Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Fijn dat GG weer is waar-ie hoort, lekker in jullie armen!

Veel plezier in de echtelijke stonde, ik begreep dat je het nodig hebt..

Yentl heeft overigens nu officieel de diagnoses ADHD en NLD (disharmonisch intelligentieprofiel)

Van dat laatste had ik nooit gehoord (al die afkortingen.. brrrrrrr) maar mén, als je daarover leest, dat gaat echt over mijn kind. Gek is dat. Dat iets een naampje schijnt te hebben waarvan je dacht dat het karakter was. En Ritalin is alleen voor dat ADHD maar niet voor dat NLD, dat stuk is daarmee niet verholpen. Psych noemt haar problematiek zeer ernstig vanwege de combinatie. Pfffff, gaat dan over jouw dochter.

Nou, ze is toevallig ook vaak wel heel leuk, heur! *lange neus*

(maar heel vaak ook niet.. )
Lieverd, weet je zeker dat je het eerst twee maanden wilt aankijken? concerta is hetzelfde als ritalin met exact dezelfde werkzame stof, namelijk methylfenidaat. Dat artsen eerst ritalin voorschrijven is omdat dat goedkoper is. Het enige verschil voor zover ik weet is de afgifte, die gaat bij concerta gereguleerd waardoor je dus niet een paar keer per dag die rebound hebt. Je hoeft dan ook maar een keer per dag in te nemen. Ik ken wel kinderen die aan het einde van de middag nog vijf of tien mg ritalin krijgen om het laatste deel van de dag beter door te komen. Voor mootje hebben we dat ook overwogen, maar besloten dat het niet nodig is vooralsnog.
Och Bambi, dat verhaal over jouw dochter is ook geen kattepis zeg

Heerlijk Lil, dat GG weer thuis is. En het ontbijtje in de auto klinkt ook goed

Elvis heeft vanmorgen ziekenhuis gebeld. Waar ik nu zit kan ik gewoon niets doen buiten het werk. Van de telefooncentrale waar ik normaal zit hebben we er een centrale bij, wegens cursus. Hij kreeg neuroloog wél aan de telefoon, dit keer. Op de scan was niets te zien (gelukkig) Nu heeft hij overlegd met kinderarts, aangezien vooral de misselijkheid + duizeligheid erger lijkt te worden. Resultaat: ze wordt een week opgenomen in het ziekenhuis ter observatie. Vandaag krijgt ze verder medicijnen tegen misselijkheid, op recept.

Elvis is weer naar huis, die zit er ook even doorheen.
Later is nu
Och Dream, meissie; je meissie...
Ach dreamer toch, kusje voor jou lieve schat.
Jongens opstandig. Meisjes ziek.

Ik zie het al: it is wine o'clock.
Jullie moeten niet zo lief doen, ga ik zitten janken op het werk

Ik zeg: doe mij maar een wiskey!
Later is nu

Wil u daar een colaatje bij?

Of een trechter?
Ga naar huis mens, ga je vent vasthouden en schenk die whiskey in.
Geeft niks Dream, lekker laten lopen die tranen...
Zo, dát is snel! Cola in de whiskey, dat is toch zonde van de whiskey!
Colaatje graag, dank

Nee, gaat wel goed hier. Toestand met dochter was hele week al zo.
Later is nu
Scan waarvan, Dream? En wat voor scan? (Sorry dat ik dat even gemist heb...).

Wat fijn dat ze haar een week ter observatie opnemen!! Pfff... wordt er eindelijk een goed naar haar gekeken! En kunnen ze bloedsuikerwaardes, bloeddruk, hartslag enz enz enz eens over langere tijd monitoren! Desalniettemin toch ook wel shit; je dochter 2 weken in zh..... Hugs!

Ook voor Bam. Mensjemensje.... voor jullie allemaal ook wel superzwaar hoor, dat alles mbt tot je dochter. Pfffff. Wat een verhaal....
Oh! Jullie zijn al aan de drank! Hoooo even. Even mijn mok pakken .
Voor rum met choco?
quote:lilian02 schreef op 19 november 2010 @ 12:32:

Zo, dát is snel! Cola in de whiskey, dat is toch zonde van de whiskey!

Je hebt gelijk. Bovendien word ik proefondervindelijk misselijk van de cola. Ooit een test gedaan. Achtereenvolgens een aantal dagen cola gemixt met: four roses, bacardi, pernod en.. eh... nog iets. Elke volgende dag misselijk. Moet dus de cola geweest zijn, aangezien dat de enige contstante factor was, toch?

(vraag me af hoe ik aan die vergeetachtigheid kom )

Scan van d'r hoofd, Xop. Vorige week tijdens St. Maarten.
Later is nu
Pimpel, misschien zijn de botbreukkosten na wegwerken achterstand nog terug te halen bij verzekering? (volgesn mij kan dat nl, dat je ze dan alsnog laat uitkeren als je weer bijbent met betalen)

Dream
(psst, wat drink je fuss?)
Oh, meiden toch weer...

Bam,het is hier algemeen bekend hoe ik over veel medicatie denk, maar ik snap je zo. Overigens denk ik dat eens kijken naar de vervangende mogelijkheden van Ritalin helemaal niet verkeerd kunnen zijn, omdat ook bij een hogere dosering Ritalin die dalspiegel er ontzettend in blijft hakken. Bij langdurigere werking zoals bij Concerta is die dalspiegel minder merkbaar (maar dat weet jijzelf waarschijnlijk ook allemaal dus rest mij niets anders dan een dikke zoen!).

Dream, jouw meisje opgenomen. Getverdegetverdegetver. Ik ga ervan uit dat alle spookbeelden wel middels de onderzoeken zijn uitgesloten, dus dat het nu zoeken is naar een verklaring die hooguit vervelend maar niet ernstig is. Daar ga ik voor. Maar akelig blijft het. Kus op jouw moederhart.

(overigens dacht ik ook even; "zou ze zwanger zijn?", maar volgens mij is dat een van de standaarddingen die ze bij jonge meiden testen, ookal zeggen de jongedames in kwestie dat ze nog niet sexueel actief zijn).

~schenkt iedereen bij, en gooi ook nog even links en rechts met wat stevige knuffels~
Wat wilde ik nou toch typen?
~genoeg hug, trekt zich uit het zwarte.. euh.. spleet~

De kookwekker ging. Tijd om het vuur uit te zetten.

Ik zit thuis nl.Door iets met kraken en vervelend en gevolg en spierpijn.

Niet dat ik gekookt heb. Ik kreeg slechts de kipkookwekker toegespeeld en de opdracht.

Ik heb zo er niet gekookt dat ik zelfs geluncht heb met nachochips. Omdat ik het teveel zeer vond doen om een boterham te smeren met margarine.

Nu vuur uit, en peuk aan.

Misschien ga ik een keukenkastje uitruimen....
Kjong wat schrijf je weer cryptisch Maar nachochips klinkt errug lekker. Ik heb een blikje fanta open getrokken. Wat blijkt? Is over datum. Ja, dat kan dus zomaar.. En nu smaakt ie naar blik. Blegh

Enneh.. met spierpijn enzovoorts géén keukenkastjes doen. Bejed'rgék!
Later is nu
Waar had je de fanta whiskey vandaan?

Oh? Geen keukenkastjes?

CDrek dan?

Ik moet iets ordenen.

Zou ik dan toch mijn werk missen?
Zo, wist even niet wat te zeggen en er was al drank....

Ik vind wederom maar eens dat de verdeling van zorgen, verdriet en meer niet altijd eerlijk lijkt te gaan. Hugs voor allen dus. En ook; mijn respect voor jullie, voor hoe jullie het doen, volhouden, doorgaan en nog eens leuke wijven blijven ook. Dus. Nou ja, en dat ik gewoon niets weet toe te voegen aan de al gezegde woorden en al geschonken drank.
Oh Dream, weekje opname voor LD.. zal wel geruststelling zijn dat er dan goed naar haar gekeken wordt? Zit jij al een de borrel? Hoe vindt ze het, dat ze opgenomen wordt? Hug!

Net met psych gebeld vanwege de Concerta-tips van jullie (lief dat jullie meedenken, had ik even nodig) en dat kan een optie zijn maar psych vermoed dat dat voor Yentl weinig zin zal hebben omdat ook bij Concerta rebounds aanwezig zijn en Yentl daar enorm sterk op reageert. Psych zou dan eerder denken aan combi Ritalin-Risperdal (??), extra medicijn ernaast. Kloenk. Zo zeg je nee, zo krijg je er 2. Maar zover is het nu niet. Afgesproken dat we deze hogere dosering 3 weken aankijken en volgende week woensdag extra consult met Yentl erbij.

WHISKEY, jammie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven