camera oppasgezin
vrijdag 31 januari 2020 om 18:52

vrijdag 31 januari 2020 om 18:52
Maar je wordt niet gefilmd. Die camera's zijn te bedienen met een app. En nee ik denk niet dat ze de apparatuur op hun werk neerzetten om jou te kunnen filmen.
Je kan inloggen met je mobiel en dan kijken of alles ok is. Erg handig als je niet thuis bent, dieren hebt of je kind bepaalde zelfstandigheid wil geven maar toch een oogje in de gaten moet houden.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:53

vrijdag 31 januari 2020 om 18:53
Nee effe snel tussendoorstrings-attached schreef: ↑31-01-2020 18:47TO wordt niet stiekem afgeluisterd.
En mag jij de hele dag een vriendje op kantoor hebben dan?
Kan je baas beter iemand zoeken die wel werkt![]()

vrijdag 31 januari 2020 om 18:55
Daar weet jij niks van.
vrijdag 31 januari 2020 om 18:55
Ik schat dat jij een te grote fantasie hebt en niet goed kan lezen, want dat vriendje staat nergens. Net als dat er nergens staat dat het om ongepaste gesprekken gaat. Maar als je privegesprekken voert, vinden veel mensen het - heel gek - fijn als die prive blijven. TO heeft toestemming iemand mee te nemen. Als die camera aanstaat, dan is het raar dat het oppasadres dat niet heeft gezegd. Dan had TO namelijk de keuze gehad of ze het fijn vond dat de mensen, die niet thuis waren, dat later konden gaan terugluisteren.strings-attached schreef: ↑31-01-2020 18:50Dus jij denkt dat TO een vrouw van rond de 30 is? Ik denk dat TO nog jong is, anders zou je geen vriendje meenemen.
Echt, mensen verzinnen de meest bizarre dingen hier om recht te lullen wat krom is.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:56
De kop boven het stuk is "mag ik een camera in mijn huis verstoppen?" Het antwoord is ja als je mensen inlicht dat ze gefilmd worden, of (en daar wordt het vaag) als er grotere belangen spelen zoals de veiligheid van de kinderen. Zoiets moet een rechter dan uitvogelen.

vrijdag 31 januari 2020 om 18:57
Gut de wereld draait wel om jou hé. Je betrekt het wel heel erg op jezelf. Krijg het idee dat je toch dingen doet waar de ouders misschien niet zo blij mee zijn. Want waar maak je je anders zo druk om.Jekea schreef: ↑31-01-2020 18:44Als je tegen iedereen zegt dat er camera’s hangen dan is het doel niet weg. Je hangt ze toch op om de veiligheid van je kinderen te bewaken. Als je camera’s hebt hangen kan je toch kijken of de oppas het goed doet. Dat effect verandert toch niet als de oppas daar vanaf weet.
Mijn eerste gedachte zou zijn, controle als je op vakantie bent, kinderen checken als je even in de tuin/buren/boven bent, huisdieren. Dat ze mij bekijken zou niet eens in me opkomen eigenlijk. Ik zou denken dat ik daar juist ben omdat ze het te druk hebben om mij de hele tijd te bespieden. Waarom zou je daar geld aan uitgeven, kun je beter gewoon thuisblijven

vrijdag 31 januari 2020 om 18:59
En dit is altijd het argument van niet zo slimme mensen die het belang van privacy niet snappen.strings-attached schreef: ↑31-01-2020 18:57Gut de wereld draait wel om jou hé. Je betrekt het wel heel erg op jezelf. Krijg het idee dat je toch dingen doet waar de ouders misschien niet zo blij mee zijn. Want waar maak je je anders zo druk om.
Mijn eerste gedachte zou zijn, controle als je op vakantie bent, kinderen checken als je even in de tuin/buren/boven bent, huisdieren. Dat ze mij bekijken zou niet eens in me opkomen eigenlijk. Ik zou denken dat ik daar juist ben omdat ze het te druk hebben om mij de hele tijd te bespieden. Waarom zou je daar geld aan uitgeven, kun je beter gewoon thuisblijven![]()

vrijdag 31 januari 2020 om 18:59
Maar het is niet de hele wereld he. Het zijn mensen die hun grootste goed aan jou toevertrouwen. Zij hebben vertrouwen in jou waarom jij niet in hen dan?Jekea schreef: ↑31-01-2020 18:48Dat maakt niks uit er worden geen rare dingen in besproken. De kinderen zijn nog jong en wat wij bespreken is niet zo heftig hoor. Ik wil alleen niet dat hele wereld mijn gesprekken hoort over bijv de toekomst. Maar als de kinderen er wat van opvangen is dat helemaal prima. Overigens kunnen de kinderen niet zelf naar beneden en heb ik een babyfoon.

vrijdag 31 januari 2020 om 19:01
Gelukkiger wordt men zich steeds bewuster van privacy en hoeveel informatie we over onszelf blootgeven de hele dag. Tegenwoordig leren we kinderen op school al dat het argument "ik heb niks te verbergen dus ze mogen zomaar alles weten" heel stom is

vrijdag 31 januari 2020 om 19:01
ik heb gekeken naar de wettekst. De autoriteit is er best duidelijk over, de AVG gaat er niet over. Het wordt dus een probleem als er sprake is van verspreiding, dan kan je aanspraak maken op beeldrecht/ portretrechtMurrmurr schreef: ↑31-01-2020 18:56De kop boven het stuk is "mag ik een camera in mijn huis verstoppen?" Het antwoord is ja als je mensen inlicht dat ze gefilmd worden, of (en daar wordt het vaag) als er grotere belangen spelen zoals de veiligheid van de kinderen. Zoiets moet een rechter dan uitvogelen.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... d-woningen

vrijdag 31 januari 2020 om 19:03
Ja. Ik heb hele emotionele zaken gedeeld met bijvoorbeeld mijn kamergenoot die haar vriend was verloren. Gehuild erom.
We werkten hard en deelden lief en leed.
Is daar wat mis mee?

vrijdag 31 januari 2020 om 19:03
Niet dus, als die camera aan staatstrings-attached schreef: ↑31-01-2020 18:59Zij hebben vertrouwen in jou waarom jij niet in hen dan?

vrijdag 31 januari 2020 om 19:04
Goeie nick, toepasselijk.
Belang van privacy... Ze past wel op hun kinderen hé. Of vindt jij het normaal als iemand zijn kinderen aan een wildvreemde meegeven?
En zolang het niet wereldkundig wordt gemaakt is er wettelijk niets fout. Buiten dat werken de meeste camera's die door particulieren worden gebruikt niet met opnames. Je kan kijken en eventueel met je mobiel een stukje opnemen. Daar blijft het bij, komt geen harde schijf meer aan te pas.

vrijdag 31 januari 2020 om 19:06
daar is het hele onderwijssysteem en kinderopvangsysteem op gebaseerd he?strings-attached schreef: ↑31-01-2020 19:04Goeie nick, toepasselijk.
Belang van privacy... Ze past wel op hun kinderen hé. Of vindt jij het normaal als iemand zijn kinderen aan een wildvreemde meegeven?
En zolang het niet wereldkundig wordt gemaakt is er wettelijk niets fout. Buiten dat werken de meeste camera's die door particulieren worden gebruikt niet met opnames. Je kan kijken en eventueel met je mobiel een stukje opnemen. Daar blijft het bij, komt geen harde schijf meer aan te pas.
vrijdag 31 januari 2020 om 19:06
Ik vind het best kwalijk dat veel mensen dit normaal schijnen te vinden.
Dave Eggers heeft een beklemmend boek geschreven over dit soort dilemma’s en waar het toe kan leiden: ‘The Circle’
Dat boek is een soort moderne variant op ‘1984’ van George Orwell en geeft m.i. duidelijk weer hoe schadelijk ‘ultieme transparantie’ kan zijn.
Dave Eggers heeft een beklemmend boek geschreven over dit soort dilemma’s en waar het toe kan leiden: ‘The Circle’
Dat boek is een soort moderne variant op ‘1984’ van George Orwell en geeft m.i. duidelijk weer hoe schadelijk ‘ultieme transparantie’ kan zijn.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser