Carpale tunnelsyndroom

19-02-2009 17:19 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tip voor zwangere vrouwen die net als ik tijdens het slapen veel last hebben van een zere hand!!

Volgens de verloskundige is dit het carpale tunnelsyndroom. Dat houdt in dat er, doordat je meer vocht vasthoudt, in je had/pols iets bekneld raakt tijdens het slapen en dat doet pijn. En er schijnt niks aan te doen te zijn.

Toch kreeg ik de gouden tip! Slaap met je hand langs je lichaam (ik leg hem zelf naar beneden op het voedingskussen). Ik had er best veel last van 's nachts, maar sinds ik dus met mijn hand naar beneden slaap helemaal niet meer! In het begin even wennen, want voor mij is het een onnatuurlijke houding. Maar als je er beter van slaapt zeker de moeite waard om te proberen!
ik heb het bij de 1 e zwangerschap gehad bij de 2 e niet

ik liet ook van alles uit mn handen vallen jij ook?

henri
Nog een tippie: Polsbeschermers die je gebruikt met skaten. Was hier bij mijn vorige zwangerschap de gouden tip.
quote:Sanmi schreef op 19 februari 2009 @ 17:29:

Nog een tippie: Polsbeschermers die je gebruikt met skaten. Was hier bij mijn vorige zwangerschap de gouden tip.Heb ik ook gebruikt. Werkte super.
Hmm ik heb er op dit moment erg veel last van, zoveel dat zelfs de skatehandschoenen niet meer werken en ik de hele dag door dove vingers heb :-S

Er schijnt ook een prikje te zijn dat de neuroloog je kan geven in je pols, zodat de zwelling afneemt en de zenuw niet langer beklemt is. Als het komend weekend niet afneemt ga ik maandag naar de HA om een verwijzing te vragen voor zo'n prikje.
Ik heb een brace aangeschaft. Was wel duur, had toen nog niet aan een skate-polsbeschermer gedacht. Heb hem sowieso snachts om en als ik overdag veel last heb, overdag ook. Moet zeggen dat het goed helpt en dat ik in ieder geval weer kan slapen!. Mijn arm op mijn kussen leggen (wat hoger dus) werkt bij mij ook wel een beetje, maar tijdens mijn slaap verander ik onbewust toch van houding...Hoop dat het na de bevalling weer verdwijnt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven