Cadeautje 2 jarige
vrijdag 15 november 2019 om 20:04
Mijn zoontje wordt twee net na sinterklaas. Voor sinterklaas vond ik het al wat lastig maar nu de verjaardag nog.
Ik heb nog een zoontje van 3. Dus veel speelgoed hebben we al.
Wat vonden jullie twee jarigen nou echt leuk? Wat kan niet ontbreken in de speelgoedkast van een dreumes?
Wat we hebben:
Keukentje en toebehoren
Autos/vrachtwagens/brandweer etc
Veel duplo
Houten treinbaan ( uitbreiding krijgt ie van opa en oma)
Klei en toebehoren
Teken en knutselspullen
Rijgkralen
Puzzels
Domino/kwartet/memorie
Verstoppertje spel
Nopper
Little people
Puzzel speelmat
Educatieve spelletjes over vormen en kleuren/cijfers/letters
Pop
Veel rollenspel materiaal (brandweer/politie/piraat/dokter/tandarts/kapper)
Toettoet autos
Loopfiets/driewieler/loopauto
Hamertje tik
Electro
Magibook van vtech
Zon tekending wat je uit kan wissen
Magneetjes om poppetjes en voertuigen mee te maken
Wat missen jullie in dit rijtje wat leuk is of goed voor de ontwikkeling?
Ik heb nog een zoontje van 3. Dus veel speelgoed hebben we al.
Wat vonden jullie twee jarigen nou echt leuk? Wat kan niet ontbreken in de speelgoedkast van een dreumes?
Wat we hebben:
Keukentje en toebehoren
Autos/vrachtwagens/brandweer etc
Veel duplo
Houten treinbaan ( uitbreiding krijgt ie van opa en oma)
Klei en toebehoren
Teken en knutselspullen
Rijgkralen
Puzzels
Domino/kwartet/memorie
Verstoppertje spel
Nopper
Little people
Puzzel speelmat
Educatieve spelletjes over vormen en kleuren/cijfers/letters
Pop
Veel rollenspel materiaal (brandweer/politie/piraat/dokter/tandarts/kapper)
Toettoet autos
Loopfiets/driewieler/loopauto
Hamertje tik
Electro
Magibook van vtech
Zon tekending wat je uit kan wissen
Magneetjes om poppetjes en voertuigen mee te maken
Wat missen jullie in dit rijtje wat leuk is of goed voor de ontwikkeling?
vrijdag 15 november 2019 om 20:57
Smartgames zoals Bunny Boo https://www.smartgames.eu/nl/1-speler-spellen/bunny-boo of day and night https://www.smartgames.eu/nl/1-speler-spellen/day-night.

vrijdag 15 november 2019 om 20:57
Da's eigenlijk best lullig. Dat kind kan er niks aan doen dat het in december is geboren. Als je kind in mei of juni jarig is, zeg je toch ook niet: "Weet je wat, we verplaatsen de Sinterklaascadeaus gewoon naar je verjaardag, en van de Sint krijg je dan alleen nieuwe sokken en een pyjama...Maartje2016 schreef: ↑15-11-2019 20:37Wow, wat hebben jullie veel![]()
Kan je niet wat Sintcadeaus naar zijn verjaardag verplaatsen (scheelt de visite weer shoppen) en voor Sint wat nuttige cadeaus geven zoals een PawPatrolpyjama, sloffen, een grote jongensbed en dat soort dingen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 15 november 2019 om 21:02
Misschien heb je deze spullen al maar mijn twee (en drie jarige) spelen graag hiermee:
Verven met water van SES
De kassa van Fisher price
Wiebelboom spel (is alleen nog te krijgen via Marktplaats)
Zoekboeken
Oh, en mijn dochter van twee heeft kaplaarzen van Fien en Teun gekregen (ik wist ook echt niks meer) en daar is ze zo blij mee dat ze er zelfs mee naar bed wilde. Heeft hij iets waar hij dan van is? Dan kun je daar misschien iets mee.
Van mijn oma heeft ze een jaarabonnement op de Pippo gehad, dat vond ik ook wel een leuk idee.
Verven met water van SES
De kassa van Fisher price
Wiebelboom spel (is alleen nog te krijgen via Marktplaats)
Zoekboeken
Oh, en mijn dochter van twee heeft kaplaarzen van Fien en Teun gekregen (ik wist ook echt niks meer) en daar is ze zo blij mee dat ze er zelfs mee naar bed wilde. Heeft hij iets waar hij dan van is? Dan kun je daar misschien iets mee.
Van mijn oma heeft ze een jaarabonnement op de Pippo gehad, dat vond ik ook wel een leuk idee.
vrijdag 15 november 2019 om 21:04
Leuk! Deze kende ik ook nog niet! Deze schrijf ik ook op!yyy schreef: ↑15-11-2019 20:57Smartgames zoals Bunny Boo https://www.smartgames.eu/nl/1-speler-spellen/bunny-boo of day and night https://www.smartgames.eu/nl/1-speler-spellen/day-night.
vrijdag 15 november 2019 om 21:06
Er zijn zoveel kinderen die pyjama's en sloffen van de Sint krijgen, ook als ze in maart of juli jarig zijn.pejeka schreef: ↑15-11-2019 20:57Da's eigenlijk best lullig. Dat kind kan er niks aan doen dat het in december is geboren. Als je kind in mei of juni jarig is, zeg je toch ook niet: "Weet je wat, we verplaatsen de Sinterklaascadeaus gewoon naar je verjaardag, en van de Sint krijg je dan alleen nieuwe sokken en een pyjama...
vrijdag 15 november 2019 om 21:10
Maakt op zich ook niet uit, maar cadeaus doorschuiven naar de verjaardag omdat het kind toevallig in december jarig is, vind ik lullig. Kan het kind ook niks aan doen. Het zusje of broertje dat toevallig in een andere maand jarig is, krijgt toch ook gewoon én met Sinterklaas én met de verjaardag de volle mep?Maartje2016 schreef: ↑15-11-2019 21:06Er zijn zoveel kinderen die pyjama's en sloffen van de Sint krijgen, ook als ze in maart of juli jarig zijn.
vrijdag 15 november 2019 om 21:15
O ik vond dat zo stom vroeger als mensen zeiden: Nou jij wordt verwend, verjaardag en sinterklaas. En nog stommer: dan zal je wel minder krijgen met sinterklaas als je net jarig bent geweest. Sinterklaas had toch niets met je verjaardag te maken, echt stom was dat.pejeka schreef: ↑15-11-2019 21:10Maakt op zich ook niet uit, maar cadeaus doorschuiven naar de verjaardag omdat het kind toevallig in december jarig is, vind ik lullig. Kan het kind ook niks aan doen. Het zusje of broertje dat toevallig in een andere maand jarig is, krijgt toch ook gewoon én met Sinterklaas én met de verjaardag de volle mep?
Heb later tegen een collega die een kind kreeg 2 december gezegd dat hij nooit zulke stomme dingen moest zeggen tegen kind
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 15 november 2019 om 21:17
Noor21 schreef: ↑15-11-2019 20:40Prentenboeken zonder tekst. Bijvoorbeeld De gele ballon van Charlotte Dematons. De peuter van vrienden waar ik af en toe op pas is er weg van. Haar broertje (kleuter) ook van het grote, kartonnen (onverwoestbaar voor peuters) prentenboek van Sinterklaas van Dematons. Maar dat is een nogal prijzig boek en Sinterklaas is dan al achter de rug op de verjaardag van je zoon. Het blijven overigens interessante boeken, ook als ze groter worden.
Ken ik ook niet. Dit ga ik ook opzoeken!
Heel gedetailleerde prenten die zonder woorden een verhaal vertellen. Dat kun je dan helemaal zelf verder verzinnen. Wij zochten met haar broertje in het publiek bij de intocht van Sinterklaas altijd naar getekende figuurtjes die leken op de hele familie en vriendenkring. Ik moet dat boek maar weer eens opzoeken. Morgen komt Sinterklaas aan en woensdag heb ik peuter weer hier.![]()

vrijdag 15 november 2019 om 21:21
Mijn verjaardag is vlak voor de kerst, en dus vrij kort na Sinterklaas. Maar mijn ouders hebben dat altijd als twee gescheiden dingen gezien, dus ik kreeg gewoon de Sinterklaascadeautjes en als ik een week of 2 later jarig was, weer gewoon mijn verjaardagscadeautjes. Echt niet dat ze dan zeiden: Tja, het is zo kort op elkaar, dus dan gaan we maar schuiven met cadeautjes. Nee. Sinterklaas was Sinterklaas, en verjaardag was verjaardag. Twee gescheiden gelegenheden.nlies schreef: ↑15-11-2019 21:15O ik vond dat zo stom vroeger als mensen zeiden: Nou jij wordt verwend, verjaardag en sinterklaas. En nog stommer: dan zal je wel minder krijgen met sinterklaas als je net jarig bent geweest. Sinterklaas had toch niets met je verjaardag te maken, echt stom was dat.
Heb later tegen een collega die een kind kreeg 2 december gezegd dat hij nooit zulke stomme dingen moest zeggen tegen kind
vrijdag 15 november 2019 om 21:24
vrijdag 15 november 2019 om 21:25
Och misschien hebben ze best wel eens een keer het een aan het ander aangepast, maar nooit zo dat ik het gemerkt heb.pejeka schreef: ↑15-11-2019 21:21Mijn verjaardag is vlak voor de kerst, en dus vrij kort na Sinterklaas. Maar mijn ouders hebben dat altijd als twee gescheiden dingen gezien, dus ik kreeg gewoon de Sinterklaascadeautjes en als ik een week of 2 later jarig was, weer gewoon mijn verjaardagscadeautjes. Echt niet dat ze dan zeiden: Tja, het is zo kort op elkaar, dus dan gaan we maar schuiven met cadeautjes. Nee. Sinterklaas was Sinterklaas, en verjaardag was verjaardag. Twee gescheiden gelegenheden.
Mijn moeder vond het belangrijker dat we met sinterklaas allemaal evenveel cadeautjes kregen, dan dat het bedrag precies gelijk was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 15 november 2019 om 21:25
Maar dit kind is 1, dus dan kan er best wat geschoven worden in cadeaus, zodat hij van een vreemde (Sinterklaas) wat nuttigere cadeaus krijgt en op zijn verjaardag van leuke mensen die hij kent de leukere dingen.nlies schreef: ↑15-11-2019 21:15O ik vond dat zo stom vroeger als mensen zeiden: Nou jij wordt verwend, verjaardag en sinterklaas. En nog stommer: dan zal je wel minder krijgen met sinterklaas als je net jarig bent geweest. Sinterklaas had toch niets met je verjaardag te maken, echt stom was dat.
Als hij ouder is kan hij zelf wel aangeven wat hij wil en eem lijstje maken, maar nu moet TO dat lijstje maken en weet ze als niet eens wat ze moet vragen, want ze hebben al zoveel.
En ja, ik weet ook hoe het voelt, ben zelf ook binnen nu en 5 december jarig, maar op de leeftijd van de zoon van TO kan dat prima nog.
vrijdag 15 november 2019 om 21:28
Mijn derde dochter is vlak voor Sinterklaas jarig en met twee oudere zussen was er ook heel veel in huis.
Zij werd ook blij van een leuke onesie of een dekbedhoes van een tv-figuur.
Maar ook een nieuwe duplolijn, ook al hadden we al een berg.
Zij werd ook blij van een leuke onesie of een dekbedhoes van een tv-figuur.
Maar ook een nieuwe duplolijn, ook al hadden we al een berg.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 15-11-2019 21:29
14.42% gewijzigd
vrijdag 15 november 2019 om 21:28
Het boek Sinterklaas wordt op Marktplaats voor 50 - 80 euro verkocht. Is heel populair!Noor21 schreef: ↑15-11-2019 20:40Prentenboeken zonder tekst. Bijvoorbeeld De gele ballon van Charlotte Dematons. De peuter van vrienden waar ik af en toe op pas is er weg van. Haar broertje (kleuter) ook van het grote, kartonnen (onverwoestbaar voor peuters) prentenboek van Sinterklaas van Dematons. Maar dat is een nogal prijzig boek en Sinterklaas is dan al achter de rug op de verjaardag van je zoon. Het blijven overigens interessante boeken, ook als ze groter worden.
Heel gedetailleerde prenten die zonder woorden een verhaal vertellen. Dat kun je dan helemaal zelf verder verzinnen. Wij zochten met haar broertje in het publiek bij de intocht van Sinterklaas altijd naar getekende figuurtjes die leken op de hele familie en vriendenkring. Ik moet dat boek maar weer eens opzoeken. Morgen komt Sinterklaas aan en woensdag heb ik peuter weer hier.![]()

vrijdag 15 november 2019 om 22:48
Twaalf maanden in het bos is ook zo’n prentenboek zonder tekst waar ze blij van worden. Net even bij jongste op haar kamer gekeken hoe het heet.
http://www.bruna.nl/boeken/twaalf-maand ... 9025767198
http://www.bruna.nl/boeken/twaalf-maand ... 9025767198
vrijdag 15 november 2019 om 23:03
Veel speelgoed is vooral leuk geweest voor de volwassenen om het te bedenken. Kapla is vooral leuk voor kinderen omdat ze er zélf wat mee kunnen doen. Ze kunnen er torens, huizen of een garage van maken, een paardenhindernisbaan, een compleet vliegveld, een poppenhuis of het gewoon sorteren, het gebruiken als mikado spel of hun broertje mee slaan. Ze kunnen het om een auto heen bouwen (auto verstoppen) of ergens in doen. Je kunt er een poppenbedje mee bouwen, of een autobedje. Je kunt er een draak mee knutselen, of een robot.
Dat kan allemaal niet met een loopfiets.
Wobbel, lego, stempels, schoolbord. Grootste favoriet van Lon en vriendjes was een speelgoedkoffiezetapparaat. Daar kon echt water in. Stofzuiger en grasmaaier vond ze ook leuk. De strijkplank dan weer niet.
En ik mis muziekinstrumenten in je lijstje. Kinderen zijn dol op lawaai maken
. En je hebt ook nog geen tipi/tent. Vinden ze ook vaak erg leuk.
Dat kan allemaal niet met een loopfiets.
Wobbel, lego, stempels, schoolbord. Grootste favoriet van Lon en vriendjes was een speelgoedkoffiezetapparaat. Daar kon echt water in. Stofzuiger en grasmaaier vond ze ook leuk. De strijkplank dan weer niet.
En ik mis muziekinstrumenten in je lijstje. Kinderen zijn dol op lawaai maken

De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 16 november 2019 om 19:42
Is er niet iets dat toch handig is om dubbel te hebben?
Hier 2 meiden die altijd ruzie maken om de Baby Born. Ik speel soms de hele dag scheidsrechter. Dus de jongste krijgt ook een Baby Born van de Sint zodat ze over iets anders ruzie kunnen maken. Eigenlijk is het indirect dus ook een cadeautje voor mij
Hier 2 meiden die altijd ruzie maken om de Baby Born. Ik speel soms de hele dag scheidsrechter. Dus de jongste krijgt ook een Baby Born van de Sint zodat ze over iets anders ruzie kunnen maken. Eigenlijk is het indirect dus ook een cadeautje voor mij

donderdag 21 november 2019 om 15:35