camera oppasgezin

zondag 2 februari 2020 om 16:02
Ik heb niet alle reacties gelezen. Ik woon in het buitenland en help zelf regelmatig bij een gezin met een baby. Dit gezin heeft ook een camera. Het werkt beide kanten op en het kan dus ook in jouw voordeel werken. Het was wel zo netjes geweest dat ze het jouw hadden verteld. Vorig jaar werkte ik bij een ander gezin de jongste viel helemaal buiten mijn schuld. Maar hij had wel een blauw plekje op zijn wang de ouders schrokken en natuurlijk werd het filmpje bekeken. De volgende dag werd mij dit ook verteld en waren niet boos natuurlijk omdat het buiten mijn schuld was. In zo'n situatie ben je blij dat het opgenomen wordt. Ik vind het alleen maar fijn dat er een camera hangt!
zondag 2 februari 2020 om 22:59
Precies dit.abracadabra schreef: ↑02-02-2020 15:48Sjemig wat een rare antwoorden hier zeg...
Ik wil niet gefilmd worden. Niet als ik oppas en niet op mijn werk. Als mijn baas mij stiekem filmt op kantoor en ik kom er achter dan neem ik ontslag. Als ze het van te voren aankondigen ga ik ook weg. Ik vind het gewoon geen fijn idee dat iemand me bekijkt.
En als ik de illusie heb dat ik ergens alleen ben dan gedraag ik me anders dan als ik onder mensen ben. Ik laat ongegeneerd scheten en boeren, lig misschien anders lang uit op de bank, voer telefoingesprekken die niemand wat aan gaan etc.
En mensen die hier miepen dat to geen privé gesprekken mag voeren want de kinderen zijn boven... dus de ouders mogen ook geen privé gesprekken voeren als hun kids slapen? Wat een gek beeld hebben mensen toch.
To ik zou t even vragen en mocht je wel gefilmd worden dan zou ik daar behoorlijk pissig om worden. Ben je meerderjarig? Want als bijv mijn 16 jarige dochter zou oppassen en ik kom er achter dat ze stiekem gefilmd wordt dan zou ik echt witheet zijn.
En of iets wettelijk mag of niet vind ik niet zo boeiend. Volgens mij is to niet van plan ze aan te klagen. Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen en dingen die ik gewoon niet wil.
Elkaar stiekem gaan filmen, of het officieel mag of niet, totaal onacceptabel.
Zou ook onmiddellijk ontslag nemen of vriendschappen opzeggen.
Mijn dochter van 16 is ook oppas en als mensen haar zouden filmen zou ik aangifte doen. Misschien zouden ze volledig in hun recht staan, maar ik zou het toch doen, als statement dat je zoiets een ander niet flikt.