. Ze zijn niet helemaal hetzelfde als die van Monkeytown, het lijkt meer op duplo, maar ze zijn wel bijna even groot, dus ideaal om muren en kastelen en huizen mee te bouwen.
Als hij van bouwen houdt is om te knutselen playmais ook heel leuk (kost nog geen 5 euro bij de action), soort dikkere en gekleurde chipitos die je met een nat doekje aan elkaar kan plakken. Er zit een boekje met voorbeelden bij, maar mijn 2 jarige bouwt er een muur mee :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven