campingbedje

18-08-2011 11:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een praktisch vraagje: we zijn aan het kijken voor een vliegvakantie in mei 2012. Onze oudste dochter is dan 3 jaar en 3 maanden oud. Kan zij dan nog in een campingbed? Tot welke leeftijd lukt dat goed? Ervaringen? Voor jullie info: ze is nog volkomen tevreden in haar ledikant met spijlen nu. Heeft nog nooit een poging gedaan om er uit te klimmen.
als ze nu nog in een ledikant ligt, past ze ook prima in een campingbed.
Dat ze nu nog in haar ledikantje wil, betekent natuurlijk niet dat ze dat in 2012 ook nog wil.
even offtopic, wat een malle foto Teddy... echt dikke grijns hier... en ontopic... vakantie is toch anders dan thuis, niet druk over maken, gaat meestal beter dan je verwacht.... (zegt zij die altijd beren op de weg ziet )
oh voor mei... das wel een paar maandjes verder.
tnx pokkewijf, vind de jouwe ook erg vermakelijk!
Ik zou voor de zekerheid kijken naar een accomodatie met voor haar okk een gewoon bed. Als ze tegen die tijd niet in het campingbedje wil of past, kan ze daarin. Desnoods met het matras op de grond.
Dochter (gemiddeld wat betreft lengte) heeft met bijna 3,5 op kampeervakantie nog in een campingbedje geslapen. Maar daar konden we wel het voeteneind van openritsen.
Het ligt er aan hoe groot ze is. Maareh.. vliegvakantie/campingbedje? Je gaat dat ding toch niet meeslepen?
Ik denk dat ze behoorlijk lange vliegreis hebben gepland, want met bijv. een vliegreis naar Zuid Frankrijk of Spanje van minder dan 2 uur vliegen kan ik me er ook niets bij voorstellen.
campingbed past goed, maar waarom niet in een gewoon bed?
quote:Mac123 schreef op 18 augustus 2011 @ 12:35:

Het ligt er aan hoe groot ze is. Maareh.. vliegvakantie/campingbedje? Je gaat dat ding toch niet meeslepen?Die kun je aanvragen bij de accomodatie, een babybed is dan vaak een campingbedje. Meerpersoonsaccomodaties hebben vaak 1 echt (tweepersoons of 2 losse) bedden en een bedbank. Wij hebben het met onze zoon van 2,5 ook gedaan. Hij slaapt thuis nog in een ledikant en een bedbank vind ik niet zo geweldig omdat deze redelijk hoog is en appartementen meestal plavuizen hebben.
Met 3 jaar en 3 maanden zou ik ze niet meer in een campingbedje laten slapen. Als ze eruit willen klimmen kan dat bedje zo omvallen. 2,5 of bijna 3,5 jaar vind ik echt wel een verschil hoor. Mijn dochter wordt in november 3 en we gaan binnenkort echt wel over op een meegroeibed voor haar, want ze past er bijna niet meer in.
Mijn dochter van net 3 slaapt bij oma ook gewoon nog in een campingbedje hoor, wel met een echt matras. Klimt er ook niet uit, gaat gewoon roepen naar oma: ik wil eruiittttttt haha!!!
overigens, voor het geval je in een hotel zit zonder bed voor je dochter: de Deryan tentjes zijn tegenwoordig ook erg in. In baby en in peuterformaat, ken de omvang niet als ze 'op'staan (gaat vanzelf), maar wel als ze 'in' zijn: supercompact!

Je zou ook kunnen denken aan een klein matrasje in een speeltentje, als het formaat van Deryan niet past of je vindt het te prijzig?
Mijn zoontje wordt in nov ook 3. Hij slaapt nu al in een peuterbedje en op vakantie volgende week gaat hij in eem standaard 1 persoonsbed slapen. In een campingbedje is echt te krap voor hem. Hij is nu 1 meter en ligt dus echt klem ( is een buikslapertje)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn nichtje van 4 slaapt op vakantie of uit logeren nog steeds in een campingbedje. Ze is er bijna te groot voor, maar in een vreemd eenpersoonsbed lukt haar echt niet! (thuis heeft ze wel een peuterbedje).
Ha! Bedankt voor alle reacties. De reden dat ik ernaar vroeg is omdat de accommodatie die we op het oog hebben één slaapkamer heeft, boven, en er is een wenteltrap. Wij zouden dan zelf beneden in de woonkamer slapen. Dan vind ik het wel zo'n veilig idee als de kinderen boven in een bedje liggen waar ze niet uit kunnen. Maar inderdaad, weinig garanties dat ze met ruim drie jaar niet ineens wél zelfstandig uit zo'n bed klimt, dus dan heb je er nog niks aan. Misschien toch maar op zoek naar een andere accommodatie....
quote:Nina1978 schreef op 18 augustus 2011 @ 14:05:

Ha! Bedankt voor alle reacties. De reden dat ik ernaar vroeg is omdat de accommodatie die we op het oog hebben één slaapkamer heeft, boven, en er is een wenteltrap. Wij zouden dan zelf beneden in de woonkamer slapen. Dan vind ik het wel zo'n veilig idee als de kinderen boven in een bedje liggen waar ze niet uit kunnen. Maar inderdaad, weinig garanties dat ze met ruim drie jaar niet ineens wél zelfstandig uit zo'n bed klimt, dus dan heb je er nog niks aan. Misschien toch maar op zoek naar een andere accommodatie....Oeiiii, dat zou ik niet doen. Dat zou ik te gevaarlijk vinden, je weet inderdaad niet of ze tegen die tijd eruit klimt of dat juist op de vakantie gaat proberen.
quote:Nina1978 schreef op 18 augustus 2011 @ 14:05:

Ha! Bedankt voor alle reacties. De reden dat ik ernaar vroeg is omdat de accommodatie die we op het oog hebben één slaapkamer heeft, boven, en er is een wenteltrap. Wij zouden dan zelf beneden in de woonkamer slapen. Dan vind ik het wel zo'n veilig idee als de kinderen boven in een bedje liggen waar ze niet uit kunnen. Maar inderdaad, weinig garanties dat ze met ruim drie jaar niet ineens wél zelfstandig uit zo'n bed klimt, dus dan heb je er nog niks aan. Misschien toch maar op zoek naar een andere accommodatie....

Ik weet niet hoe het met jouw kind zit, maar ik kon met mijn oudste op die leeftijd (3,5) echt wel afspreken dat ze niet de trap af zou gaan, zeker als je er iets voorzet bijvoorbeeld, zodat het echt een bewuste actie van je dochter moet zijn om de trap af te gaan. Zeker als je met haar afspreekt dat ze moet roepen als ze naar beneden wil.

Mijn jongste zoontje is nu 2,5 maar met hem kun je al heel goed afspraken maken, als je duidelijk uitlegt dat het heel gevaarlijk is. Ik zou zo'n situatie nu nog niet aandurven, maar weet zeker dat ik hem met 3,5 wel zou kunnen vertrouwen hiermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven