camera oppasgezin

31-01-2020 16:36 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er gisteren achtergekomen dat er een camera in huis bij mijn oppasgezin hangt. Dit voelt heel naar en als een breuk op mijn privacy.
Zouden jullie dit erg vinden en dit aankaarten?
Sjulia schreef:
31-01-2020 18:33
Haha dat ja. Een serenade gebracht aan de kat van het oppasgezin. Als ik dan later pas hoor dat ze dat allemaal hebben terug kunnen kijken zou ik me erg schamen.
Ik zou daar wel om kunnen lachen. :$ Maar mijn woning is heel gehorig. Dus als de buurman zit te zingen op de plee dan hoor ik dat ook en zitten we daarna elkaar uit te lachen op de app over wat we van elkaar horen op de plee. En naja, tijdens mijn studie ben ik al wel tot de conclusie gekomen dat je tegenwoordig overal wel op een camera staat.

Dan zeggen dat mensen stiekem camera’s ophangen in hun eigen huis vind ik een beetje raar. Als je aan iedereen verteld dat die camera’s er hangen.. dan is het doel een beetje weg.
S-Meds schreef:
31-01-2020 18:40
die zou de camera in de badkamer of op het toilet hangen
Toch vind ik mensen die stiekem jonge vrouwen filmen creeps. Ook op de bank.
S-Meds schreef:
31-01-2020 18:39
op grond waarvan? in welke wet staat dat dan?
De wet van Me, Myself & I.
MMI.
S-Meds schreef:
31-01-2020 18:39
op grond waarvan? in welke wet staat dat dan?
139 nog wat, ik plakte het eerder
Ik maak toch verdomme zelf uit of ik gefilmd wil worden als ik ergens oppas. En als ik dan toch actrice moet spelen (de hoofdrol!) dan graag ook naar waarde uitbetalen.
En dat is geen €5 p.u.
YellowLemon schreef:
31-01-2020 18:41
Ik zou daar wel om kunnen lachen. :$ Maar mijn woning is heel gehorig. Dus als de buurman zit te zingen op de plee dan hoor ik dat ook en zitten we daarna elkaar uit te lachen op de app over wat we van elkaar horen op de plee. En naja, tijdens mijn studie ben ik al wel tot de conclusie gekomen dat je tegenwoordig overal wel op een camera staat.

Dan zeggen dat mensen stiekem camera’s ophangen in hun eigen huis vind ik een beetje raar. Als je aan iedereen verteld dat die camera’s er hangen.. dan is het doel een beetje weg.
Als je tegen iedereen zegt dat er camera’s hangen dan is het doel niet weg. Je hangt ze toch op om de veiligheid van je kinderen te bewaken. Als je camera’s hebt hangen kan je toch kijken of de oppas het goed doet. Dat effect verandert toch niet als de oppas daar vanaf weet.
Ik ben daar zelf overigens altijd op gefocust, of er camera's hangen.
Jekea schreef:
31-01-2020 18:11
Dan zou ik mijn gesprekken dat over bijv mijn gezondheid gaat of over andere dingen niet daar bespreken als de kinderen op bed liggen. Dan zou ik alleen dingen bespreken die hun zelf ook mogen weten :)
En als die kinderen je kunnen horen en wat opvangen? Dat soort dingen hoor je gewoon niet te bespreken in een werksituatie.
YellowLemon schreef:
31-01-2020 18:41

Ik kan me wel voorstellen dat het eng is om je kinderen over te laten aan iemand anders. Ik denk dat ze de beelden ook gewoon even snel skippend bekijken. Gewoon voor zekerheid. Vast niet dagelijks. Vooral als je zelf ooit iets hebt meegemaakt in je jeugd denk ik dat dit de gevolgen kunnen zijn. Kleine kinderen kunnen je ook nog niet dingen vertellen. Zekerheid, controle, aanwezig zijn. Ik denk alleen dat je het best kan melden van te voren. Iemand die de kinderen niet goed behandeld is dan afgeschrikt. Dus het doel is dan nog intact.
Murrmurr schreef:
31-01-2020 18:43
139 nog wat, ik plakte het eerder
nee dat zegt niks, er staat namelijk dat je niet een ander mag filmen in een woning zonder toestemming (denk aan Bert met het familiediner) er staat niets over filmen van anderen in eigen woning. Verder wordt verwezen naar aanvullende wet en regelgeving, dat is de AVG en deze heeft geen betrekking op de eigen priveruimte
strings-attached schreef:
31-01-2020 18:45
En als die kinderen je kunnen horen en wat opvangen? Dat soort dingen hoor je gewoon niet te bespreken in een werksituatie.
Ze is geen secretaresse of cassiere.
Murrmurr schreef:
31-01-2020 18:24
Die van mij. Als mijn kantoordeur dicht is word ik niet stiekem door mijn baas gefilmd of afgeluisterd.
TO wordt niet stiekem afgeluisterd.
En mag jij de hele dag een vriendje op kantoor hebben dan?
Kan je baas beter iemand zoeken die wel werkt :D
cameragebruik op eigen terrein is gewoon toegestaan tenzij je niet stiekem mensen in de openbare ruimte of het terrein van je buren filmt
31-01-2020 18:45
Dat maakt niks uit er worden geen rare dingen in besproken. De kinderen zijn nog jong en wat wij bespreken is niet zo heftig hoor. Ik wil alleen niet dat hele wereld mijn gesprekken hoort over bijv de toekomst. Maar als de kinderen er wat van opvangen is dat helemaal prima. Overigens kunnen de kinderen niet zelf naar beneden en heb ik een babyfoon.
S-Meds schreef:
31-01-2020 18:25
het is geen baan, het is een oppasadresje
Handelingen verrichten op structurele basis waar je financieel voor vergoed wordt is ... een baan.
Ze horen in bed ook netjes te slapen, en geen personeel af te luisteren.
Jekea schreef:
31-01-2020 18:26
Die gesprekken zijn overigens totaal niet ongepast.
Dan hoef je je dus ook niet druk te maken of je gehoord wordt of niet :D
31-01-2020 18:47
TO wordt niet stiekem afgeluisterd.
En mag jij de hele dag een vriendje op kantoor hebben dan?
Kan je baas beter iemand zoeken die wel werkt :D
Ik vind het trouwens raar dat mensen een probleem maken dat ik een vriend of vriendin mee mag nemen. Dit is voor allebei de partijen prima. Waarom zou je daar dan over gaan discussiëren.
Murrmurr schreef:
31-01-2020 18:27
Ik dacht dat het vrij normaal was voor tieners om hun make out sessies te plannen als de oppaskids slapen maar nou gaan gesprekken al te ver? Times they are a changin'
Dus jij denkt dat TO een vrouw van rond de 30 is? Ik denk dat TO nog jong is, anders zou je geen vriendje meenemen.
Jekea schreef:
31-01-2020 18:49
Ik vind het trouwens raar dat mensen een probleem maken dat ik een vriend of vriendin mee mag nemen. Dit is voor allebei de partijen prima. Waarom zou je daar dan over gaan discussiëren.
Nieuw hier? Meestal zoeken we in plaats van in te gaan op het probleem van de TO naar iets wat de TO zelf fout doet
31-01-2020 18:49
Dan hoef je je dus ook niet druk te maken of je gehoord wordt of niet :D
Jawel want ik wil niet dat jan en alleman dingen weet over mij die niet voor hun bedoeld zijn. En overigens horen die kinderen niks. En anders kunnen de kinderen ook gesprekken van ouders opvangen. Dat is menselijk en zolang het geen oversekste rare gesprekken zijn is dat gewoon prima.
31-01-2020 18:50
Dus jij denkt dat TO een vrouw van rond de 30 is? Ik denk dat TO nog jong is, anders zou je geen vriendje meenemen.
Want tieners zijn rond de 30? Ik snap je punt niet
31-01-2020 18:50
Wie zegt dat ik een vriendje meeneem. Ik zei vriend of vriendin. :)
Er worden altijd zoveel dingen ingevuld.
31-01-2020 18:48
Handelingen verrichten op structurele basis waar je financieel voor vergoed wordt is ... een baan.
een bijbaan.

maar dat staat totaal los van jouw stelling dat TO geen mensen zou mogen uitnodigen. Natuurlijk kan TO dat, gebeurt wel vaker bij oppassers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven