Cheers!

18-06-2007 13:54 704 berichten
Alle reacties Link kopieren
dat er maar veel goed nieuws in deze nieuwe kroeg mag komen
Later is nu
Nou, als ik zo eens naar de beharing op mijn lichaam kijk, dan groeit e.e.a. toch wel steeds meer op plekken waar ik het niet wil hoor

Leuke verjaardag van BJ!

Leeuwen zijn er pas na de 31e, toch? Dit zijn nog kreeften.

De sauna dichtbij Dreamstad heeft deze aanbieding.
Later is nu
aaargh, éérst lezen, niet op het moment dat ik op 'plaats verbericht' klik

leeuwen zijn er vanaf de 21e pff

[fgcolor=#0000ff]Ram[/fgcolor]21 maart t/m 20 april[fgcolor=#0000ff]Stier[/fgcolor]21 april t/m 21 mei[fgcolor=#0000ff]Tweelingen[/fgcolor]22 mei t/m 21 juni[fgcolor=#0000ff]Kreeft[/fgcolor]22 juni t/m 21 juli[fgcolor=#0000ff]Leeuw[/fgcolor]22 juli t/m 22 augustus[fgcolor=#0000ff]Maagd[/fgcolor]23 augustus t/m 23 september[fgcolor=#0000ff]Weegschaal[/fgcolor]24 september t/m 23 oktober[fgcolor=#0000ff]Schorpioen[/fgcolor]24 oktober t/m 22 november[fgcolor=#0000ff]Boogschutter[/fgcolor]23 november t/m 21 december[fgcolor=#0000ff]Steenbok[/fgcolor]22 december t/m 20 januari[fgcolor=#0000ff]Waterman[/fgcolor]21 januari t/m 18 februari[fgcolor=#0000ff]Vissen[/fgcolor]19 februari t/m 20 maart
Later is nu
aha, nog geen leeuwen dus!
Nope, kreeften.

Bij ons thuis wonen er drie van dat soort.

Vermoeiend, joh..al dat huiselijke, kleffe getrut, :P

Pssssst

Weten jullie trouwens wat erg is...écht heel erg....

Pimpel is vandaag dertig...en één dag!

Whoehahahahaha, dan ben je écht óud!

:P

(echt genant is trouwens dat ik vandaag zonder benzine stond, anderhalf uur met Mops in de auto op de wegenwacht heb gewacht, en toen deze zijn jerrykannetje in mijn tank had geleegd achter zijn gele autootje aan ben gereden naar de benzinepomp...nog geen halve kilometer verderop...Wist ik veel dat daar een benzinepomp was...:$)
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:

Pssssst

Weten jullie trouwens wat erg is...écht heel erg....

Pimpel is vandaag dertig...en één dag!

Whoehahahahaha, dan ben je écht óud!

:P

;(

Arme arme ikke...

Enneh... dat van die ww is niet zozeer genant (ja, ook ;)) maar vooral heel erg zielig voor jou en Mops! 1,5 is láng...

Sauna-date vlakbij Dreamstad doen? Snel? Lijkt me wel wat.

Ik had een erg leuke dag! Ondanks dat ik het niet zou vieren de hele dag volk over de vloer gehad en ik ben echt weer walgelijk verwend!!! Een hoop 30-meuk (uiteraard) compleet met flitsende-lampjes-button, geval voor op raam, t-shirt etc. (:@)

Van Pompel schoonheidsbehandeling, van Loentje oorbellen (zelf uitgezocht!) Van de meiden parfumbonnen, verder een jas van mijn ouders, een jurkje van vriendin een dagje sauna van zus, horloge van broertje, dvd van Wallander serie (die boeken zijn super, ben dus benieuwd naar serie) boeken, iris-cheques, nog meer parfumbonnen, H&Mbon, kussensloop met gedichtje, geld, bloemen (x3) heul veul tekeningen () kaartjes, telefoontjes en ik vergeet vast nog wel wat.  Ik ga van het weekend even lekker shoppen van mijn bonnen en het geld (jippie) ik wil in elk geval een nieuwe tas verheug me er nu al op!

Verder werden er vanmorgen 30 rozen bezorgd met een kaartje: "30 rozen voor het mooiste meisje ter wereld" van Pompel (uiteraard) zoooo lief en mooi. (en dan vooral dat "meisje")

Kortom, dit kleine kind (hmmm, alleen qua verjaardagsgedrag, niet qua leeftijd) is blij!

Het mooiste cadeau dat ik gekregen heb??? Een stralende lach van mijn jongste dochter!! Ze is niet zo scheutig met lachjes, en vanmiddag was ik eventjes met haar alleen en aan het kletsen en ineens brak dat gezichtje helemaal open, inclusief kirgeluidjes!! O+ Zooooo mooi!

Tis blijkbaar wel erg vermoeiend geweest, want ze is al de hele middag en avond onrustig en eigenlijk alleen tevreden aan de borst. Lijkt of ze pijn (darmpjes?) of last (spruw?) heeft, vind haar heul erg zielig. Ze ligt nu met Pompel in bed, ga zo maar eens kijken of ze de rust heeft kunnen vinden om te slapen.
Wow, Pimp, jij bent echt lekker in de watten gelegd, wat een leuke kado's!

En wat lief van Pompel, die rozen..

Oh man, ik lig de halve dag op de bank dvd's te kijken van Grey's anatomy, heb bíjna een overdosis. Nog niet helemaal. Heb die serie nooit echt gevolgd maar is wel grappig. Begin nu wel te wennen aan de rust en stilte in huis!

Kindjes hebben het super naar hun zin, zo fijn om te horen! Zit je toch iets relaxter en zonder schuldgevoel. En Levi, het kleine manipulatieve monster, slaapt daar gewoon dóór, he.. Hier komt ie nog 2 keer per nacht, daar meld-ie zich niet eens! Kleine aap, die heeft z'n moeder helemaal in de pocket. :D

Gisteravond met Bambo naar ierse pub geweest...  zo naar ons zin gehad, echt super. Waren erg laat thuis maar ben alweer een uurtje klaarwakker. Kun je eens uitslapen..  Maar ja, van de hele dag niks doen wordt je ook niet zo moe, he.
o bam, dat klinkt heerlijk relaxed! Joh en als je vanmiddag moe wordt sluit je toch gewoon even je oogjes op de bank, lekker joh!

Pim, wat lief van die rozen en wat een mooi mooiste kado! je bent lekker verwend, fijn shoppen dus morgen, kan je je vast op verheugen!! Ben ik wel benieuwd, neem jij als übermoeder dan gezellig al je grut mee of ga je lekker alleen (zou ik doen namelijk ;))?

Vanavond KK en nachtje logeren, morgen moet GG afzwemmen, ik wil overdag iets leuks met hem alleen doen, zo vaak kan dat niet tenslotte, even 1 op 1 aandacht. Misschien naar Sea life, vond hij vorig jaar geweldig!
Hoeraaa voor Vietje
Later is nu
Zooo goedenmorgen

Pimpel meisje, wat ben je heerlijk verwend! Lekker hoor. En echt opgewonden blij jarig, haha, zo voel ik het ook nog steeds. En een mooie lach van je jongste, je dag kan niet meer stuk, natuurlijk.

Het sauna-arrangement is voor de maanden juni, juli en augustus. Kijk hier maar. Ik ben de 6e terug en wil wel graag mee :D Maar goed, misschien dat meer sauna's dit soort aanbiedingen hebben? Het zijn precies de zomermaanden, die natuurlijk met warm weer altijd erg rustig zijn.

Hier kun je in elk geval ook nog lekker eten. mmm

(die gratis lunch is zó lekker, jammer dat ik op een gegeven moment vol zat ;))

Heeft iemand van jullie wel eens een hotstone massage gehad? Lijkt me zo lekker, maar het komt er eigenlijk nooit van. Nouja, als we geld over houden van de vakantie (hahahahahaha, grapje) gaan we misschien nog een keertje, Elvis en ik. :D
Later is nu

Hieperdepiep Hoera voor Vietje!

Pimpel, ik word altijd helemaal vrolijk van jouw verjaardag (beschrijving).:) Zo leuk dat je zo enthousiast bent.

Mijn eigen verjaardag vind ik eigenlijk niks aan, maar dat komt omdat het ook echt zo'n opzitten en pootjes geven feestje is altijd. Dus misschien moet ik dat gewoon 'es aanpakken. (en niet steeds hier erover zeuren). :P

Veel succes voor GG, trouwens!

Zo'n hotstone massage lijkt mij ook wel wat, maar verder ben ik niet zo van de sauna enzo, dus zal zo'n massage er ook wel niet zo snel van komen.

Bambi, hoe lang blijven de kindjes weg? Heb je vast al verteld, maar ik heb het niet opgeslagen...

Wel gek hoe dat werkt hè? Kun je een keer uitslapen, word je nog vroeg wakker, heb ik nou ook altijd. Dat bankhangen klinkt wel lekker trouwens.
quote: dreamer reageerde

lief vietje, van harte jochie, 2 jaar alweer!!!!!!! Wauw meave, wat worden je binken groot!

Hoe gaat het met je, schoonmoeder al meer nieuws?

Ikke dus! Het is een zalige massage, echt superfijn! Ik zou het zeker eens doen als ik jou was.

Pim, ik ben erg benieuwd naar die Wallanderfilms, de boeken zijn inderdaad erg leuk!
huh :o wat een rare quote is dat geworden?! Het ging dus over de hot stones massage....

Hieperdepietje voor Vietje!

Hele fijne dag daar, Meave. Hopelijk genieten jullie met volle teugen!

Wat een heerlijke verjaardag, Pim. Wat ben je verwend... En nog vooruitzichten op een nieuwe tas ook...grrrr...

Rozen zijn trouwens erg fijn om te krijgen, ik kreeg ze ook. Dertig stuks, én een witte voor het komende jaar, en een kaartje "voor de liefste..". Geen "meisje" erbij, dat is dan wel weer jammer, hihi...

Die anderhalf uur wachten is inderdaad wel erg lang. Maar Mops vermaakte zich prima, mocht "los"door de auto klauteren, en vond in mijn zeer rommelige achterbak allemaal mogelijk speelgoed. Ze zag er een uurtje later dan ook écht niet uit, maar werd gelukkig niet jengelig. Toen de meneer van de Wegenwacht dan ook vercsheen, hing ze stralend uit het autoraampje hem toe te zwaaien.. "hallóóóó, jij auto mamma repareruh?". Leverde haar mooi wel twee gigantische ballonnen op, dus die was ook weer helemaal gelukkig.

Sauna...graag...Heel graag.

Afspreken...blijft op lange termijn lastig hier, sorry.
Wat wilde ik nou toch typen?
Hee lekker ding MIms, je hebt nog steeds een saunadate van mij tegoed he. Gratis en veur niets. Maar is geloof ik heel 2007 nog geldig hoor, dus komt goed!

Heb ook nog een saunadagje bij Harderwijk tegoed (die ik gewonnen had). ga dus ergens in september met Lief een dagje luxe doen. Goed vooruitzicht!

Gefeliciteerd met je Jongste Meave. Hierbij een kleurplaat om iedereen bezig te houden

Pimpel's verjaardag klinkt inderdaad super! Die van mij viel midden in de verbouwing, dus daar is ook weinig aan gedaan. Volgend jaar maar inhalen dan. Die rozen; wauw! En Mims ook al. Lekker hoor. Vasthouden die mannen! (maar dat wisten jullie al!).

Lekker al die vakantieplannen. Dreamer over een paar dagen. Meave over een dikke week. Is Bloesem al bijna weer terug? En wanneer mag Kjong ook al weer eindelijk naar Kman vliegen?

En nu weet ik al niets meer. Ik ben een beetje gaar geloof ik. Sorry als ik daardoor onattent en niet zo alert over kom!
Allerliefste Toet, bedankt voor je appels. O+ Wat een mooie kaart!
Wat krijg jij lekker vroeg post! Hier pas tegen uur of drie/vrier 's middags....

Wilde ik nog steeds zeggen: Lieve foto's in AK van voorstelling trouwens! O+
:) ja leuk hè!

even een vraagje: gaan jullie kinderen naar de bso? de mijne niet, wij hebben een oppas. Nu ze allebei naar school gaan begon ik wat te twijfelen of dit nog wel de juiste plek voor ze is. OOk omdat ze allemaal nieuwe kleine kindjes heeft en onze kinderen (samen met haar eigen kinderen )de enige groten zijn. Toevallig kwam ik gisteren op het idee om me eens te verdiepen in de bso-wereld en prompt blijkt dat onze school na de vakantie op eigen locatie een bos gaat beginnen. alsof het zo moet zijn! Na de vakantie is er een open dag, daar ga ik zeker heen, ik ga ook op 2 andere locaties misschien kijken en ik hoop van julie nog wat te horen zodat ik weloverwogen een keus kan maken.
Ja, mijn kinderen gaan naar de nso. Ze vinden het er heel erg leuk, al zeggen ze dat niet altijd. Ze willen nog wel eens mopperen, maar ik haal ze tegenwoordig niet meer op gelijk wanneer ik vrij ben, want dan willen ze niet mee. :P Bij ons wordt er veel gevoetbald op het schoolplein en de kinderen uit de omgeving/buut voetballen gewoon mee. Ook LE gaat op z'n vrije middag vaak nog heen om te voetballen daar :D

In vakanties worden er vaak extra activiteiten gedaan, zoals naar de ijsbaan ('s winters) of het zwembad (kan zomers én 's winters) Er worden spelletjes gedaan, zoals monopoly, maar ook allerlei die we niet hebben, er is een nintendo en een .. eh.. ander spelding. Voor de grotere kinderen is er een computer.

Oudere kinderen krijgen bij ons ook nog een soort 'contract', waarin staat welke vrijheden ze mogen hebben van de ouders. Zo mag LD naar haar vriendinnetje, die tegenover de nso/school woont. Voor LE gaat dat lastiger worden, trouwens. Vriendjes en vriendinnetjes mogen, op afspraak, ook bij de nso spelen.

Nu moet ik mee naar de Stad, misschien later (nog) meer, als je interesse hebt?

Voordeel bij ons was misschien ook nog wel, dat de nso net nieuw was, toen LE erheen ging en één van de leiding van z'n crechegroep ging mee. LD is een tijdje naar een andere locatie geweest en was daar minder op d'r gemak, maar had er toch wel plezier.

toedels
Later is nu
hoe zit het als ze de huiswerkleeftijd krijgen? Is er dan daar rust en ruimte om dat te doen of wordt er verwacht dat ze dat erna thuis doen?

Juist die extra dingen in de vakantie is natuurlijk wel erg leuk. Betaal je daar dan extra voor? Is er een mogelijkheid voor wisselende dagen of ligt dat bij elke nso anders?

Die vrijheden zijn wel erg bijzonder zeg! Grappig, dat daar een soort contractvorm voor is, veilig en duidelijk!
quote:

Hoe gaat het met je, schoonmoeder al meer nieuws?

Had net schoonpa aan de lijn. De artsen hadden slecht nieuws, maar hebben niet gezegd wat voor nieuws. Dinsdag worden we allemaal bij de arts verwacht.

Niet Goed.

Maar hoe niet goed weet ik natuurlijk niet. Ik kan me niet voorstellen dat de arts de hele familie erbij wil als ze iets heeft wat goed behandelbaar is. Het zou mij niet verbazen als er een 'uitbehandeld' volgt dinsdag, maar wil er eigenlijk niet aan denken... Als de arts ons er alleen maar bij wil vanwege angst voor miscommunicatie ofzo, dan geef ik hem/haar een draai om de oren. Want op deze manier denk ik direct aan het ergste en als dat niet nodig blijkt te zijn....

Jakkes.
Kjongen gaat naar NSO. Heeft het daar uitstekend naar zijn zin. Het si zijn woensdagmiddag-spel-en-hobby-club. Omdat zij in zijn school zijn gevestigd (het is een opvang voor izjn school en voor een andere school een stukje verder) zijn er ook altijd kinderen op het plein in de buurt die hij kent en mee speelt.

Ik vraag tegenwoordig: hoe laat zal ik je ophalen/kom je naar huis, en het is altijd zo laat mogelijk.

Vervolg visum-soap:

Mijn ouders, de garantstellers, hebben een pakket papier van de IND thuis gestuurd gekregen. Binnen 2 weken reageren, anders automatische afwijzing bezwaar tegen negatieve uitspraak visumaanvraag.

Zij zijn op vakantie.

Het is dat er een oplettend persoon ons heeft gewezen op die envelop, maar jij en ik hadden er makkelijk overheen kunnen kijken bij het lichten van de post. Er staat nergens op de envelop dat het van de IND/visumdienst ofzo afkomt. Voor hetzelfde geld had ik het helemaal niet geopend...

Een 20 pagina tellend formulier om in te vullen door de garantstellers en bezwaarindieners, over de visumaanvrager. Wie zijn ouders t/m neven en nichten zijn,

hoe zij ervoor gaan zorgen dat hij zeker weer terug keert,

wat de reden is van aanvraag visum, waar ze elkaar van kennen etc. Etc. Etc.

En dat alles heb je dus al ingeleverd bij de ambassade, op losse bladen, én deze info ook ingeleverd bij bezwaarbrief. Alleen moet het nu in 1 formulier.

1) Waarom niet gelijk zo'n formulier geven bij aanvraag van visum?

2) Waarom moet een garantsteller die iemand uitnodigt voor een gezellige vakantie weten hoeveel broers iemand heeft met naam toenaam en geboortedatum?

3) Kman kent zijn moeder niet, die is vertrokken toen hij 2 jaar was, hij weet dat zij nog 2 kidneren heeft gekregen, maarheeft geen idee hoe oud, mannelijk/vrouwelijk etc, ben je dan gelijk een afgewezene omdat je 'de waarheid' niet kent?

4) En we kunnen ook niet zeggen dat hij een kind heeft, zoals wordt gevraagd, want Chipita heeft bij bevolkingsregesiter staan, vader: geen.

Maar als we dit wel 'winnen' en we gaan nog een keer voor een visum, en hij heeft ineens wel een kind (want erkent, hoewel dat ook nog jaren kan duren), wordt dat volgende visum dan afgewezen omdat hij nu 'gelogen' heeft?

En in een bijgesloten brief staat dat zij hebben verzuimd om bij het indienen van bezwaar een machtiging van Kman mee te sturen (hij vertelt dan op papier -in het Nederlands en in het Turks zodat zij zeker weten dat hij weet waarvoor hij getekend heeft-, dat hij hen machtigt om zijn zaken te behartigen in Nederland, dus bezwaar en evt beroep, want anders wordt het helemaal een gebed zonder end, want ze willen alles en op tijd en in het Nederlands gecommuniceerd), en of ze even binnen 2 weken na dagtekening het in orde willen brengen.

1) Het is onwaar. We hebben er wél een machtiging bij gedaan, mét kopies van paspoort.

2) We zijn nu 8 dagen na dagtekening verder, en ouders zijn nu nog 2 weken op vakantie.

3) De machtiging moet het op een officieel document, dat de IND mee heeft gestuurd. En aangezien Kman nog niet eens het geboortekaartje heeft ontvangen, is het met de post sturen zinloos.

4) We kúnnen het via inscannen en mailen of per fax regelen, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze zijn handtekening niet in kopie willen. Moet ik nu weer de UPS heen en weer te sturen à 80€ per keer?

Ik word er zo verschrikkelijk verdrietig van.

Zelfs mijn immer positieve moeder, mét begrip voor bureaucratie, zei dat het nu wel heel heel erg op treiterij lijkt.

Laten we nog even vertellen: het gaat dus om een vakantie van 2 weken.

Niet om een verblijfsvergunning of aanvraag Nederlandse nationaliteit.

En zij beweren dat hij niet genoeg geld heeft (en mijn ouders ook niet naar Nederlandse maatstaven, dus zij leven zeker met 2 fulltime inkomens onder het minimum??), wat

14 dagen x 35 euro voor de kosten per dag= nog geen 500€

moet zijn, en hij ondertussen een reeds betaald ticket heeft moeten weggooien á €600, omdat het visum niet doorging, maar hij wel een ticket moest hebben bij aanvraag visum.

Stél toch dat ze gelijk hebben, dat hij geen geld heeft, een arme sloeber is, dan laat je toch niet iemand die 600 in de goot gooien? Nog afgezien van alle andere bijkomende kosten.

...

Sja.

...

Enzovoort dus.

...

Nou ja, laat maar...

Ik ga geloof ik eens de Nutricia babypoeder aanbreken. Het wordt nu wel gewoon tijd dat ik me een slag in de rondte en het ongans zuip.
quote:

hoe zit het als ze de huiswerkleeftijd krijgen? Is er dan daar rust en ruimte om dat te doen of wordt er verwacht dat ze dat erna thuis doen?

Juist die extra dingen in de vakantie is natuurlijk wel erg leuk. Betaal je daar dan extra voor? Is er een mogelijkheid voor wisselende dagen of ligt dat bij elke nso anders?

Die vrijheden zijn wel erg bijzonder zeg! Grappig, dat daar een soort contractvorm voor is, veilig en duidelijk!

Kjongen heeft 2 groepen op NSO. Kleintjes en groteren. De groten moeten eerst hun huiswerk afmaken (na wat eten/drinken) en kunnen daarna pas gaan spelen.

Voor sommige activiteiten in bijv vakantie betaal ik wel iets (gedeelte van entreegeld bijv), maar het is nooit meer dan 3€, en eerder 1 of 2€. Of ze vragen een strippenkaart. Ze hebben vaak al een reserve potje staan, administratief gezien.

Ik heb ook moeten opgeven waar de grenzen liggen voor Kjongen. ZO mag hij best bij een ander kindje spelen, maar moet hij mij eerst bellen. En ik bel om een bepaalde tijd dat hij naar huis moet komen (zelf lopen mag). Hij mag, naar inzicht van leidsters, naar een speeltuin om de hoek, maar niet naar de supermarkt een deur verder.
Kutterdekutklotezooi Kjong. Godver. *;
Sjeez Kjong, het houdt niet op he? *;

IK heb geen idee hoe het gaat op huiswerkleeftijd, want ik weet niet eens of de kinderen huiswerk zullen krijgen? En nso is tot 12 jaar, dus tot de middelbare school. Contract is speciaal opgesteld, met kind erbij, zodat het weet waar de grenzen zijn. Niet aan contract houden is vrijheid kwijt. Contract is vanaf 8 jaar, wanneer je ze thuis dus eigenlijk ook veel vrijer laat. Toch zijn ze thuis vrijer dan bij nso, want kunnen verder en naar meer vriendjes.

Je kunt bij ons nso regelen voor alleen in vakanties of alleen buiten vakanties of voor hele jaar. Dan betaal je dus niets extra's. Ook niet per uur ofzo. Zo heb ik wel bij een collega gezien, die betaalde voor zoveel uur per keer en móest dus haar kind om een bepaalde tijd ophalen. Bij ons is dat net als bij creche.. ergens tussen 15.00 - 17.50 uur ofzo. Bij ons is het nu zo afgesproken dat ze rond 17.00 uur zelf naar huis komen, ivm voetbal LD, dat om 18.00 uur is. Nu ze niet voetbalt, komen ze vaak later thuis (oh oh, wat vinden ze de nso vervelend :P)

Ze gaan ook wel gewoon wandelen enzo. Laatst hebben ze koekjes gebakken :D

Zo

lekker met Elvis stad in geweest. Geld voor Tsjechie gehaald. Wat gratis kaarten bij de ANWB, zodat we weten waar we zitten, als TomTom de geest geeft (ik vind kaarten heeeerlijk, van mij hoeft TomTom niet, maar is toch wel makkelijk, af en toe) Ook wat van die gratis boekjes en een spelletje. Ik word altijd erg hebberig van de anwb/winkel, al die leuke boeken en boekjes en spulletjes. mmmm

Het was warm op de fiets en in de stad.

´k Heb al een witbiertje op, zit ook niets in zo´n flesje eigenlijk.
Later is nu
jezus kjong, hier wordt een mens echt moedeloos van... Ik heb een vriendin die een Turkse vriend heeft en die dacht tot voor kort nog dat ze wel even een vakantievisum voor hem kon regelen zodat hij haar vaderland kon zien. Nadat ik over jou vertelde durft ze er haast niet meer aan te beginnen. Waardeloos.

Klinkt allemaal erg leuk die nso. Hoe zit het met wisselende dagen (ivm wisseldiensten), enig idee?

Net lekker eindje met GG gefietst, zalig weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven