camera oppasgezin

31-01-2020 16:36 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er gisteren achtergekomen dat er een camera in huis bij mijn oppasgezin hangt. Dit voelt heel naar en als een breuk op mijn privacy.
Zouden jullie dit erg vinden en dit aankaarten?
strings-attached schreef:
31-01-2020 19:06
En wie zegt dat ie aanstaat dan? Ik heb nu al een paar keer geschreven hoe die dingen werken, lees even terug.
Ik zeg 'als', djiez dat was een supersimpele zin!
MarvelousMrsMaisel schreef:
31-01-2020 19:05
[...]
wat betekent dit? uit je anus zeik je toch niet?
strings-attached schreef:
31-01-2020 19:04
Goeie nick, toepasselijk.
Belang van privacy... Ze past wel op hun kinderen hé. Of vindt jij het normaal als iemand zijn kinderen aan een wildvreemde meegeven?
En zolang het niet wereldkundig wordt gemaakt is er wettelijk niets fout. Buiten dat werken de meeste camera's die door particulieren worden gebruikt niet met opnames. Je kan kijken en eventueel met je mobiel een stukje opnemen. Daar blijft het bij, komt geen harde schijf meer aan te pas.
Wat lul je nou dom? Die mensen kennen haar al, er is toestemming iemand mee te nemen. Ze neemt die kinderen niet mee. Dat jij niks geeft om je privacy is echt heel onverstandig, maar moet je lekker zelf weten. Dat betekent echter niet dat TO dat ook moet doen.
De wet doet er ook niks toe, TO heeft nergens gezegd dat ze een aanklacht gaat indienen. Maar dat ze gaat vragen of ie aanstaat en als dat zo is, een ander baantje zoekt. Je haalt er van alles bij om je gelijk te krijgen terwijl dit niet jouw topic is.
S-Meds schreef:
31-01-2020 19:04
ik heb de hond wel eens meegenomen naar mijn werk
Hier daar ga je al
S-Meds schreef:
31-01-2020 19:07
Wel als je aan de dunne bent en dat het er uit spuit. Vieze shit.
S-Meds schreef:
31-01-2020 19:07
Anaal betekent ook nog anders
MarvelousMrsMaisel schreef:
31-01-2020 19:05
[...]
En hoeveel oppas adressen heb jij gescoord met dit vocabulair en deze houding?
Heb je al stafje gedaan?
S-Meds schreef:
31-01-2020 19:06
daar is het hele onderwijssysteem en kinderopvangsysteem op gebaseerd he?
Die hebben daar dan wel weer een papiertje voor gehaald. :proud:
Niq schreef:
31-01-2020 19:13
Heb je al stafje gedaan?
Och gossie kom je een persoonlijke vete uitvechten omdat de moderators je meteen besloten te bannen?
YellowLemon schreef:
31-01-2020 19:13
Die hebben daar dan wel weer een papiertje voor gehaald. :proud:
ja dat hopen we, maar daar kan je tegenwoordig niet meer vanuit gaan
YellowLemon schreef:
31-01-2020 19:15
Och gossie kom je een persoonlijke vete uitvechten omdat de moderators je meteen besloten te bannen?
Sorry, deze snap ik niet. Wanneer heb ik een ban door een staf van jou gehad?
Niq schreef:
31-01-2020 19:20
Sorry, deze snap ik niet. Wanneer heb ik een ban door een staf van jou gehad?
Excuses, haalde je korte naam door elkaar met die van een ander. Had laatst voor het eerst op dat stafje gedrukt en toen kreeg iemand meteen een ban. Vond ik zelf ook nogal heftig.
Ik zat me al suf te prakkeseren, kan me geen ban herinneren.
Maar ok. Ik was onlangs ergens waar het stil moest zijn en iemand wilde per se haar telefoon opladen. Ik heb echt gedacht, die neemt de hele boel op. Want waarom moet jij zo nodig je telefoon opladen terwijl we niet gestoord mochten worden.
Hij lag er ook heel opzichtig.
Had er iets van willen zeggen, maar niet gedaan. Probeerde het mens maar als normaal te zien en dat ze zo idioot niet zou zijn en ik gewoon paranoide.
Toch twijfel ik nog steeds.
Met een uur opladen heb je toch weer genoeg streepjes zou ik denken. Waarom dan na dat uur nog een 2 uur.
Fizz?
Niq schreef:
31-01-2020 19:29
Met een uur opladen heb je toch weer genoeg streepjes zou ik denken. Waarom dan na dat uur nog een 2 uur.
Het kan zijn dat de batterij versleten is. Mijn oude telefoon ging nog maar 2/3 uur mee. Bij actief gebruik misschien 1 uur zelfs. Dus als ik hem niet gebruikte hing hij standaard in het stopcontact zodat ik onderweg zo lang mogelijk batterij had. Of ze was hem vergeten na 1 uur?

Ik vind het vooral opvallend hoe iedereen zo in de stress raakt van camera’s maar ondertussen al in hun info zelf in een datacloud douwt via Facebook en andere social media. En ik vind het jammer dat we er naar kijken als “ik moet het beschermen” of “het maakt me geen reet uit”. Ik denk dat er een tussenweg is. Maar dat is eigenlijk niet echt belangrijk in dit topic.

Ben wel blij dat die Google glasses geen hype geworden zijn.
Nou die bril zou ik van hun kop af slaan!

En niet iedereen heeft FB, of onedrive vol staan.
Ik zou het meteen even hebben gevraagd toen ze thuis kwamen. Nou zit je ermee.
Maar wat weet je nu zeker? Niks volgens mij. Ik heb ook een alarmsensor hangen die een foto maakt van de situatie tijdens een alarm, lijkt net een camera maar dat is het niet.
spuit_111 schreef:
31-01-2020 18:55
Ik schat dat jij een te grote fantasie hebt en niet goed kan lezen, want dat vriendje staat nergens. Net als dat er nergens staat dat het om ongepaste gesprekken gaat. Maar als je privegesprekken voert, vinden veel mensen het - heel gek - fijn als die prive blijven. TO heeft toestemming iemand mee te nemen. Als die camera aanstaat, dan is het raar dat het oppasadres dat niet heeft gezegd. Dan had TO namelijk de keuze gehad of ze het fijn vond dat de mensen, die niet thuis waren, dat later konden gaan terugluisteren.

Echt, mensen verzinnen de meest bizarre dingen hier om recht te lullen wat krom is.
Precies dit
TiumPerfectum schreef:
31-01-2020 21:41
Maar wat weet je nu zeker? Niks volgens mij. Ik heb ook een alarmsensor hangen die een foto maakt van de situatie tijdens een alarm, lijkt net een camera maar dat is het niet.
Klopt ik weet niks zeker en maak me druk om niks. Ik ga het binnenkort even navragen :)
Gewoon lekker navragen, lekker een vriend of vriendin mee blijven nemen als de ouders dat oké vinden en tuurlijk kan je dan 'privé'gesprekken voeren waarvan ik heel goed snap dat je dat ongemakkelijk vindt als de ouders dat zouden terughoren maar welke niet oversekst zijn zodat het eventuele kinderoortjes schaadt.
Sjemig wat een rare antwoorden hier zeg...
Ik wil niet gefilmd worden. Niet als ik oppas en niet op mijn werk. Als mijn baas mij stiekem filmt op kantoor en ik kom er achter dan neem ik ontslag. Als ze het van te voren aankondigen ga ik ook weg. Ik vind het gewoon geen fijn idee dat iemand me bekijkt.

En als ik de illusie heb dat ik ergens alleen ben dan gedraag ik me anders dan als ik onder mensen ben. Ik laat ongegeneerd scheten en boeren, lig misschien anders lang uit op de bank, voer telefoingesprekken die niemand wat aan gaan etc.

En mensen die hier miepen dat to geen privé gesprekken mag voeren want de kinderen zijn boven... dus de ouders mogen ook geen privé gesprekken voeren als hun kids slapen? Wat een gek beeld hebben mensen toch.

To ik zou t even vragen en mocht je wel gefilmd worden dan zou ik daar behoorlijk pissig om worden. Ben je meerderjarig? Want als bijv mijn 16 jarige dochter zou oppassen en ik kom er achter dat ze stiekem gefilmd wordt dan zou ik echt witheet zijn.

En of iets wettelijk mag of niet vind ik niet zo boeiend. Volgens mij is to niet van plan ze aan te klagen. Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen en dingen die ik gewoon niet wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven