Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
ARGH, met de sleutels. Lekker dan. En jezelf ontslaan is er niet bij als moeder/stiefmoeder. Hoop dat de buren ook even op Dochter willen passen als je Zoon wegbrengt?

Of moeten we er gewoon veel drank tegenaan knikkeren? Merken die kinderen vást niet.
Drank in de kinderen zou ook moeten helpen.

~zet de janktissues neer voor hier~
Oef Lil. Dat is wel een beetje veel.

Ik nam net maar een bad. Doe ik een keer per kwartaal ofzo. Een heel warm bad. Slecht voor je huid, schijnt, maar zoooooo lekker. Ondertussen een maskertje. En een paar promoboekjes gelezen (van die kleine boekjes waar het eerste hoofdstuk van een nieuw boek in staat, om je lekker te maken zodat je het hele boek wilt lezen en gaat kopen. Eentje wil ik zeker verder lezen, twee misschien. Werk dus wel

En ik voel me ook weer iets beter. Nog steeds geen zin in de schilders trouwens, die ontdekten dat we ook de dakgoot moesten vervangen, dus nu heb ik woensdag mijn vader hier te klussen met Lief en donderdag de loodgieter. Pfffffffff. Nou ja, als het niet zo veel geld kostte allemaal was het idd wel leuk, want een strak mooi huis straks. Zonder blauwe regen dan, want die heeft Lief vanmiddag vermoord, anders kon de poort niet geverfd. :( En het was zo'n mooie blauwe regen. Werd ik al drie jaar een paar weken per jaar gelukkig van. Jammer dus. Voordeel is wel dat dat nu ruimer is bij de toegangspoort en dat dat misschien Lief overtuigd dat de uitbouw van kamer en keuken die ik graag wil best mogelijk is (ehm, als we volgend jaar de bank kunnen overtuigen en de financiering rondkrijgen...).

Kindjes waren dan wel weer lief vandaag. Aten hun eten zonder protesten op en hielpen bij het afruimen en de afwas. En daarn hielpen ze Lief de derde kast van Mims in elkaar te zetten. Blije Meis nu dat ze eindelijk een echte boekenkast heeft.

Okay, werktypen dan maar. Schoot er overdag een beetje bij in namelijk..
Het Grote PMS toppik, voor onredelijke afstomerij
Toet!!

Je bent een Groot Mens.

Bad. Financiering. Blauwe regen. Buitenboel wórdt geverfd.

Kolere.

Je bent Volwassen.
Ik heb vandaag Tippie Wan afgezegd.

Ik geloof dat we wel een gastouder hebben.

Maar nu doet de kresj KLOTE. Die hadden mijn opzegbrief niet gekregen, en toen ik een kopietje daarvan heb nagezonden per mail, nemen ze nu de maildatum als opzegdatum.

DAGGUTNIE!

Dus dat is nog wel even een beetje wat. Ik bedoel, we hebben het over een paar maandsalarissen. Die zij dan dus van mij willen.

Zie je Toet. Ik word nooit volwassen. Ik blijf mijn hele leven aanklootviolen, verontwaardigd en teleurgesteld omdat ik het leven leuk wil.
Ik vraag me ineens af.

Hoe is het met worteltje, Pim?

En met de school Bam. Is daar wat updaterigs over?

En Alexje. Alexje. Ik hou van je. In welke vorm dan ook.

Straatvraag:

Laten jullie de kinderen de auto wassen?
Kijk, dat is dan een makkelijke. Ik heb geen auto. Ook geen rijbewijs.

En ik zit enorm te bedenken dat ik voor 1 november twee verhalen aan moet leveren voor die theatergroepen en dat ik werkelijk waar nog Geen Enkel Idee heb wat ik ga schrijven...

Ik denk dat ik morgen overal de gordijnen dicht laat zodat de schilders de zooi niet zien.

Ik kan niet weg met de kinderen morgen want er was van alles aan de hand op het werk en dat moet morgen nu goed gaan komen zodat ik niet vrij kan nemen.

En ik moet ook deze week nog al "mijn" collectanten zien te "contacten" of ze over anderhalve week weer mee willen collecteren (ehm, beetje late actie, moet alles nog regelen).

En ik lijn, maar heb vandaag twee stukken appeltaart gegeten.

Dus zo goed doe ik het allemaal niet hoor Kjong. Lijkt soms maar zo.

Wel heb ik een wasdroger besteld. Online. De goeiekoopste die ik kon vinden. Wel een nieuwe. Die komt donderdag. Dan kunnen we misschien de stapel was die ondertussen bijna opgenomen wordt in de nieuwe Bosatlas wegwerken.

Had je ook wel echt een brief gestuurd Kjong? Hoop dat het goed komt, stom gedoe, zonde geld. Maar fijn van de gastouder!
Nee natuurlijk had ik geen brief gestuurd.

Ik ben toch altijd met alles te laat?

Ik vind je nog steeds Volwassen.

Jij hebt puinruimelarij. EN grote mensen dingen.

Dus errug Volwassen.

(Die wasdroger is toch wel een A-label he?)
Nope. Geen A.

Alleen warmtepompdrogers hebben Energielabel A. Deze speciale, energiezuinige condensdrogers verbruiken de minste energie: per droogbeurt gemiddeld 1,7 kWh. Deze regel kent één uitzondering: er is op dit moment een luchtvoerafdroger op de markt, die ook een A-label heeft. Het lage stoomverbruik van deze wasdroger (van het merk White Knight) geldt echter alleen voor het speciale, acht uur durende nachtprogramma.'

En die warmtepompdrogers beginnen zo rond de 800 euro (en lopen op tot 1500 euro...). En dat geld heb ik dus echt niet. Wel de intentie (en ervaring van eerder een wasdroger te hebben gehad dat ik echt niet al mijn wassen in de droger mik, dus het slechts als extra hulpmiddel gebruik en ook nog steeds het wasrek gebruik.
quote:pimpel schreef op 25 oktober 2010 @ 16:51:

Voordeel is natuurlijk wel dat je heeeeele lange dagen hebt in je vakantie, duurt je vakantie lekker lang.

:-)
Auto gaat door de autowasstraat. Wij hebben nl geen kraan waar een tuinslang aankan.

verder zou ik op het oog best volwassen kunnen zijn, maar een volwassene, die blijft toch niet te laat op, omdat ze te verdiept is in een kinderboek (over een Magieke wereld, uiteraard) dat persé uitmoet? Of wel?

En een paar dagen geen kinderen in huis brengt klerenzooi. Je zou bijna zeggen dat de kinderen onze kaboutertjes zijn, maar kinderen brengt regelmaat en een beetje volwassen in ons boven. Denk ik. OHja, en ze pakken dat vaatwasser uit, waardoor een gedeelte van de troep weer weggeborgen kan worden

Lil, dat klinkt als een Onmogelijke Opgaaf, die jij daar hebt voor morgenvroeg! Pfoei.

EN mijn blauwe regen, die ging gewoon spontaan na één seizoen al dood. Zo jammer. Ik zou ook blij worden van blauwe regen! Gouden regen probeer ik ook al sinds jaar en dag te kweken. Heb er nu weer ééntje van 2 seizoenen oud. Jippie!

Hoeraaaa.. voor zoon Majolika

En nu moet ik echt naar bed

~gaaaap~
Later is nu
Wacht maar tot-ie staat Toet.

Dan had je best een A gewild.

Welk label heb je dan?

En heb je geen kringloopwinkels daro? Hier doet de kringloop ook aan witgoed. 6 maanden garantie.

Hier is de keuken een chaos als de kinderen er niet zijn (en Kman niet ). Maar de rest van het huis blijft exact dezelfde staat.

Ik doe dan nl alleen bank-koelkast-bed.
Kringloop had geen wasdrogers staan (alleen één condens, en slechte ervaring mee en in mijn aanbouw zit al een nette plek om luchtafvoerbuis naar buiten te doen, dus wilde ik geen condensdroger). En nee, ik heb al eerder een droger gehad, en deed toen echt ook niet alles in de droger. Dus ik ken mezelf wel een beetje.

Bank-koelkast-bed. Mooie titel voor een boek
Sterkte in kwadraat, Lil! Enne, een vrouw kan toch best met haar ex op vakantie? Of zit daar meer achter?

Ik vind jullie juist zo leuk omdat we allemaal gewoon nog helemaal niet volwassen zijn. Ik weet pas sinds paar weken wat ik worden wil als ik later groot ben en ik ben al 20 32. Volgens mij ben ik in goed gezelschap hier, ghe.

Dream Dat was exact mijn antwoord op Yentl, dat wij net nog 150 euro aan contributie voor voetbal hebben betaald en zolang wij alles betalen, wij dus ook iets te zeggen hebben over haar. (gatverredamme.. ik klonk werkelijk als mijn eigen moeder.. De gruwel!) Was haar weerwoord: '150 euro is echt niet veel!

..... Zo dan. Truttebol. Die zat op haar kamer verder te schelden.

Later bedacht ik me ineens dat ik vandaag helemaal vergeten ben- vanwege geen vakantie of weekend meer - om haar pilletje van 15.30u te geven en dat dit wel 'ns weer zo'n rebound-effect kon zijn. Zoals ze weken geleden zichzelf continu dood wenste op een zondagmiddag. Toen we nog wat uitprobeerden qua aantal milligram per weekenddag. Hij's fijn, kind krijgt dus voortaan gewoon netjes volledig voorgeschreven aantal milligram. Anders ga ik straks nog twijfelen aan mijn opvoedkundige kwaliteiten.. En dát kan natuurlijk de bedoeling niet zijn.

Kjong, school (juffen en IB-er) probeert 3 nieuwe dingen rond Yentl maar ik heb daar zo'n hard hoofd in allemaal dat ik het de moeite niet eens vind om het allemaal te vertellen. Ik gok er zomaar op dat ik over een weekje gebeld wordt dat het allemaal geen zoden aan de dijk brengt. Allemaal zeer goed bedoeld, communicatie is echt 10x beter sinds mijn boze mevrouwen-hoofd maar puntje bij paaltje zijn er gewoon teveel leerkrachten voor Yentl's smoeltje iedere dag en dat trekt Yentl niet. Komen ze op school volgende week achter. Mark my words. Ondertussen heb ik info vergaard bij andere scholen.

Ik doe vanavond schilderhok-koelkast-schilderhok-bed (straks bed)

En jij?
Pfff. Bam. Eigenlijk onnozel dat het gaat zoals het gaat daar op die school. Stom ook dat jij nu al weer naar anders scholen kijkt (niet stom dat je het doet, maar stom dat de situatie hier om vraagt).

Ik heb anderhalf jaar zonder droger gedaan. En dacht ook tot een maand terug dat ik er niet een wilde. Maar opeens had ik er genoeg van.

Volwassen zijn. Ik kijk soms even verbaasd naar mezelf en om me heen en met de ogen van een kind/puber/ander naar mijn leven en vrees dan dat ik het stiekem gewoon ben. Ook al voelt het niet zo. Voelt waarschijnlijk nooit zo.
En laten we dat vooral VIEREN, Toet!

Lijkt me echt erg, om je echt groot en oud en volledig volwassen te voelen. Dat je koffie drinkt omdat het 10.00u is, dat je genoegen neemt met de komende 30 jaar deze baan, dat je bankhangt omdat je je te oud voelt om nog iets te ondernemen. Dat je vast zit. Of erger nog; dat je dénkt dat je vast zit.

Later is nu!
De mooiste uitspraak die ooit las:

It is not what we see, but how we see it. The beauty of our individuality lies not in our appearance, but in our perception.

Dus. Afzakkertje?
quote:bentetje73 schreef op 25 oktober 2010 @ 20:42:

[...]

Jemig majolika.....dat is lang geleden. Hoe weet je dat bambi? Heb jij nog contact met haar?

Nee, las het op een vriendjessite.
Jep, doe maar een afzakkertje. Het is al weer later dan goed voor mij is. Denk ik. Of misschien is het gewoon goed dat het zo laat is ofzo!

Op die van Majolika dan maar!
Proost! En slaap lekker.
Oh, ga je al naar bed dan?
Nee hoor, schat. :-)

(ben zo lekker bezig met schilderen maar de wekker gaat al over 3,5 uur. AAAAAAAAAARGH, ik ga morgenochtend spijt krijgen, dat wil je niet weten!)
Wat deed jij nog zo laat op, Toet?

Kan ook een Ritalinnetje nemen van mijn dochter. Schijnt speed-achtige werking te hebben... hmmmm.... on the other hand.. als ik dan net zo'n chagrijnig mormel word als ik 's een pilletje vergeet.. en ik moet naar voetbaltraining - whoehahahahahahahahahahahahahaha!..

Nou ja, beter maar van niet. Ik geef mezelf een schop.

(Heb niet eens een druppel alcohol op. Sjeez, en het dan alsnog 3.00u maken. Ik lijk wel gek!)
Geeft Bam nog een schop na, schop! Sleep tight, dear!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven