Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Orgie?? Wat nou orgie? Dat zou incest zijn....
Joehoe, het is weekend en ik ga een portje inschenken!!
Oh ja, ik vergeet die zussenband steeds :-)

Ik ga naar het theater straks. Ik moet alleen nog twee kinderen in de pyjama krijgen, een eettafel afruimen, een afwas doen, het huis opruimen, mezelf omkleden en optutten en de theaterkaartjes zoeken. Moet lukken in 57 minuten. Toch?
Jep. Gelukt. In trein naar voorstellingstad. Lief zit in trein vanaf werk naar voorstellingstad, dus we ontmoeten elkaar op station :-)

ik hoop dat het niet een te slaapverwekkende voorstelling is, ben nu al moe namelijk. Tot later!!
Veel plezier Toet!

Bloes, ik wil graag bij jou slapen, ik ben eenkennig trouw, dat weet je toch

Had hier vanmiddag de Gitarist over de vloer die eigenlijk zou komen lunchen maar uiteindelijk pas vlak voor Dot/ophaaltijd op de stoep stond, wat mij stiekem werktechnisch wel goed uitkwam. Samen Dot gehaald en vervolgens naar het park gegaan om mooie herfstmiddag te besteden aan voetballen en schommelen en klimmen (zij' en op bankje zitten (ik) en geamuseerd toekijken hoe de Gitarist blij zijn best deed om mijn dochter te vermaken.

En vanavond een Lilavond geheel zelf alleen thuis, heerlijk. Morgen weer mensen, vanavond even geheel niks, rust ende eenzaamheid. Joehoe: schuif die wijn eens door!
Joehoe, Lil komt langer!!!
Hoelaat worden we eigenlijk verwacht? Of staat dat al ergens?

Joehoee, Lil komt langer!
Later is nu
En wat een goede planning ook!
Later is nu
Nou, gelukkig is iedereen blij dat Lil langer komt, want ook ik moet me helaas definitief afmelden. Liep al langer te twijfelen omdat ik al geruime tijd aan het sukkelen ben met m'n gezondheid (ik hop werkelijk van het ene in het andere dit jaar), maar er speelt nu nog iets anders waar ik even m'n aandacht op moet richten (niets ernstigs ofzo - moet even wat voor mezelf uitzoeken).

Moest wel erg lachen om Lil met d'r accountant

En nu wil ik nog wat wijn. Kan ik voor iemand anders nog wat inschenken?
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Janou, doemaar dan. Als iedereen gaat afmelden voor reallife drank, dan moet het maar virtueel. Balen Alex.. krijgen we ook een update van hoe en waarom?

edit: niet dat je je verplicht moet voelen met een goede reden te komen, natuurlijk.. maar ben gewoon nieuwsgierig geïnteresseerd.
Later is nu
Voor wat dat uitzoeken betreft; ik weet het niet, Dream. 't Is een persoonlijk iets waar ik veel mee bezig ben momenteel, maar waarvan ik zelf ook nog niet zo goed weet het hoe en het wat enzo. Lekker duidelijk hè? Voor wat betreft gezondheid: ik heb de komende weken nog wat afspraken in het ziekenhuis die ik moet aflopen - als ik daar wat meer duidelijkheid over heb, zal ik wel wat gaan updaten.

En dan nu: wijn!

Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Noujaa eigenlijk willen we gewoon natuurlijk een hele goede reden horen/lezen, waarom we het zonder je moeten doen

Hoop dat gezondheidtechnisch alles wel gaat.
Later is nu
En de wijn is lekker!!!!

Even wat hapjes erbij

En dan ga ik heel saai naar bed

Fijn weekend iedereen!

Het stroomt hier vást nog vol, wanneer ik weg ben

Leuk gehad Toet, in het theater?
Later is nu
mmm, dat ziet er lekker uit, wijn en hapjes!!!

Ben net terug van een avond zeer sportief doen, wel erg ongezellig op de vrijdagavond, maar ik voel me wel megagezond!!

JAmmer zeg lex dat ik je niet kan zoenen zien volgende week....succes met denken enzo!

Ik heb nog geen oppas voor de zaterdag, in het ergste geval kom ik later, maar ik verwacht nog wel wat te kunnen regelen. Hoe doen we het met het eten en drinken dit jaar? Iedereen wat meenemen of weer een boodschappendienst?
Zeg eh, Lil.. dat middagje met die Gitarist he.. dat klinkt allemaal wel Bona! Droegen jullie er ook nog zelfgebreide cremekleurige kabeltruien bij? Dan is 't plaatje compleet.

Wat leuk dat het zo kan. Hem heb je via zanggroepje opgeduikeld, toch?

Tongzoen voor Lex!

En ik moet naar bed. Dien morgen om 7.30u op voetbalveld te staan. Dat zijn zo van die dingen waar je niet aan dacht toen je kinderen maakte, he..
Jahoor, ikke wel. Maar ik had de stellige overtuiging dat Elvis dat zou doen. Doet ie ook.. maar in het zwembad zitten rond die tijd, dát dan weer niet En ouderen voetballen later. Dus ook nu hij nogsteeds met LE meegaat, mag hij er later uit.

Later is nu
pfff nee inderdaad. MAar het wel tot gevolg dat ik nu al de ochtendkrant deels uit heb, de kinderen naar sport heb gebracht, zelf heb hardgelopen, koffie gedronken en gedouchd. Ik moet bekennen dat dit activiteitenprogramma me op een vrije dag anders niet gelukt was. GA zo het grut weer halen. Er is vandaag een open dag op de muziekschool hier, ik wil er even heen, zou het leuk vinden als GG en KK op muziekles gaan, zij willen er allebei niet heen (onbekend en dus per definitie stom en bovendien is spelen leuker). Zitten jullie kinderen op muziekles en vinden jullie het belangrijk?
Hier Toet vanuit het zwembad. BJ heeft z'n b-diploma gehaald net. Joehoe. En Meis hebben we vanochtend bij sportschool gebracht en die is nu op danskamp. Men, wat een enerverende zaterdagochtend!
ha die Bent ! Meis heeft jaartje blokfluitles gedaan, was niet zo enthousiast erover. BJ staat op wachtlijst voor pianoles... Wel leuk!
quote:bentetje73 schreef op 02 oktober 2010 @ 10:07:

Zitten jullie kinderen op muziekles en vinden jullie het belangrijk?Ja, dochter is 8, speelt sinds paar weken cello en het is een enorme strijd zo nu en dan om haar te laten oefenen. In de les is ze braaf en zegt ja en amen (en vindt het dan echt leuk volgens mij) maar daarbuiten... Zou dus graag de juf elke dag over de vloer willen hebben, maar dat is wat kostbaar . Ik heb vanaf mijn vijfde viool gespeeld (en nu al tig jaar niet meer) en heb er wel veel plezier van gehad, dus hoop dat dochter dat ook nog gaat ontdenken. Kiloknaller is muzikaler denk ik en mag volgend jaar (dan 7) ook iets doen, hij wil drummen of gitaar, maar moet nog wel kiezen van ons. Beide overigens prima (Linoleum wil liefst dat hij gaat drummen ).
Toet, gefeliciteerd! Heerlijk, B diploma, ik kan niet wachten (maar moet dat nog wel even, net A binnen hier). Ok, over en sluiten .
Hier (nog) geen muziekles, maar er wordt wel hoop muziek gemaakt in huis en mijn moeder pielt af en toe wat met Zoon & Dot achter de piano (ze is pianojuf ), nog niet echt structureel. Dot vindt het van alle3 de kinders het meest leuk, en is ook duidelijk meest muzikaal.

Bona met de Gitarist - nou, zo gezinnig voel ik me niet met hem maar hij mag best een beetje Bona doen met m'n dochter. Ik zat van enige afstand wat wazig van verkoudheid toe te kijken en zag dat het goed was/ging. Hij heeft weer een nieuwe onbereikbare dame gevonden om van afstand innig naar te verlangen in de veilige wetenschap dat het onhaalbaar is om haar feitelijk te beminnen - ik herken de patronen inmiddels . Volgens mij wordt hij er ongelukkig van maar hee - wie ben ik om die man van het zelfgekozen pad te trekken...

Joehoe: diploma in da pocket!!! Snel van BJ, goed gedaan. En Meis op danskamp? Klinkt leuk, is ze dan ook een nacht weg (stond wellicht wel ergens maar heb ik gemist)?

Ja, dat heel vroeg aan zo'n voetbalveld ken ik inmiddels... Behalve dat ik dan 1 van de 3 zaterdagen de 'dienst' aan ex kan laten (vandaag). Bent, als ik het goed lees heb jij én gisteravond heel sportief gedaan, én vanmorgen hardgelopen, allemachtig, dat is wel heel sportief!
ja dat heb je goed gelezen lil....afgelopen week 3x hardgelopen en gisterenavond gebadmintont...pfff voel spieren nu ook wel een beetje. Rug/bil.beenprobleem houdt zich het beste met lopen, dus wat dat aan gaat is het alleen maar verstandig .

Inmiddels heeft het grut zich ermee verzoend dat ze meegaan naar de muziekschool geloof ik (ik heb het gecombineerd met een biebbezoek, sportschoenen voor KK , kadootje voor jarige buurvriendenzoon). GG heeft ooit eens gezegd dat hij keyboard misschien wel leuk zou vinden. KK weet ik uberhaupt niet of die iets wil. Wat wel duidelijk is is dat ze beiden geen blokfluit willen . Er is ook een orientatiecursus geloof ik, met allerlei verschillende instrumenten. Ach, we shall see. Heb niet zo`n zin om daar enorme strijd over aan te gaan geleuf ik....

Lekker na middagprogramma niets meer, behalve verjaardag bij buurvrienden (wat vooral neerkomt op veel wijn en gezelligheid, dat is dus geen opgaaf!). Volgende week een drukke week, zie er nu al beetje tegenop.
anoniem_28895 wijzigde dit bericht op 02-10-2010 11:56
Reden: .
% gewijzigd
Nah, het was weer huilen met de pet op.. Noah 2-0 verloren, Yentl 7-0 verloren. Beetje jammer!

Noah bleek totaal niet muzikaal (gitaar), geen enkel gevoel voor ritme. En hij vond er niks an. En Yentl wil graag op pianoles (zoals ik vroeger) maar 3x in de week voetballen vind ik naast school en huiswerk eigenlijk wel druk genoeg voor ze. Best stom, want ik vind muzikale vorming wel belangrijk onderdeel van opvoeding (als je het op jonge leeftijd niet leert dan gebeurt het nooit) maar puntje bij puntje komt het er dus niet uit, hier. Maar ja, sport is ook belangrijk en ik vind 't altijd zo zielig, van die kindjes met overvolle agenda's.

Ga zo met mijn dochter winkelen, fijnfijn.
LD heeft dwarsfluit gedaan. 10 weken. Toen ging ze toch liever op voetbal. Het viel gewoon erg tegen dat er élke dag geoefend diende te worden. Als je dat niet doet, wordt het gewoon nooit wat met een instrument (nouja.. ) maar dat valt voor een kind nog best tegen. Het is niet als met sport dat je daar 2-3x per week heengaat en er verder niets voor hoeft te doen.

En ja, ik weet daar alles van. Heb 10 jaar dwarsfluitles gehad

goed van BJ!!!

We gaan naar Stad, bril uitzoeken. OHjoy
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven